صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

عبدالباسط رمضانی: اگه ممکنه تلاوت سوره «حج حاقه» رو آماده کنید. تشکر

صادق اتحادی: خواستم بدونم اگه نسخه کامل تلاوت حج و حاقه 1962 رو دارید بگذارید. با تشکر


 تلاوت‌ «حج، حاقه» از جمله تلاوت‌های زیبای استاد عبدالباسط در اوایل دهۀ 60 میلادی محسوب می‌شه. از این تلاوت زیبا که سال‌های زیادی هم از انتشارش نمی‌گذره، یکی دو نسخۀ تقریباً مشابه منتشر شده که کیفیت یکی از نسخه‌ها بهتره. با این حال، انتهای تلاوت، موجود نیست و تصور شخصی من اینه که اصلاً ضبط نشده و شاید کسی که اون رو ضبط کرده، از یک نوار کاست 90 دقیقه‌ای استفاده کرده و وقتی یک طرف نوار تموم شده،‌ تلاوت هم به پایان رسیده و اون بنده خدا فرصت نکرده نوار رو برگردونه. الله اعلم!
البته نسخه‌ای که در این پست از این تلاوت تقدیمتون می‌شه، یه نسخۀ شسته رفته و با کیفیت هست و اون مقطع انتهایی هم با استفاده از فایل‌های دیگه، به شکل تر و تمیزی کامل شده که البته این‌بار، من اون رو کامل نکردم و دیگران زحمتش رو کشیدن. بنده فقط کیفیت تلاوت رو تا اون‌جا که ممکن بود اصلاح کردم و ارتقا دادم.
یه نکتۀ دیگه هم دربارۀ مکان اجرای تلاوت وجود داره و اون هم اینه که اغلب، مسجد سلامة الراضی در شهر قاهره دونستند، اما عده‌ای هم معتقدند این تلاوت در مسجد شافعی اجرا شده.

حج 23 - 37، حاقه 1-18 ـ قاهره، مسجد سلامة الراضى یا شافعى، 1962 ـ مدت: 46 دقیقه


حالا که صحبت از تلاوت سوره «حج» استاد عبدالباسط شد، چه خوب که سه‌ تلاوت از این سورۀ مبارکه رو هم با صدای دلنشین اون استاد مرحوم بشنویم.
تلاوت اول شامل آیاتی از سوره حج و همچنین سوره ضحی هست. این تلاوت ابتدا به صورت مرکب و دستکاری شده به نام «حج، انفطار» منتشر شد. در اون نسخه، مقاطعی از سوره حج حذف شده بود و سوره انفطار رو هم از تلاوت «مزمل، انفطار» به اون اضافه کرده بودند. تا این‌که آقای محمود طویل، نیمۀ گم‌شدۀ این تلاوت رو منتشر کرد و معلوم شد اصل تلاوت چی بوده. آقای هشام عبدالقادر این فایل را با استفاده از نسخۀ موجودِ قبلی کامل کرد، اما از اون‌جا که بخش منتشر شده توسط آقای طویل، کیفیت مناسبی نداشت، بنده بخش ابتدایی تلاوت رو از فایل قدیمی (حج، انفطار) استفاده کردم و البته مقاطع حذف شده رو هم بهش اضافه کردم. بعد قسمتی رو اصلاً در فایل قبلی وجود نداشت رو از نسخۀ آقای طویل آوردم و سعی کردم اختلاف کیفیت چندان مشخص نباشه. این تلاوت در روز عرفه سال 1980 در مسجد امام حسین (علیه السلام) در شهر قاهره اجرا شده.

حج 23 - 37، ضحى ـ قاهره، مسجد امام حسین (ع)، روز عرفه 1980 ـ مدت: 25 دقیقه


و اما دو تلاوت دیگر هم شامل آیاتی از سوره حج هستند که فایل اصلی تلاوت دوم به قول عامه، هوای زیادی داشت. این مشکل رو تا حد امکان برطرف کردم و آرزو می‌کنم از شنیدن هر چهار تلاوت بهرۀ کافی رو ببرید.

حج 23 - 37 ـ قاهره، مسجد امام حسین (ع)، 1982 ـ مدت: 29 دقیقه

حج 23 - 40 ـ قاهره، مسجد امام حسین (ع)، دهه 80 میلادى ـ مدت: 26 دقیقه

هزینۀ دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادر این بنده حقیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی