صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

تلاوت تازه منتشر شده: قمر، رحمن، نبأ، تکویر

پنجشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۳:۵۷ ق.ظ
ساعاتی پیش، خانم شدا الفواح تلاوت دیگری رو از استاد عبدالباسط برای اولین‌بار منتشر کردند که بدون تردید شنیدن اون، مخصوصاً در این شب جمعۀ پیش رو، احساسی زیبا به شنونده می‌بخشه.




این تلاوت شامل آیاتی از سوره‌های قمر، رحمن، نبأ و تکویر هست که در سال 1974 در مسجد سیدة نفیسه شهر قاهره انجام شده. بدون تردید، این تلاوت، در زمره زیباترین «قمر، رحمن»های استاد عبدالباسط قرار می‌گیره و هر شنونده‌ای رو به وجد میاره.
دربارۀ سیدة نفیسه باید بگم ایشان نوۀ امام حسن مجتبی و عروس امام جعفر صادق (علیهما السلام) هستند که قبر مطهرشون در همون مسجد در شهر قاهرۀ مصر قرار داره.
توضیح مختصری هم دربارۀ نسخۀ منتشر شده بدم و اون این‌که در حد فاصل دقایق 17 تا 20 تلاوت، تغییر صدای مشهودی وجود داشت که در نسخۀ پیش رو، این اشکال برطرف شد و صدای استاد در سراسر تلاوت، یکسان شنیده می‌شه. نکتۀ بعدی هم این‌که تلاوت، ناقص تموم می‌شه و متأسفانه از آیۀ 22 سوره تکویر به بعد در نسخۀ منتشر شده وجود نداره، چه‌بسا استاد عبدالباسط بعد از سوره تکویر، سوره‌های دیگری رو هم تلاوت کرده باشند که مفقود شده باشه.
به هر حال، این تلاوت زیبا رو هم به گنجینۀ گران‌بهای تلاوت‌های زیبای استاد عبدالباسط اضافه می‌کنیم و از خداوند رحمن برای اون مرد بزرگ، رحمت و مغفرت الهی رو خواهانیم.

قمر 49 - آخر، رحمن 1 - 27، نبأ 31 - آخر، تکویر 1 - 21 ـ قاهره، مسجد سیدة نفیسه، 1974 ـ مدت: 35 دقیقه

هزینه دانلود: صلوات و قرائت فاتحه برای مادر این بنده حقیر و جمیع مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۸)

۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۰:۱۳ عبدالباسط
سلام خیلی تشکر
بعد از چند مدت اینقدر خوشحال هستم که
نمیتونم با کامنت خوشحالیمو ابراز کنم
ممنون از شما و خانم شدا

پاسخ:
علیکم السلام
بنده هم از خوشحالی شما خرسندم.
الحمد لله رب العالمین
۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۷:۱۸ محمّدرضا فضلی
سلام علی آقای عزیز. خوشحالی بنده هم کمتر از دوستمون آقای عبدالباسط و سایر دو دوستداران ای این استاد ارجمند نیست. خیلی خیلی از شما ممنونم و از خدا میخوام روح مادر گرامیتونو در اعلا علیین قرار بده.
پاسخ:
سلام برادر عزیز
بحمدالله در ماه‌های گذشته نوادر بسیاری از استاد منتشر شده و ان‌شاءالله قراره که در ایام سالگرد رحلت استاد، نوادر و نسخه‌های اصلی برخی تلاوت‌های استاد هم منتشر بشه که بی‌صبرانه منتظریم این اتفاق مبارک رخ بده.
خداوند ان‌شاءالله همه درگذشتگان از مؤمنین و مؤمنات، بخصوص رفتگان شما سرور گرامی رو هم در این شب رحمت با اولیاء خودش محشور کنه.
۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۹:۳۴ محمّدرضا فضلی
چه خبر خوشی عزیزم، ما هم بی صبرانه منتظر این اتفاق فرخنده هستیم.
سلام و عرض احترامات فراوان ب برادر بزرگ و عزیزم آقای قنبری.و باز هم خواهر عزیز ما بانو شدا.البته با توجه ب اینکه داریم ب سالگرد مرحوم استاد عبدالباسط عبدالصمد نزدیک می شویم،امکان انتشار تلاوات منتشر نشده و دست اول بوسیله خواهر گل ما زیاد است.امیدواریم برای سالگرد قاری اول مصر،استاد مرحوم مصطفی اسماعیل،تلاوات دست اول و منتشر نشده از ایشان نیز منتشر گردد.
پاسخ:
بعون الله
ان شاء الله که نوادر تمام نشه....
پاسخ:
و ان شاءالله که سایر صاحبان نوادر دست از خساست بردارند ...
سلام
تشکر بخاطر این تلاوت زیبا
پیرو درخواستهای قبلی اگه امکان داره تلاوت استودیوی سوره نمل را که نسخه ویدئویی اون هم وجود داره قرار بدین.
ضمنا چرا بین سالهای1951 تا 1955 تلاوتی از استاد موجود نیست از جمله تلاوتهای ایشان در اندونزی؟
خیلی ممنون از زحماتتون خداوند به شما سلامتی دهد.

پاسخ:
سلام علیکم
ابتدا نکته‌ای خدمتتون عرض کنم و اون هم این‌که احتمالاً نسخه اصلی تلاوت «زمر، تکویر» که جزو تلاوت‌های درخواستی‌تون بود به زودی منتشر بشه.
تلاوتی که از سوره نمل فرمودید، برای بنده آشنا نیست؛ در واقع بنده تلاوت ویدئویی از سوره نمل سراغ ندارم (البته با راهنمایی برادر بزرگوارم جناب آقای عبوسی متوجه شدم منظورتون کدوم تلاوته، ولی نسخۀ صوتی باکیفیتی ازش موجود نیست. سعی می‌کنم صوت همون فایل تصویری رو تا جایی که می‌شه کیفیتش رو بالا ببرم.)
درباره سؤالتون هم باید عرض کنم که اتفاقاً از سال 1951 تلاوت‌های استودیویی قابل توجهی وجود داره و تلاوت «انبیاء، قصارالسور» هم در سال 1952 اجرا شده. اما این‌که از سفر استاد به اندونزی تلاوت‌های زیادی نمونده جای تأسفه. در واقع تأسف بیشتر به این دلیله که اون سال‌ها، آغاز شهرت استاد عبدالباسط بوده و شاید از بسیاری از محافل تلاوت ایشون اصلاً صدایی ضبط نشده، یا این‌که بعدها از بین رفته. متأسفانه فقدان ساز و کاری مناسب برای نگهداری و جمع‌آوری آثار فاخر اساتید بزرگ در اون سال‌ها و حتی سال‌های بعد از اون، باعث از دست رفتن شاهکارهای فراوانی شده. اما بحمدالله در سال‌های اخیر، ارتباطات اینترنتی بین صاحبان نوادر و تشکیل سایت‌ها و صفحات مجازی، داره به گردآوری آثار پراکندۀ این اساتید کمک می‌کنه و انتشار نوادر اخیر هم در همین راستاست.
منظور دوست بزرگوارمون آقا مرتضی این ویدیو تلاوت هستش علی آقا.

http://www.aparat.com/v/pYelV
پاسخ:
بله درسته حسن آقای عزیز
الان یادم اومد که این تلاوت رو از همین صفحه دانلود کرده بودم، اما به جای ذخیره در آرشیو فایل‌های تصویری، توی یه پوشۀ دیگه که معمولاً فایل‌های بلاتکلیف رو می‌گذارم جا مونده بود. ممنون از راهنمایی‌ای که کردید.
تلاوت استدیویی 68 تا 100 س یوسف ع رو در سایت قرار بدین
پاسخ:
الحق که خوش‌سلیقه هستید!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی