صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، به همین مناسبت دو تلاوت زیبا تقدیم شما عزیزان می‌کنم.




همه می‌دونیم که به فرمودۀ امام صادق (علیه السلام)، سوره مبارکه فجر به حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) تعلق داره.

قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (عَلَیْهِ السَّلَام): اقْرَءُوا سُورَةَ الْفَجْرِ فِی فَرَائِضِکُمْ وَ نَوَافِلِکُمْ فَإِنَّهَا سُورَةُ الْحُسَیْنِ وَ ارْغَبُوا فِیهَا رَحِمَکُمُ اللَّهُ. فَقَالَ لَهُ أَبُو أُسَامَةَ وَ کَانَ حَاضِرَ الْمَجْلِسِ: کَیْفَ صَارَتْ هَذِهِ السُّورَةُ لِلْحُسَیْنِ (عَلَیْهِ السَّلَام) خَاصَّةً؟ فَقَالَ: أَ لَا تَسْمَعُ إِلَى قَوْلِهِ تَعَالَى: «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ  ارْجِعِی إِلى‏ رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً  فَادْخُلِی فِی عِبادِی  وَ ادْخُلِی جَنَّتِی»؟ إِنَّمَا یَعْنِی الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمَا فَهُوَ ذُو النَّفْسِ الْمُطْمَئِنَّةِ الرَّاضِیَةِ الْمَرْضِیَّةِ وَ أَصْحَابُهُ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ الرضوان عَنِ اللَّهِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ هُوَ رَاضٍ عَنْهُمْ وَ هَذِهِ السُّورَةُ فِی الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ (عَلَیْهِ السَّلَام) وَ شِیعَتِهِ وَ شِیعةِ آلِ مُحَمَّدٍ خَاصَّةً فَمَنْ أَدْمَنَ قِرَاءَةَ الْفَجْرِ کَانَ مَعَ الْحُسَیْنِ (عَلَیْهِ السَّلَام) فِی دَرَجَتِهِ فِی الْجَنَّةِ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ حَکِیم‏. (بحارالانوار، ج24، ص93)

به همین مناسبت، تلاوت‌هایی که برای این پست در نظر گرفتم، دوتا از زیباترین تلاوت‌های استاد عبدالباسط هستند که در اون‌ها سوره مبارکه فجر هم تلاوت شده.
تلاوت اول، تلاوتیه که سال گذشته نسخه کاملش منتشر شد. تلاوت «مزمل، نبأ، طارق، فجر، تین» که از سری تلاوت‌های استاد عبدالباسط در مسجدالاقصی در سال 1964 هست. نسخه‌ای که در این‌جا تقدیم شما می‌شه، با نسخۀ منتشر شده تفاوت عمده‌ای داره و اون هم اینه که در نسخه منتشر شده، صدای استاد به شدت از حالت طبیعی خارج شده بود و به خاطر کند بودن دور نوار کاست اصلی، صدای استاد به شدت کلفت شنیده می‌شد. در این نسخه، علاوه بر این‌که این اشکال برطرف شده، مقاطع پایانی سوره فجر هم که بی‌دلیل چندین‌بار تکرار شده بودند حذف شده تا شما شنوندۀ اصل تلاوت باشید، نه نسخه دستکاری شده. کند بودن دور نوار و همچنین وجود مقاطع تکراری باعث شده بود مدت‌زمان نسخه منتشر شده از این تلاوت، 50 دقیقه باشه، اما در واقع مدت نسخه‌ اصلی این تلاوت، فقط 42 دقیقه هست. کیفیت نسخه‌ای که در این‌جا تقدیمتون می‌شه هم کمی بهتر از نسخه‌ اصلی هست که البته در این‌باره می‌تونید با شنیدن مقطع زیبایی که از اون می‌گذارم، خودتون قضاوت کنید.


و اما تلاوت دوم، تلاوتیه که بنده خیلی بهش علاقه دارم. با وجود این‌که این تلاوت در سال‌های کهنسالی استاد انجام شده، اما بسیار زیباست و استاد عبدالباسط، ظرافت‌های خاصی رو در تلاوت «ق، غاشیه، فجر» لحاظ کردند. مخصوصاً شاید دوست‌داشتنی‌ترین مقطع این تلاوت، آیات ابتدایی سوره فجر باشه که بخصوص تحریری که روی کلمه «لیالٍ» زده می‌شه، مسحور کننده هست. ابتدا این مقطع زیبا رو بشنوید و بعد برید سراغ خود تلاوت:


ان‌شاءالله در این روزها و شب‌های گران‌قدر و پرفیض، اموات خود و بندۀ حقیر رو از یاد نبرید و برای شادی روح جمیع مؤمنین و مؤمنات، فاتحه‌ای قرائت کنید.

نظرات  (۳)

۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۲:۵۷ عبدالباسط
سلام
منم فرا رسیدن شهادت حضرت حسین رضی الله عنه رو به تمام مسلمین تسیلت میگم
و تشکر بابت این دو تا تلاوت زیبای استاد
که منم میخواستم درخواست بدم این تلاوها رو بذارید
لطفا اگه براتون زحمتی نیست تلاوت مزمل قصارالسور رو 
در شب عاشورا بذارید
اگه تونستین
بازم تشکر
پاسخ:
سلام
ممنون اخوی
توی این دو روز که فرصت نمی‌کنم، ولی قول می‌دم اون تلاوت رو که خیلی وقته می‌خوام آماده‌ش کنم رو تو وبلاگ بذارم.
سلام علیکم برادر زحمت کشیدین لطف کردین خیلی ممنون.
پاسخ:
علیکم السلام
خواهش می‌کنم آقاتقی گل
خیلی تشکر میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی