صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود


با تسلیت ایام سوگواری امیر مؤمنان (علیه السلام) و گرامیداشت لیالی قدر، اولین تلاوت جدید الانتشار از استاد عبدالباسط در ماه مبارک رمضان امسال رو خدمتتون تقدیم می‌کنم.


 


همون‌طور که در پست قبلی اشاره شد، در ماه رمضان امسال، انتشار تلاوت‌های جدید از استاد عبدالباسط کاهش چشم‌گیری نسبت به سال گذشته داره، به طوری که بعد از گذشت 19 روز از این ماه مبارک، اولین تلاوت جدید از این استاد فقید منتشر شد و تلاوت‌های قبلی، همگی نسخۀ جدید یا اصلی بودند هیچ‌کدوم جدید و لاوّل مرة محسوب نمی‌شدند.
این تلاوت، از سری تلاوت‌های استاد عبدالباسط در سفر دوم به آفریقای جنوبی، یعنی در سال 1981 هست و در شهر دوربان انجام شده. خوشبختانه این تلاوت، برخلاف اکثر تلاوت‌های ضبط شده در سفر دوم آفریقای جنوبی، از کیفیت خوبی برخورداره و نیاز به انجام کار بخصوصی روی نسخۀ منتشر شده نبود، الا این‌که در دو جای تلاوت، قطعی‌هایی وجود داشت که در این نسخه برطرف شدند و تقدیم به شما بزرگواران می‌شه.
توضیحی رو هم دربارۀ انتهای تلاوت بدم. بعد از پایان تلاوت و دعای ختم قرآنِ استاد عبدالباسط، با وقفه‌ای کوتاه، نوای ملکوتی اذان رو با صدای دلنشین استاد می‌شنویم که از لحاظ کیفیتی با خود تلاوت تفاوت داره. باید عرض کنم همون‌طور که برخی تلاوت‌های دیگه هم شاهد این قضیه بودیم، میکروفونی که برای تلاوت قرآن در نظر گرفته شده با میکروفونی که برای اذان گفتن قرار داده شده بوده، تفاوت داشته و همین مسئله باعث شده که صدای اذان استاد عبدالباسط از فضای مجلس گرفته بشه، وگرنه خیلی بعیده که این اذان از جای دیگری به انتهای تلاوت اضافه شده باشه.






و اما حالا که تلاوت‌های کمی از استاد عبدالباسط منتشر می‌شه و صحبت از سفر دوم استاد به آفریقای جنوبی شد، یک تلاوت دیگر رو هم از این سفر تقدیم شما عزیزان می‌کنم که شامل آیات پایانی سوره قاف و همچنین سوره بلد هست. این تلاوت متأسفانه ناقص تموم می‌شه و قطعاً بعد از سوره بلد هم ادامه داشته که اون بخش، الان وجود خارجی نداره. درباره کیفیت تلاوت هم باید بگم که این نسخه، بهترین نسخۀ موجود از این تلاوت هست و تلاش این برادر کوچیکتون در ارتقای کیفیت، فقط در همین حد مؤثر واقع شد. امیدوارم بشنوید و لذت ببرید.

ق 31- آخر، بلد  ـ آفریقاى جنوبى، 1981 ـ مدت: 24 دقیقه


هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات


نظرات  (۲)

۰۶ تیر ۹۵ ، ۰۴:۲۴ سید رضا محمدی
سلام علیکم،اجرکم عندالله
پاسخ:
علیکم السلام

وفقکم الله ان شاء الله
سلام علیکم
منم شب شهادت امیر مومنان را به شما تسلیت عرض می کنم
و بابت این دو تلاوت که در اختیار ما گذاشتید و همچنین زحماتی که برای رفع مشکلاتشون کشیدید واقعا ممنونم
پاسخ:
علیکم السلام

ملتمس دعای خیر از شما دوستان گلم هستم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی