صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

در روزها و هفته‌های اخیر، یک تلاوت جدید و نسخه اصلی و با کیفیت چند تلاوت از استاد عبدالباسط منتشر شد که اونها رو در این پست تقدیمتون می‌کنم.




تلاوت جدیدی که هفتۀ‌ گذشته منتشر شد، آیاتی از سوره بقره هست که در دهۀ هفتاد میلادی، در یکی از سفرهای استاد عبدالباسط در ماه رمضان به کشور کویت اجرا شده. تاریخ دقیق اجرای این تلاوت مشخص نیست، اما شاید جالب‌ترین نکته درباره اون، اشتباه استاد در حین تلاوت یکی از آیات باشه، که کلمه‌ای رو به اشتباه می‌خونه، بلافاصله تصحیح می‌کنه. حالا این‌که کدوم مقطع و کدوم آیه هست رو خودتون بشنوید.


دیگر تلاوت منتشر شده، تلاوت سوره حجرات و آیات ابتدایی سوره ق هست که پیش‌تر، فایل این تلاوت با کیفیت بسیار پایین و با توثیق اجرای امارات در سال 1982 منتشر شده بود، هرچند همون زمان هم عده‌ای اون رو منتسب به مکۀ مکرمه و مسجدالحرام در سال‌های پیش از اون می‌دونستند. تا این‌که نسخۀ اصلی این تلاوت با کیفیت بسیار عالی منتشر شد، اما کاملاً مشخص بود که توثیق اون اشتباهه. در توثیق اعلام شده اومده بود که این تلاوت در سال 1981 در شهر دوربان آفریقای جنوبی اجرا شده، در حالی که هیچ شباهتی به تلاوت‌های آفریقای جنوبی نداره و عده‌ای هم همین مسئله رو تأیید کردند و تأکید داشتند که توثیق صحیح این تلاوت، همون مسجدالحرام و سال 1978 هست.


تلاوت بعدی، نسخه اصلی و کامل تلاوت نسبتاً مشهور «مزمل، انفطار» هست که اکثر دوست‌داران استاد عبدالباسط، با این تلاوت آشنا هستند. مهم‌ترین ویژگی نسخۀ منتشر شده از این تلاوت زیبا، کامل بودن اون همراه با توضیحات گویندۀ رادیو هست. گوینده اشاره می‌کنه که این تلاوت در مراسم استقبال از ماه ربیع الاول که ماه میلاد رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) هست انجام می‌شه. البته برای این تلاوت، تاریخ 1978/1/29 ذکر شده که می‌شه نوزدهم ماه صفر؛ یعنی تا شروع ماه ربیع الاول، 10 - 11 روز و تا میلاد حضرت رسول به روایت اهل سنت، حدود 20 روز فاصله هست و این‌که این تاریخ تا چه حد می‌تونه دقیق باشه بر ما معلوم نیست، ولی چنانچه اختلافی هم وجود داشته باشه، نهایتاً به همون چند روز، محدود می‌شه، وگرنه اجرای تلاوت در مسجد امام حسین (علیه السلام) و سال 1978 قطعیه.


دیگر تلاوتی که در این پست تقدیم شما دوستان می‌شه، نسخه‌ای با کیفیت از تلاوت سوره یوسف در مسجد الاقصی هست که قبلاً فایل اون رو با کیفیتی متوسط در وبلاگ گذاشته بودم؛ اما کیفیت این نسخه، بسیار بهتر و بالاتره و در ضمن، خبری از کوتاه شدن فواصل مقاطع که در نسخۀ‌ قبلی شاهدش بودیم نیست.


و اما آخرین تلاوت، تلاوت آیات ابتدایی سوره مبارکه رعد هست که در سال 1985 در مسجد جامع الازهر قاهره اجرا شده. از این تلاوت قبلاً یک نسخه وجود داشت که کیفیتش به پای این نسخه نمی‌رسید. عجیب این‌که این تلاوت، مثل تلاوت حجرات ـ ق به عنوان تلاوت جدید منتشر شد، در صورتی که فایل هر دو تلاوت قبلاً موجود بود. کیفیت این نسخه بسیار عالی و در واقع نسخه اصلی تلاوت هست.



هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۵)

۲۹ بهمن ۹۴ ، ۰۵:۴۹ عبدالباسط
سلام خیلی تشکر
یک فاتحه و صلوات تقدیم به روح والده گرامی شما
با سلام خداوند به شما اجر کثیر عطا کنه.
سلام علیکم
خیلی ممنون خدا بهتون سلامتی بده و در این شب جمعه روح اموات شما را قرین رحمت کنه
اما در مورد اون تلاوت سوره یوسف که قبلا خدمتتون عرض کردم لینکش رو فرستادم اگه این تلاوت رو ندارید بفرمایید کاملش رو ارسال کنم.
http://uplod.ir/2l5058wgw38g/Clip_-_YOOSOF1_-_Segment1(00_11_40.711-00_12_26.893).mp3.htm
پاسخ:
سلام
ممنون از لطف و دعای خیرتون
این تلاوت در سال 1968 در مسجد امام حسین (ع) اجرا شده و نسخۀ کامل و بدون اکوی اون رو در این صفحه گذاشتم. در واقع جزو تلاوت‌هایی هست که در اوایل کار وبلاگ بارگذاری شده بود و بعد از تغییراتی که در پی اختلال در سرور قبلی وبلاگ پیش اومد، اون رو به همراه تلاوت‌هایی که تا اون موقع توی وبلاگ گذاشته بودم، به صورت یک‌جا قرار دادم.
۰۱ اسفند ۹۴ ، ۱۰:۴۱ محمّدرضا فضلی
سلام و عرض ادب حضور برادر عزیزم علی آقای دوست داشتنی؛
خدا خیرت بده برادر، بعد از مدّتها دل ما رو شاد کردی. خدا هم دلتو شاد کنه. تلاوتها کما فی السّابق روحنواز و زیبا بودند و از کیفیّتهای بالایی هم برخوردار بودند. خدا خیرت بده مومن. امّا شخصاً با تلاوت سور مبارکه حجرات و ق ارتباط بیشتری برقرار کردم و لذّت وافری بردم. ریتم و نغمه ای که استاد در تلاوت بکار برده آدمو مسحور میکنه. البتّه از حق نگذریم تلاوتهای سور مبارکه یوسف و مزّمّل-الإنفطار هم از این مجموعه فوق العاده بودند.
علی ایُّ حال دست شما عزیزِ بنده نواز درد نکنه که به ما محّبت داری و وقت گرانبهاتو در این راه میذاری. انشاء الله با قرآن و عاملین به قرآن محشور باشی.
۰۸ اسفند ۹۴ ، ۱۵:۴۷ محمد عقیلی از قشم
جزاک الله خیر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی