صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

سه تلاوت تازه منتشر شده از استاد عبدالباسط

يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۵۰ ق.ظ


در هفته‌های اخیر سه تلاوت از استاد عبدالباسط منتشر شد.




تلاوت اول، مربوط به سفر استاد عبدالباسط به همراه استاد احمد الرزیقی در سال 1986 به عراق هست که در بغداد اجرا شده. این تلاوت، شامل آیات پایانی سوره نبأ و همچنین سوره انفطار هست. البته ظاهراً در همین محفلی که این تلاوت انجام شده، استاد عبدالباسط به همراه استاد رزیقی اقدام به تلاوت زیبای ترتیل سوره‌های پایانی قرآن کریم کردند که شخص منتشر کننده، این بخش هم به همراه دعای ختم قرآنِ استاد عبدالباسط به انتهای تلاوت نبأ، انفطار اضافه کرده. در واقع احتمال این‌که تلاوت ترتیل، به صورت متصل به تلاوت تجوید انجام شده باشه، بسیار ضعیفه، اما به این دلیل که ممکنه حتی یک درصد، این تلاوت به همین شکل انجام شده باشه، اون رو به همون ترتیبی که منتشر شده تقدیم شما عزیزان می‌کنم.
تصویر این پست هم مربوط به همین سفر هست که در توضیح اون اومده که در بغداد، خیابان فلسطین و در سال 1986 گرفته شده.


تلاوت بعدی این پست، تلاوت استودیویی از سوره‌های حجرات و ق هست که از تلاوت‌های رادیو عربستان به شمار میاد. البته متأسفانه تلاوت،‌ ناقص تموم می‌شه، اما قطعاً شنیدن اون مثل تمام تلاوت‌های استودیویی سال‌های جوانی استاد، حلاوت خاصی داره.


سومین تلاوت این پست، تلاوتیه که ابتدا به نظر می‌رسید ترکیبی باشه؛ اما با گوش کردن چندبارۀ اون، متوجه شدم که ترکیبی در کار نیست و فقط اون رو به صورت وصله و پینه‌ای جمع کردند که البته در نسخه‌ای که در این پست قرار دادم، این اشکال، چندان نمایان نیست و در واقع برطرف شده. این تلاوت هم در زمرۀ تلاوت‌های طولانی استاد عبدالباسط قرار داره و به احتمال فراوان در سال‌های میانی دهۀ هفتاد میلادی انجام شده.


هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادر این بنده حقیر

نظرات  (۳)

۰۵ مهر ۹۴ ، ۱۹:۰۴ عبدالباسط
سلام
تشکر لطفا تلاوت واقعه فاتحه بقره, در مسجد الأقصی رو در وبلاگ گلتون بذارید
پاسخ:
سلام
اطاعت می‌شه و خیلی زود توی وبلاگ می‌گذارم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
باز هم نیکو و دلپذیر
تشکر فراوان تقدیم شما با دسته گل
دنبال تلاوتی استدیویی از اول سوره حجر هستم که در دهه 50 انجام شده گر براتون مقدور بود لطف کنید و در این محفل پر خاطره قرار بدهید
پاسخ:
ممنون از این طبع لطیف و بذل محبت شما
به روی چشم؛ سعی می‌کنم همه تلاوت‌های استودیویی از سوره حجر رو که تعدادشون هم زیاد نیست در یه پست بذارم.
راستشو بخواین حجراتش خیلی زیبا بود ممنون .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی