صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

بیست و هشت سال پس از رحلت اسطوره کبیر و ستاره پرفروغ عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد، شاهد انتشار نسخه‌ای کم‌نظیر از تلاوت مافوق شاهکار و میراث ماندگارش، یعنی تلاوت «مریم، تکویر» در مسجد جامع اموی در سال 1958 هستیم.



برخلاف بسیاری از هم‌سن و سالان خودم که تلاوت زیبا و مشهور «مریم‌، تکویر» رو از نوار کاستی که در حدود 25 سال پیش به یک‌باره در تیراژی وسیع توزیع شد و نسخه‌ای کاملاً دستکاری شده با مقاطع تکراری فراوان بود شنیدند، پیش از این‌که بتونم پولی تهیه کنم و این نوار رو بخرم، اون رو از رادیو قرآن ضبط کردم و مسحورش شدم. دیگه با این تلاوت زندگی می‌کردم تا این‌که تقریباً دو سال بعد، نوار کاستی با کیفیت متوسط به دستم رسید که با مقایسۀ‌ اون با چیزی که ملکۀ‌ ذهنم شده بود، فهمیدم نسخه‌ای که از رادیو قرآن پخش می‌شه، مقداری با اصل تلاوت فرق داره، در واقع فواصل بین مقاطع بسیار کوتاه شده بود و یکی دو مقطع هم از تلاوت رو در اون حذف کرده بودند. تا سال‌ها فکر می‌کردم دستکاری نسخۀ موجود روی اون کاست مشهور، کار شرکت منتشر کننده‌ست و نسخۀ رادیو قرآن رو هم خود تدوین‌گران رادیو قرآن به این صورت درآوردند، تا این‌که دورۀ اینترنت و فضای مجازی از راه رسید و سایت‌های قرآنی فعالیت خودشون رو شروع کردند. کم‌کم نسخه‌های جدیدتری از این تلاوت به دستم رسید، اما هیچ کدوم اون نسخۀ ایده‌آل من نبود. اون موقع بود که فهمیدم اون نسخه‌ها از اساس همین‌طوری هستند و دوستان داخلی ما، هیچ نقشی در دستکاری اونها نداشتند.
بعد از راه‌اندازی وبلاگ و زمانی که تصمیم گرفتم این تلاوت رو تقدیم شما کنم، مجبور شدم دو نسخه از اون رو قرار بدم که یکی نسخه‌ای کمتر دستکاری شده، اما با صدایی تا حدودی خش‌دار بود که به ناچار اون رو نسخۀ اصلی معرفی کردم و نسخه‌ای که رادیو قرآن هم از اون استفاده می‌کرد رو به عنوان نسخۀ دوم تقدیم شما کردم.
در تمام این سال‌ها با تمام لذتی که از شنیدن این تلاوت می‌بردم، اما شنیدن یه نسخۀ بکر، دستکاری نشده و در عین حال با کیفیت از این تلاوت، برام تبدیل به یه رویا شده بود؛ تا این‌که روز گذشته این رویا تا حدود زیادی به حقیقت پیوست و نسخه‌ای کم‌نظیر، ناب و بدون اکو از این تلاوت،‌ با صدای اصلی و طبیعی خود استاد از گنجینۀ ارزشمند شیخ ابوالحسن الرضوانی بیرون اومد و منتشر شد. این بهترین اتفاق ممکن در زمانی بود که منتظر انتشار نوادر استاد در سالگرد رحلتش بودیم و غیر از انتشار یکی دو تلاوت که به لحاظ کیفیتی مشکلاتی داشتند، می‌شه گفت اتفاق خاصی نیفتاده بود.

البته نسخۀ منتشر شده با وجود همۀ‌ ویژگی‌های مثبتش خالی از اشکال هم نبود و بزرگ‌ترین ایرادش، حذف آیه 11 سوره مریم (فخرج علی قومه من المحراب ...) از تلاوت بود که واقعاً ضدحال بدی به همه زد. با این حال، زمان زیادی صرف شد تا اشکالات نسخۀ منتشر شده کم و کمتر و تقریباً محو بشه و برای رسیدن به نسخه‌ای بدون اشکال، اقداماتی انجام شد؛ از قبیل یکسان‌سازی کیفیت هر دو کانال صدا که یکی ضعیف‌تر و دیگری قوی‌تر بود، هواگیری کامل فایل، ارتقای کیفیت بخصوص از دقیقه 23-24 به بعد که کیفیت فایل افت فاحشی داشت، و از همه مهم‌تر، اضافه کردن اون یه مقطع (آیه 11) از نسخه‌ای که بیشترین شباهت رو به لحاظ کیفیت، به نسخۀ جدید داشت.

در نسخۀ جدید، بین اعلام گویندۀ رادیو در ابتدای تلاوت با شروع تلاوت توسط استاد، فاصلۀ قابل توجهی هم هست که اون رو توی هیچ‌یک از نسخه‌های قبلی نشنیده بودیم. جالبه که جمله‌های آخر گویندۀ رادیو، یک‌بار هم در این فاصله به صورت خفیف شنیده می‌شن که گویا از روی نوار ضبط شدۀ دیگری پخش می‌شه و قصدشون تست کیفیت صدا بوده!!

با این توضیحات، این نسخۀ منحصر به فرد و عالی رو از این تلاوت روح‌بخش و شاهکار بی‌نظیر استاد عبدالباسط تقدیم شما سروران گرامی می‌کنم، با این نوید که تلاوت‌ها و نسخه‌های جدید دیگری هم منتشر شدند که انشاءالله اونها رو هم در پست‌های بعدی تقدیم شما خواهم کرد.


مریم 2 - 36، تکویر ـ دمشق، مسجد جامع اموى، 1958 ـ مدت: 43 دقیقه


هزینه دانلود: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات


نظرات  (۲۵)

۱۱ آذر ۹۵ ، ۰۹:۲۹ سید رضا محمدی
سلام علیکم برادر حال شما انشأالله همیشه سلامت وتن درست باشین،،بابت تلاوت زیبا ممنون ،،وبالاخره سوره مائده  شیخ عبدالباسط در سال 1985 تلاوت تصویری جدید پخش شد ومن تو آپارات گذاشتم میتونی دانلود کنی 
واقعا نسخه بی نظیریه... بعد از 60 سال... با توجه به فاصله ای که بعد از مجری تا شروع تلاوت هست نشون میده استاد مثلا داشته میرفته بالا و این که میکروفن اینا رو تنظیم میکردن... خیلی جالبه.. ولی خب همون اندازه که مشعوف میشیم نقصان هاش هم به قول شما ضد حال بزرگ حساب میشن...
پاسخ:
بله، خدا همیشه همه چیزهای خوب رو یکجا به آدم نمیده.
اینم از شانس ماست دیگه، یه نسخه به این خوبی هم که پیدا میشه، باید بالأخره یه عیب و ایرادی توش باشه دیگه...

در اون بخش اول به نظر من صدابردارهای رادیو داشتند کیفیت صدا رو تست می‌کردند. شاید به همین دلیل بوده که صدای گوینده رو که ضبط شده بوده، یه بار پخش می‌کنن تا همه‌چیز مرتب باشه؛ چون از صدای سرفه‌های یا بهتر بگم گلو صاف کردن‌های استاد، مشخصه که اونجا حضور داشته و منتظر بوده که اون افراد کارشون رو بکنن.
یه چیز دیگه هم دستگیرمون می‌شه و اون هم این‌که به احتمال زیاد، همون موقع بیشتر از یه نسخه از این تلاوت ضبط کردند. چون تست کردن صدای گوینده که روی یه نوار ضبط شده، توی نسخه‌ای که الان دست ماست شنیده می‌شه. پس می‌شه نتیجه گرفت که یه نوار دیگه هم بوده؛ الله اعلم
سلام آقا خیلی ممنون خیلی خوشحالمون کردی
پاسخ:
خواهش می‌کنم
۱۱ آذر ۹۵ ، ۱۷:۵۱ عبدالباسط
سلام
خیلی تشکر واقعا این پست رو خوندم، بهترین چیزی بود که درین چند وقت خوندم.
انشاءالله تلاوتهای بیشتری از نوادر استاد منتشر بشه.
پاسخ:
سلام
ان شاء الله
۱۱ آذر ۹۵ ، ۱۸:۵۵ عباس جارالله
سلام برادرم .احوال شریف ؟!
ان شا الله در پناه حق وسلامت باشید.
بله من دیشب بود که در صفحه خواهربزرگوارم شدا دیدم اما حجمش ۴۳مگابایت بود .و فعلا دانلودش مشکل بود برام .
اما من حرفای دیگری هم با شما دارم که ان شا الله سرفرصت میگم بهتون .

پاسخ:
سلام
ممنون از احوال‌پرسی شما
فایلی که توی صفحه خانم شدا بود، 94 و نیم مگابایت حجم داشت. شاید بعداً حجمشو تغییر دادند!!

بنده در خدمتم
با سلام و وقت بخیر و تشکر بسیار بابت این نسخه بی نظیر از تلاوت مریم تکویر که به هیچ عنوان نسخه های دیگه رو نمیشه با این نسخه مقایسه کرد ، بله صدای اصلی و زیبای استاد عبدالباسط بدون خش و خشونت ( شاید ماحصل تکثیر توسط دستگاه های تکثیر نوار اون زمان که یک مقدار صداها رو خشن و تیز می کرد ) . بسیار عالی بود ، من که اصلا در حال خودم نیستم ، انگار استاد عبدالباسط کنارم نشسته بود و تلاوت می کرد . شکراً ، اجرکم عندالله . 
پاسخ:
سلام
حس زیبایی که دارید رو کاملاً درک می‌کنم.
خدا حافظتون باشه ان شاء الله
سلام علیکم
آقا خیلی ممنون خدا خیرت بده
واقعا خوشحال و هیجان زده شدم . این تلاوت که به واقع یک شاهکار بینظیر وفرا زمینیه با شنیدنش روح انسان رو به آسمانها میبره . خصوصا سوره تکویر که میدونم خیلیها رو متحیر و از خود بیخود کرده.
اما این شخص که نام بردید نسخه اصلی دیگر شاهکارهای استاد مانند تلاوت مدثر قیامه رو که خودم بدجوری دنبالشم در اختیار داره؟
پاسخ:
سلام
حقیقتاً کسی نمی‌دونه؛ کما این‌که همین نسخه رو هم تا دیروز لو نداده بود که داره. ویژگی این افراد اینه که داشته‌هاشون رو به قول یکی از دوستان، به صورت قطره‌چکانی منتشر می‌کنن و کمتر پیش اومده که بگن چی دارن و چی ندارن
ان شاء الله که نسخه اصلی همه شاهکارهای استاد موجود باشه، از جمله همین تلاوت «مدثر، قیامه»
سلام خیلی زیبا بود
اگه ممکنه تلاوت سوره مومنون جوانی استاد در عراق رو بگذارید که خیلی حزین و زیباست
پاسخ:
سلام
متأسفانه از اون تلاوت زیبا و شاهکار، نسخۀ خوبی وجود نداره. همۀ نسخه‌های موجود،‌ در واقع از یه نسخۀ واحد تهیه شدند که ابتدای تلاوت در اون ضبط نشده و اواخر تلاوت هم به دلیل اشکالی که در نوار وجود داشته، خراب شده. بنده یکی از آرزوهام اینه که از اون تلاوت هم نسخۀ بهتری منتشر بشه تا تقدیم شما دوستان کنم.
سلام و درود به شما  من تلاوت تصویری سوره مایده را در سایت صوت داوودی ندیدم البته به تلگرام هم وصل نیستم لطفا اگه اطلاعی دارید  جهت رویت اون تلاوت راهنمایی فرمایید
ضمنا اگه تلاوت سوره ال عمران 64--33  استودیویی که بسیار زیباست حدود 40 دقیقه را در وبلاگتون بذارید  سباسگزارم
پاسخ:
سلام
اون تلاوت تصویری در صفحات مختلف منتشر شده، از جمله در کانال آپارات دوست عزیزمون آقای محمدی، یعنی در این صفحه.

ان شاء الله اگر مجالی برای آماده کردن تلاوت‌های درخواستی پیدا کردم، حتماً تلاوت سوره آل عمران رو هم تقدیمتون خواهم کرد.
جزاکم الله
خدا خیرت بده
به قول امروزی ها حال کردم بخدا با اینکه صدها بار نسخه قبلی رو گوش داده بودم
ولی این یه چی دیگه بود
روح استاد شاد
سلام  اقا من نمیدونم به چه زبانی از شما تشکر کنم، این تلاوت رو دوباره به تلاوت محبوب من تبدیل کردی، اون نسخه خش دار که به عنوان نسخه اصلی پارسال اومد خیلی ذهنمو مشغول کرده بود که چند باری از خودتون در موردش سوال کردم، این نسخه واقعاً بینظیره  معلوم شد که نسخه معروف همیشگی که هممون از بچگی شنیده ایم یه کپی برداری از این نسخه بوده که اکثراً فراز سوم "ان هو الا ذکر للعالمین ...." رو هم ندارند و صدای استاد هم کمی زیرتره تو اونا،  ای کاش امثال این اقا حداقل بگن ایا از گنجینه دهه 1950 و 1960 استاد تلاوت های جدیدی دارند یا نه؟ فقط بگن و بعدش به میل خودشون عمل کنند، نمیدونم این داستان تلاوت های مصری چرا درگیر این قایم موشک بازی ها شده
اقا خدا خیرت بده، التماس دعا  یا علی مدد
پاسخ:
سلام
اتفاقاً وقتی این نسخه منتشر شد، یکی از کسانی که به یادش افتادم شما بودید. خوشحالم که به مقصودتون رسیدید.
سلام ببخشید دو سه تا سوال داشتم

اول اینکه در این تلاوت شاهکار استاد از آیه ی دوم شروع کرده یاطبق معمول آیه اول یا حذف شده یا مفقوده؟

دوم اینکه اگه به اخرین آیه سوره بلد استاد در تلاوت ق بلد دقت کنیم معلومه که تلاوت تموم نمیشه و شاید ادامه ی

این تلاوتم مفقوده یا حذف شده...نظر شما چیه؟

سوم اینکه شما از آقای عبوسی خبری ندارید فکر کنم یه شش ماهی میشه که تو وبلاگش تلاوتی نذاشته؟

ببخشید اگه سرتونو درد اوردم


پاسخ:
سلام

در پاسخ سؤال اولتون باید بگم که نه، خوشبختانه چیزی از این تلاوت کم نشده و استاد، از همون آیۀ دوم شروع می‌کنه. هرچند در این باره تردیدی وجود نداشت، اما با انتشار نسخۀ اخیر، میشه قاطعانه گفت که هیچ مقعطی از این تلاوت حذف نشده.

بله، تلاوت ق ـ بلد ناقص تموم می‌شه و ادامه‌ش متأسفانه تا به حال مفقود مونده. شاید در آینده مثل بعضی تلاوت‌های دیگه که سال‌ها ناقص بودند و به مرور نسخه‌های کاملشون منتشر شد، این تلاوت رو هم کسی کاملش رو منتشر کنه.

آقای عبوسی گویا کانال تلگرام دارند، ولی متأسفانه من به اون دسترسی ندارم.
۱۳ آذر ۹۵ ، ۱۸:۵۸ امیر(دیوانه ی استاد عبدالباسط)

سلام عالیجناب،سپاس بی کران از شما..واقعا با شنیدن صدای طبیعی استاد در این ابرشاهکار به وجد آمدم.صدای استاد الحق و الانصاف زیبایی صوت داود(ع) رو  برای جهان اسلام به تصویر کشید..
گزافه نیست اگر بگوییم در اون روز تاریخی حضرت زینب علیها السلام هدیه ای به نام "عبدالباسط" به جهان اسلام تقدیم کرد.شکر خدای رحمان را...
پاسخ:
سلام خدمت شما بزرگوار
شرمنده کردید! «عالیجناب» برازندۀ این برادر کوچکتون نیست.
خدا به شما اجر خیر عطا کنه
۱۴ آذر ۹۵ ، ۰۰:۱۳ امیر(دیوانه ی استاد عبدالباسط)
قطعا واژه ی "عالیجناب" زیبنده ی نام و شخصیت شماست..
ای کاش شاهکار فوق العاده زیبای واقعه،حاقه،تکویر و شمس استاد هم با همین کیفیت منتشر بشه.
راستی، لطفا اذاعیات جده و سوریه و مابقی رو بصورت جداگانه در فهرست تلاوت های وبلاگ قرار بدید.بازم تشکر
پاسخ:
شما لطف دارید.
امیدوارم؛ انتشار نسخۀ اصلی و بدون اکوی تلاوتی که گفتید، یکی از آرزوهای من هم هست.
برای موردی هم که فرمودید، یه سری محدودیتها اجازه چنین کاری رو نمیده.
۱۴ آذر ۹۵ ، ۱۰:۱۶ علیرضا هادی
با سلام و تحیت  و تشکر از شما بزرگوار برای تمامی تلاشتون 
استاد بقیه تلاوتهای 13 قاری رو کی منظور می کنید  متشکرم
پاسخ:
سلام
باور بفرمایید خیلی دوست دارم هرچه زودتر اون پست رو به سرانجام برسونم، ولی متأسفانه مشغله‌های روزمره این اجازه رو نمی‌ده. دعا بفرمایید ان‌شاءالله موقعیتی برای این کار فراهم بشه.
۱۴ آذر ۹۵ ، ۱۹:۳۰ عبدالباسط
سلام.
آخ که درد دل رو گفتید.
واقعا اگه تلاوت واقعه و قصارالسور نسخه اصلیش منتشر بشه چی میشه.
خدایا خودت اون روز رو زودتر برسون.
۱۵ آذر ۹۵ ، ۰۱:۰۱ امیر(دیوانه ی استاد عبدالباسط)
خدایا خودت اون روز رو زودتر برسون،آمـــــــین...
سلام علیکم،خیلی ارادتمندم عالیجناب...
چیزی که خیلی وقته نظرمو به خودش جلب و بنده رو کمی شگفت زده کرده اینه که تلاوت سوره ی قصص(28-5)قاهره،مسجد امام شافعی تلاوت بسیار زیبا و در واقع یکی از شاهکارهای بی نظیره استاده،ولی شما هیچ مانوری روش ندادید و چیزی ازش نگفتید،این تلاوتِ بسیار قوی و ناب در وبلاگتون بسیار مهجور واقع شده!!!چرا؟؟؟
پاسخ:
سلام
ارادتمندم.
به نظرم اگر اولین پست وبلاگ (سرآغاز) رو بخونید جواب سؤالتون رو می‌گیرید. به دلایلی که در اون پست نوشتم، همۀ‌ توضیحاتی که دربارۀ فایل‌هایی که در ماه‌های اول فعالیت وبلاگ نوشته بودم پاک شدند. از قضا برای این تلاوت، شرح مفصل نوشته بودم که متأسفانه دیگه نیست.
اخوی جدا دست مریزاد لذت میبرم از این عشقتان به عبدالباسط چقدر تلاوت دانلود کردم و چقدر فاتحه برا مادرت میخوانم شیر پاک مادرت حلالت
پاسخ:
ممنون از محبتتون. خدا انشاءالله عزیزانتون رو براتون نگه داره.
۱۶ آذر ۹۵ ، ۲۳:۴۴ امیر(دیوانه ی استاد عبدالباسط)
سلام علیکم،تقاضا دارم از اذاعیات سعودی استاد عبدالباسط تلاوت زیبا و پر از حس سوره واقعه رو در وبلاگ قرار بدید.بنده نسخه ی باکیفیتی از این تلاوت دارم ولی متأسفانه ابتداش کیفیت جالبی نداره.
پاسخ:
سلام
از اون تلاوت شاید حدود 15 نسخه از جاهای مختلف جمع کردم که باید فرصت کنم و ببینم کیفیت کدوم بالاتره. ولی تا جایی که یادمه، دقایق ابتدایی بیشتر اونها کمی نویز داره. حالا اگه یه نسخۀ خوب پیدا کردم تقدیمتون می‌کنم.
بابت اهتمامی که نسبت به قرار دادن تلاوت های اصلی استاد عبدالباسط دارید واقعا ممنونم.
من یه نسخه از این تلاوت دارم که چند سال پیش توی فروم عبدالباسط (فروم عربی) دانلود کرده بودم و متأسفانه دیگه اون فروم وجود نداره.
این نسخه کیفیت بسیار بالایی داره و صدای استاد بدون اکو و حروف با کیفیت بالایی شنیده میشن. به خصوص در «تکلم الناس ثلاث لیلا سویا» تفاوت حرف س و ث کاملاً مشخصه و تحریرهای ریز استاد هم کاملاً قابل لمسه.
ضمن اینکه آیه 11 رو هم داره. ولی از اونجایی که همیشه هر فایلی یه ایرادی داره ایراد این هم حذف فواصل بین آیاته.
من آیه 10 و 11 این تلاوت رو برای نمونه براتون میزارم. اگه نسخه کاملش رو خواستید در خدمتم.
http://uplod.ir/0ecdha08nl7i/abdolbaset_-_maryam_10-11.mp3.htm
پاسخ:
سلامت باشید
فایلی که فرستادید دقیقاً شبیه همون کاستی هست که توی متن بهش اشاره کردم که بدون اکو و کامل بود، البته این رو هم شما می‌فرمایید که فواصل رو کوتاه کردند. در عین حال، کیفیتش اشکالاتی هم داره؛ از جمله این‌که بدجوری هوا داره و حذف این هواها و درآوردن یه صدای صاف ازش، باعث افت کیفیت صدای خود استاد می‌شه. ضمن این‌که یکی از مسائلی که در نسخۀ منتشر شدۀ جدید توجه منو جلب کرد، همین وضوح تلفظ حروف، در آیه‌ای که بهش اشاره کردید بود. در واقع اگر آیۀ 11 ازش حذف نشده بود، به نظر من سایر مسائلش چندان قابل توجه نبود.
سلام برادر عزیزم

ببین این فایلی که شما از تلاوت استاد گذاشتید متاستفانه ریتم اهسته و کندی داره! یعنی چی ؟ ببین حدود 15 سال پیش من نوار کاست سوره مریم شاهکار عبدالباسط رو داشتم صدا روی نوار فوق العاده بود و بسیار هیجانی ! بعدها که سی دی اومد  mp3 همه جا فراگیر شد  من سوره مریم عبدالباسط رو دانلود کردم دیدم با اون چیزی که از نوار توی ذهنم بود از نظر کیفیت و واضح بودن صدا فرق داره  و متاستفانه فایل شما هم همین مشکل رو داره خلاصه با تلاش زیاد حدود دو ماه پیش نسخه ای گیر اوردم از سوره مریم که کیفیتش با کیفیت نوار صوتی یکی بود که تعجب کردم  و کلی ذوق کردم اگه نسخه رو می خواید ایمیل بزنید براتون بفرستم فقط خوب گوش بدید متوجه تفاوت سرعت صدای استاد میشد مال شما خیلی کنده ولی مال  من صدای اصلی استاد هست انگار که با نوار ضبط شده!!!
پاسخ:
سلام خدمت شما دوست عزیز

بنده هیچ گونه اظهار نظری نمی‌کنم و قضاوت رو موکول می‌کنم به زمانی که شما لینک تلاوت رو فرستادید. اگه براتون مقدوره اون رو در جایی آپلود کنید و لینکش رو برای من بگذارید. اگر هم نه، اون رو به ایمیل sangneveshteh@gmail.com بفرستید.
سلام تلاوت سوره لقمان جدیدالانتشار استدیویی دوران جوانی استاد رو بدون ذره ای اکو اخیرا در جایی شنیدم ولی متاسفانه امکان ضبط نداشتم اگر شما این تلاوت اصلی رو دارید در سایت قرارش بدید 
پاسخ:
سلام
چنین تلاوتی رو ندیدم که در جایی منتشر بشه. از سوره لقمان (به غیر از تلاوت‌های ختمات) فقط دو تلاوت استودیویی سراغ دارم که هر دو رو هم توی وبلاگ گذاشتم. اگر مطمئن هستید که تلاوت مورد نظرتون غیر از این دو تلاوته، چنانچه براتون امکان داره به مکان یا شخصی که تلاوت رو از اون طریق شنیدید مراجعه کنید و نتیجه رو به بنده هم اطلاع بدید.
این تلاوته همون ۸ تا ۲۲ استدیویی بود ولی از آیه یک شروع میشد کیفیت بسیار عالی داشت بدون ذره ای اکو و اصل صدای استاد بود

پاسخ:
پس با این اوصاف، نسخه کامل و اصلی این تلاوت بوده. میشه بفرمایید کجا اون رو شنیدید؟
سلام خواهشاً به جای نوشتن انشاءالله بنویسید ان شاءالله .چون کاملاً معنیش عوض میشه .
اولی یعنی خدا ایجاد شد و دومی یعنی اگر خدا بخواهد.
پاسخ:
تا جایی که میدونم همیشه این نکته رو رعایت کردم دوست عزیز، مگر اینکه سهوا فراموش کرده باشم.
۱۱ آذر ۰۰ ، ۲۰:۱۳ امین فاطمی

سلام.

احسنت.  خدا خیرت بده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی