صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود


محمدرضا فضلی: تلاوتی بسیار بد کیفیت و با نویز شدید از سور مبارکه نور آیات شریفه 35-45 ، بلد و نصر دارم که اصلاً قابل استماع نیست. در صورت امکان فایل باکیفیت این تلاوت رو در وبلاگتون قرار بدین تا ازش بهرمند بشیم.

عبدالباسط رمضانی: اگه امکانش هست تلاوت سوره رعد در مسجد حضرت حسین رو بذارید.

عبدالباسط رمضانی: لطفا تلاوت احزاب و حاقه رو در وبلاگتون بذارید.

علی عابدی: تلاوت مجلسی بسیار زیبای استاد عبدالباسط ازسوره مبارکه آل عمران آیات133تا 146را اگر با کیفیتی مناسب در دسترس دارید لطفا در وبلاگ قرار دهید.

مجید: در صورت امکان تلاوت استودیوئی انشقاق (قبل از سوره انشقاق ظاهرا یکی از سوره‌های کوچک را تلاوت کرده که دقیقا خاطرم نیست) و تلاوت مائده انفطار که احتمالا در دهه 60 میلادی اجرا شده را در وبلاگ قرار دهید

مهدی: تلاوت‌های استدیویی جوانی عبدالباسط رو که در آرشیوتون هست بیشتر بگذارید. یک تلاوت از سوره طه آیات 1 تا 82 در دوران کودکی شنیدم دیگه نتونستم به اون کیفیت این تلاوت رو بشنوم.

محمد عقیلی: درخواست تلاوت دارم از سوره مریم ... مکان : کشور مغرب ... آیه کن فیکون رو بصورت سکت میخونه کن رو میگه بعد میگه فیکون ... عالی میخونه من ندارمش اگه دارین بذارین.




با توجه به این‌که این روزها انتشار تلاوت‌های جدید استاد عبدالباسط فرصت نمی‌ده تلاوت‌های درخواستی شما دوستان خوبم رو تقدیمتون کنم، در این پست به طور ویژه چند تلاوت درخواستی رو قرار می‌دم که یکی از اونها یه هدیۀ ویژه از طرف وبلاگ صوت داوود به شما میاد.

تلاوت اول، همون هدیۀ ویژه‌ست که خدمتتون گفتم. چند روز پیش که برادر خوبم جناب آقای فضلی درخواست تلاوت «نور، بلد، نصر» رو کردند، در جوابشون به صراحت نوشتم که اصلاً سوره بلد در اون تلاوت نیست و سوره نصر هم به سوره نور اضافه شده و در واقع یه تلاوت مرکب درست کردند. حقیقتش من شاید این تلاوت رو فقط یکی دوبار بیشتر گوش نکرده بودم، اون هم نه با دقت؛ به همین دلیل، به نظر جناب محمد عبدالهادی که این تلاوت رو مرکب دونستند اعتماد کردم و اون جواب رو دادم. اما خواست خدا بود که همین کامنت و جوابش باعث بشه از جایی که هرگز فکرش نمی‌کردم و به طریقی که هیچ وقت احتمالش رو نمی‌دادم، نسخۀ اصلی این تلاوت از طرف یه دوست که نیازی ندیدند نامشون منتشر بشه، به دستم برسه و با شنیدن اون مطمئن شدم این تلاوت مرکب نیست و به همون ترتیب، یعنی «نور، بلد، نصر» هست و شاید بشه گفت این نسخه پیش از این هرگز در اینترنت منتشر نشده. البته نسخه‌ای که آقای فضلی برای بنده ارسال کردند، اصلاً چیزی به اسم کیفیت نداشت. خودم هم سه نسخه از اون داشتم که بهترینِ اونها هم به گردِ پای این نسخۀ اصلی نمی‌رسید. تنها تفاوت این نسخه با نسخه‌های موجود، حذف یک مقطع از تلاوت، اون هم به دلیل گرفتگی صدای استاد بود و همچنین پایان تلاوت، یعنی مقطع «الفاتحه». بنده این دو مقطع رو هم به این نسخه اضافه کردم تا کامل‌ترین نسخه رو تقدیم برادر خوش‌ذوقم آقای فضلی و همه شما بزرگواران کنم.


نور 35 - 45، بلد، نصر ـ کویت، دهه 70 میلادى ـ مدت: 30 دقیقه


تلاوت سوره رعد در مسجد امام حسین (علیه السلام) از اون دسته تلاوت‌هاییه که تحریف زیادی توش انجام شده و مدت‌ها بود قصد داشتم اون رو مرتب و برای وبلاگ آماده کنم. هفتۀ گذشته برادر خوبم آقای رمضانی این تلاوت رو درخواست کردند و دیروز دوباره با تکرار درخواستشون بنده رو مجاب کردند وقت بذارم و این تلاوت رو هم برای این پست آماده کنم. از این تلاوت زیبا و جاودان استاد عبدالباسط، دو نسخۀ‌ کاملاً متفاوت وجود داشت. یکی نسخۀ به ظاهر کامل، و دیگری نسخۀ رادیویی و خلاصه‌تر. اما با دقت زیاد و تطبیق مقاطع با هم، فهمیدم هر کدوم از نسخه‌ها، مقاطعی رو ندارند و در واقع نسخه‌ای که فکر می‌کردم فقط مقاطع ابتدایی رو نداره، در جاهای دیگه هم ناقص بود. به همین دلیل با وسواس زیاد جاهایی که مقاطع ازشون حذف شده بود رو پیدا کردم و اون‌ها رو از نسخۀ دوم جایگزین کردم و به جرأت می‌تونم بگم نسخه‌ای که برای این پست آماده شده، نسخۀ کامل این تلاوته، هرچند ای کاش اختلاف کیفیت بین دو نسخه باعث نمی‌شد مشخص باشه از دو نسخۀ مختلف ترکیب شده. به هر حال بنده تمام سعی‌ام رو کردم که تا حد امکان این ضعف رو هم پوشش بدم، دیگه کاستی‌هاش رو به بزرگواری خودتون ببخشید.

رعد 1 - 16 ـ قاهره، مسجد امام حسین (ع)، 1965 ـ مدت: 48 دقیقه


از بین تلاوت‌های درخواستی پرشمار آقای رمضانی، یکی رو هم که مدتیه آماده‌ست در این پست تقدیمشون می‌کنم. تلاوت زیبای «احزاب، حاقه» که متأسفانه نسخه‌های چندان باکیفتی ازش در دسترس نیست و سعی کردم بهترین اون‌ها رو آماده کنم.


احزاب 38 - 48، حاقه 1 - 7 ـ قاهره، مسجد امام حسین (ع)، دهه شصت میلادى ـ مدت: 24 دقیقه


تلاوت درخواستی جناب آقای عابدی، از اون تلاوت‌های نسبتاً مشهور استاد عبدالباسط هست که به اشتباه به مسجد الاقصی منتسب شده. این تلاوت در سال 1966 در کویت اجرا شده و متأسفانه کیفیت هیچ کدوم از نسخه‌های موجود عالی نیست، اما زیاد هم بد نیست. مهم‌ترین ایرادی که در همۀ نسخه‌ها مشترک بود، تغییر صدای استاد به دلیل کند بودن دور نوار و در نتیجه کلفت شدن صدا بود که اون رو در این نسخه برطرف کردم، ان‌شاءالله که مورد پسند آقای عابدی و بقیۀ دوستان قرار بگیره.


آل عمران 133 - 146 ـ کویت، مسجد السوق الکبیر، 1966 ـ مدت: 22 دقیقه


تلاوت استودیویی سوره انشقاق که آقا مجید درخواست کردند و طبق نشانه‌ای که دادند، احتمالاً باید تلاوت «انفطار، مطففین، انشقاق» از سری تلاوت‌های ختم ورش استاد عبدالباسط باشه که امیدوارم اشتباه نکرده باشم. تلاوت «مائده، انفطار» از اون دسته تلاوت‌های اجرا شده در کویت هست که تاریخ دقیقش مشخص نیست و فقط می‌دونیم که در آغاز ماه مبارک رمضان تلاوت شده. با این حال، با توجه به سبک تلاوت و همچنین صدا و طول نفس استاد، باید در دهۀ شصت انجام شده باشه.


انفطار، مطففین، انشقاق ـ تلاوت دهم از تلاوت‌های موجود از ختم ورش ـ مدت: 24 دقیقه

مائده 109 - آخر، انفطار ـ کویت، افتتاحیه ماه رمضان ـ مدت: 28 دقیقه


یک تلاوت شاهکار استودیویی رو هم آقا مهدی درخواست کردند که احتمالاً در اوایل دهۀ 60 میلادی در رادیو دمشق اجرا شده. از این تلاوت، دو نسخۀ متفاوت منتشر شده؛ یکی کامل و یکی خلاصه شده و ناقص. در این پست نسخۀ کامل رو با بهترین کیفیت تقدیم این برادر عزیز و سایر مخاطبان وبلاگ می‌کنم.


طه 1 - 82 ـ رادیو سوریه ـ مدت: 40 دقیقه


سرانجام می‌رسیم به درخواست برادرمون جناب آقای عقیلی که از جزیره قشم وبلاگ صوت داوود رو دنبال می‌کنند. ایشون دو نکتۀ متفاوت رو در درخواستشون مطرح کردند که بنده ابتدا به این نکته توجه نکرده بودم. از یک طرف تأکید دارند که تلاوت مورد نظرشون در مراکش (مغرب) انجام شده و در طرف دیگه مسئلۀ سکت روی کلمۀ «کن» رو بیان می‌کنند. خدمت این دوست عزیز باید عرض کنم، سکت مورد نظر شما در تلاوت مراکش نیست و از مجموعه تلاوت‌های سوره مریم که از استاد عبدالباسط موجود هست، این مورد در دوتای اون‌ها شنیده می‌شه که هر دوی این تلاوت‌های قبلاً در وبلاگ قرار داده شده. با این حال، لینک هر دو تلاوت رو هم در این پست می‌گذارم. چنان‌چه باز هم درخواست همون تلاوت اجرا شده در مراکش رو داشتید، می‌تونند مطرح کنید تا اون رو هم تقدیمتون کنم.


مریم 22 - 40، تکویر ـ مصر، 1954 ـ مدت: 29 دقیقه (ابتدای این تلاوت مفقود است)



 ان‌شاءالله که همه دوستان از دریافت تلاوت‌های درخواستی‌شون رضایت داشته باشند و اگر کاستی یا کوتاهی مشاهده کردند، با دعای خیرشون بنده رو به بزرگواری خودشون ببخشند.


هزینه دانلود تلاوت‌ها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و جمیع مؤمنین و مؤمنات


نظرات  (۱۰)

۲۸ آبان ۹۴ ، ۰۹:۵۲ محمّدرضا فضلی
بسیار بسیار سپاسگزار و ممنونم اخوی. در پناه حق مستدام باشی.
پاسخ:
سلامت باشی دوست عزیز
۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۳:۲۷ سید رضا محمدی
باسلام خدمت برادر ارجمندم، 
بابت تلاوت های که تو وبلاگ گذشتین ممنونم -اما تلاوت احزاب وحاقه کیفیت لازم رو نداشت، و ماعده وانفطار خوب بود واقعا زیبا ولی فکرکنم گرامافونی بود ولی بار از زحمات بیدریغ شما سپاسگزارم 
تلاوت ماعده وانفطار تقدیم به روح والده محترم 
اجرکم عندالله
پاسخ:
سلام
خواهش می‌کنم آقا سید. بله، عرض کردم که احزاب، حاقه کیفیتش متأسفانه چندان بالا نیست و این بهترین کیفیتی بود که می‌شد ازش ارائه کرد.
التماس دعا
خداوند رفتگان شما رو هم در این شب رحمت مورد غفران بی‌پایان خودش قرار بده، ان‌شاءالله
۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۳:۴۱ عبدالباسط
سلام
خیلی تشکر واقعا با تشکری که ما از شما میکینم
یک صدم از زحمات شما به حساب بیاد
و از اینکه تنها وبلاگ تخصصی حنجره طلایی هستید
جای خوشحالی داره
پاسخ:
سلام
اختیار دارید آقای رمضانی بزرگوار.
بنده رو با لطف خودتون مفتخر کردید.
سلام
واقعا نمیدونم چطور بایستی از شما تشکرکرد احسن به این همه دقت شما.همگی همان تلاوتهای مد نظر بنده بودند واقعا از آشنایی با این وبلاگ خوشحالم خدا به شما طول عمر با عزت بده
در ضمن اگر زحمتی نیست یه توضیح راجع به تلاوتهای ختم ورش بدهید.
پاسخ:
سلام
خواهش می‌کنم دوست گرامی. خوشحالم که به مقصودتون رسیدید.
ختم ورش، مجموعه‌ای از 12 تلاوت هست که هرچند نمی‌شه به طور قطع گفت، اما به احتمال فراوان، این تلاوت‌ها بازمانده و بقایای تلاوت یک دوره ختم قرآن کریم به روایت ورش از نافع توسط استاد عبدالباسط هست. البته تا به حال هیچ خبری مبنی بر تأیید یا تکذیب این مسئله نیست و فقط وجود این 12 تلاوت، احتمال وجود چنین ختم قرآنی رو قوت می‌بخشه. امیدواریم همون‌طور که در ماه رمضان گذشته، بعضی از نواقص ختم ارباع منتشر شد، در آینده انتشار تلاوت‌های دیگری از این مجموعه، دوستداران استاد رو به وجود قطعی چنین مسئله‌ای امیدوارتر کنه.
۲۹ آبان ۹۴ ، ۰۰:۱۱ سید رضا محمدی
باسلام خدمت برادر عزیزم، آقای قنبری امیدوارم حالتون خوب باشه، با اجازه شما استاد گرامی ودوستان دیگه یه کانالی تو آپارات راه انداختم، خوشحال میشم به ما سر بزنی، هرچند ما مثل شما نمیتونیم زرنگ باشیم، واطلاعات خوبی به شما بدیم 
منتظرم
پاسخ:
سلام
بسیار خوشحال شدم از این کار خوبتون. الحمدلله دوستان یکی یکی دارن تو این راه قدم برمی‌دارند و از خدا می‌خوام موفق باشید.
فقط نمی‌دونم چرا آدرس کانالتون رو به صورت خصوصی فرستادید؟ با اجازه شما اون رو این‌جا می‌گذارم که بقیه دوستان هم استفاده کنند:

http://www.aparat.com/reza_6768
۲۹ آبان ۹۴ ، ۱۴:۵۸ سید رضا محمدی
سلام  واقعیتش قرار از اربعین شروع بکار کنم ودارم تلاوت هارو آماده میکنم انشاالله خداوند متعال کمک کنه وبا دعای خیر شما ودوستان گلم، بیشتر قرار از استاد عبدالباسط باشه ولی دوست دارم از کل قاریان مصری گه گاهی تو آپارات بزارم 
قول میدم انشاالله مثمر ثمر باشم 
پاسخ:
قطعاً این‌طور خواهد بود.
پس بنده پیش‌دستی کردم و کانالتون رو لو دادم.
ان‌شاءالله که کانالی پویا و پربار رو شاهد باشیم.
سلام خسته نباشید.
من تلاوت کامل مریم(40-1)،تکویر رو دارم. آرشیو کاملی هم از استاد عبدالباسط دارم. چند سالی هست که قصد دارم وبلاگ رو کامل کنم ولی متاسفانه فرصت نمی کنم. اینم آدرس وبلاگم هست.
                                                                                                          abdelbasit.mihanblog.com   
پاسخ:
با سلام خدمت شما دوست عزیز
اون نسخه‌ای که شما درباره‌ش صحبت کردید، یه نسخۀ مرکب هست و تلاوت کامل نیست. یعنی آیات 1 تا 21 رو از یه تلاوت دیگه به اون تلاوت اضافه کردند و به این ترتیب چنین القا می‌کنند که تلاوت کامله.
از وبلاگتون هم بازدید کردم. ان‌شاءالله که فرصت کنید و کار به‌روز رسانیش رو انجام بدید.
سلام
ببخشید میشه بگید از کدوم تلاوت به این تلاوت اضافه کردند؟ممنون.
پاسخ:
علیکم السلام
چون الان نسخۀ مرکب رو ندارم، ممکنه اشتباه کنم، ولی تا جایی که یادمه از تلاوت استاد در حماه به اون اضافه کرده بودند.
۰۳ آذر ۹۴ ، ۲۰:۰۲ محمود مهدوی
سلام و خسته نباشید  دو سه روزه چندتا تلاوت درخواست داشتم که امیدوارم اجابت کنید حالا  چند تلاوت دیگر

تلاوت کامل سوره های فتح و نبا و طارق و غاشیه و شمس و حمد 40 دقیقه ای که درسوریه اجرا شده و محشره

دو تلاوت کوتاه 5 دقیقه ای از  ایات وسطی سوره نمل که در رادیو دمشق اجرا شده و من سالهای پیش از رادیو ایران شنیدم و دیگر هرگز پخش نشد      خیلی ممنونم
پاسخ:
سلام به شما برادر عزیز
ساعاتی پیش پاسخ درخواست‌های قبلیتون رو نوشتم.

تلاوت شاهکار فتح و قصارالسور رو می‌تونید از پست شماره 13 وبلاگ دانلود کنید.

دو تلاوت کوتاه از سوره نمل رو هم به فهرست تلاوت‌های درخواستی‌تون اضافه کردم.
۰۵ آذر ۹۴ ، ۱۸:۵۶ محمد عقیلی از قشم
سلام و خسته نباشید خدمت شما سروران . تلاوتی رو که من مدت هاست به اشتباه دنبالش بودم رو شما بالاخره بدستم رسوندید اجر شما با الله متعال . تلاوت دوم سوره مریم از اسکندریه مد نظرم بود . من این تلاوت رو چند سال پیش در امارات منزل یکی از دوستان شنیدم و به من گفتن که مربوط به کشور مغرب هست . خلاصه ببخشید . و بازم تشکر میکنم بابت زحمتی که کشیدید . بنده قبلا نظر دادم ولی ظاهرا ثبت نکرده بودم . 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی