صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

در این پست، سه تلاوت در که اخیراً منتشر شدند رو به همراه چند تلاوت درخواستی تقدیم شما دوستان عزیز می‌کنم.




تلاوت نخست، تلاوت آیاتی از سوره مبارکه آل عمران در یک محفل به ظاهر خصوصی هست که متأسفانه هیچ توثیقی براش ذکر نشده. اکویی که به صدا اضافه شده هم بیشتر گمراه‌کننده‌ست و درست معلوم نیست که تلاوت، مربوط به چه سال می‌تونه باشه. اما چیزی که مشخصه، در یه محفل خصوصی اجرا شده و پیداست که افراد کمی در اون‌جا حضور دارند.


تلاوت دوم، تلاوت آیاتی از سوره انعام در مسجد شافعی هست که در روز جمعه 1978/9/8 برابر با 17 شهریور 1357 اجرا شده.

انعام 72 - 87 ـ قاهره، مسجد شافعى، 1978/9/8 ـ مدت: 26 دقیقه

تلاوت سوم، یه تلاوت «هود، انفطار» دیگه هست که به‌رغم توثیق مشابه، با تلاوتی که چند وقت پیش منتشر شد متفاوته. این تلاوت هم در سال 1980 در ابوظبی انجام شده.


و اما در این پست به تلاوت دیگه هم تقدیمتون می‌شه که نسخۀ باکیفیتی از تلاوت «مائده، شمس» هست که قبلاً فایلش رو در وبلاگ گذاشته بودم، اما کیفیت خوبی نداشت. ولی این نسخه، اگر اکویی که بهش اضافه شده نبود، می‌تونست نسخۀ اصلی لقب بگیره. با این حال، کیفیتش با نسخۀ قدیمی، قابل مقایسه نیست. سال اجرای این تلاوت، تا به حال 1966 عنوان می‌شد، اما در نسخۀ جدید، 1967 ذکر شده که ما هم اون رو لحاظ می‌کنیم.



بعد از این تلاوت‌ها، می‌رسیم به چند تلاوت درخواستی از طرف شما دوستان:

آریامهر شهسواری: درخواستی دارم از سوره مبارکه آل عمران آیات 33 تا وارکعوا مع الراکعین. صدای شیخ شباهت به دوره 65 تا 70 میلادیشون داره.

از تلاوت درخواستی آقای شهسواری، چندین نسخه وجود داره؛ اما باکیفیت‌ترینِ اونها همین نسخه‌ای هست که برای این پست آماده کردم. در واقع نسخۀ کامل این تلاوت، کیفیت چندان مناسبی نداشت و تفاوتش با این نسخه، دو مقطع بیشتر و فواصل طولانی‌تر بین مقاطع بود. البته اون دو مقطع رو به این نسخه اضافه کردم، اما فواصل کوتاه شدۀ بین مقاطع رو ترجیح دادم دست نزنم و در واقع، کیفیت بالاتر رو فدای کم شدنِ مدت‌زمان تلاوت کنم. این‌طور بگم که با کوتاه شدن فواصل بین مقاطع، حدود 3 دقیقه از مدت تلاوت کم شده، اما به نظرم ارزشش رو داره که اون رو با کیفیت بالاتر بشنویم.


عبدالباسط رمضانی: این دوست عزیزمون، با ارسال یک مقطع، درخواست تلاوت کاملش رو کرده بودند.

تلاوت مورد نظر آقای رمضانی، یک تلاوت بسیار زیبا از سوره آل عمران هست که در تاریخ 1964/1/19 در بغداد اجرا شده. نکتۀ جالب اینه که با وجود توثیق کاملی که برای این تلاوت مطرح شده، بعضی اون رو متعلق به دهۀ 50 میلادی می‌دونند که صحیح نیست. مدتی پیش هم دوست عزیزی به نام آقای جاردله مقطعی از این تلاوت رو از طریق یکی از دوستان برای بنده ارسال کرده بودند و عنوان کرده بودند که فایل کامل این تلاوت وجود نداره. اما در این‌جا نسخۀ کامل اون رو تقدیم شما عزیزان می‌کنم؛ ان‌شاءالله که بشنوید و لذت ببرید.
یک نکته رو هم فراموش نکنم و اون هم این‌که نویزی که در تلاوت بر روی صدا شنیده می‌شه، در همۀ نسخه‌ها وجود داشت و از بین اون‌ها بهترینش رو انتخاب کردم و سعی کردم حداقل در فواصل بین مقاطع، اون نویز رو به حداقل برسونم.


محمود مهدوی: اگه تلاوتهای زیر را در آرشیوتون دارید برام تو وبلاگ منظور کنید:
مائده 109 - 117      نمل 15 - 44 به مدت 46 دقیقه

البته تلاوت‌های درخواستی جناب آقای مهدوی بسیار بیشتر هستند و بنده شرمندۀ این دوست گرامی شدم و تا به حال فرصت آماده کردن همۀ اونها رو پیدا نکردم.
تلاوت اول، از سری تلاوت‌های استاد عبدالباسط در کاخ ریاست جمهوری عراق هست که در سال 1964 انجام شده. نسخه‌های منتشر شده از این تلاوت، در قیاس با سایر تلاوت‌های این مجموعه، کیفیت چندان بالایی ندارند. با این حال، یک نسخۀ نسبتاً با کیفیت از این تلاوت رو برای این پست آماده کردم که تقدیمتون می‌شه.


تلاوت آخر این پست، آیاتی از سوره مبارکه نمل هست. آقای مهدوی با تأکید بر زمانِ تلاوت، در واقع نسخۀ کامل اون رو درخواست کردند؛ چون از این تلاوت، نسخه‌های مختلفی با مدت‌زمان‌های متفاوت منتشر شده. بعضی از اونها مقاطع پایانی رو ندارند و در بیشتر اونها، فواصل بین مقاطع رو کوتاه کردند. اما این نسخه، کامل‌ترین نسخۀ موجود از این تلاوت هست؛ هرچند کیفیتی بالاتر از این، از این تلاوت در دسترس نیست و بنده همۀ تلاش خود رو برای بهتر شدن اون انجام دادم و در نهایت، نسخه‌ای شد که تقدیمتون می‌شه.


هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات

در پایان لازم می‌دونم از همه دوستان عزیزی که آماده شدن تلاوت‌های درخواستی‌شون به تأخیر افتاده پوزش بخوام. ان‌شاءالله در فرصتی مناسب، به همۀ درخواست‌ها رسیدگی می‌کنم.


نظرات  (۱۲)

سلام ممنونم دوست عزیز اما لینکتون به ۱۳۳ تا ... وصل شد و من نتونستم به تلاوتم نائل شم اصلاحش کنید
پاسخ:
سلام
با عرض پوزش، لینک اصلاح شد.
۱۱ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۴۳ عبدالباسط
سلام
خیلی تشکر از زحماتی که میکشید

پاسخ:
خواهش می‌کنم.
۱۱ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۴۳ محمود مهدوی
سلام و درود برشما سرور گرامی  دست گل شما درد نکنه خیلی زحمت کشیدید خدا اجرتون بده و پایدار و سلامت باشید و روح والده محترم شاد باشه ممنون و خیلی متشکرم  دعاگوی شما
پاسخ:
سلام
پاینده باشید آقای مهدوی
ان‌شاءالله که بتونم مابقی تلاوت‌های درخواستی‌تون رو هم تقدیم کنم.
۱۲ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۲۰ محمد عقیلی از قشم
سلام  تشکر میکنم از شما و خیلی خوشحالم که با وبلاگ ارزشمند شما آشنا شده ام الله جزای خیر به شما بدهد . میخواستم بدونم اولین تلاوت ضبط شده و موجود عبدالباسط کدام تلاوت هست و از شما درخواست دارم اون رو در وبلاگ قرار بدید . ممنون از شما
پاسخ:
سلام
ممنون از نظر لطف شما
ظاهراً قدیمی‌ترین تلاوت‌های موجود از استاد عبدالباسط، همون تلاوت‌های استودیویی سال 1951 در رادیو سعودی هستند که بعضی‌هاشون رو هم در وبلاگ گذاشتم. ان‌شاءالله در آینده تلاوت‌های دیگری از این سری رو تقدیمتون خواهم کرد.
۱۳ بهمن ۹۴ ، ۰۶:۵۴ آریا مهر شهسواری
احسنتم این دقیقا همون تلاوت مد نظر من بود لذت بردیم . کیفیتش هم فوق العاده بود 
با عرض سلام و ارادت خدمت شما برادر عزیز و تشکر از زحماتتون. امیدوارم تلاوتهای درخواستی حقیر رو فراموش نکرده باشید جهت یاداوری خدمتتون عرض میکنم:
نسخه اصلی تلاوتهای سوره مریم سال 1359 و زمر تکویر 1955 و اسرا قصاروالسور 1357.
در ضمن بنده تلاوتی از سوره یوسف آیات 1 الی 27 که احتمالا در اوایل سال1960 اجراشده وبسیار زیبا و روح نوازه و کیفیتشم قابل قبوله در اختیار دارم که در آرشیو شما ندیدم .اگه خواستید براتون ارسال کنم تا همگی از شنیدن این تلاوت فیض ببرند.
موید باشید

پاسخ:
سلام علیکم
خیر فراموش نکردم، اما چندین‌بار هم در پاسخ سایر دوستان عرض کردم که برای آماده‌سازی تلاوت‌های درخواستی، بخصوص تلاوت‌هایی که آماده کردنشون زمان و حوصلۀ مضاعفی رو می‌طلبه فعلاً محدودیت وقت دارم. از طرفی هم کماکان نسخۀ باکیفیت تلاوت زمر، تکویر منتشر نشده و نمی‌دونم دلیلش چیه؟ ضمن این‌که تلاوت اسراء و قصارالسور رو اگر اشتباه نکنم قبلاً هم عرض کردم که در وبلاگ هست، ولی فرمودید نسخۀ بهتری رو می‌خواید که گفتم فعلاً وجود نداره.
تلاوتی رو هم که فرمودید اگه بتونید بخش کوتاهی ازش بفرستید که بدونم دارمش یا نه ممنون می‌شم؛ البته این توضیح رو بدم که هنوز 14 تلاوت مجلسی از سوره یوسف هست که توی وبلاگ نگذاشتم. با این حال، ممنون می‌شم بخشی از اون رو در جایی آپلود کنید و لینکش رو برام بفرستید.
۲۳ بهمن ۹۴ ، ۰۶:۳۶ عباس جاردله
سلام.خدمت جناب محترم وبلاگ صوت داوود از این همه زحمت بسیار شما ممنونیم که تلاوت های استاد رو به بهترین وتمیزترین کیفیت و خلاصه خیلی عالی در دسترس قرار میدین.
میخواستم بهتون بگم من ازهمون اول که وبلاگتون ساخته شد همیشه سرمیزدم ومیرنم اما یه چیزی تو دلم مونده اونم اینکه من ب لطف خدا وقران خیلی ازاستاد عبدالباسط نوادر وچندتا مفقودات دارم که فکرمیکنم به احتمال ۹۵درصد جدیدن حتی درگروه جامع تراث الذهب الخالص چندتا ازاین موردهارو فرستادم براشون جدید بود ولی هنوز توایران پخش نشدن٬ومیخوام این هارو به شما نشون بدم و... 
لطف میکنید جوابم رو بدید ممنون
پاسخ:
سلام جناب آقای جاردله
ذکر خیر شما رو قبلاً شنیدم اخوی. خوشحالم که بالأخره یه کامنت از حضرتعالی دیدم.
اما در مورد مطلبی که فرمودید، باید عرض کنم چنانچه نوادری که ازشون صحبت می‌کنید به صورت تلاوت کامل هستند، خوشحال می‌شم که هم بنده و هم سایر دوستان، از اونها مستفیض بشیم. قبلاً از طریق یکی از دوستان، یکی دو مقطع برای بنده فرستاده بودید که خُب از این دست مقاطع زیاده، ضمن این‌که تلاوت کامل اونها هم وجود داشت. با این اوصاف، خوشحال می‌شم هدایاتون رو دریافت کنم، مطمئن باشید اگر تلاوت‌های نادری باشند، به نام خودتون در وبلاگ گذاشته می‌شه.
می‌تونید برای این کار از طریق همون دوست مشترکمون در اون شبکه اجتماعی اقدام بفرمایید، یا این‌که فایل‌هاتون رو در جایی آپلود کنید و لینکش رو به صورت پیام خصوصی برای بنده بفرستید.
۲۴ بهمن ۹۴ ، ۰۶:۳۴ عباس جاردله
دست شما دردنکنه وممنون جهت گفته هاتون اره دست اون دوست دردنکنه چون شما واقعا بسیار سلیقه دارید تواین وبلاگ .وتلاوتها را بازیباترین کیفیت دراختیارقرار میدید وخواستم بگم اون تلاوت هود قدر۱۹۶۴که دربغداد خونده شده بسیار خارق العاده بود وبقول شما نغمات خوبی بکاربردند.
ازتون ممنون میشم تلاوت اسرا تکویر شمس۱۹۵۷که میدونم سالهاست کیفیت انچنانی ندارد ولی جزمشهورترین قرائت های استاد هستش رو باکیفیت مدنظرخودتون قراربدین و تلاوتهای اعراف وانفال دمشق٬سوره قلم رادیو دمشق٬سوره واقعه دمشق.
خیلی ممنون میشم خدا خیرتون بده
پاسخ:
سلام
خواهش می‌کنم برادر گرامی
تلاوت اسراء تکویر شمس رو خیلی وقت پیش در دو نسخه مختلف در وبلاگ گذاشتم و کیفیت بالاتر از اون فعلاً منتشر نشده.
مابقی تلاوت‌های درخواستی‌تون رو با عرض معذرت، بعید می‌دونم به این زودی موفق به آماده کردنشون بشم؛ حداقل این‌که تا آخر سال، نهایتاً بتونم تلاوت‌هایی که جدید منتشر می‌شن رو تقدیم کنم و با اوضاع کاری‌ای که دارم، پاسخ دادن به درخواست‌های شما دوستان فعلاً برام مقدور نیست. شاید لازم باشه دو سه ماهی صبر کنید.
۲۵ بهمن ۹۴ ، ۰۷:۴۵ عباس جاردله
ممنون جهت جواب دادنتون وخدا اجرتون بده وبابت این سلیقه بسیار خوبتون چشم برادر هرموقع برای شما میسر بود بگذارید.
فقط دوتا مطلب مهم بهتون بگم اینکه چندین سال پیش تویکی ازسایتهای استاد عبدالباسط وشته بود تلاوت مریم من مدینة المنورة الحرم النبوی بین سالهای ۱۹۵۷تا ۱۹۶۰بود ٬یعنی هنوز که هنوزه باوجود این همه تلاوت به فکراون تلاوتم وبرام میسر نبود دانلودکنم چندسال پیش باگوشی جاوا.وجای شکی نیست چون استاد به مدینه منوره هم سفر کردند که عکسشونم هست. این مطلبی که عرض کردم هیچ جا ندیده ونشنیده بودم ولی الان اون سایت خراب شده واصلا معلوم نیس چی شد افسوس.این تلاوت شاید باشه اما شدیدا مفقوده 
نکته دوم خدمت شما ودوستان عرض میکنم قدیمی ترین تلاوت استاد نباطارق قدر۱۹۶۵شاید باشه٬اما چنان که در صفحه روائع فضیلة الشیخ فیس بوک متوجه شدیم یک عکس بسیار بسیار قدیمی ازاستاد به همراه فررندشون طارق واحمدالرزیقی بر روی تاب نشستن ودرحال صحبت کردن هستند گفته شد این قسمت ازیک فیلم بسیار نادر ومفقود۱۹۵۸هستش که کوتاهه واما عکس این فیلم منتشر شد اما خود فیلم همانطورکه خود میدانید صاحبش فعلا فیلم را منتشرنکرد اما اقایونی مثل احمد حمرا و... سعی درانجام این کارهای ارزشمند دارن.
وازاینکه مزاحمم اوقات شریف شدم ببخشید برادر ممنون
پاسخ:
سلام
خواهش می‌کنم.
البته هیچ بعید نیست که فقط یه توثیق اشتباه بوده باشه؛ چون معمولاً تلاوت‌هایی که از گذشته در اینترنت وجود داشتند رو حتی اگر بنده و شما هم از دست داده باشیم، سایر دوستان از اونها غافل نشدند. یادمون نره تلاوت مشهور ابراهیم قصار، سال‌ها با توثیق مسجدالحرام 1951 منتشر می‌شد. به هر حال، اشتباه بودن توثیق، محتمل‌تر از صحتشه.
درباره اون عکس هم باید بگم بنده هم اون رو دیدم، ولی الان جزئیاتش رو درست حضور ذهن ندارم که خدمتتون بگم، ولی تا جایی که یادمه، بعید می‌دونم مال اون تاریخ باشه. کلاً هرچی عکس از استاد عبدالباسط با شیخ رزیقی هست، مربوط به سال‌های میان‌سالی به بعده که به گونم اون عکس هم با توجه مربوط به همون سال‌هاست. نمی‌دونم عکس رو توی آرشیوم دارم یا نه؛ ولی به احتمال زیاد دارم و سر فرصت می‌گردم و می‌بینمش تا اطلاعات دقیق‌تری ازش خدمتتون بگم.
۲۲ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۳۳ مهدی بنی اسدی
سلام خسته نباشید ، من دنبال یک تلاوت بسیار زیبا از آیات پایانی سوره مبارکه مایده مایده هستم ، متاسفانه هر چی جستجو می کنم هیچ جا پیدا نمی کنم ، این تلاوت بسیار بسیار زیباست و با همه تلاوت هایی که استاد عبدالباسط از این بخش سوره مایده تلاوت کرده اند بسیار متفاوت هست ، لطفا اگر آدرسی از این تلاوت یافتید به من اطلاع دهید ، خیلی ممنون میشم
پاسخ:
سلام
شاید اگه مشخصات بیشتری از تلاوت مورد نظرتون ارائه می‌کردید، متوجه می‌شدم منظورتون کدومه؟ نکاتی مثل این‌که: آیا مجلسیه یا استودیویی؟ آیا در انتهای سوره مائده، تلاوت تموم می‌شه یا این‌که بعدش سوره‌ دیگه‌ای هم هست؟ و...
۲۷ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۰۶ مهدی بنی اسدی
سلام وقت بخیر ، فرمودید برای تلاوت سوره مایده توضیحات بیشتری بدم ، اولا تلاوت مجلسی ، ثانیا احتمالا صدا مربوط به سن نسبتا بالا هست ، جمعیت حاضر خیلی پر شور هستند ، نقطه اوج تلاوت هم مربوط به آیه ۱۱۹ ، قال الله هذا یوم ینفع ... می باشد ، این تلاوت حتی در خود سایت عبدالباسط هم نیست ، در ضمن من به هیچ عنوان نمی توانم از سایت شما دانلود کنم ، چرا؟ ممنون
پاسخ:
سلام دوست عزیز
ببخشید که پاسختون دیر شد.
متأسفانه باز هم درست متوجه نشدم کدوم تلاوت رو می‌گید؛ چون دو موردی که اشاره کردید، یعنی سن بالای استاد و  مجلس پر شور و حال از سوره مائده، اون هم آیات آخر، همگی با هم در یک تلاوت از بین تلاوت‌های موجود، جمع نیستند. می‌تونه تلاوت مورد نظر شما، تلاوت مسجدالاقصی باشه که مربوط به سنین کهنسالی استاد نیست، یا تلاوت مائده، تکویر که در سال 1976 اجرا شده و یا ...
اون سایتی هم که فرمودید سایت عبدالباسط ، سایت جامع و کاملی نیست و یه سایت رسمی تلقی نمی‌شه که به عنوان مثال، از طرف خانواده یا فرزندان استاد اداره بشه. اون هم یه سایته و البته بسیار معمولی، پر از تلاوت‌های ناقص و بی‌کیفیت!!!

درباره مشکلتون هم نمی‌دونم علتش چیه؟! شما وقتی روی لینک تلاوت کلیک می‌کنید، وارد صفحه مدیا فایر می‌شید و اون‌جا هم یه دکمۀ دانلود داره که با کلیک روی اون، می‌تونید به راحتی فایل مورد نظرتون رو دانلود کنید.

۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۰۱ مهدی بنی اسدی
سلام خسته نباشید ممنون از دقتتون ، خدمت شما عرض کنم که من این تلاوت داخل هیچ سایت یا موسسه ای ندیدم ، فقط چند سال پیش داخل یک نوار از یکی از آشنایان گرفتم که به علت بی دقتی نوار مفقود شد. از آنجایی که درست آیه آخر سوره مایده در انتهای نوار قرار گرفته ، مشخص نبود که تلاوت به پایان رسیده یا در سوره ای دیگر ادامه دارد اما بدون شک زیباترین تلاوتی هست که استاد از آیات پایانی این سوره داشته اند ، لطفا هر تلاوتی که از این آیات دارید رو آدرس بدید یا لینک دانلودش رو بگذارید تا بتوانم اونها رو بررسی کنم ، درضمن در مورد مشکل دانلود هم عرض کنم که من از طریق تبلت و سیستم عامل اندروید از سایت شما بازدید می کنم ، احتمالا مشکل به همین جا بر می گردد. بازم ممنون
پاسخ:
سلام دوست گرامی
تلاوت‌های سوره مائده رو از بخش طبقه‌بندی موضوعی کنترل کنید؛ اگه توی اونا نبود، به بنده اطلاع بدید. فقط امیدوارم مشکلتون برای دانلود به هر شکل ممکن، حل بشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی