صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

محمود مهدوی: آیا نسخه خوب و کاملی از تلاوت سوره قصص سوهاج مصر دارید که تو وبلاگ بذارید؟

 مهدی: اگر برایتان مقدور است نسخه دیگری از تلاوت سوره هود که باز هم در امارات و احتمالا در ابوظبی انجام شده را منتشر کنید.




چندی پیش در یکی از پست‌ها اشاره شد که طولانی‌ترین تلاوت‌های موجود از استاد عبدالباسط ، «حشر، قصارالسور» در کویت و همچنین تلاوت «یوسف، تکویر» در اسکندریه هستند. تا پیش از این، به نسخه‌های موجود از تلاوت سوره قصص در سوهاج مصر، اطمینانی نداشتم و با وجود این‌که مدت نسخۀ مکتبه حدود 61 دقیقه بود، اما از اون‌جا که این نسخه کیفیت بدی داشت و یک نسخۀ 58 دقیقه‌ای با کیفیت‌تر هم از این تلاوت داشتم و احتمال دستکاری شدن در نسخۀ مکتبه وجود داشت، نمی‌شد درباره‌ش قضاوت کرد. تا این‌که آقای مهدوی این تلاوت رو درخواست کردند. وقتی هر دو نسخه رو به دقت با هم مقایسه کردم، متوجه شدم که هر دو نسخه، مقاطعی کمتر و مقاطعی بیشتر از اون یکی دارند. به این دلیل، مقاطعی که نسخۀ بهتر کم داشت، از نسخۀ مکتبه اضافه شدند و در نتیجه فایلی که به دست اومد، یه فایل 64 دقیقه‌ای شد که با این حال، کامل هم نیست و احتمالاً این تلاوت 2 - 3 دقیقۀ دیگه هم ادامه داشته.
این تلاوت که در شهر سوهاج مصر و در سال 1982 اجرا شده، یکی از زیباترین تلاوت‌های استاد عبدالباسط در دهۀ 80 میلادیه که اگر به تاریخش توجه نکنیم، ممکنه تصور کنیم در اوایل دهۀ 70 انجام شده. همون‌طور که اشاره شد، نسخه‌ای که آقای محمد عبدالهادی در مکتبة الشامله قرار دادند، کیفیت خوبی نداره و اگر به مقاطعی که در فاصلۀ دقایق 33 تا 36 قرار دارند گوش کنید، متوجه می‌شید که کیفیت این تلاوت در نسخۀ مکتبه چطوری بوده. همچنین دو مقطع در آخر تلاوت وجود داره که تقریباً صدا در اونها نامفهوم و گنگ شنیده می‌شه، اما برای این‌که چیزی رو از قلم نینداخته باشیم، اونها رو هم حذف نکردم. بدین ترتیب، تلاوت در وسط آیۀ 27 تموم می‌شه و به احتمال فراوان، تا آخر آیۀ 28 ادامه داشته که متأسفانه اون قسمت، مفقود شده.

 

قصص 5 - 27 ـ مصر، سوهاج، 1982 ـ مدت: 64 دقیقه

 

تلاوت بعدی رو آقامهدی عزیز درخواست کردند که بر خلاف تلاوت اول، طولانی نیست. این تلاوت از سری تلاوت‌های استاد عبدالباسط در سفر سال 1982 به اماراته که همه ضبط رادیویی شدند و تعداد قابل توجهی رو تشکیل می‌دند. البته این‌که این تلاوت هم در ابوظبی اجرا شده یا در شهری دیگر، به درستی مشخص نیست.
از این تلاوت، دو نسخه وجود داشت که یکیش که همون نسخۀ مکتبه هم هست، کمی دستکاری شده بود و نویز زیادی هم داشت. اون یکی نسخه، تقریباً بکر بود و همون بود که از رادیو ضبط شده. البته در سرتاسر فایل، صدای سوتی خفیفی شنیده می‌شد که در نسخۀ پیش رو، ضمن این‌که این صدای سوت به کمترین مقدارِ ممکن رسیده، از لحاظ کیفیت و یکسانی صدا در تمام مقاطع (برخلاف نسخۀ اصلی که خیلی نوسان داشت) هم نسخۀ بسیار تر و تمیزی به دست اومده که امیدوارم از شنیدنش راضی باشید.

 

هود 36 - 45 ـ امارات، 1982 ـ مدت: 20 دقیقه

 

هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات


ضمناً به اطلاع سایر دوستانی که درخواست تلاوت داشتند هم می‌رسونم که تلاوت‌های درخواستی‌شون در حال آماده‌سازی هستند و ان‌شاءالله در آینده، اونها رو هم روی وبلاگ خواهید دید.

نظرات  (۵)

۱۶ آذر ۹۴ ، ۱۶:۲۴ محمّدرضا فضلی
ممنون علی آقا، انشاء الله در پرتو هدایت قرآن، در صراط مستقیم، ثابت قدم باشی عزیزم.
پاسخ:
خدا از همه بدی‌ها حفظت کنه محمدآقا. موفق باشید ان‌شاءالله
۱۶ آذر ۹۴ ، ۲۰:۱۰ سید رضا محمدی
سلام خدمت برادر عزیزم، ممنون ودست جنابعالی درد نکنه
پاسخ:
سلام آقا سید عزیزم
خواهش می‌کنم برادرم
۱۶ آذر ۹۴ ، ۲۱:۲۷ عبدالباسط
سلام.
تشکر استاد عزیز 
امیدورم.هر چه زودتر.به امید خدا تلاوتهای درخواستی دوستان در وبلاگ.قرار بگیره
باسمه تعالی
سلام علیکم
نمی دونم با چه زبانی از شما تشکر کنم ولی به هر جهت «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق»
بابت این تلاوت زیبا از سوره هود صمیمانه سپاسگزارم
در این تلاوت وقتی بار دوم به کلمه «قلنا احمل فیها» می رسد خیلی زیبا وحی الاهی به حضرت نوح را نشان می دهد
پاسخ:
ان‌شاءالله سلامت باشید.
۱۶ آذر ۹۴ ، ۲۳:۴۳ آریامهر شهسواری
با سلام . تشکر میکنم از تلاوتهای زیبایی که قرار دادید . منتظر تلاوت زمر و تکویر با هر کیفیتی که دارید هستم
پاسخ:
سلام
بنده همچنان منتظر انتشار این تلاوت با کیفیت بهتر هستم. قرار بود این نسخه در سالگرد استاد منتشر بشه که نشد. امیدوارم به زودی این اتفاق بیفته.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی