صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

دو تلاوت تازه منتشر شده: بقره ـ ابراهیم

دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۰۳:۵۰ ق.ظ


ساعاتی پیش در سایت مزامیر، تلاوتی شامل آیاتی از سوره مبارکه بقره منتشر شد که اون رو برای این پست آماده کردم و به همراه فایل صوتی تلاوت تصویری سوره ابراهیم که پنج‌شنبه گذشته منتشر شد تقدیم شما عزیزان می‌کنم.




تلاوت سوره بقره، از سری تلاوت‌های استاد عبدالباسط در دهه هفتاد میلادی هست که در سایت مزامیر، به نام منتشر کننده‌ش اشاره مستقیمی نشده، اما از مشخصات فایل چنین برمیاد که جناب محمد عبدالهادی اون رو منتشر کردند. کیفیت نسخۀ منتشر شده چندان عالی نیست، اما نسخه‌ای که در این‌جا تقدیم شما برادران و خواهران عزیز می‌شه، کیفیت بهتری نسبت به اون فایل داره. امیدوارم راضی باشید.


و اما تلاوت دوم رو چند روز پیش آقای مصطفی زینی به صورت ویدئویی منتشر کرد. اگرچه آقای مصطفی زینی، در توثیق این تلاوت، اجرا در تلویزیون قطر در اواسط دهۀ 80 رو گفتند، اما یکی از بازدیدکنندگان سایت این مسئله رو تصحیح کرده و توضیح داده که این تلاوت در تلویزیون کویت اجرا شده و به نظر می‌رسه همین قول صحیح باشه؛ چون چهرۀ استاد در این تلاوت به دهۀ هفتاد نزدیک‌تره. به هر حال، فایل صوتی این تلاوت زیبا رو با کیفیتی بالاتر از صدای نسخۀ ویدئویی، می‌تونید از لینک زیر دانلود کنید.

ابراهیم 23 - 42 ـ تلویزیون کویت، دهه هفتاد میلادى ـ مدت: 25 دقیقه

هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادر این بنده حقیر و جمیع مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۷)

۲۵ آبان ۹۴ ، ۰۹:۲۷ سید رضا محمدی
باسلام وصبح بخیر خدمت برادر ارجمندم
تلاوت سوره بقره واقعا زیبابود ومخصوصا آیت الکرسی که خودم عاشقشم، وامکان داره استاد در دوره 50هم اجرا کرده باشن مجلسی انشاالله روزی بیاد که ازون هم پخش بشه،، 
اماسوره ابراهیم هم خوب اجرا شده بود واز بابت اینا تشکر ویژه ای دارم وسوره اولی یعنی سوره مبارکه بقره علی الخصوص آیت الکرسی تقدیم به روح پاک مادر 
به قول مرحوم حسین پناهی 
مادرم نیاید به بهشت نمیروم 
امیدوارم بحق علمدار کربلا روح مادر گرامی قرین بهشت علی وهمنشین فاطمه زهرا 
شرمنده من 4روز نیستم اگه خدا قسمت کنه آش نذری داریم وچون اینترنت ندارم نمیتونم به سایت شما بیام انشاالله عمری باقی باشد جمعه نشد قیامت 
دوست دار حقیقی شما محمدی 
پاسخ:
التماس دعای خیر آقا سید گل
۲۵ آبان ۹۴ ، ۰۹:۵۲ محمّدرضا فضلی
جناب قنبری عزیز سلام. بازهم مارو شرمنده ی محبتت کردی و بنده باز هم بواسطه ی این سرعت عمل و دقّت نظر تحسینتون میکنم. میتونم خواهش کنم تلاوت تصویری اجرای سره مبارکه ابراهیم رو هم در وبلاگ قرار بدین تا از دیدن چهره ی استاد در این اجرا هم لذّت ببریم؟
باسپاس فراوان از شما دوست گرانقدر.
پاسخ:
سلام
شرمنده چرا برادر؟ انجام وظیفه کردم. ممنون از شما بابت محبتی که دارید.
ضمناً فایل تصویری این تلاوت در سایت یوتیوب که فیلتر هست بارگذاری شده، اما اون رو می‌تونید از وبلاگ برادر خوبم جناب آقای عبوسی و از این آدرس دانلود کنید.
۲۵ آبان ۹۴ ، ۱۰:۳۵ محمّدرضا فضلی
ضمناً علی جان الان که تلاوت سوره مبارکه ابراهیم استاد رو گوش میکردم یادم اومد که خیلی وقت پیش در یک مجلس ترحیم تلاوتی از سوره مبارکه ابراهیم با صدای استادعبدالباسط شنیدم که از آیات ابتدایی شروع کرده بوده و در آیه شریفه 27 در حالی که در گام بالا بوده، ضمن اینکه بخش نهایی این آیه شریفه رو « وَیَفْعَلُ اللّهُ مَا یَشَاءُ » جهت فرود دوباره تکرار کردند، به تلاوت پایان دادند. فکر میکنم زمان تقریبی این تلاوت نزدیک به نیم ساعت باشه. از استماعش لذت وافری بردم و بعدها هرچه تلاش کردم نتونستم پیداش کنم. الان یه دفعه یاد اون تلاوت زیبا و آرشیو باارزش شما افتادم و خواستم خواهش کنم اگه این تلاوت رو موجود دارید در وبلاگ قرار بدین تا هم بنده حقیر و هم دوستان ازش بهرمند بشیم.
در پناه ایزد منّان سلامت و موفق باشی برادر.
پاسخ:
به روی چشم. ان‌شاءالله اون تلاوت رو هم براتون توی وبلاگ می‌گذارم.
سلام. میتونم بگم یکی از بهترین اجراها برای آیة الکرسی هست این تلاوت که الحق نادر و جدید هست....
پاسخ:
سلام
من هم که تلاوت رو گوش می‌کردم، چنین احساسی بهم دست داد.
رحمه الله الشیخ عبدالباسط ...
۱۰ آذر ۹۴ ، ۱۳:۴۱ محمود مهدوی
با سلام وتشکر برای تلاوتهای تازه و زحمات گرانقدرتان  لطفا تلاوتهای زیر را  برام منظور کنید  خیلی ممنونم

انعام 97--74              بقره  129--106             کامل تلاوت سوره زخرف63--31

فرقان و عبس و طارق و غاشیه و شمس  و حمد

ضمنا در بعضی سایتها تلاوتهایی بنام  یوسف کامله   قصص کامله    نمل کامله وووووو  هست این تلاوتها چگونه اند  و ایا شما دارید  متشکرم
پاسخ:
سلام و ممنون از اظهار لطفتون

دو تلاوت اولی که درخواست کردید از ختم مجود اول یا همون ختم ارباع هست که براتون آماده می‌کنم.

تلاوت سوره زخرف احتمالاً منظورتون آیات 29 تا 63 هست که ابتدای اون موجود نیست و هیچ نسخه کاملی ازش منتشر نشده.

مورد چهارم احتمالاً منظورتون دوتا تلاوته جدا از هم هست. تلاوت «فرقان، عبس، طارق» بهترین کیفیت موجود ازش در وبلاگ هست که گمون کنم خودتون راحت بتونید اون رو پیدا کنید. اما غاشیه و شمس و حمد رو نمی‌دونم منظورتون کدومه؟ شاید همون قصارالسور مشهور باشه که سال‌ها کاستش به عنوان «حمد و شمس» منتشر می‌شد. اگر منظورتون اون باشه که در ادامۀ تلاوت سوره ابراهیم در سوریه‌ست. باز اگه منظورتون تلاوت دیگریه بفرمایید.

مواردی هم که بهشون اشاره کردید غالباً تلاوت‌هایی از ختم مجود هستند که از دو یا سه تلاوت، آیات مربوط به یک سوره رو در کنار هم قرار دادند و یک سوره کامل تشکیل شده.


۱۱ آذر ۹۴ ، ۲۰:۲۰ محمود مهدوی
سلام بر استاد عزیز و گرانقدر خدا قوت

لطفا اگر نسخه های خوبی از تلاوتهای استاد که از ایه 70  سوره احزاب و گاها به همراه قصار السور اجرا شده را دارید برام منظور کنید     هزار صلوات  نثار روح مطهر مادر گرامیتان
پاسخ:
سلام
بندۀ کمترین رو با این القاب شرمنده نفرمایید آقای مهدوی. ممنون از لطف شما؛ خداوند همه رفتگان از مؤمنین و مؤمنات رو بیامرزه.
از استاد عبدالباسط فقط یه تلاوت کوتاه از آیه 70 تا آخر سوره احزاب هست و غیر از اون، معمولاً استاد، تلاوت‌های سوره احزاب رو از آیه 21 یا 38 شروع می‌کنند و به ندرت پیش میاد که تلاوت از آیۀ دیگری شروع بشه. این‌که سوره احزاب به همراه قصارالسور باشه هم در تلاوت‌های مجلسی دیده می‌شه. دوتا از این تلاوت‌ها یعنی احزاب، حاقه و احزاب، شمس رو توی وبلاگ گذاشتم و سه تلاوت دیگه هم هست: احزاب، بلد، علق ـ احزاب، ضحی، انشراح، قدر ـ احزاب، بلد، قدر. غیر از اینها مورد دیگری سراغ ندارم که با قصارالسور باشه.

حالا بنده یه خواهشی ازتون دارم. مواردی رو که درخواست می‌کنید رو بنده توضیح می‌دم که هست یا نه و اگر هست چطوریه. فقط لطف کنید مشخص کنید که با توضیحات بنده، کدوم تلاوت‌ها رو می‌خواید که براتون آماده کنم. برای نمونه، تکلیف تلاوت‌های درخواستی کامنت قبلی‌تون رو هنوز مشخص نکردید.
۱۲ آذر ۹۴ ، ۱۰:۴۳ محمود مهدوی
با درود به شما 

تلاوت سوره احزاب  70 تا خر            قصص  سوهاج مصر باهمان کیفیتی که فرمودید         یک تلاوت زیبای دیگر از سوره قصص که در مجلس عزا اجرا شده اگه دارید         زخرف 63--29          انعام 97--74       بقره 129--106

واگر تلاوت فوقالعاده ای از سوره انفال  با کیفیت خوب دارید ازتلاوتهای قدیمی استاد

خیلی متشکرم و خدا حافظ شما باشند  فعلا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی