صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

تلاوت درخواستی: سوره یوسف

سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۱ ق.ظ

مهدی: تلاوت استدیویی 68 تا 100 سوره یوسف (ع) رو در سایت قرار بدین.

عرشیا: درخواست قرآنی با صدای استاد عبدالباسط از آیه ولما دخلوا من حیث امرهم .... تا انه هو العزیز الحکیم داشتم.




تلاوت درخواستی این دوستان عزیز، از شاهکارهای استودیویی استاد عبدالباسط به شمار میاد که به احتمال فراوان در اوایل دهۀ 60 میلادی (شاید حتی اواخر دهۀ 50) در رادیو دمشق (سوریه) اجرا شده. این‌که استاد عبدالباسط دقیقاً چند سفر به سوریه داشته و در کدوم یکی از اونها در استودیو تلاوت کرده به درستی مشخص نیست؛ اما از سبک تلاوت استاد چنین برمیاد که اکثر تلاوت‌های ضبط شده در رادیو دمشق، در اوایل دهۀ 60 میلادی یا به طور دقیق‌تر، سال 1962 میلادی انجام شدند.
از این تلاوت بنده 4 نسخه پیدا کردم که تفاوت عمدۀ اونها در کیفیتشون بود. عالی‌ترین کیفیت رو همین نسخه‌ای که تقدیمتون می‌کنم داشت که البته این تلاوت هم مثل بسیاری از تلاوت‌های استودیویی استاد، از هنرنمایی بعضی‌ها بی‌نصیب نمونده بود. نمی‌دونم چرا و به چه دلیل، برخی اصرار داشتند فواصل بین مقاطع در تلاوت‌های استودیویی رو با سکوت کامل عوض کنند و در این راه، نه تنها خدمتی به مستمعین نکردند، بلکه حالتی آزاردهنده رو هم به وجود آوردند، به طوری که به محض اتمام هر مقطع، صدای محیط با یک صدای «تق» قطع می‌شه و پیش از شروع مقطع بعدی، با یک چنین صدایی دوباره شنیده می‌شه. برای این‌که این تلاوت و تلاوت‌های مشابه از چنین وضعیتی دربیان، وقت زیادی صرف شد تا شنونده از شنیدن تلاوت لذت ببره، نه این‌که هر لحظه منتظر قطع و وصل شدن صدا باشه و اون صدای تق تق آزارش بده.
با این توضیحات، نسخه‌ای بسیار باکیفیت از این تلاوت زیبا رو به آقایان مهدی و عرشیای عزیز و سایر مخاطبان خوب وبلاگ تقدیم می‌کنم.

هزینه دانلود: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۶)

۲۴ آذر ۹۴ ، ۱۰:۴۶ عبدالباسط
سلام تشکر
پاسخ:
علیکم السلام
سپاس از حضور همیشگی شما
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سلام، با تشکر فراوان از زحمات شما و این همه وقتی که برای بهبود کیفیت تلاوتها صرف می کنید، اجرکم عندالله
تلاوتهای استادغلوش و بسیونی که فرمودید سال 70 جمع آوری کردین، بصورت صوتی هستن یا تصویری؟؟
پاسخ:
سلام آقا مصطفی
اون سال‌ها من ویدیو نداشتم و به عبارتی اصلاً ویدیو وسیلۀ مجاز محسوب نمی‌شد که حتی به جمع‌آوری تلاوت‌های تصویری فکر کنیم. اما همۀ کاست‌های تلاوت‌های استاد غلوش و بسیونی رو با جمع‌آوری پول تو جیبی‌هام خریدم و تا حدود 10 سال هم داشتم. بعد احساس کردم در طی این سال‌ها با تمام زیبایی و هنری که استاد بسیونی در تلاوت داشت، علاقۀ چندانی به شنیدن مکرر تلاوت‌های این استاد پیدا نکردم. این بود که تلاوت‌های استاد غلوش رو با یه هزینۀ قابل توجه دادم برام تبدیل به فایل صوتی کردند (اون سال‌ها هنوز این کارها برای همه مقدور نبود و تبدیل کاست به دیجیتال رو هر کسی انجام نمی‌داد) و همۀ نوارها رو یک‌جا به یک نفر فروختم که الان هم اون‌ها رو داره، ولی حاضر نیست حتی به خودم هم امانت بده!! البته بعداً که رادیو قرآن تلاوت‌های غلوش رو برای دانلود گذاشت، نسخه‌های رادیوقرآن رو جایگزین کردم، ولی هیچ‌وقت فایل تلاوت «ق ـ فجر» رو نگذاشت و من هم متأسفانه اون رو به اشتباه پاک کردم و الان تنها تلاوتی که از سال 68 استاد غلوش با کیفیت بالا ندارم، همون تلاوته.
البته حدس بنده اینه که شما بیشتر دنبال فایل‌های تصویری تلاوت‌ها هستید.
با سلام و خسته نباشید از بیش از 3000 تلاوت استاد عبدالباسط که در فضای مجازی موجود است چه تعداد آن تکراری می باشد و در کل  تعداد واقعی تلاوت های در دسترس استاد چقدر است
پاسخ:
سلام
تلاوت‌ها سه دسته‌اند: مجلسی، استودیویی متفرقه، استودیویی ختمات
در این بین از تلاوت‌های ختمات تا به حال حدود 450 تلاوت منتشر شده. اما تعداد دقیق تلاوت‌های مجلسی و استودیویی متفرقه مشخص نیست و حقیقتش بنده نیز حساب دقیقی ندارم؛ ولی اگر منظورتون اون مجموعۀ 3000 تایی هست که به صورت فایل rar برای دانلود وجود داره، باید بگم بیشتر از 2000 تاش تکراریه. یعنی مجموع تلاوت‌های منحصر به فرد در اون مجموعه از مجموع هر سه دسته، کمتر از 1000 تلاوته و به هیچ عنوان دانلودش رو به هیچ کس توصیه نمی‌کنم.
سلام
بله، فیلم تلاوتها رو میخواستم! استاد بسیونی سال 68 یک تلاوت زیبا از سوره مزمل حمدبقره خوندن (که فکر می کنم در مسجداعظم قم بوده، یعنی همون محفلی که استاد غلوش شاهکار "اسراء بلد" رو قرائت کردن). ظاهراً تا بحال فیلم هیچ کدوم از این تلاوتا از قرآن سیما پخش نشده و متاسفانه جایی پیدا نمیشن، گفتم شاید در آرشیو شما موجود باشن!

پاسخ:
سلام
دقیقاً درسته. اون تلاوت از جمله تلاوت‌های بسیونی بود که بهش خیلی هم علاقه داشتم، ولی نمی‌دونم چرا بعد از 10 سال به سرم زد که دیگه بسیونی گوش نکنم و... من نه‌تنها از اون تلاوت‌ها، بلکه از هیچ کدوم از تلاوت‌های قم فیلمی ندیدم. نمی‌دونم اصلاً وجود داره یا نه؟ بعدها در خودِ قم هم که گشتم چیزی پیدا نکردم.
سلام سپاس فراوان از شما بخاطر این تلاوت قشنگ
سلام علیکم متشکرم بخاطر نشر نوادر صوتی این اُسطوره تلاوت . خداوند والده مکرمه شما رو بیامرزه بدلیل توجه به مخاطبانتون و نشر قرائات زیبا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی