صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود


چند ماهی بود که تلاوت استاد عبدالباسط از سوره مبارکه مریم در شهر اسکندریه رو آماده کرده بود و دنبال بهانه‌ای بودم تا اون رو توی وبلاگ بگذارم که خوشبختانه نسخۀ کامل این تلاوت به برکت ماه رمضان منتشر شد.




البته تنها تفاوت عمدۀ این نسخه چه به لحاظ کیفی و چه کمّی، همون 5 آیۀ انتهایی تلاوته و نمی‌شه گفت این نسخۀ اصلی هست و قبلی‌ها کپی بودند. نسخه‌های قبلی در پایان آیۀ 31 تموم می‌شدند، اما این نسخه، کامل هست و تا آخر آیه 36 رو داره. با این حال، در این نسخه هم شاهد تقطیع فواصل بین تلاوت و همچنین کاهش میزان صدای جمعیت در هنگام تشویق‌ها هستیم که دلیلش هم مشخص نیست؛ چون اگر شخصی که این هنرنمایی (!) رو به خرج داده، قصدش این بوده که سر و صداهای جمعیت رو در تلاوت کم کنه، پس چرا در همۀ فایل این کار رو انجام نداده و تقریباً این شاهکار خودش رو در بخش میانی تلاوت به خرج داده؟!
به هر حال، این مسائل باعث نمی‌شه زیبایی‌های این تلاوت رو که احتمالاً نسخۀ کامل و دستکاری نشدۀ اون بالای 50 دقیقه بوده، نادیده بگیریم.
دربارۀ زمان اجرای تلاوت هم دو قول متفاوت وجود داره؛ یکی اواخر دهۀ 60 و دیگری دهۀ 70 میلادی که قطعاً قول اول درست‌تره و از صدای استاد کاملاً مشخصه که مربوط به دهۀ 70 نیست.
نسخۀ منتشر شدۀ این تلاوت، نویز و هوای زیادی داشت که در این نسخه، اصلاح شد و فایل مناسب‌تری رو خواهید شنید. اما قبل از این‌که فایل این تلاوت رو دانلود کنید، یک توضیح رو هم بدم و اون هم این‌که در روزهای اخیر دو تلاوت دیگه هم از استاد عبدالباسط منتشر شده؛ یکی تلاوت استودیویی از سوره بقره که جدید نیست و در واقع دو تلاوت از ختم 13 قاری هست که با هم ادغام کردند و دیگری هم تلاوت «توبه، مزمل، غاشیه» که به اسم نسخۀ اصلی منتشر شده، اما بنده اون رو با نسخۀ قبلی که توی همین وبلاگ تقدیمتون شد چک کردم و هیچ تفاوتی بین اونها ندیدم. این توضیحات رو خدمتتون دادم که مطمئن باشید هر تلاوت یا نسخۀ جدیدی که متفاوت با نسخه‌های قبلی باشه رو براتون آماده می‌کنم و در وبلاگ تقدیمتون می‌شه.
التماس دعای خیر از همۀ دوستان

مریم 1 - 36 ـ مصر، اسکندریه، اواخر دهه 60 میلادى ـ مدت: 47 دقیقه


هزینه دانلود: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات


نظرات  (۳)

سلام درود بر شما و تشکر بابت زحماتتون
یه تلاوت مریم هست که تو یکی از بزرگداشت های عبدالباسط شنیدم، فایلش رو میفرستم واستون ببینم میدونید کدوم تلاوته
چند درخواست هم در مورد تلاوت های استودیویی سوره یاسین داشتم، یکیش مال دهه 50 از مصره ایه 1 تا 40، یکیش آیات پایانی سوره یاسین از سوریه و آخریش یادمه یه نوار قدیمی از سوره یاسین داشتم که از آیه اول تا اخرهای سوره به مدت حدود 1 ساعت ظاهراً ادامه داشت
پاسخ:
سلام خدمت آقا سید محمد عزیز
بخشی از فایل اون تلاوت رو بفرستید کافیه؛ به احتمال زیاد بتونم خدمتتون بگم که از کدوم تلاوته.
از آیات 1 تا 40 سوره یس دو تلاوت وجود داره که هر دو مربوط به سال‌های جوانی استاد عبدالباسط هست؛ یکی در مصر و دیگری در سوریه اجرا شده. از آیات پایانی سوره یس هم دو تلاوت رو قبلاً توی وبلاگ گذاشتم که می‌تونید از بخش طبقه‌بندی موضوعی، به راحتی پیداشون کنید. و اما اون یکی که فرمودید تلاوت کل سوره بوده، به احتمال خیلی زیاد از یکی از ختمات استاد بوده که معمولاً از ختم مجود دوم هست که آیات یک سوره رو از دو یا سه تلاوت در کنار می‌گذارند و ترکیب می‌کنند و به صورت تلاوت کامل اون سوره در میارن.
با همۀ این توضیحات، همون‌طور که قبلاً هم بارها خدمت دوستان عرض کردم، فعلاً تا مدتی نمی‌تونم هیچ قولی برای آماده کردن تلاوت‌های درخواستی بدم و از این بابت شرمندۀ شما هستم. در این ایام مبارک هم از خدا خواستم که توفیق بده و فرصتش رو داشته باشم تلاوت‌های جدید رو به موقع تقدیم شما عزیزان کنم.
ان‌شاءالله وقتش که برسه، مثل گذشته در خدمت همه شما سروران گرامی خواهم بود.
درود بر شما، اتفاقاً چون خودم هم به شدت مشغله کاری دارم حرف شما رو کاملاً درک میکنم، فقط خواهش میکنم حداقل همه درخواست ها رو (مثل درخواست قبلی این برادر کوچکتون) رو برای زمانی که ان شاءالله وقتتون باز بشه ذخیره کنید، با تشکر
چه جالب نمیدونستم استاد دو تا تلاوت 1 تا 40 سوره یاسین دارند، شاید هر دو رو تصادفاً شنیده باشم، طبقه بندی موضوعیتون خیلی جالب و قابل تحسینه ولی به نظر میرسه مشکلاتی داره که نیاز به بازبینی داره
اون تلاوت هم که گفتم از مجودات نبود چون ایات ابتدایی رو برمیگشت و دوباره میخوند، نمیدونم شاید یکی از همین 2 تا بوده
بازم تشکر میکنم، خدا نگهدار شما و دست علی به همراهتون
خدا همه مونو کمک و هدایت کنه
یا علی مدد
پاسخ:
سلام
مطمئن باشید همۀ درخواست‌ها محفوظند و اگه عمری باقی باشه، به وقتش به همه پاسخ داده می‌شه.
کاستی‌ها رو به بزرگواری خودتون ببخشید. چنانچه در هر زمینه‌ای هم پیشنهادی داشتید خوشحال می‌شم با بنده در میان بگذارید.
با سلام و سباس و تشکر از شما  اقا منت به ما گذاشتید و لطف تون را کامل کردید خدا خیرتون بده  زنده باشید و انشا..... تلاوتهای در خواستی هم در فرصتهای مناسب منظور میکنید متشکرم
پاسخ:
سلام
اختیار دارید
فعلا برای تلاوت‌های درخواستی هیچ قولی نمی‌دم که دوباره شرمنده شما و دوستان نشم. اما اگه مجالش بود حتما در خدمت خواهم بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی