صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود


محمود مهدوی: تلاوت کوتاه سوره نمل 59 - 63  رو اگر داشتید منت بذارید و در وبلاگ منظور کنید.

مرتضی: اگه امکان داره تلاوت استودیویی سوره نمل رو که نسخه ویدئویی اون هم وجود داره قرار بدین.

علی عابدی: در ویژه برنامه سالگرد استادعبدالباسط، استاد ابوالقاسمی آیه 31 سوره مبارکه بقره را به تقلید از استاد قرائت می‌‌نمایند که بنده نیز از این تلاوت استدویی خاطرات دارم، لطفا کامل آن را در وبلاگ قرار دهید. ممنون




ابتدا از تلاوت جدیدی که روز گذشته منتشر شد شروع کنیم. یک تلاوت زیبا از سوره‌های حجرات و ق که در آخرین روزهای سال 1978 میلادی در مسجد شافعی قاهره اجرا شده. در واقع اجرای این تلاوت، در مراسم نماز جمعه بوده که تاریخ دقیق اجرای اون، مصادفه با هشتم دی‌ماه 1357 شمسی.



و اما می‌رسیم به تلاوت‌های درخواستی و یک تلاوت که از مدت‌ها پیش درخواست شده بود. خوشبختانه امروز نسخه‌ای از این تلاوت از طرف دوست عزیزی به دستم رسید که کیفیت مطلوبی داره. در واقع تأخیر زیاد در آماده شدن این تلاوت کوتاه، به این دلیل بود که این برادر گرامی که کسی نیست جز آقاماجد خودمون، باید اون رو از نوار ویدیویی تبدیل می‌کرد و به همین دلیل به درازا کشید. از تلاوت مذکور، فقط یک فایل تصویری بی‌کیفیت وجود داشت که کیفیت صدای بسیار پایینی هم داره و کار کردن روی صدای اون هم چارۀ کار نبود، چنان‌که تصدیق این تلاوت (صدق الله العظیم) رو از همون نسخه به فایل موجود اضافه کردم و خواهید شنید که چقدر اختلاف کیفیت دارند.
در توثیق این تلاوت، گفته شده که اجرای اون در تلویزیون کویت هست، اما تاریخ دقیقی برای اون مشخص نیست؛ البته دوست خوبم جناب آقای عبوسی برای فایل ویدیویی این تلاوت، تاریخ 1986 رو ذکر کردند که به نظر بنده کمی بعید به نظر می‌رسه؛ چون اولاً استاد عبدالباسط ظاهراً در دهۀ‌ 80 میلادی، به کویت سفر نکرده و ثانیاً چهرۀ استاد به اواخر دهۀ 70 نزدیک‌تره.
به هر حال، با تشکر بسیار از برادر خوبم آقاماجد، این تلاوت کوتاه و در عین حال، شنیدنی رو تقدیم می‌کنم به جناب مهدوی، آقا مرتضی و سایر عزیزان و همراهان همیشگی وبلاگ.



تلاوت درخواستی پایانی رو آقای عابدی با ارسال یک فایل صوتی برای بنده، درخواست کردند. طبق توضیحاتی که دادند و بعد از شنیدن مقطع مورد نظر، متوجه شدم که منظور ایشون، تلاوت سوره بقره از ختم مجود دوم استاد عبدالباسط هست که به اواخر دهۀ 60 میلادی تعلق داره. یک توضیح رو هم بدم و اون این‌که در نسخه‌های موجود از این ختم، تلاوت نخست شامل سوره حمد و آیات اول تا 53 سوره بقره هست که در واقع، دو تلاوت رو با هم ترکیب کردند. در اصل، تلاوت اول، از سوره حمد شروع می‌شه و در آیه 22 سوره بقره تموم می‌شه و تلاوت دوم، از آیه 23 تا 53 هست. بنده برای این‌که احتمال می‌دم آقای عابدی اون تلاوت ترکیبی رو مد نظر داشته باشند، هر دو تلاوت، یعنی تلاوت اول و دوم ختم مجود ثانی رو در این پست قرار می‌دم، ان‌شاءالله که به مقصودشون برسند.




هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۹)

سلام
خیلی تشکر
که سریعا تلاوت حجرات و ق رو برای ما در دسترس قرار دادید
پاسخ:
سلام
خواهش می‌کنم.
دعا کنید مجالی بشه تلاوت‌های درخواستی شما و دوستان رو هم بتونم آماده کنم.
استاد عزیز و بزرگوار سلام و درود به شما  خدای متعال اجر تمامی زحمات شما را عنایت کند و روح والده گرامی را شاد کند بسیار ممنون و دعاگوی شما  زنده باشید
پاسخ:
اختیار دارید آقای مهدوی
من شرمنده‌م که نتونستم همۀ درخواست‌هاتون رو اجابت کنم.
سلام
 عرض تشکر و خسته نباشید خدمت شما برادر بزرگوار
به نظر بنده این تلاوت سوره نمل جزوه تلاوتهای استودیوئی زیبای استاد محسوب میشه . در عین کوتاه بودن ولی با استفاده از تحریر و تغییر صداهای منحصر بفرد استاد ، یک تلاوت به ظاهر ساده اما کاملا آموزشی وفنی رو به اجرا گذاشته.
در ضمن این تلاوت در سالهای گذشته از طریق تلویزیون به صورت تصویری و با کیفیت مناسب پخش شده که ظاهرا اثری از اون نیست.
پاسخ:
سلام
بله، حق با شماست. این فایل صوتی هم ماحصل همون پخش تلویزیونی هست که آقاماجد ضبط کردند و صدای اون نوار ویدیویی رو در اختیار ما گذاشتند. ان‌شاءالله به زودی شاهد انتشار فایل تصویریش با کیفیت مطلوب باشیم.
با سلام . تلاوت حمد و بقره 1 ت 53 یک تلاوت پیوسته و مربوط به ختم مجمود ثانی هستش که مدت تلاوتش هم 39 دقیقه هست
من تلاوتش رو دارم . چنانچه خواستید بگید تا آپلودش کنم
پاسخ:
سلام
خیر دوست عزیز
اون تلاوت، ترکیب شدۀ این دو تلاوتی هست که گذاشتم. فکر کنم در متنی که گذاشتم، توضیحات کامل رو دادم و همین فرمایش شما رو بنده هم عرض کردم که تلاوت اول و دوم ختم مجود ثانی رو با هم ترکیب کردند و به عنوان یک تلاوت واحد در اون دورۀ ختم قرآن گذاشتند، کما این‌که این اتفاق در سوره‌هایی مثل طه، انبیاء، حج، مؤمنون، نور، نمل، رحمن و واقعه هم افتاده و بعضاً دو تلاوت رو با هم ترکیب کردند و به صورت یک فایل درآوردند.
توصیه می‌کنم این دو فایلی که گذاشتم رو دانلود کنید تا متوجه بشید که قضیه از چه قرار بوده!
با تشکر 
پس تلاوتهای ختم ثانی که همه شون حول و حوش همین مدت زمان هستند چی؟
اونها هم ترکیبی اند؟
میشه بفرمایید تلاوتهای تم ثانی چند دقیقه ای هستند ( البته بدون دستکاری)
پاسخ:
خیر، همه ترکیبی نیستند. مدت‌زمان این تلاوت‌ها تقریباً همین‌قدره و برخی که زمانشون کوتاه‌تر بوده رو با هم ترکیب کردند تا از لحاظ زمانی، با بقیه یک‌سان بشن.
نسخه اصلی و با کیفیت 128 تلاوتهای کامل ختم مجود رو شما دارید که دانلودشون کنیم؟
پاسخ:
نسخه‌ای که دارم کیفیتش بالاست، ولی ترجیح می‌دم اگه قراره اونا رو آپلود کنم، بعد از اصلاح و ارتقای کیفیت باشه، وگرنه شاید به لحاظ کیفیتی با نسخه‌ای که شما دارید تفاوت چندانی نداشته باشه.
ممنون میشم که این تلاوتها رو آپلود کنید برامون چون واقعا کارتون عالیه تو تصحیح کیفیت صوت تلاوتها و خداوند اجرتون بده
پاسخ:
خواهش می‌کنم، نظر لطف شماست.
اجازه بدید فعلاً از پسِ درخواست‌های قبلی بربیام، ان‌شاءالله اگه توفیق بود در خدمت شما هم خواهم بود.
با سلام خدمت علی آقای گل . راستیتش برادر بنده هم به استناد تاریخ ذکر شده توسط مدیر منتدیات این تاریخ رو برای این ویدیو ذکر کردم.
پاسخ:
سلام حسن آقا
توی منتدیات، افراد مختلف پست می‌گذاشتند و درستی یا نادرستی اطلاعاتی که ارائه می‌دادند، ارتباطی به مدیریت سایت نداشت. اشتباهات فراوانی در پست‌های افراد مختلف دیده می‌شد و گاهی پیش می‌اومد که زیر همون پست، دیگران تذکر می‌دادند که فلان مطلب یا فلان تاریخ و توثیق اشتباهه. با این حال، این‌که تاریخ دقیق بعضی تلاوت‌ها از جمله همین تلاوت چی هست رو کمتر کسی می‌دونه و شاید هم جز خداوند، هیچ کس ...
سلام جناب برادر قنبری عالی بود - با انتشار این تلاوت که از رادیو پخش می شدخاطرات اوایل انقلاب را در اذهان زنده گردانید.-جزاک الله خیرا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی