صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

اتفاق خوشایندی که در ماه رمضان امسال شاهدش هستیم، انتشار نسخه‌های اصلی یا کامل بعضی تلاوت‌های ناب استاد عبدالباسط هست.


در این بین، انتشار نسخه‌های اصلی دو تلاوت از شاهکارهای استاد عبدالباسط توسط شخصی از ترکیه‌ به نام «اسامه دمیرهان»، برای دوست‌داران صدای زیبای اون استاد فقید هدیه‌ای ویژه به شمار میاد.
فایل این دو تلاوت که استاد عبدالباسط اون‌ها رو در سال 1960 در منزل شخصی و در حضور مهمانانشون اجرا کردند، پیش‌تر با اکوهای خفیف یا زیاد در دسترس همه قرار داشت. حتی تلاوت «بلد، ضحى، انشراح، تین، علق» رو در همین وبلاگ قرار داده بودم که در انتهای این تلاوت سوره حمد و آیات 1 و 2 سوره بقره هم شنیده می‌شد و به خاطر کیفیت پایین و عدم وضوح کامل اون مقاطع، تقریباً همه مطمئن بودیم که این بخش هم در ادامۀ همین تلاوته؛ اما با فایل باکیفیتی که منتشر شد، مشخص شد قسمت «حمد و بقره» از یه تلاوت دیگه به این فایل اضافه شده و در واقع تلاوت، در پایان سوره علق تموم می‌شه. به همین دلیل، حمد و بقره رو در فایلی جداگانه قرار دادم.
تلاوت دوم هم شامل سوره‌های «بلد، شمس، ضحى، انشراح، تین، علق و قدر» در همون مکان و زمان هست که امیدوارم از شنیدن فایل‌های اصلی و باکیفیت این تلاوت‌های روح‌نواز، فیض کامل رو ببرید.

بلد، ضحى، انشراح، تین، علق ـ منزل استاد عبدالباسط، 1960  ـ مدت: 20 دقیقه

بلد، شمس، ضحى، انشراح، تین، علق، قدر ـ منزل استاد عبدالباسط ، 1960 ـ مدت: 40 دقیقه

حمد، بقره 1- 2  ـ مدت: 4 دقیقه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی