صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

بامداد امروز آقای حسام عصفور تلاوتی رو از استاد عبدالباسط برای اولین‌بار منتشر کرد که این تلاوت رو به همراه تصاویری جدید از استاد تقدیم شما عزیزان می‌کنم.




تلاوت یاد شده، آیاتی از سوره تحریم هست که در دهۀ 80 میلادی در مراسم نماز جمعۀ مسجد شافعی اجرا شده. نسخۀ منتشر شده از این تلاوت کیفیت چندان خوبی نداشت؛ اما به شما این نوید رو می‌دم که نسخۀ پیش رو، زمین تا آسمون با اون نسخه متفاوته و کیفیت بسیار بالاتری داره.


هزینه دانلود: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات

و اما آقای ولید زکی تصاویری رو از استاد عبدالباسط برای اولین‌بار منتشر کردند که البته یکی دوتا از اونها قبلاً در فضای مجازی وجود داشت؛ ولی یا کیفیت خوبی نداشتند یا این‌که روی اونها تایتل‌گذاری شده بود. در توضیح این عکس‌ها اومده که در سال 1986 در روستای فزاره از توابع قوصیه در استان اسیوط مصر گرفته شدند. تصویر بالا یکی از این تصاویر هست و در ادامه سه تصویر دیگر رو هم می‌بینید:







رحم الله صاحب الحنجرة الذهبیة الشیخ عبدالباسط عبدالصمد و جعل ما قدم من تلاوات رائعة فی میزان حسناته

نظرات  (۷)

۰۹ آذر ۹۴ ، ۱۱:۱۹ محمّدرضا فضلی
صبح علی آقای خستگی ناپذیر بخیر.
تلاوت زیباییه، مثل سایر تلاوتهایی که استاد از سوره ی مبارکه تحریم داشتند. ظاهراً حنجره ی استاد کمی سر ناسازگاری باهاش داشته و همونطور که میدونیم مربوط به شرایط جسمانی ایشون در اون سالها میشه و ایشون علی رغم کسالتهایی که گاهاً داشتند دست رد به سینه ی شیفتگان کلام وحی نمی زدند و هر چند در تلاوت فشار زیادی بهشون وارد میشد، کما اینکه در این تلاوت هم در چند جا کاملاً مشهوده باز هم این خیل تشنگان رو سیرابِ از کلام حق میکردند و این قابل تقدیر و تمجیده چرا که شاید خیلیها در این شرایط قدر حنجره و تارهای صوتیشونو میدونن و برای کسی خرجش نمیکنن!!!
همچنین بابت عکسهای جدید استاد هم سپاسگذارم. به عکس دوم خیلی دقت کردم. خیلی تأثیرگذاره. برادری که فکر میکنم اهل همون روستا باشه و ظاهراً پتویی دور خودش پیچیده، در کنار استاد ایستاده و استاد هم با چهره ای خندان از ایشون استقبال کرده. قابل تفکر و تعّمقه...
اگه دوستان در باره ی این عکسها خصوصاً این عکس نظری دارند البتّه با اجازه علی آقای عزیزم خوشحال میشم نظرشونو بدونم.
 و در پایان بازهم در سالروز رحلت این استاد بی بدیل فنّ قرائت، از خدا براشون طلب مغفرت داریم.
۰۹ آذر ۹۴ ، ۱۱:۵۸ عبدالباسط
سلام خیلی تشکر اینقدر سریع این تلاوت زیبا رو در اختیار ما گذاشتید
۰۹ آذر ۹۴ ، ۱۴:۲۲ علی عابدی
باسلام خدمت مدیریت محترم وبلاگ
بیست و هفتمین سالگرد وفات اسطوره نغمات دلنشین قرآنی را گرامی می داریم.
تلاوتی از رادیو قرآن شنیدم که استاد عبدالباسط از آیه 27 سوره احزاب و با گام بالا شروع می کند  این تلاوت دارای اکو بالایی بود اگر آن را نیز در وبلاگ قرار دهید ممنونم.
پاسخ:
سلام
نمی‌دونم منظورتون کدوم تلاوته! در واقع تلاوتی که از آیه 27 سوره احزاب شروع بشه به یاد ندارم. ممکنه توضیح بیشتری بدید؟ خاطرتون نیست مدتش چقدر بود و به کدوم آیه ختم می‌شد؟
سلام علیکم
الله یفتح علیک خیلی ممنون از زحمتتون
پاسخ:
الله یکرمک أخی الکریم
در توضیح به دوست خوبمون آقای فضلی:
مردم مصر به شدت در فقر زندگی می کنند. شاید برای شما ناراحت کننده باشد که بنابر آمار نزدیک 3 میلیون نفر فقط در قبرستانهای مصر زندگی می کنند یعنی خانه و کاشانه ندارند
با این حال از فقیر و غنی هم به محافل قرآنی اهمیت می دهند و هم اساتید قرآن مصری مورد احترام در میان تمام این اقشار هستند
۰۹ آذر ۹۴ ، ۱۸:۵۲ محمّدرضا فضلی
آقا مهدی بزرگوار سلام گرم منو پذیرا باش. از راه دور دست گرمتو میفشارم و برات بهترین آرزوها رو دارم. فرمایش شما کاملاً صحیح و در عین حال غم انگیزه که اکثر مسلمانان جهان در وجوه مختلف، شرایط مطلوبی ندارند. امّا آنچه که در این عکس خیلی نظرمو جلب کرده و البتّه عکسهایی اینچنین، از جناب استاد باز هم هست، صمیمیّت جناب استاد با این قشر از مردمه. البتّه همه میدونیم که خود استاد هم متولّد روستاست و از بطن همین اقشار به اوج رسیده لکن تواضع و فروتنی در این مرد بزرگ و بزرگوار آنچنان موج میزنه که در اوج شهرت و بزرگی در جهان اسلام(و حتی بین مردم برخی ادیان دیگه)، شادی باطنی ایشون از همصحبتی با این مردم ساده و بی آلایش، از چشمانشون پیداست. این یکی از نکات مهمیه که باید از بزرگان و پیشکسوتامون یاد بگیریم. البتّه جسارت به محضر حضرتعالی و سایر دوستان نباشه، این نکته رو درمورد خودم عرض میکنم که خیلی از قافله عقبم. به هر حال از توجه شما عزیز سپاگزارم و براتون آرزوی خیر دنیا و عقبی دارم. ضمناً از علی آقا هم بخاطر زحمتی که بابت تبادل این اطلاعات و ثبت کامنتها میکشند تشکّر ویژه دارم.
۱۰ آذر ۹۴ ، ۱۲:۱۸ علی عابدی
سلام لینک دانلود تلاوت سوره احزاب را پیدا کردم ولی ناقص است کاملش را دارید؟
http://ia801602.us.archive.org/23/items/Abdel_Baset_Abd-Samad_TilawaT_Nadira_uP_bY_mUSLEm/0507-2_uP_bY_mUSLEm.mp3

پاسخ:
سلام خدمت آقای عابدی عزیز
این تلاوت در سال 1966 در آفریقای جنوبی انجام شده. ان‌شاءالله نسخۀ کاملش رو براتون توی وبلاگ می‌گذارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی