صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

آخرین سری از تلاوت‌های مجلسیِ منتشر شده از استاد عبدالباسط در ماه مبارک رمضان رو در این پست تقدیم شما دوستان عزیزم می‌کنم.


 تلاوت نخست، آیات 1 تا 12 سوره مبارکۀ اسراء هست که در سالروز معراج رسول گرامی اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلم) و در سال 1380 اجرا شده. البته از مکان اجرای این تلاوت اطلاعاتی منتشر نشده، اما به احتمال فراوان در یکی از مسجد قاهره تلاوت شده. این رو هم اضافه کنم که متأسفانه تلاوت ناقص هست و در وسط آیۀ 12 نیمه‌کاره می‌مونه. این تلاوت رو خانم الشدا الفواح منتشر کرد.

اسراء 1 - 12 ـ سالگرد معراج پیامبر (ص)، 1980 ـ مدت: 17 دقیقه


تلاوت بعدی، یکی از تلاوت‌های استاد عبدالباسط در امریکاست. این تلاوت که آیات آخر سوره نبأ و سوره‌های ضحی و انشراح رو شامل می‌شه، ابتدا توسط خانم الشدا الفواح با کیفیتی پایین منتشر شد، اما یکی دو روز بعد، آقای هشام عبدالقادر، نسخۀ اصلی اون رو در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

نبأ 31 آخر، ضحى، انشراح ـ امریکا، 1987 ـ مدت: 13 دقیقه


و اما آخرین تلاوت‌های این پست، یعنی سوره‌های فجر و بلد، در واقع در قالب یک فایل توسط آقای احمد حمرا منتشر شد؛ ولی در اصل، هر دو سوره، بخش‌هایی از دو تلاوت مجزا بودند که فایل کاملشون احتمالاً جزو مفقوداته. این تلاوت‌ها در یکی از دو سال 1980 یا 1982 در دوحۀ قطر انجام شدند و عکس این پست هم مربوط به سفر استاد عبدالباسط به قطر هست.

فجر ـ دوحه، دهه 80 میلادی ـ مدت: 10 دقیقه

بلد ـ دوحه، دهه 80 میلادی ـ مدت: 6 دقیقه

هزینۀ دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادر این بندۀ حقیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی