صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود


بارها به شما دوستان عزیز قول دادم که تلاوت‌های زیبای استاد عبدالباسط در ختم مشترک 13 قاری رو در یک یا دو پست مجزا تقدیمتون کنم؛ تلاوت‌هایی که در ماه‌های گذشته، درخواست‌های متعددی هم برای بارگذاری اونها در وبلاگ شده بود.




آذری‌کیا: درخواستم اینه که اگه از ختم 13 قاری، تلاوت‌هایی به غیر از تلاوت‌هایی باشه که قبلا گذاشتید (فقط تلاوت‌های استاد عبدالباسط) اونا رو هم در وبلاگ بذارید.

کیوان: اشاره‌ای فرمودید به مجموعه مربوط به ختم 13 قاری. آیا هر 35 تلاوت شیخ با همین سبک شیرین و در عنفوان جوانی اجرا شده‌اند؟ اگر به طور قطع این‌طوره بنابراین اشتیاق برای شنیدن دیگر تلاوت‌های این‌چنینی داریم.

ش: از چه سایتی میتونم ختم 13 قاری رو دانلود کنم؟ حقیقتش خیلی سرچ کردم اما ... تو رو خدا راهنماییم کنین.

علیرضا هادی: سه تا تلاوت تایم کوتاه تقاضا دارم اگر داشتید منت بذارید و در وبلاگ منظور کنید: انعام 115 الی125 و اعراف 88  الی 101 و مائده47 الی 56

سامان ـ م: سرباز ناجا هستم و اکثر شب‌ها گشت میرم. اگه ممکنه تلاوت‌های کوتاه 13 قاری که 35 تلاوته را خارج از نوبت تو وبلاگ بذارید تا ضبط کنم و شب‌ها موقع گشت از فلش گوش کنم.

و ...


ضمن پوزش از همۀ دوستانی که در اجابت درخواستشون این همه تأخیر شد، ابتدا جا داره توضیحی درباره این ختم مشترک بدم و بعد برسیم به خود تلاوت‌ها؛ این ختم مشترک، برخلاف سایر ختمات قرآن کریم، به این منظور انجام نشده و یک مجموعۀ جمع‌آوری از تلاوت‌های 13 قاری مختلف که عبارتند از اساتید عبدالباسط عبدالصمد، مصطفی اسماعیل، محمد صدیق منشاوی، محمود علی البنا، ابوالعینین شعیشع، کامل یوسف البهتیمی، محمود خلیل الحصری، عبدالعظیم زاهر، طه الفشنی، عبدالرحمن دروی، احمد السعدنی، منصور الدمنهوری و محمد الصیفی هست که از کنار هم گذاشتن تلاوت‌های کوتاه استودیویی این اساتید در دهۀ 50 و 60 میلادی تشکیل شده. این کار رو هم رادیو قرآن مصر و به گفتۀ برخی، رادیو قرآن کویت انجام داده. سهم استاد عبدالباسط در این مجموعه، حدود 50 تلاوته که از این جمع، 35 تای اونها تلاوت‌های شاهکار استودیویی در دهۀ 50 میلادی هست و مابقی رو از سایر ختمات استاد آوردند که طبیعتاً مد نظر ما نیستند.
آماده‌سازی این تلاوت‌ها هم برخلاف تصور خودم کار ساده‌ای نبود و از بعضی تلاوت‌ها 2 - 3 نسخۀ مختلف وجود داشت و بعضی نسخه‌ها هم اختلافاتی با هم داشتند. مجموعه‌ای که آماده شده، بهترین و کامل‌ترین نسخه‌های موجود از تلاوت‌های استاد در ختم 13 قاری هستند که با بالاترین کیفیت ممکن در اختیار شما قرار می‌گیره. سعی کردم از همۀ تلاوت‌ها نسخه‌های اصلی و بدون اکو رو قرار بدم، مگر معدود تلاوت‌هایی که نسخۀ بدون اکو از اونها وجود نداشت.
در این پست، از مجموع این 35 تلاوت، 17 تا رو تقدیمتون می‌کنم که البته 2 - 3 تاشون رو قبلاً هم در وبلاگ گذاشتم و مجدداً در این پست قرار می‌دم تا همۀ تلاوت‌ها در یک‌جا قرار داده بشه و شما سروران گرامی راحت‌تر به اونها دسترسی داشته باشید.
به یاری خدا اگه عمری باقی بود و مجالی فراهم شد، مابقی تلاوت‌ها رو هم در آینده‌ای نزدیک تقدیمتون می‌کنم.


01. بقره 115 - 125

02. بقره 126 -  133

03. بقره 247 - 253

04. بقره 254 - 260

05. آل عمران 33 - 43

06. نساء 7 - 12

07. نساء 136 - 144

08. نساء 144 - 157

09. مائده 47 - 56

10. انعام 115 - 125

11. انعام 126 - 135

12. اعراف 75 - 87

13. اعراف 88 - 101

14. انفال 41 - 49

15.  انفال 49 - 65

16. توبه 88 - 97

17. توبه 97 -  105


هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات



نظرات  (۱۷)

۱۵ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۳۱ سید رضا محمدی
سلام ، فتبارک الله احسن الخالقین
با عرض سلام خدمت استاد عزیز و بزرگوار
درخواست تلاوت مجلسی شعرا و حاقه را داشتم که اگه دراختیار ما قرار دهید بسیار ممنون میشم البته هیچ عجله ای ندارم
پاسخ:
سلام علیکم
از استاد عبدالباسط تلاوتی با این مشخصات سراغ ندارم. تنها تلاوت مجلسی از سوره شعراء مربوط به مسجدالاقصی و سال 1964 هست که قبلاً هم توی وبلاگ گذاشتم، اما تلاوتی که سوره شعراء و حاقه رو با هم داشته باشه وجود نداره، مگر اون که فایلی که شما شنیدید، ترکیبی باشه.
۱۶ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۵۸ محمّدرضا فضلی
سلام برادر قنبری
بخاطر زحمات و محبّتت خلی ممنونم. تلاوتهای بسیار زیبایی هستند. بعضیهاشون حزن دل انگیزی دارن و بسیار تأثیرگذارند. خدا خیرت بده. منتظر بخشهای بعدی این مجموعه هستم. خدا والده ی ارجمندتون رو رحمت کنه و به شما عمر پر برکت بده.
پیروز و پاینده باشی عزیزم.
پاسخ:
ان شاء الله
سلامت باشید
سلام و عرض ارادت  خیلی متشکرم و واقعا لطف فرمودید پایدار باشید
پاسخ:
ممنون از لطفتون
درود  برشما و خسته نباشید زحمت کشیدید و خدا  اجرتون بده شرمنده محبت هاتون هستیم  بسیار ممنونم
پاسخ:
دشمنتون شرمنده باشه
خواهش می‌کنم
سلام
مثل همیشه دسته های گل سپاس ما را بپذیرید
تلاوتهایی در نهایت زیبایی و ملاحت
خداوند مادر و همه گذشتگان شما و همه مؤمنین را غریق رحمت کند
پاسخ:
بسیار ممنونم
۱۹ فروردين ۹۵ ، ۰۳:۳۰ آریا مهر شهسواری
سلام آقای قنبری عزیز اخوی گرامی  . خسته نباشی . چقدر زیبا بود دستت درد نکنه خدا خیرت بده
پاسخ:
سلامت باشید
۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۸:۰۱ سید رضا محمدی
سلام خدمت برادر گرامی تو اپارات یه تلاوت گذاشتم یه قاری نوجوان ایرانی هست که تو مصلی اجرا شده در حضور شیخ شعیشع اسمشو نمیدونم .ودر ضمن من عمل جراحی کردم برام دعا کنین که حال و خوب بشه که بتونم تلاوت تو اپارات بزارم که خیلی وقته که نذاشتم 
ودر کل ممنون
تلاوت جدید نداری داداش 
پاسخ:
سلام آقا سید عزیز
متأسفانه من هم اون قاری رو نشناختم.
ان شاء الله که خدا شفای عاجل به شما عطا کنه و سلامت باشید.
یک تلاوت نسخۀ اصلیش منتشر شده که همین روزها توی وبلاگ میگذارم، ولی تلاوت جدیدی فعلاً منتشر نشده.
۲۱ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۱۷ محمّدرضا فضلی
علی آقاجون سلام، روزهای بهاریت پرشکوفه برادر.
کامنت آقا سیّد رو دیدم. فرمودن عمل جراحی داشتن. با اجازت سلام و عرض ادب خدمت آقا سیّد رضای عزیز دارم و امیدوارم شافی تمام دردها، به شما برادر ارجمند هم صحت و سلامت عنایت کنه و به زودی در آپارات فعال تر از گذشته ببینیمتون. آقا سیّد بزرگوار، شما رو به صاحب قرآن میسپارم ؛ وَ إِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ یَشْفِینِ.

بابا ای ول به شما
پاسخ:
ارادتمندم
۲۳ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۳۷ برزویی کاخکی
سلام قشنگ بودند خیلی کیف کردیم .
درخواستی هم از سوره آل عمران از کل الطعام دارم که استدیوییه و حزین 
با تشکر . ارادتمند شما و قران دوستان .         کیوان برزویی کاخکی
پاسخ:
سلام
تصمیم داشتم که در یک پست مجزا از همۀ دوستان عذرخواهی کنم بابت این‌که شاید یه چند وقتی نتونم هیچ تلاوت درخواستی‌ای رو آماده کنم که درخواست شما بهونه‌ای شد برای مطرح کردن این مطلب.
البته درخواست‌هاتون رو یادداشت می‌کنم که اگه خداوند دوباره توفیقی داد، در خدمتتون باشم، ولی این‌که کی و چه زمان، خودم هم نمی‌دونم.
سلام دوست عزیز من منتظر یه تلاوت جدیدم خدا اجرتون بده منا از انتظار درآورید
پاسخ:
سلام
در روزهای گذشته، فقط نسخۀ اصلی چند تلاوت منتشر شده، ولی از تلاوت جدید خبری نبوده. ان‌شاءالله اگه تلاوت جدیدی منتشر بشه، سعی می‌کنم حتماً توی وبلاگ بگذارم.
۲۵ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۴۶ سید رضا محمدی
سلام خدمت برادر گرامی ،وبلاگ رو وقت کردی امروز بروز کن ،ممنون از زحمات شما
پاسخ:
سلام آقا سید رضا
به یکی از دوستان توضیح دادم که حسابی سرم شلوغه و یک هفته‌ای هست که مشغلۀ روزمره‌م چندبرابر شده که حتی توی کارهای شخصیم هم موندم. با این وضعیت، واقعاً نمی‌دونم تکلیف وبلاگ چی می‌شه و آیا می‌تونم مثل قبل بهش برسم یا نه؟!!
۲۵ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۳۹ محمّدرضا فضلی
جناب آقای قنبری سلام و عرض ارادت.
در پست چهاردهم مهرماه سال قبل تلاوتی از سور مبارکه حجر و نحل قرار دادید که ناقص بوده و تلاوت سوره مبارکه نحل در وسط آیه پنجم تموم میشه. نمیدونم فایل کامل این تلاوت رو دارید یا نه ولی جسارتاً بعرض میرسونم در صورتی که شما موجود نداشته باشید، فایل کامل اونو که تا پایان آیه هفتم استاد تلاوت نمودند بنده با کیفیت متأسفانه نه چندان خوب دارم و این اختلاف زمان تقریباً یک و نیم دقیقه است و مطمئنّاً با هنرمندی شما میشه اصلاحش کرد و به فایل اصلی اضافه کرد.
امر بفرمایید براتون ارسالش میکنم.
در پناه حق بهروز باشید.
پاسخ:
سلام
بسیار لطف می‌کنید اگه بفرستید.
ممنون می‌شم.
۳۰ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۰۴ جعفر نصیرپور
سلام آقای قنبری خواستم ازتون تشکر کنم عاشقان عبدالباسط رو سیراب میکنید خداوند والده گرامی را رحمت فرماید
پاسخ:
سلام علیکم
خواهش می‌کنم برادر گرامی، خدا به شما خیر دنیا و آخرت عطا کنه!
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
خیلی شادمان شدم
تلاوتهایی رو شنیدم که حقیقتا من را سرشار از معنویت می کرد
جعله الله فی میزان حسانتکم
وفقکم الله
بسیار سپاسگزار و دعاگوی شما و منتظر بخش بعدی این تلاوتها

پاسخ:
سلام
شما محبت دارید. ان شاء الله خدا به شما جزای خیر عطا کنه
دعا بفرمایید که فرصت کنم بخش دومش رو هم آماده و تقدیمتون کنم.
۰۹ مهر ۹۵ ، ۰۱:۱۲ سید امیرحسین
سلام و بسیار ممنون از سایت فوق العادتون می شه لطفا نسخه اصلی تلاوت تصویری سوره تحریم-نبأ-تکویر-شمس-ضحى شهر ارمنت  استاد را برایم پیدا کنید هرچند می دونم درچند مقطع صدا قطع و وصل می شه.
پاسخ:
سلام
متأسفانه از اون تلاوت، همون نسخۀ ویدیویی موجوده و فایل صوتی هم از روی فیلم استخراج شده. به همین دلیل کیفیتش چندان تفاوتی با نسخۀ ویدیویی نداره؛ شاید کمی بشه بهترش کرد، اما یقیناً تفاوت محسوسی نمیکنه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی