صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

نوادر تازه منتشر شده از استاد عبدالباسط

شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۵ ب.ظ

بعد از وقفه‌ای که در خدمت‌گزاری به شما دوستان عزیزم داشتم، در این پست تلاوت‌هایی که به تازگی از استاد عبدالباسط منتشر شده رو تقدیمتون می‌کنم.





اولین تلاوت، یک تلاوت جدید هست از دومین سفر استاد عبدالباسط به کشور آفریقای جنوبی شامل آیاتی از سوره‌های فرقان و طارق که بعد از تلاوت تحری، قصارالسور، دومین تلاوتی هست که به تازگی از این مجموعه تلاوت‌ها منتشر شده. این تلاوت رو بعد از کاهش نویز شدیدی که در سرتاسر نسخۀ منتشر شده وجود داشت، تقدیم شما سروران گرامی می‌کنم.



تلاوت دوم، یک تلاوت بسیار زیبا از دهۀ 50 میلادی در رادیو سوریه هست؛ تلاوت سورۀ مبارکۀ ملک که البته متأسفانه ناقص تموم می‌شه و در اواخر آخرین آیه، گویندۀ رادیو روی تلاوت استاد، «صدق الله العظیم» می‌گه و شروع به صحبت می‌کنه. البته در نسخۀ پیش رو، این مسئله به شکلی مرتفع شده تا شما آیۀ پایانی رو هم به طور کامل بشنوید. همچنین نسخۀ منتشر شده دارای نوسان میزان صدا بود که این اشکال هم برطرف شد و امیدوارم از شنیدنش لذت کافی رو ببرید.



تلاوت سوم این پست، نسخۀ جدیدی از تلاوتی زیباست که شخصاً تا به حال، به خاطر کیفیت نامطلوب نسخۀ موجود از اون، رغبت چندانی به شنیدنش نداشتم. این تلاوت شامل آیات پایانی سوره‌های حجر و نبأ و همچنین سوره‌های غاشیه و بلد هست که متأسفانه سورۀ بلد، نیمه‌کاره تموم می‌شه و ای کاش، نسخۀ جدید منتشر شده، حداقل مثل نسخۀ قبلی تا آیۀ 12 ادامه پیدا می‌کرد. به هر حال، این نسخه رو با اضافه کردنِ فرازهای پایانی از نسخۀ قبلی به اون تقدیم شما عزیزان می‌کنم، ضمن این‌که استعاذۀ ابتدای تلاوت هم مال همین تلاوته و از نسخۀ قبلی به این نسخه اضافه شده.
با این‌که منتشرکنندگان هر دو نسخۀ‌ قدیم و جدید، به مکان اجرای تلاوت اشاره نکردند، اما از فضای محفل و صدای جمهور، مشخصه که این تلاوت در مسجد امام حسین (علیه‌السلام) شهر قاهره اجرا شده. تاریخ اجرای تلاوت هم در مکتبة الشامله، 1968 یا 1971 اعلام شده، اما تاریخ دوم صحیح‌تر به نظر می‌رسه و حتی شاید در سال‌های میانی دهۀ هفتاد میلادی انجام شده باشه.
از دوستانی که این تلاوت رو تا به حال نشنیدند یا همیشه به دنبال تلاوت‌های دهه‌های 60 و 70 هستند، می‌خوام که هرگز از فیض شنیدنش بی‌بهره نمونند.




و اما آخرین تلاوت، تلاوتیه که دیروز منتشر شد؛ تلاوت آیات ابتدایی سورۀ نجم که دهۀ 80 میلادی، در مراسمی به مناسبت سالگرد معراج پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در دفتر مرکزی روزنامۀ «الاهرام» مصر اجرا شده. یکی تلاوت کوتاه، اما بسیار دلنشین که به شما بزرگواران توصیه می‌کنم شنیدن او رو از دست ندید.

نجم 1 - 18 ـ دفتر روزنامه اهرام مصر، سالگرد معراج پیامبر، دهه 80 میلادى ـ مدت: 8 دقیقه


هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات


نظرات  (۱۸)

سلام بر دوست عزیز
خیلی خیلی ممنونم از تلاوتا و زحماتی که بابتشون کشیدید
پاسخ:
سلام بر شما
سپاسگزارم.
سلام علیکم خدا خیرتون بده
بابت زحماتتون و این تلاتهای زیبا تشکر میکنم
اگه ممکنه راجع به تصویر توضیح بدین آیا مربوط به اون تلاوت سوره یوسف که در این مکان حدود سال 60 تلاوت شده نیست؟

پاسخ:
سلام
خواهش می‌کنم برادر عزیز
دربارۀ عکس توضیح افزون‌تری که می‌تونم بدم اینه که عده‌ای از حاضران در تصویر، برخی مسئولان مثل رئیس اوقاف و وزیر اوقاف حضور دارند، اما به این‌که مربوط به محفلی هست اشاره‌ای نشده. ضمن این‌که خودتون دارید می‌گید اون تلاوت سوره یوسف مربوط به دهۀ 60 هست و در توثیق این عکس به طور دقیق، سال 1959 ذکر شده. و اما نکتۀ بعدی هم این‌که اون تلاوت سوره یوسف، اصلاً در سوریه و لاذقیه اجرا نشده، بلکه اجرای اون تلاوت در لبنان و سال 1962 هست.
سلام دوست عزیز

من چند وقت پیش شنیدم که استاد عبدالباسط قبل از اینکه به این صورت تلاوت کنن در تلاوتاشون از استاد رفعت تقلید می کردن...

خواستم ببینم که این حرف صحت داره یا نه؟ اگه صحت داره آیا از اون تلاوتا چیزیش موجوده یا نه؟؟؟
پاسخ:
سلام

واقعاً ببخشید به خاطر تأخیر در پاسخ‌گویی

این مسئله مربوط به دوران نوجوانی استاد عبدالباسط بوده و این‌که از اون سال‌ها، تلاوتی وجود داشته باشه، یه رویای دست‌نیافتنی بیش نیست.
۱۳ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۸ یک دوست و ارادتمند شما
سلام و درود بی بایان  بر شما و تشکر  برای تمامی زحماتتون 
از تلاوتهای درخواستی دوستان که مدتهاست مطرح شده چه خبر  اگه یه چند تایی رو اماده کنید عالیه
 اگه ممکنه تلاوت سوره مومنون اجراشده در عراق رو با کیفیت مناسب   محبت کنید  ممنون و سباسگزار شما
پاسخ:
سلام بر شما دوست گرامی
باور بفرمایید خیلی دوست دارم که این کار رو انجام بدم، ولی متأسفانه شرایطم طوری شده که در طول 24 ساعت، به زحمت فرصت فراغت پیدا می‌کنم و فعلاً انجام این کارها برام دشواره. در ماه مبارک رمضان هم که تلاوت‌ها رو آماده و تقدیم شما عزیزان می‌کردم، لطف و عنایت خداوند بود، وگرنه بعد از ماه رمضان، دیگه این توفیق نصیبم نشد.
تلاوتی هم که فرمودید، از اون دسته تلاوت‌های زیبا و شاهکار استاد هست که متأسفانه هرچی به آخر تلاوت نزدیک می‌شه، به دلیل اشکالی که در نوار کاست وجود داشته، پارازیتش هم بیشتر می‌شه و هیچ نسخۀ دیگری هم فعلاً ازش دسترس نیست.
سلام و درود بر شما دوست و برادر گرامی
امیدوارم ایام به کامتون باشه
آقا من امروز تو آپارات یه تلاوت استودیویی زیبا از سوره هود دیدم که تا حالا نشنیده بودم و تو لیست تلاوت های استودیویی معروف استاد که تو ذهنمه نیست، لینکشو میذارم، از این تلاوت اطلاعاتی دارید؟
http://www.aparat.com/v/s5Jnk
با تشکر
پاسخ:
سلام جناب آقای سید محمد عزیز
این تلاوت، از تلاوت‌های رادیو سوریه در اواخر دهۀ 50 یا اوایل دهۀ 60 هست، شامل آیات 25 تا 47 سوره هود
بسیار ممنون و سپاسگذارم
با امیرالمومنین محشور بشی
یا علی مدد
راستی یه فایل 20 دقیقه ای از تلاوت سوره ابراهیم استاد (1957) تو وبلاگ اکبرالقرا قرار داده شده که مثل اون تلاوت سوره ملک به تازکی از رادیو سوریه پخش شده و ظاهراً اصلی ترین نسخه ست، اطلاع دارید؟
خیلی دلنشین بود ولی باز اون داستان قدرت واقعی صدای استاد رو تو ذهن من روشن کرد، تو نسخه اصلی کهف و قصار یا نسخه اصلی یوسفی و یا تلاوت های مصحف اول که نسخه بدون اکوش رو دارم، صدا پرحجم تر، کاملاً بی خش در اوج و حنجره طلایی تر از این تلاوت، مریم استودیویی 1951 و نسخه اصلی مریم تکویر هست و این واقعاً واسه من مسئله شده
راستی یه سوال مریم استودیویی معروف واقعاً مال 1951 هستش؟ چون اصلاً شبیه تلاوت های بقره صافات و واقعه نیست تو اون تلاوت ها صدا و تلاوت استاد هنوز پختگی اواسط دهه 50 رو نداره ولی این تلاوت مثل اونا نیست
منو باش میخواستم خداحافظی بکنم
سوال آخر، امروز آرشیوهامو نگاه میکردم، تلاوت معروف ملک و قلم 1-7 استاد رو یه جایی بین تلاوت های مصحف اول استاد دانلود کرده ام، تعجب کردم چرا بین اوناست، اطلاع دارید واقعاً از اون تلاوت ها بوده یا نه؟
ببخشید دیگه
پاسخ:
سلام علیکم
ممنون از محبتتون
اون فایل رو بنده شنیدم، اما کیفیتش تفاوت چندانی با نسخۀ شمارۀ یکی که از این تلاوت در وبلاگ قرار دادم نداره. در واقع از این شاهکار استاد عبدالباسط ، فقط تا اواخر سوره غاشیه نسخه اصلیش منتشر شده و بقیه، کپی‌های دیگری هست که کیفیتش هم متفاوته.
سؤال‌هایی که توی ذهن جنابعالی هست، سال‌هاست که فکر بنده و احتمالاً سایر دوستداران استاد رو درگیر کرده، ولی چاره‌ای نداریم، جز این‌که به توثیقات مشهور تلاوت‌ها اعتماد کنیم.
درباره اون تلاوت هم اشتباه نکردید. اون تلاوت از جمله تلاوت‌های مصحف مجود اول استاد هست.
با سلام و عرض ارادت  اگر ممکنه تلاوت ذکرشده سوره هود استودیویی 47--25 دهه 50 یا 60 را برای ما هم منظور کنید   خیلی ممنون میشم خدا یارتون
پاسخ:
سلام
بنده واقعاً شرمندۀ شما و سایر دوستان هستم. بعید می‌دونم به این زودی‌ها بتونم به تلاوت‌های درخواستی شما بزرگواران پاسخ بدم. ولی مطمئن باشید همه درخواست‌ها رو در یک لیست یادداشت می‌کنم تا اگه خداوند عمری و توفیقی داد، بتونم در آینده در خدمتتون باشم.
سلام داداش ببخشید شما از عبدالباسط تلاوت«رعد،طارق» سال 1954 سراغ دارید؟
پاسخ:
سلام
از اون تلاوت زیبا، تنها دقایقیش وجود داره و متأسفانه نسخۀ کاملش در دسترس نیست.
 بازم ببخشید تلاوت جدیدی ندارین؟
پاسخ:
دو سه تلاوت جدید منتشر شده که افسوس و افسوس فرصت آماده و تقدیم کردنشون برام فراهم نشده. البته آقا ماجد عزیز دوتا از این تلاوت‌ها رو توی وبلاگشون قرار دادند که احتمالاً تا به حال، اونها رو دانلود کردید و شنیدید.
سلام خسته نباشید

ببخشید جناب آقای محمدی در آپارات یه تلاوت 5-4 دقیقه ای از سوره ی احزاب از عبدالباسط گذاشتن میخواسم ببینم شما می دونید مال کدوم سوره ی احزاب هست؟
پاسخ:
سلام
ببخشید که اینقدر دیر جوابتون رو دادم. حقیقتاً فرصت نکردم چک کنم.
سلام و عرض ارادت،ببخشید شما با چه نرم افزارایی تلاوتا رو اینقدر با کیفیت میکنید؟؟؟یه سؤال دیگه هم دارم اینکه

(البته جسارت نباشه ها!) شما هم تمام امید ما رو نا امید کردید...تا اومدیم با این وبلاگ بی نظیرتون کیف و حظ کنیم...

یه دفعه شما مشغلتون اینقدر زیاد شد که به قول خودتون در24ساعت خیلی کم فرصت فراغت پیدا می کنید البته

باور بفرمایید نمی خوام خدای نکرده ناراحتتون کنم ولی خب نمی تونید یه جوری یه جایی بالاخره یه فرصتی پیدا کنید 

و باگذاشتن حتی هر دفعه در هر پست یه تلاوت این امید های رفته ی مارو به ما برگردونید باور کنید وبلاگتون البته اگه فرصت بروز کردنشا پیدا کنید فعالترین وبلاگه، به هر حال امیدوارم که ما لیاقت اینا داشته باشیم که مثل قبل بهتر و بیشتر بتونیم الطاف شما رو نسبت به خودمون ببینیم
پاسخ:
سلام
درباره نرم‌افزارها قبلاً مفصل توضیح دادم.
در این مورد هم واقعاً شرمندۀ شما و سایر دوستان عزیزم هستم. امیدوارم خداوند این توفیق رو عطا کنه که دوباره بتونم در خدمت شما و سایر دوستان باشم.
۰۵ شهریور ۹۵ ، ۰۷:۲۷ عباس جارالله
سلام علی اقا خسته نباشید وخدا اجرتون بده بابت تلاوتهای اشتراک گذاشته شده .
یک درخواست داشتم کانالی بتازگی زدم تلگرم (صوت من الجنة الشیخ عبدالباسط)کاملترین اثار ونوادر و قصد ریا ندارم اما مطالب کانالم ومتن ها خیلی با بقیه کانال ها و... فرق داره 
میخواستم لینکشو بدم در اول صفحه بگذارید 
ممنون

Tlgrm.me/@abdulbasetquran
پاسخ:
سلام
خیلی خیلی ببخشید که اینقدر دیر فرصت کردم جواب بدم. فعلاً تبلیغ کانال شما در همین بخش نظرات منتشر شد تا انشاءالله هر موقع فرصت کردم و پست جدید گذاشتم، حتماً اون رو هم اطلاع‌رسانی خواهم کرد.
با سلام.
اگه ممکنه همون چند دقیقه از تلاوت ((رعد،طارق)) رو که ذکر کرده اید وجود داره در وبلاگ قرار بدید، خدا خیرتون بده.
پاسخ:
سلام
بله، می‌شه، فقط مشروط به این‌که فرصتشو پیدا کنم...
۰۹ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۰۵ عباس جارالله
سلام علی اقا خسنه نباشید بابت تنظیم این تلاوتهای زیبا
درخواستی داشتم کانالی زدم متفاوت ترین کانال عبدالباسط باکیفیت بالا که اکثر تلاوتهای باکیفیت ازهمین وبلاگ قرار میگیره
لطف کنیدممنون میشم لینک کانالمو درصفحه اول وبلاگتون بذارید ریانباشه ازمطالب ونوادری اشتراک گذاشتم که جای دیگه ای پخش نشدن
لینک کانال
Tlgrm.me/abdulbasetquran
پاسخ:
سلام دوباره
این تکرار کامنت، نشون دهندۀ کم‌کاری بنده‌ست. واقعاً ازتون عذر می‌خوام.
۱۸ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۴۰ عباس جارالله
سلام برادر
نه این حرفا چیه بله بالاخره همه ما مشکل ودرگیری های خودمون رو داریم از دوست عزیزمون شنیدم که گفتید علی اقا سرش خیلی شلوغه
اره بابت کانال ممنون 
چون خیلیا درخواست تلاوت وانتقاد و.. داشتن و خوشبختانه تو عرض چند روز خیلی عضو پیداکرد ومن درجریانید که از هیچ سایت ایرانی و.. چیزی بر نداشتم وکپی نمیکنم فقط از شما چون قبلاهم بهتون گفتم حقیقتش کانال بنده خیلی متفاوته یعنی خیلی از مردم هم اینو گفتند ان شا الله متوجه میشید و من فقط گاهی اوقات چون واقعا واقعاشما زحمت زیادی کشیدی برای تلاوتهای استاد فقط از سایت شمل وشایدگاهی از وبلاگ محترم صوت السماء وخیلی خوشحال میشم تبلیغشو بذارید وبلاگ که شاید از این طریق تونستیم خیلی هم همکاری کنیم
زنده باشید ماروهم حتما دعاکنید

پاسخ:
محتاج دعای خیر هستم اخوی
۲۹ شهریور ۹۵ ، ۰۵:۰۵ آریامهر شهسواری
سلام شما کجایی برادر چند وقته .

پاسخ:
سلام
گرفتاری‌های متعددی داشته و دارم که با اونها درگیرم. از همین دیر جواب دادن به سؤال شما بدونید که اوضاعم چطوریه دیگه. درست در همین تاریخی که شما این کامنت رو گذاشتید هم یه حادثه تلخ برام اتفاق افتاد ...
۱۵ آبان ۹۵ ، ۰۹:۲۱ محمد عقیلی از قشم
سلام ، جزاکم الله خیر ، عالی بود
۱۶ دی ۹۹ ، ۱۵:۵۹ امیرحسین برومندی

چرا از سوره ی معارج تلاوتی از استاد عبدالباسط نمی ذارید ؟؟؟؟

پاسخ:
تلاوت مجلسی سوره معارج و همین طور استودیی مستقل وجود نداره
تنها تلاوت های سوره معارج از ختمات هست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی