صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

تلاوت تازه منتشر شده: سوره فرقان

پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۴:۳۵ ق.ظ

شب گذشته یک تلاوت از سری تلاوت‌های ابوظبی توسط آقای محمد عبدالهادی منتشر شد که نسخه‌ای با کیفیت‌تر از اون رو در این پست تقدیم شما دوستان گلم می‌کنم.



استاد عبدالباسط در ابوظبی ـ دهه هشتاد میلادی

این تلاوت، شامل آیات پایانی سوره فرقان هست که در مسجد بزرگ ابوظبی در سال 1982 و در مراسم نماز جمعه اجرا شده. در سرتاسر نسخۀ منتشر شده، نویز بسیار شدیدی شنیده می‌شد که درصد بالایی از اون رو موفق شدم حذف کنم و می‌شه گفت چیزی به اون صورت ازش باقی نمونده و شما می‌تونید تلاوت رو که کیفیت نسبتاً بالایی هم داره بدون اون صدای آزاردهنده بشنوید.

فرقان 58 - آخر ـ ابوظبى، مسجد ابوظبى الکبیر، مراسم نماز جمعه، 1982 ـ مدت: 22 دقیقه

هزینه دانلود تلاوت: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و جمیع مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۹)

۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۰:۳۳ محمّدرضا فضلی
خدا خیرت بده برادر امروز برام روز پر برکتی شده. چندتا از تلاوتها رو نداشتم و تلاوت سوره ی نور هم که خیلی دلم میخواست با کیفیت خوبشو گوش کنم به دستم رسوندی. اشاءالله به همه آرزوهای مشروعت برسی و پاینده باشی.
پاسخ:
ان شاء الله خدا به همه ما عاقبتی نیک عطا کنه.
سلام. جناب قنبری اگر سخن اینجانب را جسارت تلقی نکنید اجازه دهید تا درخواستی داشته باشم.لطفا این تصویر رو حذف کنید و تصویر دیگری قرار بدید و کلا از اینگونه تصاویر ک تا حدی منفی 18 هستند استفاده نکنید.

راستش خیلی ها هستند ک این گونه تصاویر را بهانه ای قرار داده و تهمت هایی ب استاد عبدالباسط و اکبرالقراء می زنند.

مثلا یکی از طرفداران استاد منشاوی عکس اکبرالقراء و همسرشان را دلیل بر این گرفته بود ک استاد فرد بی ایمانی بودند و ب مسائل اسلامی بی اعتنا.(استاد بروی صندلی نشسته و فاطمه خانم ایستاده در کنارشان)


البته بایستی عرض کنم ک در بین اهل سنت حجاب جلوه دیگری در رفتار زنان آنان دارد (منظور من دوران دهه 20 تا اواخر دهه 90  است) و ممکن است سر برهنه در اجتماع حاضر شوند اما لباس های بلند و مناسب می پوشیدند و از طرفی ب شوهرشان بسیار وفادار بودند.


 این نکته را عرض کنم ک هر چند در سایت های عربی درج شده ک اون بانو،همسر استاد مصطفی اسماعیل هستند اما نباید فراموش کرد ک بسیاری از مطالب درج شده در صفحات اینترنت،کذب هست و قضیه اون عکس و حقیقت ماجرای اون عکس و نسبت اون خانم با اکبرالقراء؛فقط خدا آگاه است.


پاسخ:
سلام آقا احسان گل
اختیار دارید، جسارت کدومه؟
حقیقتش اگه بعد از تأیید نظر شما عکس رو حذف می‌کردم، ممکن بود برای کسانی که اون رو ندیدند شائبه‌ای ایجاد بشه و برن توی گوگل سرچ کن: عکس عبدالباسط 18-
راستشو بخواید از جملۀ اول شما جا خوردم و با دوتا چشم اضافه رفتم و عکس رو سریع دیدم که بفهمم مشکلش چی بوده!! شاید حدود 20 ثانیه طول کشید تا منظور شما رو متوجه شدم و تا اون موقع اصلاً دقت نکرده بودم که اون مسئلۀ مورددار و منشوری! چیه!!!
به نظر من، افرادی که چنین افکاری دارند بیماران روانی هستند که از خدا شفای عاجلشون رو می‌خوام و اگه قابل درمان و هدایت نیستن، نابودی کاملشون رو ...
اینها اگر قرار بود بفهمند که قرآن نمی‌فرمود: و هم لا یشعرون!
دیگه کیه که ندونه مسئلۀ حجاب بین اهل سنت چطوریه و در جریان تفاوت عقاید نباشه؟ اگر هم اونا نمی‌دونند که بذار در جهل مرکب ابد الدهر بمانند.
اون دختر نهایتاً 10 سال بیشتر نداره و به نظر بنده هیچ شائبه‌ای ایجاد نمی‌کنه، بلکه حذف عکس ممکنه به شایعات دامن بزنه!

شما هم آقا احسان عزیز، فضائلتون بر ما پوشیده نیست و با همه اینها ممنون از تذکری که دادید، ولی ما چرا باید با جریان منفی و ناحق این آدما همراه باشیم و در جهتی که اونها شنا می‌کنند شنا کنیم؟ فراموش نکنیم بزرگان ما از رسول مکرم اسلام (صلوات الله علیه و آله) گرفته تا حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و حتی علمای بزرگ دین، هیچ کدوم از گزند زبان و قلم شیطانی این افراد مصون نموندند، دیگه تهمت زدن به اساتید قرآنی زنگ تفریحشون تلقی می‌شه. بذار راحت باشن اخوی!
السلام علیکم. جزاک الله خیرا. برادرم سایت خیلی پربار و پربرکتی رو ایجاد کردی. موفق باشی. یه درخواست داشتم که احتمال عملی شدنش شاید نزدیک به صفر باشه!!! ولی گفتم شاید شما بتونید یه جورایی این تلاوت رو برام پیدا کنین. من خودم بیش تر از بیست ساله که دنبالشم ولی جایی پیداش نکردم!! تلاوت تصویری مریم تکویر استاد عبدالباسط در سوریه سال 1958. اون سالا قطعا دستگاه های تصویربرداری ولو سیاه سفیدش! موجود بوده ولی نمیدونم چه جوری اون تلاوت به اون بزرگی تصویریش پیدا نمیشه. لطفا سریعا به درخواست بنده جواب بدین که آیا کلا موجود هست یا نه؟ بذارین دیگه زیاد انتظار نکشیم.
ممنونم.
پاسخ:
سلام علیکم برادر عزیز
ممنون از اظهار لطف شما
خدمتتون عرض کنم که چیزی که شما توی واقعیت دنبالش هستی، جزو رؤیاهای ماست. بله، درسته! در اون سال‌ها دوربین فیلمبرداری بوده و فیلم‌های متعددی در سال‌های پیش‌تر از اون هم اعم از سینمایی و مستند و... وجود داره، ولی این‌که آیا از اون مجلس و سایر مجالس دهه 50 استاد عبدالباسط تصویربرداری شده یا نه، به واقع کسی نمی‌دونه؛ یا اگر هم کسی اطلاع داره، ما از وجود اون شخص آگاه نیستیم.
حتماً می‌دونید قدیمی‌ترین فیلمی که از استاد عبدالباسط منتشر شده، مربوط به سال 1965، یعنی 7 سال بعد از اجرای شاهکار تاریخی و جاودان استاد، یعنی «مریم، تکویر» هست که اون فیلم هم سال قبل منتشر شد.
به هر حال، همه ما آرزو داریم که ویدئوهایی از تلاوت‌های قدیمی‌تر استاد ببینیم و از اون‌جایی که انسان به امید زنده‌ست، با این امید زندگی می‌کنیم. ان‌شاءالله که چنین اتفاقی بیفته.
سلام با سپاس فراوان از شما برادر ارجمند درخواست دو تلاوت با صدای ایشون مشتمل بر آیات 23 تا 38 سوره اسراء که استدیوییه و مدت اون ده دقیقس و از شاهکار های روح نواز جوونیشونه و نیز تلاوت مجلسی زمر و تکویر البته اگه با کیفیت بالا در اختیار دارین چون بنده یه نسخه بی کیفیت تناژ بسته و مبهم و ناکامل از این تلاوت رو که  از رادیو قران ضبط کردم از 68 زمر با اوج شروع میشه تا 21 تکویر کاملا مشهوده که کات شده .
پاسخ:
سلام
تلاوت اول از قضا کامل نیست و در آیه 38 تموم می‌شه که قطعاً ادامه داشته و از اون به بعدش متأسفانه حذف شده.
اما تلاوت زمر، تکویر که فکر کنم قبلاً هم درخواست کردید، تا به حال نسخه‌ای با کیفیت عالی ازش منتشر نشده، هرچند دوستان وعده دادند که در ایام سالگرد استاد، نسخۀ باکیفیت‌تری ازش منتشر کنند که امیدواریم این‌طور بشه. من نسخه رادیو قرآن رو نشنیدم، ولی اگر از آیه 68 شروع می‌شه، پس آیۀ اول رو بدون دلیل خاصی حذف کردند. اما این‌که تلاوت در آیه 21 سوره تکویر تموم می‌شه کات شدنی در کار نیست و خود استاد عبدالباسط تا همون آیه بیشتر نخوندند.
ان‌شاءالله اگر نسخۀ بهتری از این تلاوت منتشر شد که امیدوارم بشه، اون نسخه رو تقدیم شما برادر عزیز خواهم کرد.
سلام مجدد حضور شما . خیر قربان در تلاوتی که بنده دارم  کاملا مشهوده که اسراء استدیویی 23 تا 38 در انتهای همون آیه 38 یعنی مکروها تموم میشه و فرود میان . از سبک خوندن این بزرگوار هم کاملا معلومه که شتاب برای اجرای تلاوتی ده دقیقه ای رو دارن . تلاوتی است مختصر اما جذاب مربوط به اوائل دهه پنجاه میلادی صدا واقعا وضوح زیادی داره اما پارازیت کوتاه و واقعا عجیبو قریبی که در هر ثانیه یک بار تکرار میشه مثل صدای ثانیه شمار ساعت دیواریهای قدیمی البته بسیاربسیار بلندتر و آزاردهندس یا شاید به تعبیر دیگه یک نویز هواگونه و تقویت شده که در هر ثانیه تکرار میشه که گفتم شاید شما این تلاوتو در اختیار داشته باشین و برام بذارین
پاسخ:
سلام
متوجه شدم.
تلاوتی که مدنظرتونه از سری تلاوت‌های ختم 13 قاری هست و همو‌ن‌طور که گفتید برخلاف بسیاری از تلاوت‌های این مجموعه که کیفیت‌های بالایی دارند، به لحاظ کیفیتی مشکلات عدیده‌ای داره. سعی می‌کنم فایلش رو تا جایی که ممکنه درست کنم تا ان‌شاءالله شما هم راضی باشید.
متشکرم از حسن و اتفاق نظر شما و انشاءالله قرار دادن فایل اصلاح شده این تلاوت به زودی چرا که بنده مشتاقانه منتظرم
پاسخ:
به امید خدا سعی می‌کنم در کوتاه‌ترین زمان، تلاوت رو براتون آماده کنم.
عرض سلام و احترامات فراوان خدمت جناب قنبری و برادران؛خواهران قرآنی بویژه طرفداران قاری فقید،مرحوم شیخ عبدالباسط محمد عبدالصمد.

درباره سوال برادر عزیز،آقا حسام،عرض شود ک هرچند امکانات فیلمبرداری ولو سیاه سفید در دهه 40 وجود داشته بود

{در ایام تابستان امسال از شبکه 4 من فیلم هایی دیدم ک در دهه 40 توسط سینماگران اروپا و آمریکا ساخته شده بود}
اما باید این را هم در نظر داشت ک اروپا و آمریکا بنا ب پیشرفت های فرهنگی و استعماری(بهره کشی از ملل مستضعف) ثروت و قدرت نامشروع فراوانی برای خودشان ساخته و پرداخته بودند،پس برای تسلط یافتن بیشتر ب جوامع مستضعف از طریق  شبکه های تلویزیونی وارد شده و ب ساخت فیلم هاو سریال ها پرداختند تا ملل مستعمره را بیشتر زیر یوغ بگیرند.


هر چند ک اهداف آنان همیشه بر ضد بشریّت بوده است اما قرن 21 اوج حملات آنان بر ضد ارزش های اخلاقی است و تولید فیلم های نامناسب با هدف تضعیف ایمان جوانان و سرد ساختن دختران و پسران نسبت ب ازدواج،افزایش دوستی های نامشروع و افزایش روابط لجام گسیخته سکس.


این مطالب را گفتم تا درباره سیاست های غرب سخنی گفته باشم،اما فرهنگ مردم مستعمره مثل مصر در اون حد نبوده تا از تلاوت های قاریان طراز اول،اکبرالقرا شیخ مصطفی اسماعیل،شیخ عبدالباسط،شیخ منشاوی و... بویژه در دوران جوانی این ستارگان فروزان،ضبط ویدیویی صورت گرفته باشد.

البته ب جرأت می توانم بگویم ک شما طرفداران استاد عبدالباسط  و طرفداران استاد منشاوی می توانید ب احتمال ضبط ویدیویی تلاوات دوران جوانی این دو قاری گرانقدر،امیدوار باشید ک روزی کشف و منتشر گردند،اما ما طرفداران قاری اول مصر از یافته شدن تلاوت های ویدیویی ایشان در دهه 30 و 40 تقریبا ناامید هستیم.

هرچند ک نباید فراموش کرد،تلاوات شیخ مصطفی در دهه 30 و 40( قبل از 1945 و ورود ب رادیو )دارای بازه زمانی بسیار طولانی بودند،لذا با توجه ب پایین بودن حجم نوارهای vhs آنزمان،احتمال ضبط شدن تلاوات کذایی تقریبا صفر می باشد.
۰۵ آذر ۹۴ ، ۱۷:۲۶ محمد عقیلی از قشم
سلام خدمت مدیریت محترم و زحمتکش صوت داوود . خسته نباشین . ممنون بخاطر تلاوت های زیبایی که از شیخ عبدالباسط گذاشتین . شما واقعا قدر این استاد بزرگ قرائت رو فهمیدید . بنده در خیلی از گروه های تلگرام واتس اپ و همچنین سایت های تلاوت های مجلسی قرآن حضور دارم اما متاسفانه توجه کمی به استاد عبدالباسط میشه و به ندرت تلاوتی رو از ایشون پخش میکنن و بارها شده روزی سه چهار تلاوت از شحات یا غلوش میذارن (البته اینها هم برای خودشون استادی هستن) اما باید توجه کرد که مردم ایران با صدای ملکوتی عبدالباسط و با سوره های شمس و تکویر ایشون به تلاوت های مجلسی رو آوردن و آشنا شدند و قاریان دیگر رو کم کم شناختند .
به نظر من هم این عکس هیچ مشکلی نداره و من قبلا این عکس رو دیدم و چنین فکری که دوستمون فرمودند به ذهنم خطور نکرد! اینها کودکان درباری شیخ زاید حاکم قبلی امارات هستند !
نمیدونم باور کنین یانه ولی پدرم خاطره ی از شیخ عبدالباسط دارن و تونستن ایشون رو توی مسجد ابوظبی ملاقات کنن و افتخار اذان گفتن جلوی استاد رو هم داشتن
پاسخ:
سلام دوست گرامی
ممنون از نظرتون
بنده همچنان منتظر پاسخ شما برای تلاوت سوره مریم هستم. آیا تلاوتی که می‌خواستید یکی از دو تلاوت موجود در وبلاگ بود یا تلاوت مراکش رو براتون بذارم؟
با سلام ممنونم از سایت عالییییییییی و خوبتون لطفا اگه میشه همه ی تلاوت های عبدالباسط رو با لینک دانلود تو یک صفحه جداگانه دیگه بگذارید تا کار برای دانلود اسان تر شود بازم ممنونم از سایت خوبتون.

پاسخ:
سلام دوست گرامی
بنده هم از نظر لطف جنابعالی ممنونم.
باور بفرمایید امکان انجام چنین کاری برام وجود نداره. از اونجا که اساس کار این وبلاگ، بازسازی فایل‌های تلاوت‌های استاد عبدالباسط هست، هر تلاوتی که آمادۀ انتشار بشه، در وبلاگ قرار می‌گیره و تلاوت‌هایی که تا به حال، بارگذاری شدند، تنها بخشی از تلاوت‌های استاد هستند. ان‌شاءالله که به همین طریق بتونید تلاوت‌های مورد نظرتون رو پیدا کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی