صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

تلاوت «قمر، رحمن، حاقه» یکی از زیباترین تلاوت‌های استاد مرحوم عبدالباسط به شمار میاد که سال‌ها نسخه‌ خوب و کاملی از اون در دسترس نبود.


 چند روز پیش، آقای اسامه دمیرهان از ترکیه که در ماه رمضان امسال نسخه‌های اصلی چند تلاوت ناب استاد رو منتشر کردند، دو نسخه از این تلاوت زیبا و شاهکار در اختیار دوست‌داران صدای دلنشین استاد عبدالباسط گذاشتند. یکی از این دو نسخه، کیفیتی عالی و در حد نسخۀ اصلی داشت، اما از اوایل سوره حاقه، اختلاف کیفیتی فاحش شنیده می‌شد که بدجوری توی ذوق می‌زد. در نسخه‌ای که در این پست قرار می‌دم، این مشکل تا حد بسیار زیادی برطرف شده و شاید اگر به این مسئله اشاره نمی‌کردم، اکثر دوستان، متوجه اون نمی‌شدند. به هر حال سعی کردم نسخه‌ای تا حد امکان یکدست و باکیفیت از این تلاوت بسیار شنیدنی در اختیار شما عزیزان قرار بدم.
این تلاوت در شهر ادفو واقع در استان اسوان مصر انجام شده؛ اما دربارۀ زمان اجرای اون، تاریخ‌های مختلفی رو گفتند؛ سال 1963، 1966 و حتی 1964. اما به نظر من باید در اوایل دهۀ 60 انجام شده باشه و تاریخ 1963 صحیح‌تر به نظر می‌رسه. این رو هم باید اضافه کنم که تلاوت «مریم، بلد» هم که قبلاً تقدیمتون شده، ظاهراً یکی دو روز قبل یا بعد از این تلاوت، در همین مجلس انجام شده.

***

پیش از این‌که فایل تلاوت رو دانلود کنید و از شنیدنش لذت ببرید، این مطلب رو بگم که امروز بیستم تیرماه، سالگرد پرواز آسمانی مادر عزیزم به ملکوت الهی است. آرزو می‌کنم هر کدوم از شما که مادرتون در قید حیاته، خدا براتون حفظش کنه و یک عمر نوکریش رو بکنید و همیشه قدردان زحماتش باشید و اونایی هم که مثل بندۀ حقیر از داشتن این نعمت بزرگ الهی محروم هستند، خداوند روح مادر سفرکرده‌شون رو در اعلیٰ علّیین جای بده و با صلحا محشور کنه، ان‌شاءالله.
نیت مهم من از روز اول برای راه‌اندازی این وبلاگ این بود که اگر خداوند به برکت قرآن، ثوابی برای این بندۀ روسیاه خودش منظور کرد، اون رو نثار روح مادر عزیزم کنم. این نکته‌ای بود که هیچ وقت مطرح نکردم، اما از این به بعد از همه عزیزان یه درخواست دارم و اون این‌که هر کس با مراجعه به «صوت داوود» تلاوتی رو دانلود می‌کنه، فاتحه‌ای نثار روح مادر این برادر کوچک خودش کنه و در بخش نظرات همون پست، یک کامنت با متن صلوات بگذاره. این خواهش رو برای همیشه از شما دوستان گلم دارم و می‌خوام که در انجامش کوتاهی نکنید. مطمئن باشید هرچی کامنت‌های صلوات شما بیشتر باشه، قوت قلب افزون‌تری به بندۀ حقیر برای ادامۀ کار خواهید داد.
التماس دعا از محضر همه‌تون؛ یا علی مدد


قمر 49 - آخر، رحمن 1 - 27، حاقه 1 - 24 ـ ادفو، اسوان، 1963 یا 1966 ـ مدت: 40 دقیقه


هزینه دانلود: درج یک کامنت صلوات در بخش نظرات و قرائت فاتحه برای مادر این بنده حقیر

 

نظرات  (۱)

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 
خدا رحمت کند مادر گرامی ات را. خدا خیرت دهد. خدا عاقبتتون و بخیر کند ان شاالله
پاسخ:
سلامت باشید دوست گرامی
خداوند ان شاء الله به شما سلامتی و طول عمر عطا کنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی