صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

علی عابدی: لطفاً تلاوت‌های سوره لقمان استاد عبدالباسط را در وبلاگ قرار دهید.




این برادر عزیز، چند ماه پیش این درخواست رو کرده بودند و ابتدا باید ازشون عذرخواهی کنم که کار آماده‌سازی تلاوت‌های مورد نظرشون به درازا کشید.
از استاد عبدالباسط مجموعاً 6 تلاوت از سوره مبارکه لقمان به جا مونده؛ 4 تلاوت مجلسی و 2 تلاوت استودیویی. البته اینها به‌جز تلاوت‌های استاد در ختمات هستند.
تلاوت نخست، تلاوت مشهورِ استاد در مسجد الاقصی و در سال 1956 هست که برخلاف بعضی تلاوت‌های دیگرِ این سال و این محفل، کیفیت بهتری داره و نسخۀ بدون اکوی اون رو برای شما دوستان خوبم آماده کردم. نکتۀ جالب در این تلاوت، اشتباه استاد در تلاوت آیه 6 هست که در مرتبۀ اول، بخشی رو جا می‌اندازه و مجدداً اصلاح می‌کنه.


تلاوت بعدی در سال 1970 در مسجد امام حسین (علیه السلام) و در مجلس ترحیم جمال عبدالناصر رئیس جمهور پیشین مصر اجرا شده. البته ابتدا بنده اطلاع نداشتم که عبدالناصر همون جمال عبدالناصر هست تا این‌که برادر خوبم آقامصطفی در این‌باره تحقیق کردند و از ایشون بابت کمکشون ممنونم.


تلاوت سوم، از سری تلاوت‌های استاد عبدالباسط در سفرهای متعدد به کویت هست که در سال 1972 انجام شده. با وجود این‌که کیفیت نسخه‌های منتشر شده از این تلاوت در سایت‌های مشهور عربی، نسبتاً خوبه، اما عالی هم نیست؛ اما به صورت اتفاقی نسخه‌ای از این تلاوت با کیفیت بالا به دستم رسید که بعد از کمی سر و سامان دادن به این نسخه، اون رو هم در این‌جا به شما تقدیم می‌کنم.


چهارمین تلاوت هم در مسجد امام حسین (علیه السلام) و در سال 1988 اجرا شده. این تلاوت با ضبط صوت‌های شخصی ضبط شده در بین دو سه نسخۀ موجود، بهترینش رو برای این پست انتخاب کردم.


تلاوت‌های پنجم و ششم، تلاوت‌های استودیویی هستند. تلاوت اول احتمالاً در اواخر دهۀ 50 یا اوایل دهۀ 60 میلادی در رادیو سوریه انجام شده، اما متأسفانه اوایل تلاوت مفقود شده و در فایلی که در اختیار داریم، از آیۀ هشتم به بعد رو می‌شنویم. و اما تلاوت آخر، زمان و مکان اجراش مشخص نیست، اما به نظر می‌رسه مربوط به دهۀ هفتاد میلادی باشه. استاد عبدالباسط در این تلاوت، آیات پایانی سوره لقمان و آیات ابتدایی سوره سجده رو تلاوت می‌کنه. این نکته رو جا داره تذکر بدم که آیۀ آخر این تلاوت، سجده واجب داره و دوستان یادشون باشه بعد از شنیدن این آیۀ شریفه، سجده رو فراموش نکنند.
به‌جز این دو تلاوت استودیویی، هر تلاوت استودیویی که از سوره لقمان شنیدید، جزو ختمات استاد هست که ما اون‌ها رو در این مجموعه قرار ندادیم.

لقمان 8 - 22 ـ رادیو سوریه ـ مدت: 19 دقیقه

لقمان 22 - آخر، سجده 1 - 15 ـ مدت: 29 دقیقه


هزینۀ دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادر این بندۀ حقیر

نظرات  (۶)

سلام برادر وقتت بخیر
من لینک تلاوت رو تو دانلود منیجر میذارم تا شب یا فردا شب دانلود کنم ولی وقتی موقع دانلود میشه مینویسه خطا و دان نمیشه
ممنون میشم راهنماییم کنین
پاسخ:
سلام
تا جایی که اطلاع دارم لینک‌های مدیافایر فقط تا چند ساعت فعال هستند و بعد از یه زمان مشخص، غیرفعال می‌شن. البته این‌که چند ساعته رو دقیق نمی‌دونم؛ چون در این‌باره اطلاعات ضد و نقیضی وجود داره. ولی شما اگه به چنین موردی برخوردین، روی لینکی که ذخیره کردید راست‌کلیک کنید و اگه زبان دانلود منیجرتون فارسیه، «بازیابی آدرس دانلود فایل» و اگه انگلیسیه Refresh download address رو بزنید صفحۀ دانلود رو دوباره براتون باز می‌کنه. البته اگه قصد داشته باشید روی ساعت تنظیم کنید که در ساعات دانلود رایگان شبانه براتون دانلود بشه، باید شب قبل از این‌که بخوابید لینک رو به برنامه بدید تا قبل از این‌که غیرفعال بشه براتون دانلود کنه، اگه این‌طوری هم نشد، دیگه یا باید بیدار بمونید و دانلود رو انجام بدید یا این‌قید چند مگابایت رو بزنید و در طول روز این کار رو انجام بدید.
فقط تو مدیافایر داره؟
پاسخ:
اگه منظورتون اینه که لینک تلاوت‌هایی که تو وبلاگ می‌ذارم فقط در مدیافایره باید بگم بله، فقط توی مدیافایر هستند، البته فعلاً و تا وقتی که مشکلی برای این سرور پیش نیاد.
داداش یه دنیا ممنون،خیلی لطف کردی
التماس دعا
پاسخ:
خواهش می‌کنم.
محتاجیم به دعای خیر شما
با سلام و تسلیت ایام محرم
منظور از عبدالناصر در تلاوت دوم، به احتمال زیاد جناب جمال عبدالناصر رئیس جمهور مصر هست، که تاریخ وفاتش هم سال 1970 میلادی بوده
پاسخ:
سلام و تسلیت متقابل خدمت شما
ممنون از توضیحات بجای شما. بله، احتمال داره همین که فرمودید باشه.
سلام مجدد، در این صفحه بطور دقیق اشاره کردن که در مجلس ختم رئیس جمهور جمال عبدالناصر بوده:
 لقمان 8-آخرها - تلاوة نادرة - فاتحة جمال عبدالناصر 5-10-1970م
http://www.mazameer.com/album-2-90.html
پاسخ:
سلام و تشکر فراوان آقا مصطفی.
یادمه حدود یک سال و اندی پیش در این‌باره نیمچه تحقیقی کردم و به جایی نرسیدم. حتی از محمودآقا هم که پرسیدم، نمی‌دونم ایشون سؤال من رو متوجه نشد یا این‌که نصفه و نیمه جواب داد و خلاصه اون موقع نفهمیدم عبدالناصر کیه. ممنون که کمک کردید.
۱۴ دی ۹۴ ، ۱۶:۵۸ علیرضا صمدی
سلام
ممنون از زحمات شما 
تلاوت سوره لقمان بسیار زیبا و عالی بود و عجیب است که کمتر نشر داده شده است.
پاسخ:
علیکم السلام
شاهکارهای غیر مشهور اساتید بزرگ کم نیستند که متأسفانه رسانه‌های داخلی در مهجور موندن این تلاوت‌ها در نزد عموم مردم، مقصر ردیف اول هستند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی