صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

با تبریک فراوان به مناسب میلاد سراسر نور پیامبر رحمت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) و امام جعفر صادق (علیه السلام) به خدمت همۀ دوستان عزیز؛ در حالی که به دلیل مشغلۀ زیاد، امشب برنامه‌ای برای گذاشتن پست جدید نداشتم، اما یک اتفاق خودم رو هم غافلگیر کرد.



امروز در بین سی‌دی‌های قدیمی خودم که سال‌ها بود داخل یک کیف خاک می‌خورد، دنبال یه نرم‌افزار قدیمی بودم که چشمم به یه سی‌دی از یاد رفته افتاد. این سی‌دی سال‌ها پیش یعنی زمانی که بسیاری از تلاوت‌های موجودِ حال حاضر هنوز منتشر نشده بودند، به دست من رسید و روی اون حدود 30 تلاوت‌ از استاد عبدالباسط وجود داشت. از اون موقع به بعد اون رو گم کرده بودم تا امروز که دوباره پیدا شد و بعد از بررسی تلاوت‌ها فهمیدم که نیمی از اونها نسخه‌های اصلی تلاوت‌های استودیویی از متفرقات، ختم ارباع، ختم 13 قاری و ختم مشترک 4 قاری هستند. کیفیت‌های عالی این نسخه‌ها مجابم کرد که با وجود کمبود وقتم اونها رو که هیچ نام و نشانی نداشتند و تنها با یک شماره از هم تفکیک شده بودند چک کنم. در نهایت دو تلاوت در بینشون پیدا کردم که تا به امروز جزو مفقودات محسوب می‌شدند و برای اولین‌بار در اینترنت منتشر می‌شن.
تلاوت اول، تلاوت 44 از ختم ارباع شامل آیات 12 تا 26 سوره مائده هست. از نواقص این ختمِ شاهکار استاد که در اواخر دهۀ 50 و دهۀ 60 میلادی اجرا شده، چند تلاوت مفقود در ماه رمضان گذشته منتشر شد و حالا این تلاوت هم به همۀ علاقه‌مندان به کلام وحی و صدای زیبای استاد عبدالباسط تقدیم می‌شه.

مائده 12 - 26 ـ تلاوت 44 از ختم مجود اول (ختم ارباع) ـ مدت: 29 دقیقه


و اما تلاوت دوم، تلاوت آیاتی از سوره یوسف هست که در زمرۀ متفرقات استاد قرار داره و البته زمان و مکان اجراش مشخص نیست. تا به امروز نسخۀ ناقصی از این تلاوت با کیفیت بسیار بد در اینترنت منتشر شده بود. اصل تلاوت از آیه 30 تا 53 سوره یوسف هست، اما اون فایل ناقص، در آیۀ 40 تموم می‌شد. خوشبختانه نسخۀ کامل و اصلی این تلاوت هم با کیفیت عالی در اون سی‌دی بود و به عنوان عیدانۀ دوم، تقدیم شما دوستان و همراهان همیشگی می‌شه.*

یوسف 30 - 53 ـ تلاوت 96 از ختم مجود اول (ختم ارباع) ـ مدت: 28 دقیقه


هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات


به این ترتیب، بعد از نسخۀ اصلی تلاوت «نور، بلد، نصر» که برای اولین‌بار از طریق این وبلاگ منتشر شد، این دو تلاوت هم به گنجینۀ جاودان تلاوت‌های استاد مرحوم عبدالباسط عبدالصمد اضافه می‌شه. ان‌شاءالله که بنده رو در این شب نورانی از دعای خیر محروم نکنید. عیدتون مبارک!



* وقتی لینک این تلاوت‌ها رو برای آقای محمد عبدالهادی فرستادم، ایشون نکته‌ای رو متذکر شدند که هم من و هم خودشون ازش غافل بودیم و اون هم این‌که تلاوت سوره یوسف هم از سری تلاوت‌های ختم ارباع، یعنی تلاوت شماره 96 این مجموعه هست.

نظرات  (۱۱)

اللهم صل علی اشرف الانبیاء و المرسلین،سیدنا محمد صلی الله علیه و سلم.

اللهم صل علی خاتم النبیین، شفیعنا محمد صلی الله علیه و سلم.

اللهم صل علی محمد و آله.

میلاد رسول مکرم اسلام و رئیس مذهب جعفری بر آحاد مسلمانان گرامی باد
الله یفتح علیک... جاری التحمیل
۰۷ دی ۹۴ ، ۲۳:۲۹ سیدرضامحمدی
باسلام خدمت داداش گلم، عیدتون مبارک امیدوارم در کنار خانواده محترم روز خوش وخرمی را سپری کنید، وروح والده محترم قرین رحمت الهی، 
یه سوال چرا دانلود نمیشه، مشکل از کجاست -هر کاری کردم دانلود نکرد
پاسخ:
سلام
ممنون آقا سیدرضا
لینک‌ها رو تست کردم، مشکلی نداشتند. دوباره سعی کنید، نباید این‌طوری باشه.
احسنتم بارک الله فیک
خیلی گلی
۰۹ دی ۹۴ ، ۱۱:۱۰ محمّدرضا فضلی
عرض ادب و احترام دارم محضر علی آقای بزرگوار و مخاطبین فرهیخته وبلاگ صوت داوود.
علی آقاجون با عرض پوزش، طی چند روز گذشته جایی بودم که اینترنت نداشتم و نتونستم باهاتون در تماس باشم و عید فرخنده اشرف الانبیاء و سیّد المرسلین حضرت ختمی مرتبت محمّد مصطفی و رئیس مذهب جعفری، امام جعفر صادق رو به شما و سایر دوستان تبریک و تهنیت عرض کنم. همه دوستان تبریک حقیر رو پذیرا باشید. امیدوارم این روز مبارک و مقدّس رو به شادی و فرخندگی سپری کرده باشید.
برادر بازهم دست مریزاد داری... هر دو تلاوت بسیار عالی و زحمت شما هم ستودنیه. از تلاوت سوره مبارکه تأثیر بیشتری گرفتم. خصوصاً که نغمه های جدیدی از استاد در این تلاوت شنیدم که بسیار زیبا بود و قبلاً نشنیده بودم. مثل مقطع آیه شریفه16 ؛ وَیُخْرِجُهُم مِّنِ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ... که بعد از اون مقطع سوره مبارکه تحریم؛ نُورُهُمْ یَسْعَى بَیْنَ أَیْدِیهِمْ... خیلی دلنشین و روحنوازه.
خدا خیرت بده عزیزم و انشاءالله والده ی ارجمندتون همنشین با بی بی فاطمه زهرا باشه.
پاسخ:
سلام، تشکر و تبریک خدمت شما برادر عزیزم.
ممنون از دعای خیرتون و مطلب زیبایی که نوشتید.
الله یجزیکم خیر الجزاء
بسیار بسیار عالی
سپاس از زحمات ارزنده شما
درخواست تلاوتی از استاد عبدالباسط دارم اگر مقدور بود ممنون می شوم:
سوره غافر آیات 1 تا 20 مجلسی است ولی صدای مستمعین خیلی به گوش نمی رسد 
فوق العاده زیبا، دلنشین و معنوی است
با تشکر
پاسخ:
سلام
تلاوتی که فرمودید، در آیه 20 تموم می‌شه؟ چون یه تلاوت مجلسی از سوره غافر هست که در آیه 23 تموم می‌شه و تلاوت 1-20 غافر مربوط به آفریقای جنوبیه که در اون صدای جمعیت بیشترین حد ممکن رو داره.
۱۰ دی ۹۴ ، ۱۸:۴۶ محمّدرضا فضلی
علی آقاجون سلام در پاسخی که به آقا مهدی گل در مورد تلاوتهای سوره مبارکه غافر دادی از تلاوتی مربوط به آفریقای جنوبی گفتی. میتونم ازت خواهش کنم این تلاوت رو هم در لیست درخواستهای بنده قرار بدی؟ این تلاوت رو نشنیدم، خوشحال میشم بنده رو قابل بدونی و فایل این تلاوت رو هم در وبلاگ قرار بدین.
بی نهایت ازت سپاسگزارم عزیز.
پاسخ:
اختیار دارید بزرگوار
به روی چشم
سلام
بله دقیقا در آیه 20 تمام می شه و به نظر در دهه 70 در مصر اجرا شده و فوق العاده زیبا و معنوی است و البته صدای جمعیت آرام است
پاسخ:
متأسفانه تلاوتی با این مشخصات فعلاً موجود نیست. تلاوت مجلسی‌ای که شروعش با سوره غافر باشه، فقط همون دوتاست که عرض شد. البته سه تلاوت‌ها هم هست که شروعشون با سوره زمر و پایانش در آیه 20 سوره غافر هست.
۱۲ دی ۹۴ ، ۰۹:۳۹ آریامهر شهسواری

سلام

 منم خیلی علاقه مندم تلاوتهایی از سوره مؤمن  استادو بشنوم چون فقط یک تلاوت از این سوره شنیدم که مربوط به اواخر عمر ایشونه .

البته اگر استاد این سوره رو حالا چه بصورت استدیویی و چه بصورت مجلسی در دهه 50 یا 60 تلاوت کردند حتما برام بذارید متشکرم
پاسخ:
سلام
به روی چشم. این کار رو انجام میدم.
دست شما درد نکنه. سوره مائده که جدید بود
در مورد سوره یوسف بله درسته این تلاوت جز ختم ارباع هست و همین 30-53 تو ختمات هست. منتها اشتباهی یه نسخه نصف نیمه و داغون تا آیه 40 توی متفرقات هم هست که باید حذف بشه.
ممنون که اصل قضیه رو روشن کردید
پاسخ:
سلامت باشید. خدا حفظتون کنه محمودآقای عزیز!
سلام دوست گرامی فکرنکنم کسی به اندازه من عبدالباسط رو دوست داشته باشه؛ممنون از وبلاگ فوق العاده شما؛ببخشید اگر امکان داره تلاوت استدیویی ایشان از سوره بقره که از آیه60 شروع شده رو برام پیدا کنید؛خیلی وقته دنبالشم
پاسخ:
سلام برادر عزیز
به روی چشم. اون تلاوت رو که مربوط به سال‌های جوانی استاد عبدالباسط هست رو دارم و با توجه به این‌که فقط یه نسخه ازش موجوده، شاید بتونم به زودی براتون آماده کنم و در وبلاگ بگذارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی