صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

نسخه با کیفیت تلاوت مشهور سوره اسراء

سه شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۴:۴۴ ب.ظ

شب گذشته نسخه با کیفیتی از تلاوتی که حدود سه ماه پیش بود به درخواست برادر عزیزم جناب آقای رمضانی در این پست قرار داده بودم منتشر شد.




این تلاوت زیبا که سال‌ها با یک کیفیت خاص در دسترس قرار داشت که چندان عالی نبود و صدای استاد عبدالباسط در بهترین نسخه هم بسیار بم شنیده می‌شد؛ اما نسخه‌ای که دیشب منتشر شد، وضوح صدای بالایی داره و هرچند نمی‌شه اسم نسخۀ اصلی رو روش گذاشت، اما به لحاظ کیفیت با قبلی کاملاً متفاوته و بسیار بالاتره. البته این نسخه هم اشکالاتی داشت؛ از قبیل تا حدودی نازک شدن صدای استاد و همچنین سر و صداهای اضافه‌ای که در سرتاسر تلاوت شنیده می‌شد و چیزی شبیه به صدای جوشیدن آب بود. در این نسخه، این اشکالات رو به حداقل رسوندم تا شما شنوندۀ عزیز، نسخۀ تمیزی از این تلاوت بشنوید و لذت ببرید.

اسراء 1 - 14 ـ کویت، مسجد السوق الکبیر، 1966 ـ مدت: 26 دقیقه

هزینه دانلود: صلوات و قرائت فاتحه برای مادر این بندۀ حقیر و جمیع مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۶)

۱۹ آبان ۹۴ ، ۲۰:۱۴ عبدالباسط
خیلی تشکر
از اینکه تلاوتها رو زود میذارید
پاسخ:
خواهش می‌کنم برادر عزیز.
۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۰:۲۵ محمّدرضا فضلی
با سلام و عرض ارادت، بابت توجّه خاصی که به ظرافتهای صوتی تلاوتهای استاد عبدالباسط دارید از شما ممنونم. انشاء الله با قرآن محشور باشید.
پاسخ:
سلام علیکم
بنده هم متقابلاً از شما تشکر می‌کنم و براتون آرزوی زندگی‌ای سرشار از سعادت و عاقبت به خیری دارم.
۰۲ آذر ۹۴ ، ۱۱:۲۱ محمود مهدوی
باسلام وقدردانی از زحمات شما  تقاضادارم تلاوتهای  درخواستی زیررا دروبلاگ بذارید تا ضبط کنم  ممنونم و بایدارباشید

توبه و قیامه          قصص +غاشیه وفجر       کامل تلاوت 8دقیقه ای سوره توبه 117--112          حجر +نبا و غاشیه و بلد          تحریم +نبا و تکویر وشمس و ضحی و شرح           نسخه اصلی وبا کیفیت نحل و اسرا

ضمنا  ایا در ارشیو شما تلاوت مجلسی از سوره های  فاطر      روم      دخان       زخرف      حدید      و دهر از استاد عبدالباسط دارید از هر کدام داشتید لطفا در سایتتون بذارید  خیلی ممنو نم
پاسخ:
سلام علیکم

تنها نسخه‌ای که از تلاوت توبه و قیامه منتشر شده همونی هست که در وبلاگ هم قرار دادم که هم ناقصه و هم کیفیتش بالا نیست. متأسفانه از این تلاوت زیبای استاد نسخۀ بهتری منتشر نشده، اما بنده تا جایی که تونستم روی اون کار کردم که تا حد امکان کیفیتش بهتر بشه.

قصص، غاشیه و فجر رو در آینده توی وبلاگ می‌گذارم.

نسخه کامل تلاوت سوره توبه 111 - 117 با کیفیت عالی توی وبلاگ هست. می‌تونید اون رو هم مثل تلاوت توبه و قیامه از بخش تلاوت‌های انفال، توبه، یونس پیدا کنید.

نسخه‌های منتشر شده از دو تلاوت بعدی که درخواست کردید حجر ... و تحریم ... کیفیت چندان مناسبی ندارند، اما تا جایی که بتونم اونها رو اصلاح می‌کنم.

یک نسخۀ باکیفیت‌تر نسبت به بقیۀ نسخه‌های منتشر شده از تلاوت نحل و اسراء دارم که در آینده توی وبلاگ می‌گذارم.

از مابقی تلاوت‌هایی که فرمودید، هنوز هیچ تلاوت مجلسی از استاد عبدالباسط منتشر نشده و اگر هم تلاوتی با این عنوان وجود داره، مثل تلاوت سوره دهر، تلاوت استودیوییِ مجلسی شده‌ست.
۰۵ آذر ۹۴ ، ۱۱:۴۲ محمود مهدوی
سلام خسته نباشید و خدا قوت وبا هزاران سباس

استاد گرامی برای سالگرد وفات استاد کبیر چه تدارکاتی و چه سوربرایزی دارید 

ایا نسخه خوب و کاملی از تلاوت سوره قصص   سوهاج مصر دارید که تو وبلاگ بذارید  خیلی اززحمات  شما ممنونم زنده باشید
پاسخ:
سلام و تشکر فراوان
حقیقتش بنده منتظر رونمایی از تلاوت‌های نادر جدید و همچنین نسخه‌های اصلی و باکیفیت چند تلاوت هستم که قولشون داده شده تا اونها رو به سرعت برای وبلاگ آماده کنم.
تلاوت قصص در سوهاج نسخۀ کامل که نداره، ولی اگه شما اون نسخه‌ای رو شنیدید که صدا اصلاً مفهوم نیست، بنده یه نسخۀ دیگه دارم که کیفیت بسیار بهتری داره، البته ایرادهایی هم داره که باید برطرف بشه یا به حداقل برسه. چنانچه تمایل به دریافت اون نسخه دارید بفرمایید تا در فهرست تلاوت‌های درخواستی قرارش بدم.
۰۶ آذر ۹۴ ، ۱۹:۱۲ محمود مهدوی
سلام وسپاس دایم برای شما سرور عزیز

لطفا همان نسخه بهتری که شما از تلاوت سوره قصص سوهاج  رادارید  در وبلاگ بذارید  خیلی هم ممنون پایدار باشید
سلام علیکم .
 وقت همگی بخیر . ضمن تشکر از شما خواهان دانلود تلاوت از سنوات 1945 الی 1951 هستم در صورت امکان یاری فرمایید. چون به احتمال فراوان باید خیلی پرشور و شعف باشه . مثل اون جلسه ای که قرار به تلاوت 15 دقیقه ای بوده سپس یک ساعت و نیم به طول انجامیده !  اون تلاوت کجاست ؟ از چه سوره هایی بوده ؟

 و اما نکته دوم چطور میشه که فیلم از سالها قبل از ولادت استاد اختراع شده اما بعضیها انقدر خساست در انتشار اون اتفاقات بقول اعراب نادرة و عجیب و تکرار نشدنی در عصر طلایی بخرج میدن؟
و یک سوال دیگه که واقعا برام جای بسی تعجبه !!!!!!!!!!!!! چرا رادیو قران و رادیو تلاوت بطرز عجیبی مدام تلاوتهای تکراری از استاد میذارن ؟ الان دو ماهه رادیو تلاوت تلاوتای عبدالباسطش فرقی نکرده که هیچ ! بیشترشم از اون تلاوت معمولیاست ! چه سیاستی در کاره ! واقعا شک برانگیزه دوستان .
پاسخ:
علیکم السلام
متأسفانه از سال‌هایی که مد نظر شماست، هیچ تلاوتی باقی نمونده و شاید اصلاً ضبط نشده. چون اون موقع هنوز استاد عبدالباسط به شهرت نرسیده بوده و مشخص نیست که آیا اصلاً‌ کسی تلاوت‌های ایشون رو ضبط می‌کرده یا نه.
محفلی که بهش اشاره کردید در شب میلاد حضرت رسول اکرم (ص) در قاهره و مسجد حضرت زینب (س) برگزار شده و گفته می‌شه که استاد در اون مجلس سوره احزاب رو تلاوت کردند.

قبلاً درباره این‌که چرا فیلم‌های قدیمی اساتید نیست، زیاد بحث کردیم، می‌تونید به نظرات قبلی همین وبلاگ مراجعه کنید.
همچنین درباره این‌که رادیو قرآن و رادیو تلاوت فقط تلاوت‌های تکراری پخش می‌کنند هم صحبت کردیم. شما بذارید به حساب کج‌سلیقگی‌شون و عدم احترام به شعور و سلیقه مخاطب. آرشیو رادیو قرآن در سال‌های نه‌چندان دور بسیار غنی بود، اما چی به سر اون آرشیو اومده که منحصر شده به همین چند تا تلاوت، خدا می‌دونه!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی