صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

تلاوت تازه منتشر شده: سوره بقره

يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۲۶ ق.ظ

خانم شدا الفواح در روز جمعه از تلاوت منتشر نشدۀ دیگری از استاد عبدالباسط رونمایی کرد.




این تلاوت که در ماه رمضان سال 1982 در ابوظبی (پایتخت امارات متحدۀ عربی) اجرا شده، برای نخستین‌بار هست که در دسترس علاقه‌مندان به صدای دلنشین استاد عبدالباسط قرار می‌گیره. خوشبختانه فایل منتشر شده، کامل هست و به‌جز نویزی که در سرتاسر تلاوت و به طور مشخص در بین مقاطع به وضوح شنیده می‌شه، اشکال قابل توجهی نداره که البته همین ایراد رو هم تلاش کردم تا جایی که ممکنه به حداقل برسونم.
این رو هم اضافه کنم که در هفتۀ‌ گذشته، تلاوت جدید دیگری هم از استاد عبدالباسط شامل آیاتی از سوره واقعه و سوره اخلاص منتشر شد، اما به دلیل کیفیت خیلی بدِ نسخۀ منتشر شده، از انتشار اون در وبلاگ صرف‌نظر کردم؛ به امید این‌که در آینده، شنوندۀ نسخۀ اصلی این تلاوت هم باشیم.

مقطعی از این تلاوت

بقره 252 - 263 ـ ابوظبى، 1982 ـ مدت: 28 دقیقه

هزینه دانلود: صلوات و قرائت فاتحه برای مادر این بندۀ حقیر

نظرات  (۵)

۱۹ مهر ۹۴ ، ۰۶:۵۷ عبدالباسط
سلام
تشکر
با عرض سلام  و تشکر فراوان خدمت شما عزیز بزرگوار بخاطر وبلاگ خوبتان. تلاوتهای استاد همواره آرامش دهنده روح و روان ، صفای باطن و شادابی و خشنودی بنده بوده . به همین دلیل عاشقانه به دنبال جمع آوری تلاوتهای کامل و باکیفیت هر چه بیشتر از این استاد بزرگوار بوده ام که در آ رشیو شما بسیاری از آنها را یافتم که باعث خوشحالیم گردید. خداوند به شما اجر فراوان معنوی و اخروی عطا فرماید.
در ضمن اگر زحمتی نیست تلاوتهای ذیل را به صورت کامل و باکیفیت ارائه دهید:
زمر _تکویر (عراق-1954)
نور(مسجدالحرام یا مسجدالقصی 1956)
مریم(1955-سوریه)تلاوتی فوق العاده که در ارشیو ندیدم
اسراء-تکویر-شمس(مسجد اموی 1957).
 
پاسخ:
سلام خدمت شما سرور گرامی
اگر اشتباه نکنم مدتی پیش هم درخواستی رو مطرح کردید و پنج تلاوت رو خواسته بودید که همون موقع عرض کردم سه‌تای از اون‌ها در وبلاگ موجود بود و تلاوت «زمر، تکویر» و «مؤمنون» رو براتون در نوبت آماده‌سازی قرار دادم.
از تلاوت‌هایی هم که امروز درخواست کردید دوتای اون‌ها در وبلاگ موجود هست که تلاوت سوره «نور» رو می‌تونید از بخش «تلاوت‌های مؤمنون، نور، فرقان» و «اسراء، تکویر، شمس» رو از بخش «تلاوت‌های اسراء، کهف، مریم» پیدا کنید.
البته برای سهولت کار شما، لینک صفحاتی که این تلاوت‌ها در اون‌ها قرار داره رو براتون می‌گذارم:

http://sotedavood.blog.ir/post/6

http://sotedavood.blog.ir/post/9

تلاوت سوره مریم احتمالاً منظورتون تلاوت استاد در حماه سوریه هست که در سال 1957 یا 1959 اجرا شده که ان‌شاءالله به زودی در وبلاگ می‌گذارم.
۲۰ مهر ۹۴ ، ۲۳:۲۰ سید رضا محمدی
با سلام خدمت برادر ارجمندم، آقای قنبری نزدیک میشیم به دهه ماه محرم، از خداوند متعال میخوام روح پاک والده محترم با حضرت زینب کبری (س) محشور بشن، 
چند درخواست داشتم 
1از این خواهر گرامی که تلاوت های جدید که میزارن یه ندای بهش بدین که تلاوت تصویری از استاد عبدالباسط دارن یا نه 
2. تلاوت سوره انفال که در جوانی اجرا کردن رو بزارین دهه پنجاه اگه باشه 
3-هر هفته پنجشنبه شب هاآخر آیه سوره فجر که در کاظمین اجرا شده را پخش کنین، برای شادی روح اموات 
وبرای نابودی، آل سعود، اسرائیل، دشمنان اسلام، 
گشادی روح پاک استاد وکل قرا جهان اسلام وظهور حضرت مهدی (عج)صلوات، 
پاسخ:
سلام آقاسید عزیز
این رو مطمئن باشید خانم شدا هر تلاوت جدیدی به دستش برسه سریع منتشر می‌کنه و صوتی و تصویری براش فرقی نداره،‌ هرچند ایشون بیشتر در زمینۀ فایل‌های صوتی فعال هستند.
تلاوت سوره انفال که فرمودید به احتمال فراوان منظورتون تلاوت استودیویی باید باشه. چون تلاوت مجلسی از سوره انفال از دهۀ پنجاه ضبط نشده. اگه منظورتون همینه که بفرمایید تا در اسرع وقت توی وبلاگ بذارم.
بنده که خودم هر وقت یادی از رفتگان می‌کنم و دلم برای عزیزانم تنگ می‌شه، یه سری تلاوت هست که با اونا آروم می‌شم؛ یکیش هم همین تلاوتیه که فرمودید. خدا به شما اجر بده و رفتگان شما رو هم بیامرزه.
اللّهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
ممنون از لطف شما .اون دو تلاوت رو گوش دادم منظور بنده نسخه با کیفتش هست.
باز هم از حسن توجه شما متشکرم.
پاسخ:
خواهش می‌کنم.
مطمئن باشید باکیفیت‌ترین نسخه‌ای که از هر تلاوت وجود داره رو بنده ادیت می‌کنم و در وبلاگ قرار می‌دم. اگه کیفیتش چیزی که مدنظرتونه نیست، پس نسخۀ بهتری وجود نداره و ارتقای کیفیت هم بیشتر از این امکان‌پذیر نیست.
پاینده باشید.
۲۳ مهر ۹۴ ، ۱۰:۰۸ سید رضا محمدی
سلام، همون تلاوت استودیوی سوره انفال رو تو سایت بزار ممنون،شب، شب رحمت ومغفرت،، الفاتحه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی