صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود


در این مدتی که در خدمتتون نبودم، چند تلاوت جدید و نسخه‌های با کیفیتی از چند تلاوت دیگه منتشر شد که همگی در این پست تقدیمتون می‌شن.





نخستین تلاوت، آیاتی از سوره‌های حج و قدر هست که به مناسبت حلول ماه ذی‌حجه در اوایل دهۀ 60 میلادی در مسجد امام حسین (علیه السلام) اجرا شده؛ تلاوتی فوق‌العاده زیبا که اگرچه ممکنه اون رو از منابع دیگری دانلود کرده باشید، اما نسخه‌ای با کیفیت بالاتر در این‌جا تقدیمتون می‌شه که امیدوارم بهرۀ کافی رو ببرید.



تلاوت دوم، شامل آیات پایانی سوره مبارکه کهف و سوره‌های قیامه، قدر و کوثر هست. اگرچه این تلاوت با توثیق «مسجد الاقصی، 1964» منتشر شد، اما بعداً عزیزانی که دربارۀ تلاوت‌های استاد، صاحب‌نظر هستند احتمال دادند که در کویت، اردن یا حتی مصر اجرا شده باشه؛ اما در نهایت، شخص منتشر کننده، همۀ این موارد رو رد کرد و قویاً گفت که بدون شک توثیق عنوان شده درسته. به این ترتیب ما هم همین توثیق رو می‌پذیریم و به اون اکتفا می‌کنیم.





سومین تلاوت، یک تلاوت شاهکار و زیبا از سوره‌های حجرات و ق هست که متأسفانه نسخۀ منتشر شده، ناقص و همراه با اشکالی هست که واقعاً توی ذوق می‌زنه.
درباره این تلاوت، گفته شد که در سفر تاریخی استاد عبدالباسط به عراق در سال 1956 به همراه اساتید ابراهیم شعشاعی و ابوالعینین شعیشع اجرا شده؛ مسئله‌ای که بنده هم مثل بسیاری از دوستداران تلاوت‌های استاد، ابتدا اون رو نپذیرفتیم و معتقد بودیم این سبک تلاوت و صدای جمعیت و فضای محفل، دقیقاً شبیه تلاوت‌های مسجد الاقصی در همون سال 1956 هست و از اون‌جا که به لحاظ فضای محفل، هیچ شباهتی به تلاوت‌های شاهکار «حشر، تکویر، فجر» و «قمر، رحمن» نداره، ممکن نیست در عراق اجرا شده باشه. با این حال، باز هم شخص منتشرکننده، دلایلی آورد که نشون می‌ده این توثیق صحیحه. ایشان شباهت حال و هوای تلاوت با تلاوت‌های نور و احزاب از استاد شعشاعی و سوره نساء از استاد شعیشع رو دلیل محکمی بر اجرای اون در سفر یادشده دونست و اضافه کرد که در اون تلاوت‌ها هم جمعیت حاضر، به دلیل حضور پادشاه یا ولیعهد عراق، تقریباً مثل این تلاوت ساکتند و خبری از اون هیاهوی معروف نیست.
متأسفانه دقایق ابتدایی این تلاوت، در فایل وجود نداره و با این‌که مشخصه شروع تلاوت از آیۀ 13 بوده، اما مرتبۀ اولی که استاد، آیۀ 13 رو قرائت می‌کنه، در نسخۀ منتشر شده وجود نداره و اون رو از تکرار تلاوت این آیه می‌شنویم. ضمن این‌که در اواسط تلاوت هم، اشکالی که در نوار کاست وجود داشته، باعث خراب شدن صدا شده؛ درست همون بلایی که سر دقایق پایانی تلاوت سوره مؤمنون در مسجد الاقصی اومده!





در این مدت، شاهد انتشار سه تلاوت از سری تلاوت‌های استاد عبدالباسط در سفر به آفریقای جنوبی در سال 1981 به همراه استاد احمد الرزیقی هم بودیم. این سه تلاوت، با کیفیتی بالا منتشر شدند و البته اشکالاتی هم در بعضی تلاوت‌ها از جمله در تلاوت «اسراء، تکویر» وجود داشت که همگی برطرف شدند و اونها رو در این‌جا تقدیم شما دوستان خوبم می‌کنم.




و اما نسخه‌هایی با کیفیت‌،‌ از چند تلاوت استاد هم منتشر شده که در این‌جا سه‌تا از اونها رو تقدیم حضورتون می‌کنم.



اولین مورد، نسخه‌ای بسیار خوب از تلاوت شاهکار سوره صافات در مسجد الاقصی در سال 1956 هست که نسبت به نسخه‌های قبلی، کیفیت خیلی بهتری داره. البته در نسخۀ منتشر شده، صدا بالانس نبود و از یک باند،‌ ضعیف‌تر شنیده می‌شد،‌ ضمن این‌که کمی سرعت نوار هم تند بود که بعد از اصلاح این موارد، اون رو تقدیم شما دوستان می‌کنم.
تا یادم نرفته برای اون دسته از عزیزانی که دقت بیشتری در تلاوت‌های استاد می‌کنند، این رو هم بگم که در مقاطع پایانی این تلاوت، استاد کلمه‌ای رو به اشتباه می‌خونه و سریع اصلاحش می‌کنه که قبلاً هم در این باره صحبت کردیم. در نسخه‌ای که قبلاً توی وبلاگ گذاشته بودم، این مورد حذف شده بود، اما در این نسخه موجوده و دست نخورده.



تلاوت دوم، نسخۀ اصلی تلاوت «قیامه، غاشیه» هست که در مسجد شافعی انجام شده. از این تلاوت، قبلاً فقط یک نسخه با اکوی بسیار زیاد و آزاردهنده وجود داشت و سال اجرای اون هم 1979 ذکر شده بود که خوشبختانه با انتشار نسخۀ فعلی، توثیق دقیقش هم مشخص شد.



آخرین تلاوت این پست، نسخه‌ای بسیار خوب از تلاوت «فرقان، عبس، طارق» هست که تا به حال نسخۀ اصلی اون منتشر نشده و نسخه‌های قبلی هم کیفیت جالبی نداشتند. خوشبختانه نسخه‌ای که منتشر شده، کیفیت بهتری نسبت به قبلی‌ها داره و از اون مهم‌تر، توثیق صحیح این تلاوته. تا به حال زمان و مکان اجرای این تلاوت رو به صورتی عجیب و غیر منطقی، 1958 در سوریه اعلام می‌کردند که بنده به هیچ عنوان، حداقل سال 58 رو نمی‌تونستم بپذیرم. با این حال، وقتی با یکی از دوستان صاحب‌نظر صحبت می‌کردم، تأکید می‌کرد که اجرا در سوریه قطعی هست، اما ممکنه در سال دیگری باشه. تا این‌که بعد از انتشار نسخۀ پیش رو، معلوم شد که در 1966 یعنی 8 سال بعد از اون تاریخی که عنوان می‌کردند در کشور کویت اجرا شده!!
متأسفانه این نسخه هم مثل نسخه‌های قبلی، ناقص تموم می‌شه و خدا می‌دونه که آیا روزی شنوندۀ نسخۀ اصلی و کامل اون خواهیم بود یا خیر؟




هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات


نظرات  (۴۶)

احسنت ، تبارک الله ، ما شا الله ، همینطور محکم و استوار ادامه بده ...، هم وبلاگ هم تلگرام، .... گنجینه های استاد عبدالباسط دارند یکی یکی از خاک عزلت به همت انسانهای با عزم راسخی چون جنابعالی از خاک بیرون کشیده می شوند و توسط جامعه قرآنی منتشر می شوند..... وان حزب الله هم الغالبون.
۰۷ اسفند ۹۵ ، ۱۹:۴۲ محمّدرضا فضلی
      خدمت برادر عزیز و گرانقدرم علی آقای قنبری سلام و عرض ارادت دارم. مدتی بود که بواسطه مشغله ی زیاد شب عید، فرصت استفاده از اینترنت رو نداشتم و الانم بیشتر از چند دقیقه نیست که وارد وبلاگ شما شدم و خیلی خیلی از حضور دوباره ی شما خرسند و دلشاد شدم. همزمان دارم تلاوت سوره‌های حج و قدر که استاد به مناسبت حلول ماه ذی‌الحجه اجرا کرده رو گوش میکنم. ضاهراً حال حضّار و مستمعین این تلاوت هم مثل حال من خیلی خوبه. واقعاً حال همه ما دوستداران قرآن، استاد عبدالباسط و خودتو خوب کردی. عزیز دل؛ شک نکن یکی از بهترین تصمیمهای زندگیتو گرفتی چرا که با این کار بدون تردید خیر دو عالم رو نصیب خودت کرده و مطمئنّاً روح ملکوتی و خلد آشیان مادر عزیز شما هم از شما و این تصمیمتون خرسند و از برکات این کار خیر شما فرزند خلف بی بهره نخواهد بود. روی ماهتو میبوسم و برات بهترینها رو آرزو دارم. خدا والده ی ارجمندتونو با بی بی محشور کنه انشاء الله...
سلام و درود بر شما، خیلی عالی بود من منتظر بودم تا فایل تلاوت های اخیر رو از وبلاگ شما دانلود کنم
خیلی ممنون
یا علی مدد
سلام آقای قنبری خیلی ممنون ترکوندی!!!
۰۸ اسفند ۹۵ ، ۱۸:۳۳ محمّدرضا فضلی
       جناب قنبری بزگوار سلامی دوباره محضر شما و سایر دوستان ارجمند وبلاگ صوت داوود دارم. جناب استاد خیلی وقت پیش تلاوتی از حضرت استاد از یکی از سایتها دانلود کردم که شامل سوره مبارکه مائده آیات شریفه 109 تا 120 و سوره مبارکه مزّمل آیات شریفه 1 تا 9 میشه. این تلاوت کمتر از 29 دقیقه است و حال غریبی داره. خصوصاً جناب استاد در آخرین اوج تلاوت یعتی آیات 8 و 9 سوره مزّمل (وَاذْکُرِ اسْمَ رَبِّکَ...)از نغمه یا گوشه ای در مقام عجم استفاده کرده اند که حقیر در اجرای دیگری از ایشان نشنیده ام. خیلی هم علاقمندم نام این نغمه رو بدونم و در این مورد ازتون کمک میخوام. همچنین از ظاهر امر اینطور بنظر میرسه استاد بواسطه ضیق وقت مجبور به فرود سریع و ختم تلاوت شدند. همونطور که گفتم حال غریب این تلاوت خیلی تأثیرگذاره امّا متأسفانه این فایل بنده نویز آزاردهنده ای داره و به بهمین دلیل خواستم ازتون تمنّا داشته باشم در صورتی که فایل باکیفیّتی از این اجرا دارید جهت استماع دوستانی که از شنیدن این تلاوت جذّاب محروم بودند و بنده حقیر در وبلاگتون قرار بدید. باز هم اظهار تشکّر و خرسندی بنده رو بخاطر حضور دوبارتون در وبلاگ صوت داوود پذیرا باشید.
      بقول بچه محلهامون؛ عالیه، همین فرمون برو داداش!!!!!
      اللّهم الجعل القرآن فی القیامة شفیعاً.
پاسخ:
سلام آقای فضلی عزیز
ممنون از اظهار لطف شما دوست گرامی
از تلاوتی که فرمودید سال گذشته بود اگر اشتباه نکنم که یک نسخۀ نسبتاً خوب منتشر شد، اما متأسفانه از وقتی کامنت شما رو دیدم، همه آرشیوم رو زیر و رو کردم و خودم هم حیران موندم که چه بلایی سرش اومده. اجازه بدید پیداش کنم، سر فرصت تقدیمتون خواهم کرد.
۱۰ اسفند ۹۵ ، ۰۴:۰۴ مهزیار ذاکر الحسینی
سلام با تشکر . یک کلیپ اچ دی مربوط به آیاتی در مورد احسان به والدین در سایت آپارات موجوده که دو آیه از سوره لقمان هم در اون آمده .
 آیه ووصینا .. و وان جاهداک .. که مربوط به همون تلاوت استدویی زیبای دهه ۵۰ است که در سایت شما هست اما این دو فراز کیفیتی خارق العاده داره و قدرت و حجم قوی صدای استاد رو بوضوح میرسونه ببینید بنده مطمئنم که این تلاوت استدیویی با کیفیتی عالی در اختیار افرادی هست لطفا پیگیر شوید اگر میشود تشنگان را سیراب نمایید و من الله التوفیق
پاسخ:
سلام
قبلاً هم یکی دیگه از دوستان گفته بود که نسخۀ کامل این تلاوت رو با کیفیت بالا در جایی شنیده. من که تا به حال چیزی پیدا نکردم، ولی مطمئن باشید پیگیر میشم بلکه اون نسخه رو به دست بیارم.
ممنون میشم اگه لینک آپارات رو که میگید بذارید...
در مورد سوره لقمان، سالهاست همین یک نسخه وجود داره.  با توجه به این که اوایل سوره لقمان جز ختم مشهور هم هست احتمال اینکه این دو تا تلاوت رو اشتباه شده باشن هست.... یا این که از اون تلاوت ختم مجود کپی شده باشه.

۱۳ اسفند ۹۵ ، ۰۰:۱۰ محمدجواد از روستاء اخلمد شهرستان چناران
سلام به دلدادگان صوت داوود
شاید بتونم کمکی بدوستان کنم که تلاوت استدیویی آیات ۸ تا ۲۲ لقمان  شما کامل نیست و من 

کامل اونو در اختیار دارم ولی کیفیتی بسیار پائین داره بخاطر اینکه سالهای سال پیش

اونو از مکه برای پدرم آوردن و اونها از گرامافون روی کاست ضبط کردند کیفیت بسیار پائینه بطوری که بعقیده من کاری نمیشه براش کرد ولی

شروع تلاوت از آیه 54 سوره مبارکه روم شروع و بعدش به سوره لقمان اضافه میشه و در آیه ۲۲ تموم میشه این دقیقا همین تلاوت ۸ تا ۲۲ ناقص شماست

 و هیچ ترکیبی در کار نیست یعنی اطمینان صددرصد دارم

 اما برای تلاوت کلیپ که آقا مهزیار ذاکرالحسینی فرمودند بله کاملا بعد از اینکه با یه جستجوء ساده در آپارات اون کلیپ رو دیدم شعله های امید قلبم رو به شور آورد و من هم از تمام ایرانیان و مسلمانان جهان تقاضا دارم

 اگر نسخه باکیفیت عالی و کامل تلاوت ۵۴ تا آخر سوره مبارکه ی روم و سوره ی لقمان ۱ تا ۲۲ بصورت استودیویی را دارند حتما روح ما رو صیغل دهند آقاء قنبری شما هم تلاشتونو بکنید خداوند روح پاک مادرتون رو با صالحان محشور کنه
مشتاقانه منتظریم برادر 
پاسخ:
سلام دوست عزیز
فکر می‌کردم این مطلب رو در پاسخ به محمودآقا عرض کردم، اما انگار فراموش شده. بله درست می‌فرمایید؛ وقتی بررسی کردم متوجه شدم اصل این تلاوت، همون چیزی هست که شما گفتید؛ یعنی سوره‌های روم و لقمان که از ختم مجود قرآن کریم با صدای استاد عبدالباسط (مشهور به ختم ارباع) هست و کیفیت بسیار عالی‌ای هم داره.
حالا که درخواست‌های شما عزیزان برای دریافت این تلاوت زیاد شده، قبل از این‌که اون رو آماده کنم و توی وبلاگ بگذارم، می‌تونید از این‌جا  دانلودش کنید.
سلام استاد دست مریزاد بابت تصمیمتون و این تلاوتای شاهکار...

ببخشید یه سوال داشتم:تلاوت زیبای رعد تکویر قدر 1963 مربوط به همین ساله یا سال های بالاتر مثل 1968؟
پاسخ:
سلام
سپاس از نظر لطف شما

بله، تا جایی که از سبک تلاوت و صدای استاد مشخصه، همین تاریخ باید درست باشه.
۱۴ اسفند ۹۵ ، ۱۹:۳۷ کیوان برزوئی کاخکی
سلام چه میشه گفت جز اینکه خدا مادرتو رحمت کنه اخوی ممنون ان شاء الله که روز قیامت همین انس با قرآن نجات بخش ماباشه و توفیق عمل به اون رو داشته باشیم ...
پاسخ:
انشاءالله
سلام و ارادت     استاد شما تلاوت سوره های لقمان و سجده رو بجای روم و لقمان گذاشتید  ممنونم
پاسخ:
سلام و عرض ادب
ممنون از تذکر حضرتعالی
لینک رو اصلاح کردم.
سلام بشما 😘
چه وبلاگ قشنگی دارین 🌹
اگه میشه منم یه درخواستی دارم🍸
از سوره آل عمرانه از کل الطعام.... غیرمجلسیو خیلی غم ناک . 
ممنونم🍃
پاسخ:
سلام
ممنون، شما لطف دارید

تلاوت مد نظرتون رو می‌تونید از اینجا دانلود کنید.
۱۷ اسفند ۹۵ ، ۰۶:۱۵ محمد جواد از روستای اخلمد چناران
آرزوی سالیان دراز من برآورده شد واقعا چقد عالی بود کارت داداش .
فکرشو نمیکردم که این سوره لقمان رو با کیفیتی که در بچگی شنیده بودم بشنوم .
حالا دیگه میذارمشو پرواز میکنم 
۱۷ اسفند ۹۵ ، ۰۶:۲۲ مهزیار ذاکرالحسینی
سلام آره همینه خودشه ... برادر روح ما رو تازه کردی و سیراب . ممنونم هزاران گل زیبا نثار شما و سایت زیبات و سلام و تحیت فراوان به روح طیبه ی مادرت .
تصورش تقریبا برام غیر ممکن بود که این تلاوت ناب رو کامل بشنوم . از آقا جوادم بخاطر راهنماییش ممنون و متشکرم .

سلام هر کار کردم دانلود نشد اون لینک بالایی لقمان درست کار کرد ولی این نه نوشته دانلود ویروس دارد😟
پاسخ:
سلام
برای دانلود از این سایت، بهتره که توش ثبت نام کنید. چند ثانیه بیشتر وقتتون رو نمیگیره. بعد از ثبت نام، توی همین صفحه روی گزینه دانلود کلیک می‌کنیدو منتظر میشید که شمارشگر معکوس، 20 ثانیه رو طی کنه تا به صفر برسه. بعد بلافاصله صفحه دانلود براتون باز میشه.
سلام و درود به شما بزرگوار و تشکر فراوان برای همه تلاشهاتون 
استاد من تمامی تلاوتهای استاد عبدالباسط رو از سری ختم 13 قاری را جمع کرده ام ولی تلاوت صافات 144--100 رو هرجا یافتم مشکل داره و خوب نبود منت بذارید این تلاوت زیبارا استثنا یا برام تو وبلاگ بذارید منتظر لطفتون هستم  زنده باشید و متشکرم
پاسخ:
سلام خدمت آقا سامان عزیز
بخش دوم تلاوت‌های ختم 13 قاری در حال آماده شدنه. اگه خداوند یاری کنه، شاید در ایام عید تقدیمتون بشه
تلاوتی هم که فرمودید، یک نسخۀ مشهور داره که کیفیتش خرابه، ولی یه نسخۀ دیگه بنده دارم که به طور معمول اون رو گوش کردم، مشکلی نداشته. حالا اگه بعداً در مراحل ادیت کردن، ضد حال نزنه و یه ایراد از توش درنیاد!!
اگه یه مقدار صبر کنید همه رو تقدیم حضورتون می‌کنم.

پیشنهاد می‌کنم اگر عضو کانال نیستید و امکانش رو دارید عضو بشید. در اونجا به خاطر سهولت بیشتر کار، تلاوت‌ها سریع‌تر در دسترس شما دوستان قرار می‌گیره و بعد از این‌که تعدادی تلاوت جمع شدند، اونها رو توی وبلاگ می‌گذارم.
سلام علیکم و خسته نباشید دوست عزیز شدیدا  به دنبال دو تلاوت زیبا هستم البته با کیفیت و نسخه های خوب 
این تلاوتهارا در لیست تلاوات شما ندیدم ممنون میشم اگه مثل تلاوت  روم و لقمان     از اینجا       منظور کنید تا استفاده کنیم و دعاگوی شما هم هستیم  ممنونم

مریم 34---1 با تایم 37 دقیقه          تحریم و قدر   که مشهوره
پاسخ:
سلام علیکم
لینک دانلود نسخه‌های با کیفیت تلاوت‌هایی که فرمودید رو در جایی ندیدم. تلاوت سوره مریم که فرمودید و در سوریه اجرا شده، به لحاظ کیفیت مشکل داره و بهترین نسخۀ موجود، نسخۀ رادیو قرآنه که کمی مدت تلاوت رو کوتاه کردند. سعی خودم رو می‌کنم که آماده‌سازی این تلاوت‌ها رو هم در اولویت بگذارم و به زودی تقدیمتون کنم.


😔 اینو من هرکارمیکنم نشد ثبت ناممم قبول نمیکنه یه تغییرش بدین لطفا لینکشو
پاسخ:
پس اگه موفق به دانلود نشدید باید صبر کنید خودم آپلودش کنم.

اگر عضو کانال صوت داوود هستید، بهم پیام بدید که در اسرع وقت براتون توی کانال آپلود کنم.
سلام
نکته مهم دیگه ای هم که بهش اشاره نشده  اینه که این تلاوت اسرا تکویر در واقع ادامه ی همون تلاوت ناقص اسرای استاد عبدالباسط در افریقای جنوبی هست که انتهاش موجود نبود. به این ترتیب یکی دیگه از تلاوت های ناقص استاد هم کامل شد.

پاسخ:
سلام
احسنت بر شما
به نکته ظریفی اشاره کردید حامد خان
عجیبه که نه من و نه ظاهراً هیچ کدوم از دوستان دیگرمون متوجه این مسئله نشده بودیم. البته شاید عمده دلیلش اینه که اون تلاوت با توثیق پاکستان منتشر شده و به دلیل کیفیت نسبتاً پایینش من شاید فقط یک بار اون رو کامل گوش کرده بودم و در ذهنم نمونده بود.
ممنون از کمکتون
۲۰ اسفند ۹۵ ، ۰۷:۱۸ آریامهر شهسواری کرج
سلام وقت عالی بخیر
متشکرم آقا بخاطر تلاوت های نابی که در سایت قرار دادی بخصوص لقمان،
فقط یک سوال:
 در این مجموعه ختم که اشاره نمودید چرا روم و لقمان مربوط به دهه ۵۰ و لقمان و سجده مربوط به اواخر دهه۶۰ هستن و حال اگر در نظر بگیریم که این جمع آوری تلاوتها در یک مجموعه کار مصریها بوده
بفرمائید آیا تلاوت دیگه ای هم مشابه این تلاوت روم و لقمان در اون وجود داره ؟ میدونی چرا اینو میپرسم؟ برا اینی که هرچی فکر میکنم میبینم این تلاوته یه حس و حال دیگه ای داره یا یه جورایی خاصه مثل استدیوییه نساء ۱۴۴ تا ۱۵۷ که منحصر به خودشه این لقمانم شاید همینطور باشه

پاسخ:
سلام خدمت آریامهرخان عزیز
درباره تلاوت‌های ختم ارباع، گفته شده که اجرای اونها اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 بوده و صحبتی از تاریخ دیگری نشده؛ اما خب قبول دارم که سبک تلاوت لقمان سجده، به اواخر دهه 60 نزدیک‌تره. شاید دلیلش این باشه که کلاً تلاوت‌های استودیویی استاد عبدالباسط از دهه 60 به بعد به استثنای یک‌سری تلاوت که در سوریه انجام شدند (که اونها هم به طور قطع گفته نشده که در دهه 60 هستند و احتمال اواخر دهه 50 رو هم دارند)، تقریباً در یک سطح هستند و سبکی شبیه به هم دارند. بعضی از تلاوت‌های استودیی هم که سراسر در مقام صبا و بیات اجرا شدند و تقریباً یکنواخت هستند و شاید برای مخاطب عام، جذابیت چندانی نداشته باشند. به طوری که چند سال پیش یکی از اقواممون مرحوم شده بود و پسرش از من خواست که یک سی‌دی قرآن بهش بدم. من هم یک سی دی از تلاوت‌های استودیویی استاد داشتم و بهش دادم. چند تا تلاوت که پخش شد، اومد پیشم و گفت که من گفتم برام قرائت بیاری! این که همین‌طوری ساده میخونه و میره!!!
گذشته از این صحبت‌ها، برخلاف ختم 13 قاری، ختم ارباع جمع‌آوری شده نیست و همه تلاوت‌ها در راستا و چهارچوب همین ختم انجام شدند. اما ترتیب اجرای اونها کمی پس و پیش هست.
درباره سؤالتون هم باید بگم بله، تلاوت‌های زیادی در این ختم، مثل همین «روم، لقمان» عالی هستند و جزو شاهکارهای استودیویی استاد محسوب میشن.
۲۱ اسفند ۹۵ ، ۲۱:۴۷ آریامهر شهسواری
ارادتمندم.
پس با این حساب تلاوتای دیگه ایم از این مجموعه به این شکل فضای روحانی و ملکوتی دارن البته در چند پست قبلی حدود پنج شیش تایی از ختم أرباع رو گذاشتین آگه امکانش هست در آینده فهرست ارباعم در سایت قرار بدین تا دانلودشون کنیم
ممنون زحمات بی دریغتون
پاسخ:
خداوند باید عمری و توانی عطا کنه تا از پس این کار بربیام. ولی سعی می‌کنم تلاوت‌های زیبای این مجموعه رو به مرور در وبلاگ قرار بدم.
هرچند اگه عضو کانال تلگرام باشید، شاید سریع‌تر به تلاوت‌ها دسترسی پیدا کنید.
سلام حاجی
ممونیم که برگشتی و خوشحالمون کردی
و ممنونیم بابت جدید
خدا خیرت بده
پاسخ:
سلام
سلامت باشید ان شاء الله
۲۴ اسفند ۹۵ ، ۱۸:۱۳ علیرضا هادی
سلام و صد درود خدمت شما عزیز     برادر گرامی دو تا تلاوت ماندگار درخواست دارم اگه تو تلگرام هم بذارید عالیه

فرقان و تکویر و شمس       فرقان و حاقه و شمس و ضحی و شرح       سباسگزارم
پاسخ:
سلام و تشکر از اظهار لطف شما
به روی چشم، اگه عمری باقی بود تقدیمتون میشه
۲۴ اسفند ۹۵ ، ۲۰:۳۷ محمّدرضا فضلی
سلام جناب قنبری بزرگوار، وقتتون بخیر. در کانال تلگرامتون تلاوتی از استاد عبدالباسط شامل سور مبارکه حشر 18 - آخر، انفطار، بلد، شمس، ضحی، انشراح هست. بنده هم از گذشته همین تلاوت رو به اضافه سور مبارکه مطفّفین 18-28 و نصر دارم. با اجازتون این تلاوتو واستون ایمیل میکنم و نظر کارشناسی رو به عهده شما میذارم.
ممنونم، موفق و پیروز باشید.
پاسخ:
سلام
ممنون از توجه شما.
سوره‌های مطففین و نصر، بخش پایانی یه تلاوت دیگه هستند و در نسخۀ ویدویی به این تلاوت اضافه شدند. منطقیش هم همینه که سوره مطففین بعد از سوره انشراح خونده نمی‌شه، چون به لحاظ ترتیب فهرست قرآن کریم، جلوتر از سوره انشراح هست.
البته اون سوره‌ها هم به تلاوتی در همون مجلس مربوط میشن. به همین دلیله که به لحاظ فضا و جمعیت حاضر، کاملاً به هم شباهت دارند.
سلام خدمت جناب استاد آقای قنبری دو تا سوال داشتم یکی اینکه تو تلاوت فصلت شمس 1966 استاد شش هفت

آیه ی آخر تلاوت سوره فصلتا به یه سبک میخونه یعنی به یه آهنگ،میخواستم ببینم این یه سبکه یا ممکنه دلیل دیگه ای داشته باشه؟

دومین سوالم این بود که تو ختمات مشترک استاد اونایی که تو وبلاگ گذاشتید فقط یه تلاوت از سوره ی آل عمران وجود داره خواستم ببینم فقط همین یه تلاوتا خونده یا بازم هست ولی هنوز شما تو وبلاگ نذاشته اید؟

ببخشید سرتونا درد اوردم
پاسخ:
سلام خدمت شما

در پاسخ سؤال اولتون باید بگم، بله خب سبک تلاوت در اون‌جا اون شکلیه و دلیل خاصی نداره.

در ختم 13 قاری هم از سوره آل عمران همون یک تلاوت از استاد عبدالباسط قرار گرفته.
سلام و عرض ارادت    ایا تلاوت فتح و تکویر و انفطار یک تلاوت ترکیبی است  یا نه و شما اونو دارید  ممنونم 
پاسخ:
سلام
بله ترکیبیه و توی وبلاگ هم هست
از بخش طبقه‌بندی موضوعی، بخش تلاوت‌های سوره فتح میتونید پیداش کنید.
سلام و احترام و بهترین ارزوها برای توفیقات شما  میلاد مبارک خانم زهرا  دخت رسول گرامی (ص) را خدمتتون تبریک میگم و بیشابیش سال نو را هم تبریک و تهنیت گفته و سلامتی و بهروزی براتون میخوام 
پاسخ:
سلام و عرض ادب
تبریک متقابل بنده رو پذیرا باشید.
انشاءالله که سالی پر خیر و برکت و سرشار از نور قرآن کریم رو پیش رو داشته باشید.
سلام و عرض ارادت مجدد و تبریک حلول سال نو  و ارزوی سالی بربار برای شما همراه با سلامتی

اقا حالا که تلاوت فتح و تکویر و انفطار ترکیبی است  اصل تلاوت کدومه و مشخصات دو تلاوتی که ترکیب شده چیه
متشکرم
پاسخ:
سلام
عرض ارادت و تبریک

درباره این تلاوت قبلاً توضیح داده بودم، ولی متأسفانه اون مطالب، با مشکلی که برای سرور بلاگفا پیش اومد، به همراه همه مطالب قدیمی از بین رفت.

مشخص نیست اصل این تلاوت‌ها چی بوده و تا به حال نسخه‌ها کامل هیچ کدوم منتشر نشده، وگرنه بنده تا جایی که ممکنه تلاوت ترکیبی منتشر نمی‌کنم.
سلام آقای قنبری سال نو مبارک

باعرض شرمندگی یه سؤال دیگه داشتم فرق عمده تلاوتای استودیویی با تلاوتای مجلسی چیه؟ چون بعضی از تلاوتای استودیویی از تلاوتای مجلسی زیباترن؟
پاسخ:
سلام خدمت شما و تبریک متقابل البته با تأخیر فراوان که از این بابت ازتون عذرخواهی می‌کنم.

تفاوت عمده‌شون که طبیعتاً همون حضور و عدم حضور مستمع در محل تلاوت و تشویق‌های اون‌هاست. بله با شما موافقم. در بین تلاوت‌های استودیویی اساتید بزرگ، از جمله استاد عبدالباسط تلاوت‌های شاهکار و زیبا کم نیستند، اما نکتۀ مهم اینه که غالب تلاوت‌های استودیویی آهنگ یک‌نواختی دارند و از اون تنوع مقامات موسیقی قرآنی که شاید در تلاوت‌های مجلسی از حس مخاطب و واکنش اون نسبت به تلاوت سرچشمه می‌گیره چندان خبری نیست. در واقع قاری در تلاوت استودیویی، بنا به تشخیص خودش سبک تلاوتش رو انتخاب می‌کنه، اما در تلاوت‌های مجلسی، حضور مخاطب و تشویق‌های اون در نوع تلاوت قاری اثرگذاره.
عرض سلام و تبریک سال نو خدمت شما آقا علی بزرگوار
امیدوارم سالی همراه با موفقیت و به دور از هر گونه بلا و سختی پیش رو داشته باشید. التماس دعا...
پاسخ:
سلام خدمت برادر و دوست عزیزم محمودآقا
ممنون از تبریکتون؛ من هم برای شما سال خوبی رو آرزو می‌کنم و امیدوارم به همۀ خواسته‌های معنوی و مادی خودتون برسید، ان‌شاءالله
بابت تأخیرم در پاسخگویی هم عذرخواهی می‌کنم. این چند روز سفر بودم و متأسفانه با همۀ تبلیغاتی که برای اینترنت‌های همراه می‌کنن، ما که هرجا رفتیم خبری از آنتن‌دهی خوب و سرعت بالا نبود!!!
۱۲ فروردين ۹۶ ، ۲۱:۱۱ اندلیبی / زابل
سلام بشما
سوره های رحمن طارق اعلی ضحی شرح تین عادیات ۱۹۶۴ ه میخواستم
دستت درد نکنه
پاسخ:
سلام علیکم
انشاءالله به زودی تقدیم می‌شه.
سلام. ممنون میشم اگر صفحه اینستاگرام ما رو در کانال خودتون تبلیغ کنید.
@abduminesm
https://www.instagram.com/abduminesm

جزاکم الله
پاسخ:
سلام محمود آقای عزیز

واقعاً ببخشید. مدتی بود به صفحه مدیریت وبلاگ سر نزده بودم. اطاعت امر کردم و آدرس صفحه‌تون رو توی کانال گذاشتم. برای این برادر کوچکتون دعا بفرمایید.
سلام برادر پس کجایی؟؟؟
پاسخ:
سلام
توی کانال توضیح دادم که متأسفانه درگیر یک سری مشکلات شدم و به همین دلیل هست که موفق به به روزرسانی وبلاگ و کانال نمیشم.
۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۰:۳۳ محمد آذری کیا
سلام و رحمت خدا بر خزانه دار گنجینه تلاوتهای شیخمان
برادر قنبری عزیز خسته نباشید خدا قوت
فکر کنم ماه های زیادی از محضر شما دور بودم و نتونستم فیض کافی را از مطالب و تلاوتهای ارزشمند وبلاگ صوت داوود ببرم ، اما به لطف خداوند توفیقی دوباره حاصل شد که در خدمت دوستداران هنر و فن تلاوت باشم . الحمد لله وقتی که وبلاگ شما رو پابرجا و مستدام دیدم خیلی خوشحال شدم و استفاده زیادی بردم . از خداوند متعال بهترین ها رو براتون طلب میکنم .
پاسخ:
سلام علیکم جناب آقای آذری‌کیا
بسیار خوشوقت و مسروم از زیارت مجدد شما در فضای مجازی
البته از این بابت که آمدن شما با شاید رفتن ما توأم شده خرسند و خوشحال نیستم. انشاءالله که در پناه خداوند سالم و تندرست باشید
سلام علیکم برادر
وقتی دیدم که همه در بلاگ بیان وبلاگ ساختن منم  بلاگفا رو ترک کردم و مثل شما تغییر آدرس دادم .
پاسخ:
وفقک الله اخوی
سلام و درود برشما  و طاعات قبول     اقا تو ماه مبارک هم هیچی و تعطیل     حیف نیست؟
پاسخ:
سلام
طاعات شما هم قبول
متأسفانه در شرایط دشواری گیر کردم و اصلاً فرصت نمی‌کنم وبلاگ رو به روز کنم. کانال رو هم که دوست دیگرمون که ادمین بودند، اشتباهاً حذف کردند.
خدا آخر و عاقبتمون رو به خیر کنه ...
بنده هم مدت زیادی در شرایط سختی قرار گرفتم و مجبور به ترک فضای مجازی شدم و فکر نمیکردم که دوباره مطالب رو از سر بگیرم ولی به لطف خدا با برطرف شدن مشکل دوباره تونستم برگردم و ادامه بدم . من از عدم فعالیت شما متاسف شدم اما امیدوارم با رفع مشکلات ، شما هم دوباره برگردید و این وبلاگ گرانبها را فعال کنید . از خدای مهربان براتون توفیق روز افزون طلب میکنم.
پاسخ:
سلامت باشید آقای آذری‌کیای بزرگوار
محتاج دعای خیر شما هستم.
سلام و درود بر شما  طاعات قبول و امیدوارم مشکلات شما هم با لطف حق تعالی سریع حل شود

عجیب است که صوت داوود  و  صوت داوودی   و  صوت السما   همه باهم و همزمان تعطیل کرده اند  ولی متاسفانه سایت های مبتذل یکی بس از دیگری هر روز قد علم میکنند  حتما حکمتی تو کار ه

یعنی واقعا این سایت های خاموش شده در این مدت حتی یکی دو ساعت هم فرصت نکردند چیزی ارایه کنند هر چند که هیچکدوم از اونها بدهکار کسی نیستند  درده دیگه چکار کنیم
سلام اقای قنبری؛خدا قوت
آقا اگه تلاوت جدیدی منتشر شده؛لطفاََ در وبلاگ قرار بدید؛یا لینک دانلودش رو بذارید

با تشکر
پاسخ:
سلام خدمت شما برادر عزیز

در مدتی که بنده توفیق خدمت به شما بزرگواران رو نداشتم، تلاوت‌های زیادی منتشر شدند که تقریباً بیشتر اونها هم مربوط به دو دهۀ پایانی عمر استاد عبدالباسط بودند. با کمال احترام برای شما باید عرض کنم متأسفانه فرصت این‌که تلاوت‌ها رو ادیت کنم و توی وبلاگ بگذارم رو اصلاً ندارم و لینک تلاوت‌ها هم غالباً مربوط به فیسبوک هستند که به دلیل فیلتر بودن فیسبوک در کشور ما، امکان ارائۀ لینک‌ها نیست.
سلام     اقا خشکسالی وحشتناکی به بوستان قرانی شما حمله برده  بهتره با یاری خدای متعال فکر و چاره ای براش بکنید حیف است زحمات گذشته تون رو ناقص بذارید و شما این کارو نمیکنید
پاسخ:
سلام بر شما دوست گرامی
حقیقتاً گرفتاری‌های زندگی اجازۀ خدمتگزاری به شما بزرگواران رو از بنده سلب کرده. قطعاً اگر می‌شد خدمتتون بگم که طی این مدت با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کردم، حق می‌دادید که وبلاگ رو به‌روز نکنم.
فایل تصویری  تلاوت سوره مریم تکویر مسجد اموی  را اگر دارید ارائه نمائید
پاسخ:
چنین فایلی وجود نداره دوست عزیز
در واقع هیچ تلاوت تصویری از استاد عبدالباسط در دهه 50 میلادی منتشر نشده
سلام علی آقا شمار رو بخدا برگردین و به کارتون ادامه بدین بخدا قسم اگر هزاران سایت توی ایران برای عبدالباسط محمد عبدالصمد خدمت کنن هزاران بار از تمام سایت های این ابر مرد تاریخ دیدن میکنم درسته که زندگی بدون سختی و مشکلات معنی نداره ولی بقول قرآن کریم سوره الشرح به راستی که در هر سختی آسانی است پس قطعا در سختی آسانی است نمیدونم به خدا باشه بر گردین و پست های جدید بزاریم دنیا فانی است مگر ما انسانها چقدر میخوایم عمر کنیم بزارید یه توشه آخرت برای خودمون برای آمادگی رفتن به اون دنیا آماده کنیم شما رو به خدا بر گردین
پاسخ:
سلام خدمت داداش گلم آقا امیرمحمد
من هم بیشتر از شما دوست دارم دوباره فعالیتم رو از سر بگیرم، ولی متأسفانه اصلا فرصتش رو ندارم. به کاری مشغول هستم که تقریباً 15--16 ساعت از شبانه‌روزم رو پر کرده و متأسفانه حتی استراحت کافی هم ندارم. شما حدود 20 روز پیش از پیام رو به بنده دادید و من تازه امروز فرصت کردم صفحه مدیریت وبلاگ رو باز کنم و اون رو دیدم.
خودم هم دلم تنگ شده برای اون روزها و ارتباطاتی که با شما دوستان داشتم، ولی خب چه کنم اخوی؟
سلام و درود بر شما   جوابی را که نثار جناب امیر محمد فرموده بودید حسابی نا امید کننده بود   البته امروز ها اکثر مردم با سرعت جت دنبال حل مشکلات خود هستند و ایرادی برای شما هم نیست موفق باشید فقط گاهی خدا رو شکر میکنم  که تمامی محققین و دانشمندان و مخترعین  و کاشفین و مصلحین در طول اعصار اینجوری نبودند وگر نه تا حالا  ادمها در عصر حجر در جا میزدند
سلام بر علی آقا. امیدوارم حال شما خوب باشه و ایام به کام باشه. اینجا پیغام میدم که ببینم آیا هنوز وارد پنل وبلاگ میشید یا نه ;)
پاسخ:
سلام محمودآقای عزیزم
ممنون از اینکه جویای حال این کمترین بودید.
بله، گهگاه سری میزنم و با دلتنگیهای خودم خلوت میکنم؛ ولی چه کنم که جبر روزگار و اوضاع فعلی کشور ـ که خدا رو به حق خود قرآن از باعث و بانیانش نگذره ـ این مجال رو ازم گرفته که با شما دوستان همکلام و همراه باشم. انشاءالله مؤید باشید.
۲۸ فروردين ۹۸ ، ۱۰:۱۷ آریامهر شهسواری
سلام سال نوی همه کسانی که با صدای ملکوتی عبدالباسط پرواز میکنن بخیر .
مدیر محترم وبلاگ ، دوس داریم وبلاگتو بروز کنی تلاوتای با کیفیت جدیدی اومدن برامون کاملشو بذاری چقدر اصرار کنیم؟
پاسخ:
سلام
سال نو بر شما برادر عزیزم هم مبارک باشه ان شاءالله
باور بفرمایید من به خاطر شرایط کاری که از حدود 14 ماه پیش دارم،‌ گاهی حتی فرصت نمی‌کنم کامپیوتر رو روشن کنم، چه برسه به این‌که بخوام وبلاگ رو به روز کنم.
امیدوارم دوستان دیگه که بحمدالله فعال هستند، کم‌کاری این بندۀ حقیر رو جبران کنند.

درود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی