صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

تلاوت درخواستی: واقعه، حمد، بقره

جمعه, ۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۲۰ ب.ظ

عبدالباسط رمضانی: اگه براتون زحمتی نیست تلاوت «واقعه، فاتحه، بقره» رو در وبلاگ بگذارید.



این تلاوت از جمله شاهکارهای استاد عبدالباسط و یکی از تلاوت‌های اجرا شده در مسجد الاقصی در سال 1956 هست. از این تلاوت، دو نسخۀ متفاوتِ بدون اکو منتشر شده که متأسفانه هیچ کدوم کیفیت مناسبی ندارند. به همین دلیل شاید از معدود مواردی باشه که نسخۀ اکودار رو به نسخۀ بدون اکو ترجیح دادم و این نسخه برخلاف نسخۀ بدون اکو، کیفیت نسبتاً خوبی داره. این رو هم یادآور بشم که در بیشتر نسخه‌های منتشر شده، مقاطعی از سوره‌های حمد و بقره، تکرار شده بودند که مقاطع تکراری هم در این نسخه حذف شدند.

واقعه 1 - 40، حمد، بقره 1 - 5 ـ مسجد الاقصى، 1956 ـ مدت: 24 دقیقه

هزینه دانلود: صلوات و قرائت فاتحه برای مادر این بنده حقیر

نظرات  (۴)

۱۷ مهر ۹۴ ، ۱۹:۴۳ عبدالباسط
سلام
خیلی تشکر
سلام. یک نسخه بدون اکو هست که یه مقدار البته هوا توشه! نمیدونم در حدی هست که بشه هواگیری کرد نه... نسخه الشعلان رو دارید؟
پاسخ:
سلام
بله، اون رو هم دارم، خیلی هم سعی کردم ازش استفاده کنم، ولی بعد از هواگیری، صدا به شدت خفه می‌شه و از قبلش هم بدتر. با هر دو نسخۀ بدون اکو خیلی ور رفتم، ولی متأسفانه هیچ کدوم به دلم نچسبید
اینقدر حواسم پرت بود که یادم رفت یه مطلب رو هم اضافه کنم و اون هم این‌که متأسفانه در همۀ نسخه‌ها مقاطعی از ابتدای تلاوت حذف شده و اون بخشی که صدا به یک‌باره اوج می‌گیره، اصلاً‌ نمی‌تونه طبیعی باشه و قطعاً مقاطعی در این بین بوده که حذف شدند.
ممکنه... منتها سوره توبه رو هم که نگاه میکنیم میبینیم یه همچین وضعی داره ... احتمال قطعی هست به هر حال.... الله اعلم....
پاسخ:
در تلاوت سوره توبه، از نوع اوج گرفتنش این‌طور به نظر می‌رسه که به همون شکل خونده؛ مثل تلاوت استودیویی مشهوری که نسخۀ کاملش پارسال منتشر شد، ولی اولین مقطعی که توی این تلاوت اوج می‌گیره اصلاً با مقطع قبلیش همخوانی نداره.
ولی در مجموع اینها همه‌ش حدس و گمان ماست و خدا می‌دونه اصل قضیه چی بوده؟!
سلام
یه تلاوت از سوره واقعه دارم آیات انتهایی، از لا اقسم بمواقع النجوم تا آخر. 10 دقیقه است. بسیار زیبا میخونه استاد، ولی کیفیت متوسطی داره.
منتشرکننده فایل، اونو مربوط به مسجدالاقصی سال 1956 میدونه. نسخه باکیفیتش رو میخواستم. ممنون
پاسخ:
بنابر نقل صحیح‌تر، اون تلاوت در سال 1967 در پاکستان اجرا شده و استودیویی هست که مثل خیلی تلاوت‌های دیگرِ پاکستان، دستکاری شده‌ست و بهش مختصری هم صدای تشویق حضار اضافه کردند. فواصل رو هم بسیار کوتاه کردند و در مجموع، هر بلایی خواستند سرش آورند. نسخۀ باکیفیت‌تر از اون هم وجود نداره متأسفانه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی