صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

چند روز پیش، دو تصویر از استاد عبدالباسط در سفر به مالزی منتشر شد. با خودم گفتم که ای کاش تنها تلاوت به جا مونده از این سفر، کیفیت مناسبی داشت که به همراه این دو عکس، اون رو در وبلاگ می‌گذاشتم! انگار این دعای من زود مستجاب شد ...




از سفر استاد عبدالباسط به مالزی در سال 1965 تا به حال تنها یک تلاوت منتشر شده که اون هم تلاوتی کوتاه از سوره‌های قمر و رحمن هست. این تلاوت تا روز گذشته، تنها یک نسخۀ بی‌کیفیت داشت که با وجود زیبایی تلاوت، کمتر کسی رغبت به شنیدن اون پیدا می‌کرد. تا این‌که دیروز، نسخۀ باکیفیتی از این تلاوت زیبا منتشر شد و دوستداران صدای دلنشین اون استاد فقید رو خوشحال کرد. در این پست، ضمن تقدیم این تلاوت به شما دوستان عزیز، دو تلاوت زیبای دیگه از سوره‌های قمر و رحمن قرار می‌دم.





یکی از شاهکارهای استاد عبدالباسط ، تلاوتی زیبا از سوره‌های قمر، رحمن و تکویر در مسجد سیدة زینب هست که به احتمال فراوان، در اوایل دهۀ 70 میلادی اجرا شده. این تلاوت برای اولین‌بار در سال 1371 از رادیو قرآن پخش شد و بنده که در آخرین لحظه متوجه شدم و اون رو روی یک کاست سونی قدیمی ضبط کردم که البته کیفیتش هم بسیار خوب شد. این تلاوت، یکی از تلاوت‌های دوست‌داشتنی برای من هست و مطمئنم همگی شما ـ چه کسانی که قبلاً این تلاوت رو شنیدند و چه کسانی که برای اولین‌بار می‌شنوند ـ از شنیدن او بسیار لذت خواهند برد. البته بعد از سوره تکویر هم این تلاوت ادامه داشته که متأسفانه در همون‌جا تموم می‌شه و تا به حال، نسخۀ کاملش منتشر نشده.
در این پست، نسخۀ باکیفیتی از این تلاوت بسیار زیبا تقدیم شما دوستان عزیزم می‌کنم.


و اما آخرین تلاوت این پست، در قطر و پیش از اذان صبح اجرا شده. تلاوتی کوتاه از سوره‌های قمر و رحمن که بعد از اتمام تلاوت، شنوندۀ اذان صبح با صدای زیبای استاد عبدالباسط خواهیم بود.



هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۲۲)

۱۶ دی ۹۴ ، ۰۶:۴۷ عبدالباسط
سلام
خیلی تشکر از زحمات شما
یه صلوات و فاتحه تقدیم به روح والده گرانقدر شما
سلام و تشکر از تلاوتهای زیبای جدیدی که منتشر کردید . جناب قنبری عکس مورد نظر من این عکسه :

http://www.abdalbasit.com/modules/img/include/img.php?file=/modules/imgs//Colors/49.jpg&thumb=0

 اگر شما یا هر کدوم از دوستان کامل این عکسو با کیفیت بالا دارند طوری که بشه بزرگ کرد محبت کنید در سایت بذارید

درواقع این عکس همون عکس شماست ولی تغییرات فتوشاپی قشنگترش کرده
پاسخ:
سلام
عکستون که همون عکسه، کیفیت عکسی هم که بنده گذاشتم، کیفیت اصلی و عالیه. نمی‌دونم منظورتون از تغییرات فتوشاپی چیه؟! اگه مثل نمونۀ عکسی که گذاشتید باشه، کیفیت پایینش باعث شده کمی متفاوت به نظر بیاد. ولی عکس کار شدۀ‌ مدنظر شما رو به یاد نمیارم.
در هر حال عکس شما هم عالی بود . این عکس در چه سالی گرفته شده و در کدام مسجد بوده ؟ آقای قنبری شما اطلاع دارین چرا استاد عبدالباسط به ایران سفری نداشتند ؟ آیا بخاطر اختناق و اختلافات زمان پهلوی بوده ؟
پاسخ:
درباره زمان و مکان عکس چیزی نمی‌دونم و در واقع چیزی هم گفته نشده.
دلیل سفر استاد عبدالباسط هم اینه که اصولاً دعوتی ازشون نشده بود و با توجه به این‌که به بسیاری از کشورهای خاورمیانه سفر کردند، قطعاً اگر از ایران هم دعوتی صورت می‌گرفت قبول می‌کردند.
۱۶ دی ۹۴ ، ۲۲:۵۱ آریامهر شهسواری
سلام وقت عالی بخیر و نیکی .
 براء منم جای سواله که چرا با وجود اینکه مردم ما عاشق صدای عبدالباسط بودند
 و حتی از سفرهای مکه حجاج هم تعداد زیادی نوارهای گرامافون قدیمی به ایران آورده شده بود و بعد از دوره ی شاهنشاهی و انقلاب و شروع جنگ تحمیلی واقعا بستر مساعدی براء دعوت این بزرگوار مهیا نبوده ؟

 چه بسا کسانی که درهمون دوره ی خفقان و جنگ هم به ایران آمدند .. البته من از چند نفر هم شنیدم که بطور غیر رسمی ایشون به زیارت حرم امام رضا رفته اما به احتمال زیاد اینها شایعست
و فقط پسر ایشون به ایران سفر کرده . نظرتون چیه جناب قنبری؟
پاسخ:
بله، درسته
اونی که به زیارت امام رضا (ع) رفته پسر استاد بوده نه خودش. اون هم در همین سال‌های اخیر اتفاق افتاده
۱۷ دی ۹۴ ، ۱۴:۲۱ سیدرضامحمدی
باسلام خدمت برادر ارجمندم، خیلی ممنون وسپاس گذارم وتو این چند روز که نتونستم به شما سربزنم گذشت کن و از بابت تلاوت های نادر شیخ عبدالباسط ممنونم، دوتا تلاوت اولی خیلی جذاب بودن، وچند نکته وسوال؟ تو تلاوت اولی یه اتفاقی صورت میگیره دلیلش چی میتونه باشه تو وسطای سوره بود حتما گوش کنید، اما نکته ای که میخوام بگم تو تلاوت دوم قمر، رحمن، تکویر، استاد دوبار سوره تکویر رو میتونه ومیخواست بره آیه بعدی حتی هم آیه بعدی رو خوند، اما یکی از حضار گفت لا لا یعنی نه نه وحضار بعدی گفت نعم نعم یعنی بله بله، چون صدا خیلی نویزش بالا بود بلاخره از استاد میخوان یه بار دیگه از اول سوره تکویررو بخونه وخیلی جذاب دلنشیناجرا میکنه، وبه نظرم یه سمعیه باحالی در میاد؟ نظر شما چیه؟ 
وتلاوت دومی هدیه به روح والده محترم 
پاسخ:
سلام آقا سید گل

راستش چی بگم؟ صدا آدم رو کمی گمراه می‌کنه، ولی به نظرم صدای آدمیزاد باشه. حالا دلیلش چیه، نمی‌دونم.

دربارۀ تلاوت دوم هم ظاهراً همۀ‌ افراد حاضر در اون محفل آدم‌های پرشوری هستن.
۱۷ دی ۹۴ ، ۱۷:۰۴ کیوان برزوئی کاخکی
سلام آقای قنبری .
 وقتتون بخیر و امیدوارم لحظاتتون سرشار از خوبی و خوشی باشه ان شاءالله . امید به خدا چه موقع تلاوت درخواستی من از سوره مبارکه محمد صل الله علیه وآله وسلم را در وبلاگتون قرار می دهید ؟
پاسخ:
سلام
راستشو بخواید به دلیل مشغلۀ زیاد، شاید در چند ماهِ آینده زیاد فرصت نکنم به تلاوت‌های درخواستی برسم و شرمندۀ خیلی از دوستان بشم. ولی چون شما اولین‌باره که یه تلاوت رو درخواست می‌کنید، سعی خودم رو می‌کنم که همین‌ روزها تقدیمتون کنم.
جناب قنبری سلام. کوچکتر از آنم ک بخواهم جسارت ب خرج داده و مطلبی ب عنوان نصیحت یا پیشنهاد  ب حضورتان پیشکش نمایم.

رسول مکرم اسلام محمد مصطفی صلی الله علیه  می فرمایند : هر کاری با بسم الله الرحمن الرحیم شروع نشود بی سرانجام و ابتر می گردد.

چ خوب است مطالب و پست های وبلاگ صوت داوود را با  بسم الله آغاز نمایید.

از مدت ها قبل تصمیم ب چنین جسارتی داشتم اما فرصت گیر نمی آمد. مرا بابت این جسارت ببخشید.

روح والده مکرمه تان همجوار سیده زنان عفیفه، بانو فاطمه زهرا سلام الله علیها باشند.

امیدوارم خداوند، شفاعت سیده فاطمه زهرا سلام الله علیها و همه مادران عفیفه آرمیده در خاک را درباره لغزش های ما،قبول و از سوتی های ما ب لطف خویش درگذرد.
پاسخ:
سلام
خواهش می‌کنم.
حرفتون کاملاً درسته، ولی خب یه سری مسائل هم به عرف برمی‌گرده و در عرف وبلاگ‌نویسی بنده چنین چیزی ندیدم و با این‌که قطعاً در این مسئله هم خیر و برکت هست و هم ثواب فراوان، اما از اون‌جا که این وبلاگ، یه وبلاگ قرآنی هست، امیدوارم به کار نبردن نام خدا، خدشه‌ای به اصل ماجرا وارد نکنه.

با این حال ممنون از نظر و دعای خیرتون
۲۰ دی ۹۴ ، ۰۸:۵۹ محمد عقیلی از قشم
جزاکم الله خیرا
سلام 
تلاوت قمر رحمن تکویر یکی از خاطره انگیز ترین و زیباترین تلاوتهایی بود که شنیدم.یادمه برا اولین بار 13 سالم بود که از رادیو قران شنیدم تقریبا سال 81 بود.مخصوصا ترکیب های بیات و نهاوند استاد که بسیار دلنشینه.واون تحریر ابتدایی که روی کلمه الرحمن اجرا کردن واقعا خاطره انگیز بود. در ضمن خیلی مستمعین عجیب غریبی داشتن..یادش بخیر....
میشه اون نسخه ای که رو کاست ضبط کردین رو هم بذارین.؟هر چند ناقص باشه..از سوره قمر رحمن تکویر

پاسخ:
اون نسخه هیچ تفاوتی با نسخه‌ای که گذاشتم نداره؛ مطمئن باشید.
یه تلاوت از سوره نجم قبلا در خواست داده بودم که در استودیوی bbcاجرا شده بود اگه نسخه کامل و باکیفیتش رو  دارید قرار بدید.ممنون
پاسخ:
نسخۀ تلاوت که کامله، ولی کیفیتش در همون حدیه که توی وبلاگ گذاشتم. نسخۀ باکیفیت‌تر از اون تا الان منتشر نشده.
۲۰ دی ۹۴ ، ۱۷:۰۵ عرشیا هاشم زاده ی هاشمی
                     با سلام حضور تمامی برادران عزیز . همچنین تشکر ویژه از شما دوست عزیزم جناب آقای قنبری که با ذوق سرشارتون و توجه به ذوق پربار مخاطبان خوش سلیقه این وبلاگ بنده حقیر  رو مستفیض می فرمایید . بنده امروز تلاوتی از استاد عبدالباسط شنیدم که تاثیری متفاوت در من نهاد الله اکبر باور کنید دوستان ، هر چه بگم کم گفتم . بنده از طرفداران پروپاقرص و جدید این وبلاگم . در نظرات دوستان دقت کردم و نظر آقای کاخکی عزیز رو هم خوندم و با تلاش زیادی در جستجوی تلاوت سوره مبارکه محمد براومدم و نهایتا موفق به استماع این تلاوت شدم عجیب بود اصلا انتظارشو نداشتم اینقدر ماهرانه و اینقدر هوشمندانه آواگذاری رو آیات سوره محمد ص توسط شیخ صورت بپذیره غوغایی است این تلاوت مخصوصا قسمت نهر عسل در بهشت که واقعا این صدا ارتباطی با عالم ملکوت داره چون یک انسان معمولی نمیتونه اینطوری بخونه . واقعا خوشا بحال کسی که این صدای ملکوتی رو قدر بدونه و در کردارش انقلاب بوجود بیاره . متشکرم و عرضم تمام
سلام. برای من ایمیل فرستادید. اما متوجه منظورتان نشدم
پاسخ:
مطمئنید از طرف من بوده؟ بنده هیچ ایمیلی برای شما نفرستادم.
بله. نام شما بود. اما بی خیال.
پاسخ:
چرا بی‌خیال؟ موضوع جالب شد. لطف کنید همون ایمیل رو برام فوروارد کنید.
۲۲ دی ۹۴ ، ۲۳:۱۶ سیدرضامحمدی
سلام خدمت برادر ارجمندم آقای قنبری عزیز، شب شما بخیر، الان این پیامی که دارم مینویسم، تو رادیو تلاوت استثنایی سوره حجرات وحاقه شیخ عبدالباسط رو گوش میدم وتقدیم به روح والده گرامی،، چند سوال داشتم، 1زندگی نامه استاد تسویه چی رو میخوام،2قبلا چند تا تلاوت درخواستی از شما خواستم منتظرم ببینم کی وقت میکنین که حرف بنده حقیر رو گوش کنین، البته حق میدم چون میدونم مشغله زیادی دارین، اما همچنان منتظر.... 3دوست دارم 4 استاد عبدالباسط با شیخ شعیشع محفلی باهم داشتن یا نه بجز تو عراق وتلاوت 90دقیقه استآد در دهه 50...شرمنده مزاحم شدم 
پاسخ:
سلام آقا سید رضای عزیز
ممنون از این همه لطف و محبت حضرتعالی
اما پاسخ پرسش‌هاتون:
1. البته متوجه نشدم منظورتون مرحوم تسویه‌چی پدر هست یا پسر. با این حال در این صفحه و این یکی صفحه، مرور بسیار کوتاهی به زندگی‌نامه این اساتید شده.
2. این‌که سرم حسابی شلوغه و همین‌قدر هم که به نظرات شما عزیزان جواب می‌دم به نظر خودم شاهکار می‌کنم. با این حال، تلاوت‌های درخواستی از طرف شما رو در ذهن ندارم و متأسفانه چیزی هم یادداشت نکردم. با عرض معذرت می‌شه بفرمایید کدوم تلاوت‌ها رو خواسته بودید؟
3. شما لطف دارید و بنده رو شرمنده می‌کنید بزرگوار.
4. قطعاً محافل مشترکی داشتند. یکی از مشهورترین اونها همون محفلی هست که استاد عبدالباسط ، تلاوت اسطوره‌ایه «مریم، تکویر» رو در مسجد اموی دمشق اجرا کردند. البته یادم نیست تلاوت استاد شعیشع در این محفل کدوم بود؛ چون قبلاً فایلش رو داشتم و متأسفانه همراه با بسیاری از تلاوت‌های سایر اساتید، اون رو از دست دادم. به احتمال زیاد، سایر دوستان می‌دونند.
شما مراحمید آقا سید. باز هم شرمنده که اگه درخواستی داشتی و بنده فراموش کردم!
۲۳ دی ۹۴ ، ۰۰:۵۲ سیدرضامحمدی
سلام دوباره، منظورم پسرش بود؟ دلیل مرگش چه بود؟- الان بکلی از ذهنم پریده چه تلاوتی میخواستم، -مگه بجز استاد عبدالباسط، استاد شعیشع به سوریه سفر داشتن اگه یه روز تلاوتش رو پیدا کردی برام ایمیل کن؟ شب شما زیبا
پاسخ:
سلام
تا جایی که یادمه، به دلیل بیماری از دنیا رفت.
بله، استاد شعیشع هم در همون محفل تلاوت داشته. صدای حضار در محفل در اون تلاوت کاملاً به تلاوت مریم، تکویر یکسان بود، ولی متأسفانه خودِ تلاوت رو یادم نیست چی بود!! خودم هم مشتاقم دوباره اون رو پیدا کنم.
۲۳ دی ۹۴ ، ۱۲:۲۷ سیدرضامحمدی
سلام آقای قنبری، شما واسم ایمیل دادین گمون کنم اشتباهی اومده، 
پاسخ:
سلام
نه خیر. تقصیر آقای عبوسیه که یه ایمیل رو برای چند نفر فرستاده و وقتی جواب ایشون رو دادم، اون جواب به همۀ افراد ارسال شده. البته شوخی کردم، یه وقت آقای عبوسی به دل نگیره!
۲۳ دی ۹۴ ، ۱۲:۴۹ محمّدرضا فضلی
       جناب استاد قنبری عزیز عرض ارادت بنده رو پذیرا باشید. با عرض پوزش سوالی داشتم؛ در پست روز یکشنبه 7 تیر 94  تلاوتی از سور مبارکه اسرا 1-25، تکویر و شمس گذاشتین که توثیق اون اثر جاودان رو شهر حلب، مسجد اموی و به سال 1957 میلادی ذکر نمودین ولی حقیر در آرشیو مختصر و کوچیکم این تلاوت رو دارم که ظاهراً از رادیو قاهره ضبط شده و مجری برنامه شناسنامه ای که از این تلاوت ارائه داده، مرسی ابوالعبّاس در شهر اسکندریه و به سال 1965 است. میتونم ازتون خواهش کنم توضیحی در این باب مرحمت بفرمایید یا اگر نیاز به تحقیقی هم هست این بزرگواری رو در حق بنده بفرمایید. البتّه با اجازه تون این فایل رو واستون ایمیل میکنم تا شما هم ملاحظه بفرمایید. پیشاپیش بابت زحمتی که بهتون دادم سپاسگزارم.
ضمناً امیدوارم تلاوتهای درخواستی بنده رو فراموش نکرده باشید.
ایّام به کام، دست ایزد نگهدارتون.
پاسخ:
سلام
متأسفانه توثیق رادیو قرآن مصر، مثل بسیاری از توثیقاتی که مطرح می‌کنند اشتباهه. برای مثال، اونها تلاوت‌های استودیوییِ مجلسی شده رو با توثیق جعلی پخش می‌کنن؛ یا مثلاً سابقه داره که تلاوت بعضی اساتید در ایران رو با یه توثیق جعلی، به یکی از مساجد مصر منتسب کردند. اون توثیقی که نویسنده اعلام می‌کنه بنده هم شنیدم، ولی شما بهش توجه نکنید.
۲۵ دی ۹۴ ، ۱۲:۱۸ سامان --م
سلام و ارادت  خسته نباشید   تازه با وبلاگ شما اشنا شده ام و از تلاشهای خوب شما ممنونم  سرباز ناجا هستم و اکثر شبها گشت میرم  اگه ممکنه تلاوتهای کوتاه 13 قاری که 35تلاوته را خارج از نوبت تو وبلاگ بذارید تا ضبط کنم و شبها موقع گشت از فلش گوش کنم  متشکرم و دعاگوی شما 
پاسخ:
سلام دوست گرامی
خیلی وقته که همچین تصمیمی دارم، ولی فرصتش پیش نیومده که بتونم همه رو آماده کنم. البته یک سری از این تلاوت‌ها توی وبلاگ هست که می‌تونید فعلاً از اونها استفاده کنید تا به یاری خدا بقیه رو هم آماده کنم.
باعرض سلام 
تلاوتی  تصویری از استاد دیده ام که سوره الرحمن  و قصار السور را همراه باگریه تلاوت میکنند. لطفا در صورت امکان نسخه کامل این تلاوت را به اشتراک بگذارید.
پاسخ:
سلام
بنده چندبار خدمت دوستان عرض کردم که فعلاً برای آپلود تلاوت‌های تصویری برنامه‌ای ندارم. البته شاید در آینده این کار رو انجام بدم، ولی شما دوست عزیز رو به وبلاگ برادر خوبم آقای عبوسی راهنمایی می‌کنم و می‌تونید اون تلاوت رو از این لینک دانلود کنید.
البته این نکته رو هم توضیح بدم که صحنۀ مورد نظر شما، مربوط به تلاوت حشر، قصارالسور هست. تلاوت قمر، رحمن هم در همون محفل اجرا شده و لینکی که بهتون معرفی کردم، لینک هر دو تلاوت با کیفیت بالاست.
۲۳ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۰۱ اسماعیل درخشان
سلام عرض ادب، ازتلاشتون تشکر اما استاد عبدالباسط رحمه الله تلاوتی از سوره مبارکه مریم علیها سلام دارند که در کشور مالزی تلاوت کردند و موقع تلاوت استاد محدصدیق منشاوی و رییس اوقاف مالزی کنار ایشان نشسته اندحتی صدای استاد دراین تلاوت نامساعد است ...من الله التوفیق
پاسخ:
سلام
نمی‌دونم منظورتون کدوم تلاوته؟! اگه شما خودتون این تلاوت رو دارید خوشحال می‌شم حداقل یک مقطع ازش برام ارسال کنید؛ چون از دو حال خارج نیست: یا یه تلاوت نادر هست که در آرشیو بنده و سایر دوستان نیست، یا این‌که توثیق اشتباهی برای این تلاوت ذکر شده و مربوط به جای دیگه‌ست.
سلام,آقای قنبری لینک تلاوت (قمر 49 - آخر، رحمن 1 - 27، تکویر ) مشکل داره
پاسخ:
سلام
چک کردم مشکلی نداره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی