صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

از جمله فایل‌هایی که در ماه مبارک رمضان منتشر شد، نسخه اصلی دو تلاوت و همچنین نسخه جدیدی از یک شاهکار مشهور استاد عبدالباسط بود.


تلاوت سوره صافات در مسجد جامع الرفاعی پیش‌تر نسخه‌های نسبتاً بی‌کیفتی داشت که خوشبتخانه در ماه مبارک رمضان، نسخه اصلی این تلاوت بسیار زیبا با کیفیت عالی توسط آقای هشام عبدالقادر منتشر شد.
تصحیح می‌کنم که این تلاوت، برخلاف تاریخ قبلی که بنده به اشتباه 1979 درج کرده بودم، در تاریخ دوم فوریه 1986 برابر با روز جمعه نهم اسفند 1364 شمسی اجرا شده.

صافات 75 - 122 ـ قاهره، مسجد احمد الرفاعى، 1986/2/28 ـ مدت: 29 دقیقه


تلاوت دیگری که اون هم توسط همین برادر محترم در اختیار دوست‌داران تلاوت‌های استاد عبدالباسط قرار گرفت، تلاوت سوره‌های صف، انفطار، ضحی و انشراح بود که به همراه انتشار نسخه اصلی این تلاوت، تاریخ دقیق اجرای اون هم مشخص شد. این تلاوت در روز جمعه سیزدهم فوریه 1976 برابر با 24 بهمن 1354 در مسجد شافعی مصر، پیش از اقامۀ نماز جمعه انجام شده و در پایان تلاوت، اذان ظهر رو هم با صدای استاد عبدالباسط می‌شنویم.

صف، انفطار، ضحى، انشراح، اذان ـ قاهره، مسجد شافعى، 1976/2/13 ـ مدت: 39 دقیقه


اما دیگر تلاوتی که نسخه‌ای جدید ازش منتشر شد، تلاوت شاهکار کهف،‌ قصارالسور بود. این نسخه، یک نسخۀ بدون اکو با کیفیتی بالا و در عین حال با یک افکت اضافه شده‌ست که صدا رو تا حدودی اکویی به نظر می‌رسونه. این نسخه رو احمد حمرا منتشر کرد. اشکالی که در فایل منتشر شدۀ این تلاوت وجود داشت، تغییر زمانِ فواصل بین مقاطع بود که شاید بشه گفت بدون دلیل اون‌ها رو طولانی کرده بودند. البته در نسخه‌ای که تقدیمتون می‌شه این اشکال برطرف شد و حتی یک مقطع از سوره تکویر هم که از این فایل حذف شده بود رو بهش اضافه کردم. یک نکته رو هم دوباره توضیح بدم و اون این‌که با وجود این‌که در توثیق این تلاوت، اجرا در مسجد جامع یلبغای دمشق و در سال 1957 اومده، اما بنده همچنان معتقدم این تلاوت در سال 1958 و در مسجد مازی دمشق انجام شده. با این حال، هر دو توثیق رو برای اون ذکر می‌کنم.
از اون‌جایی که قبلاً نسخۀ بدون اکوی این تلاوت رو توی ویلاگ با کیفیت اصلی گذاشته بودم، این نسخه رو به عنوان نسخۀ بدون اکوی شماره 2 تقدیمتون می‌کنم؛ ان‌شاءالله که فیض کامل رو ببرید.

کهف 60 - 78 و 107 - آخر، تکویر، ضحى، انشراح، حمد
دمشق، مسجد یلبغا یا مسجد مازى، 1957 یا 1958ـ نسخه بدون اکو 2 ـ مدت: 43 دقیقه

هزینه دانلودها: قرائت فاتحه برای مادر این بنده حقیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی