صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

سید رضا محمدی: 1. تلاوتی با کیفیت که در 1958 انجام شده بوده می‌خوام.
                               2. تلاوت سوره انفال که استاد در جوانی اجرا کردند رو بذارین، دهه پنجاه اگه باشه.
عبدالباسط رمضانی: تلاوت سوره آل عمران مسجد الاقصی 1956 رو در وبلاگ بذارید.



دوست گرانقدرم آقای محمدی یک تلاوت باکیفیت از سال 1958 درخواست کردند که در اجابت درخواست ایشون، تلاوت «کهف، بلد» رو که استاد در مسجد شافعی اجرا کردند رو در نظر گرفتم. این تلاوت، با تلاوت مشابهی که استاد در سوریه انجام دادند و قبلاً در همین وبلاگ تقدیم شما عزیزان شد متفاوته و نسبت به اون، از شهرت کمتری برخورداره، ولی می‌شه گفت به همون اندازه زیباست و کیفیتش هم عالیه. نسخه‌ای هم که در این پست قرار دادم، نسخه اصلی و بدون اکوی این تلاوت هست.


برای درخواست دوم آقای محمدی، دو تلاوت از سوره انفال که از سری تلاوت‌های ختم 13 قاری و اجرا شده در دهۀ 50 هستند رو در نظر گرفتم. البته یکی از این دو تلاوت در ماه رمضان گذشته توسط آقای احمد حمرا منتشر شد و ایشون مدعی شد که برای اولین‌بار اون رو منتشر می‌کنه که این‌جوری نبود و این تلاوت از قبل در دسترس علاقه‌مندان وجود داشت. نسخه بدون اکو و اصلی این دو تلاوت زیبا رو هم تقدیم می‌کنم به آقای محمدی و سایر دوستان عزیزم.
یک نکته رو هم تذکر بدم و اون هم این‌که قبلاً برادر خوبم آقای آذری‌کیا درخواست کرده بودند که سری کامل تلاوت‌های ختم 13 قاری از استاد عبدالباسط رو در وبلاگ بگذارم. خواستم به این برادر عزیز که مدتی هم هست ازشون بی‌خبریم عرض کنم که درخواستشون رو فراموش نکردم، اما از استاد عبدالباسط در ختم 13 قاری 35 تلاوت وجود داره و تطبیق نسخه‌های مختلف بعضی اون‌ها با هم و انتخاب بهترینش، کار زمان‌بری هست که امیدوارم تأخیر بنده رو به بزرگواری خودشون بپذیرند. البته تا این‌جا چندین تلاوت از این مجموعه رو در وبلاگ گذاشتم و ان‌شاءالله سعی می‌کنم به مرور بقیه رو هم آماده کنم. ضمناً این دو تلاوت، تلاوت‌های چهاردهم و پانزدهم این ختم قرآن هستند.


آخرین تلاوت درخواستی این پست، یکی از مشهورترین تلاوت‌های استاد عبدالباسط در مسجد الاقصی هست. شاید دیگه نیاز نباشه توضیح بدیم این تلاوت‌ها چرا به اشتباه به تلاوت‌های عراق مشهور شدند. از این تلاوت زیبا و شاهکار استاد، هم نسخه بدون اکو وجود داره و هم نسخه بااکو که البته نسخه اکویی اون مشهورتره. به همین دلیل، هر دو نسخه رو در این پست قرار می‌دم که هر کس بنا به سلیقۀ خودش از بین اون‌ها انتخاب کنه. البته شاید از جهاتی، کیفیت نسخه اکودار بهتر هم باشه. این رو هم اضافه کنم که اختلاف دو دقیقه‌ایِ مدتِ دو نسخه، به دلیل کم شدن فواصل بین مقاطع در نسخه اکویی این تلاوت هست.



نظرات  (۵)

سلام - ممنون که تلاوتهای در خواستی بنده حقیر را در وبلاگ جدیدتون قرار دادید.
تلاوت مجلسی بسیار زیبای استاد عبدالباسط ازسوره مبارکه آل عمران آیات133تا 146را اگر با کیفیتی مناسب در دسترس دارید لطفا در وبلاگ قرار دهید.سپاسگذارم.
پاسخ:
سلام دوست عزیز
خوشحالم که هنوز به وبلاگ سر می‌زنید و با این‌که چندماه از درخواستتون می‌گذره، تلاوت‌های مورد نظرتون رو دریافت کردید. ان‌شاءالله که راضی بوده باشید.
از تلاوت مورد نظرتون هم سه نسخه دارم که کیفیت هیچ‌کدوم عالی نیست، ولی از بین اونها بهترینش رو براتون آماده می‌کنم.
۰۵ آبان ۹۴ ، ۰۷:۱۷ عبدالباسط
سلام
خیلی تشکر بابت این تلاوتهای زیبا و شاهکار استاد
از وقتی که با وبلاگ گل شما ( صوت داوودد) آشنا شدم اصلا دلم نمیخواد از دیگه سایت تلاوتهای استاد رو دانلود کنم
البته هر تلاوتی استاد ماجد گلم در وبلاگشون بذارن دانلود میکنم
پاسخ:
سلام
شما خودتون گُلید برادر
سلام و تشکر بابت وبلاگ خوبتان
جا دارد یک خسته نباشید ویژه خدمت شماعرض نمایم بخاطر زحمات فراوانتان در راستای نشر و اشاعه قران کریم بواسطه گوهر درخشانی همچون استاد بی بدیل قرائت عبدالباسط .
در صورت امکان تلاوت استودیوئی انشقاق و تلاوت مائده انفطار که احتمالا در دهه 60 میلادی اجرا شده را در وبلاگ قرار دهید.
من ا... توفیق. 
پاسخ:
سلام خدمت شما برادر عزیز
ممنون از اظهار لطفی که داشتید.
مائده، انفطار رو به روی چشم، در آیندۀ نزدیک توی وبلاگ می‌گذارم، ولی ممنون می‌شم اگه دقیق بفرمایید منظورتون کدوم تلاوت استودیویی از سوره انشقاق هست؟ چون تلاوتی که استاد فقط سوره انشقاق رو خونده باشن سراغ ندارم و تلاوت‌های دیگری هست سوره انشقاق به همراه سوره‌های دیگه تلاوت شده که اکثراً هم از ختمات هستند.
۰۷ آبان ۹۴ ، ۲۳:۱۱ سید ابوالقاسم حسینی
تشکر ویژه از زحمات شما ، من عاشق استاد عبدالباسط هستم و برای کلیه دوستداران این نابغه تلاوت احترام ویژه قایل هستم.
پاسخ:
منور فرمودید برادر بزرگوار
برای بنده باعث افتخاره که خدمت کوچکی به شما عزیزان بکنم.
التماس دعا
قبل از سوره انشقاق ظاهرا یکی از سوره های کوچک را تلاوت کرده که دقیقا خاطرم نیست فقط اینو میتونم بگم در این تلاوت استاد کل سوره را با دستگاه صبا اجرا کرده بنحوی که آیه به آیه آنرا زیبا و دلنشین قرائت کرده است. 
پاسخ:
احتمال میدم منظورتون تلاوت «انفطار، مطففین، انشقاق» باشه که از ختم ورش استاد هست. ان شاء الله اون رو هم توی وبلاگ میگذارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی