صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود


در این پست، یک تلاوت جدید به همراه نسخه اصلی سه تلاوت دیگر از استاد عبدالباسط با توثیق صحیح اونها تقدیم شما می‌شه.




چند سالی بود که یک تلاوت از استاد عبدالباسط با مشخصات «فرقان، بلد، کوثر» شنیده بودیم که نسخه منتشر شدۀ اون کیفیت چندان خوبی نداشت. تا این‌که در روزهای اخیر، نسخۀ جدیدی از اون تلاوت، به همراه یک تلاوت جدید با مشخصاتی تقریباً مشابه منتشر شد.
تلاوت تازه منتشر شده، در روز جمعه 2 می 1980 برابر با 12 اردیبهشت 1359 شمسی در مسجد السلام واقع در قریه شیخ عبدالحلیم محمود در استان شرقی مصر انجام شده. تلاوت‌های استاد عبدالباسط از سوره فرقان، عموماً تلاوت‌هایی زیبا هستند و من علاقۀ خاصی به تلاوت‌های استاد از این سوره مبارکه دارم. شنیدن این تلاوت دلنشین هم خالی از لطف نیست.


اما تلاوت نسبتاً مشهوری که ازش صحبت کردیم، حدود دو ماه و نیم قبل از تلاوت قبلی انجام شده. البته قبلاً سال این تلاوت، 1976 عنوان می‌شد، اما در نسخۀ جدید که با توثیق صحیح منتشر شده مشخص شد که این تلاوت در روز جمعه 14 مارس 1980 برابر با 24 اسفند 1358 شمسی در مسجد عبدالرحیم القنائی شهر قنای مصر انجام شده.
نسخۀ جدید این تلاوت رو هرچند نمی‌شه نسخۀ اصلی و بکر به شمار آورد، اما کیفیتش بسیار بسیار بهتر و بالاتر از همۀ نسخه‌های قبلی بود که در اونها، علاوه بر کیفیت نامطلوب، فواصل بین مقاطع به طرز مشهودی کم شده بود و در عوض، تا جایی که می‌تونستند مقاطع تکراری اضافه کردند بوند. البته با کارهایی که روی نسخۀ منتشر شده انجام شد، کیفیتش تا حد قابل توجهی ارتقا پیدا کرد و تبدیل به نسخۀ باکیفیت و قوی از این تلاوت شد.


سومین تلاوت این پست، نسخه اصلی تلاوت سوره اسراء هست که قبلاً اون رو با کیفیتی افتضاح و اکوی زیاد شنیده بودیم، ولی خوشبختانه نسخۀ اصلی این تلاوت با کیفیت عالی منتشر شد. این تلاوت بر اساس توثیق صحیح، در مکانی که روبه‌روی قصر عابدینِ قاهره واقع شده انجام شده. تاریخ دقیق اجرای این تلاوت تا به حال مشخص نبود، اما اعلام شد که در روز جمعه دوم مارس 1984 برابر با 12 اسفند 1362 شمسی اجرا شده. این تلاوت، یکی از تلاوت‌های زیبای کهنسالی استاد عبدالباسط هست که توصیه می‌کنم اون رو حتماً بشنوید.


تلاوت آخر این پست، نسخه‌ای با کیفیت از تلاوت توبه، قصارالسور هست که تا کنون، نسخه‌ای بسیار بی‌کیفیت ازش در دسترس بود. نسخۀ منتشر شده، نسخۀ بدون اکو و با کیفیتی مطلوب‌تره که البته مشکلاتی هم به لحاظ کیفیتی داشت. در نسخۀ پیش رو، اشکالات کیفیتی این تلاوت بسیار زیبا رو به حداقل رسوندم، به طوری که با نسخۀ منتشر شده، تفاوتی فاحشی داره و کیفیتش به طور مشهودی بالاتر از اونه. این تلاوت در روز میلاد رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) به روایت اهل تسنن، یعنی 12 ربیع الاول 1397 قمری، برابر با سوم مارس 1977 میلادی و 12 اسفند 1355 شمسی در مسجد امام حسین (علیه السلام) قاهره اجرا شده که ان‌شاءالله از شنیدنش لذت و بهرۀ کافی رو ببرید.



هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۱۰)

۱۴ دی ۹۴ ، ۲۳:۳۰ صادق اتحادی
با سلام خدمت آقای قنبری عزیز انشا الله خداوند والده ی مکرمه رو قرین رحمت بفرماید.
یه درخواست داشتم ازتون توی اینترنت خیلی اتفاقی یه قطعه از تلاوت زیبا رو دانلود کردم مشخصاتشم نوشته بود(حجرات و الطارق 1967) اگه مشخصاتش درسته که لطف کنید این تلاوت زیبا رو بزارید. اگر هم فکر میکنید اشتباهه بگید تا من اون قطعه رو براتون بفرستم.با تشکر
پاسخ:
سلام علیکم
شما لطف دارید آقا صادق عزیز
اون تلاوت رو مدتی پیش در وبلاگ و در این صفحه گذاشتم.
عرض ادب . ضمن تشکر از تلاوتهایی که در این پست قرار دادید .

    دنبال یک عکس از استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد هستم که کنار عکس در سمت راست  نوشته شده ملکوت آسمانی و استاد دستهاشونو روی گوشها گذاشتند . البته این عکس در اینترنت هست اما از کناره ها کات شده و همچنین سایزشو کوچک کردند .
 بچه بودم که این عکس رو از فروشگاه کانون شکوفه های دین در درب ورودی باب الجواد حرم مطهر خریدم و با یک نوار به معلمم هدیه کردم و متاسفانه دیگه هم چنین عکسی ندیدم . اون فروشگاهم ازاونجا بدلیل توسعه پیرامون حرم جمع شد و دیگه آدرسی ازش ندارم.

ضمنا عکس مشابه دیگری هم هست که نور ضعیفی داره و به زیبایی اون هم نیست و با اینکه این عکس هم همون عکسه ولی کنارش ملکوت آسمانی نوشته نشده و خیلی تیره و کم نوره  اگر شما طراح محترم سایت دیده باشید در عکس موجود در اینترنت که در سایت خود استاد عبدالباسط هم هست به جای ملکوت آسمانی از قسمت .... مآنی در عکس موجوده . در این عکس ، قبای استاد رنگ آبی آسمانی داره و پشت سر استاد نرده های قطور و شکیل طلایی وجود داره .

من از این عکس خاطرات زیادی دارم و این عکس خیلی با احساس کودکانه اون موقع من گره خورده بود از شما خواهشمندم در صورت داشتن این عکس  اونو در سایت قرار بدید که کمک شایانی به بنده می کنید .

پاسخ:
سلام و تشکر از لطف شما سرور گرامی

به احتمال فراوان عکس مورد نظر شما، تصویر استفاده شده در این پست هست. امیدارم که این‌طور باشه!
۱۴ دی ۹۴ ، ۲۳:۵۵ آریامهر شهسواری
سلام علیکم . درخواستی دارم از سوره مبارکه آل عمران آیات 33 تا  وارکعوا مع الراکعین . صدای شیخ شباهت به دوره 65 تا 70 میلادیشون داره . یک توضیح تکمیلی اینکه خب از این آیات تلاوت زیاد دارن اما در این تلاوت ایه فنادته الملائکة رو به سه روایت مختلف و بسار زیبا میخونه و در فراز سوم بجای فنادته الملئکة میخونه فناداه الملائکة . از شما بابت حسن توجه بنظرات مخاطبان و اجابت درخواستها سپاسگذارم
پاسخ:
سلام آقای شهسواری
تنها یک تلاوت مجلسی از استاد عبدالباسط هست که آیات 33 - 43 رو شامل می‌شه. جزئیات اون در ذهنم نیست، ولی به احتمال فراوان همون باشه که در سال 1966 در کویت اجرا شده.
۱۵ دی ۹۴ ، ۱۰:۱۷ آریامهر شهسواری
  دوست بزرگوار عنایت کنید اون قسمت از تلاوت رو استماع بفرمایید چنانچه اختلاف قرائت ذکر شده رو داشت لطف کنید لینک دانلودشو قرار بدید . بنده سالها قبل این تلاوت رو که واقعا بطور اتفاقی از رادیو قران پخش شد استماع کردم .
پاسخ:
تلاوت رو کنترل کردم. ظاهراً همون تلاوت مورد نظر شماست. اما با توجه به این‌که 5 نسخۀ مختلف ازش دارم، باید بهترینش رو براتون آماده کنم.
متشکرم . مکان عکس و طرز نشستن استاد همونه اما این عکس عکس مورد نظر من نیست همونطور که عرض کردم کنار اون عکس اون عبارت قید شده بود . در عین حال از لطف شما ممنونم
پاسخ:
خواهش می‌کنم. یعنی فقط اون عبارت رو نداره، یا این‌که عکس کلاً متفاوته؟ عبارت که در کنار استاد نبود؛ بلکه اون رو روی عکس انداختند. اما اگر منظورتون همین عکس ولی با یه مدل حالت متفاوته، بنده غیر از اون یکی عکسی که مستقیم به دوربین نگاه می‌کنه، عکس دیگری سراغ ندارم.
۱۵ دی ۹۴ ، ۱۴:۳۵ کیوان برزوئی کاخکی
سلام  قرائتی از سوره مبارکه محمد ص با صدای استاد عبدالباسط که مربوط به دهه 50 باشه دارین
اینجانب تا بحال تلاوتی از سوره محمد از ایام جوانی این استاد فقید نشنیدم اگه دارید بذارید
تشکر میکنم از زحمات بی وقفه شما
پاسخ:
سلام
اگر دوره‌های ختم قرآن استاد رو در نظر نگیریم، از استاد عبدالباسط فقط یک تلاوت از این سوره مبارکه هست که در همون ایام اجرا شده و ان‌شاءالله براتون توی وبلاگ می‌گذارم.
۱۵ دی ۹۴ ، ۱۷:۲۹ محمّدرضا فضلی
آقای قنبری عزیز عرض سلام و احترام و خسته نباشی بنده رو پذیرا باش. امیدوارم ایّام به کامت باشه. تلاوتهای این پست هم کما فی السّابق عالی و زحمتهای حضرتعالی هم بی چون و چرا، ستودنیه. از تلاوت سور مبارکه ی توبه و نبأ و انفطار و ضحی و انشراح، همونطور که در توضیحاتتون فرمودین، نسخه ی بی کیفیتی موجوده که دوستان تخریبچی زحمت کشیده و دورش رو هم تند کرده اند. به همین خاطر حدود چهار دقیقه از زمان واقعی این تلاوت پرشکوه کاسته شده. با استماع نسخه اصلی این تلاوت حضّ وافری بردم و همچنین دعاگوی شما عزیز و متمنّی الطاف بی پایان حضرت حق برای والده ی گرامیتون هستم.
برقرار باشی برادر...
پاسخ:
سلامت باشید ان شاء الله
۱۵ دی ۹۴ ، ۲۳:۳۶ کیوان برزوئی کاخکی


از شما ممنونم جناب قنبری که تلاوت سوره محمد ص دهه 50 رو در سایت قرار میدین
۱۶ دی ۹۴ ، ۱۷:۰۳ کیوان برزوئی کاخکی
این تلاوتی که گفتید استدیوئیست یا مجلسی؟ کل سوره محمد است؟ کیفیتش چطوره
پاسخ:
یه تلاوت استودیویی از آیه 4 تا 30 این سوره‌ست. کیفیتش هم خوبه
۱۹ دی ۹۴ ، ۱۲:۵۵ محمود مهدوی
با سلام و درود بشما استاد بزرگوار و عرض وقت بخیر و خوشی  استاد عزیز اگه تلاوتهای زیر را در ارشیوتون  دارید منت بذارید و برام تو وبلاگ منظور کنید خدا خیرتون دهد  متشکرم

مایده 117--109           مایده 109 تا اخر  به مدت 22دقیقه           فرقان و تکویر و شمس

کهف 79 تا اخر و تکویر 21-1            احزاب 48--38 و حاقه و تکویر   44دقیقه مجلسی        نمل 44-15  46 دقیقه 
 از صبر و حوصله  و محبت هاتون  ممنونم خدا نگهدارتون و سربلند باشید
پاسخ:
سلام

به‌جز «احزاب، حاقه، تکویر» بقیۀ تلاوت‌ها رو دارم و فکر کنم این تلاوت رو قبلاً هم خواسته بودید که عرض کردم توی آرشیوم نیست. البته دیگه جرأت نمی‌کنم بهتون بگم ممکنه ترکیبی باشه!!!

با این اوصاف، گمون کنم این‌بار شما و سایر دوستان باشید که باید تأخیر بنده رو تحمل کنید. شاید تا مدتی فقط فرصت کنم تلاوت‌های جدید رو توی وبلاگ بگذارم و به دلیل مشغلۀ زیاد، فرصت آماده کردن تلاوت‌های درخواستی رو نداشته باشم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی