صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود


همون‌طور که مستحضرید، چند روز پیش، تلاوت تصویری جدیدی از استاد عبدالباسط منتشر شد که قبلاً اون رو نه دیده و نه شنیده بودیم. از اون‌جا که در روزهای اخیر هم تلاوت جدید دیگری منتشر نشد، تصمیم گرفتم فایل صوتی این تلاوت رو البته با رفع اشکالاتی که در فایل تصویری وجود داشت، تقدیمتون کنم.




متأسفانه برخلاف سال گذشته، امسال در ماه مبارک رمضان، شاهد کاهش چشمگیر انتشار تلاوت‌های اساتید بزرگ، به‌ویژه استاد عبدالباسط هستیم. در حالی که سال گذشته هنوز فرصت نکرده بودیم تلاوت‌های منتشر شدۀ قبلی رو بشنویم، دو سه تلاوت دیگه از راه می‌رسید، امسال باید چشم‌انتظاری بکشیم و صبر کنیم تا از گوشه و کنار، یه تلاوت یا نسخۀ جدید منتشر بشه. البته در این بین، کم‌کار شدن برخی صاحبان نوادر و واسطه‌های انجام این کار مثل خانم شدا هم مزید بر علت شده که نوادر جدیدی رو شاهد نباشیم.
به این امید که این روند در روزهای باقی‌مانده از ماه مبارک، تغییر کنه، شما رو دعوت می‌کنم به شنیدن نسخۀ صوتی و کامل شدۀ تلاوت زیبای سوره بقره.
همون‌طور که در فایل تصویری دیدید و شنیدید، گروه مونتاژ این تلاوت، علاوه بر این‌که در موارد بسیاری فواصل بین مقاطع رو به طرز ناشیانه و آزاردهنده‌ای کوتاه کردند، در موارد متعددی هم قطع و وصلی‌هایی در صدا ایجاد کردند که همۀ این‌ها باعث می‌شه شنونده، احساس خوبش موقع شنیدن این تلاوت زیبا و باکیفیت رو از دست بده. در نسخه‌ای که در این پست تقدیم شما می‌شه، سعی کردم این اشکالات رو در حد بضاعت خودم برطرف کنم و فواصل بین مقاطع رو هم تا حد معقولی افزایش بدم. جالبه که بعد از انجام همۀ کارها، مدت‌زمان تلاوت، تنها حدود یک دقیقه اضافه شد و با توجه به این‌که کاملاً مشخصه هیچ مقطعی هم از تلاوت کم نشده و اگر فرض کنیم فواصل بین مقاطع بیش از این چیزی بوده که در این نسخه وجود داره مدت تلاوت حداکثر می‌شه 14 دقیقه، معلوم نیست هدف این دوستان عزیز، از این همه دستکاری در فایل ویدیویی این تلاوت نادر چی بوده؟ احتمالاً می‌خواستند بگن ما نمی‌گذاریم نسخۀ بکر این تلاوت به دست شما برسه، چون می‌تونیم و ازمون برمیاد!!!
به این امید که در آینده شاهد این دخل و تصرف‌ها از طرف کسانی که شاید برای کارهاشون هیچ توجیه و دلیل منطقی‌ای نداشته باشند نباشیم، شما رو به شنیدن نسخۀ جدید این تلاوت روح‌بخش دعوت می‌کنم:

بقره 183 - 187 ـ قاهره، مسجد سلطان ابوالعلاء، 1982 ـ مدت: 13 دقیقه


هزینه دانلود: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات


نظرات  (۲)

۰۱ تیر ۹۵ ، ۲۰:۴۶ سید رضا محمدی
سلام علیکم،ضمن طاعات و عبادات قبول درگاه حق تعالی،امیدوارم حالتون خوب باشه،ودر کنار خانواده محترم خوش وخرم باشین ،گفتم یه حالی از شما بپرسم ،خیلی وقت بود پیامی به شما نداده بودم،ودر ضمن یه تلاوت از شیخ عبدالباسط جدید منتشر شده از سوره مبارکه تحریم تکویر در مسجد الاقصی اجراشده سال 1965،من دارم ولی ببینم میتونم ارسال کنم یانه ،شاید خودتون داشته باشین
پاسخ:
علیکم السلام و تقبل الله منکم صالح الاعمال

ممنون از احوال‌پرسی شما
تلاوتی هم که فرمودید سال‌ها پیش منتشر شد و بنده هم قبلاً اون رو توی وبلاگ گذاشتم که الان هم موجوده
۰۲ تیر ۹۵ ، ۰۷:۳۳ سید رضا محمدی
سلام ، ممنون از پاسخ شما منم تردید داشتم ولی بازم ممنونم،و یه سوال دیشب تو فیسبوک تلاوت تصویری سوره یونس از آیات 15تا16،منتشر شده ،فکر نکنم قبلا جای باشه منم دانلود کردم گذاشتم تو آپارات ،،،،و نوشتم تلاوت جدید شما هم یه نگاه بینداز برادر
پاسخ:
سلام آقای محمدی
خیر، اون تلاوت هم جدید نیست و فایلش قبلاً با کیفیت بالاتر موجود بوده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی