صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

تلاوت تازه منتشر شده: اعراف، بلد

جمعه, ۲۵ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰ ب.ظ

در این پست، تلاوتی جدید و بسیار زیبا رو تقدیم حضورتون می‌کنم.




تلاوت اعراف، بلد، از جمله تلاوت‌هایی هست که قبلاً مقطعی از اون منتشر شده بود و هفتۀ گذشته، از نسخۀ کاملش با کیفیت بسیار عالی رونمایی شد. این تلاوت، از سری تلاوت‌های قصر الجمهوری در بغداد هست که از زیبایی خاصی برخورداره و مطمئنم از شنیدن اون لذت کافی رو خواهید برد.
تاریخ اجرای این تلاوت در نسخۀ منتشر شده، 1965 عنوان شده که قطعاً اشتباه هست و بنابر قول موثق، همۀ این تلاوت‌ها در سال 1964 و در زمان ریاست جمهوری عبدالسلام عارف انجام شدند.

اعراف 142 - 155، بلد-1 - 12 ـ بغداد، کاخ ریاست جمهورى، 1964 ـ مدت: 30 دقیقه

هزینه دانلود: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۱۶)

سلام . اتلاوت رو اشتباهی بارگذاری کردید فکر کنم . این تلاوت : آیات 42-58 اعراف هستش. قبلا این تلاوت رو منتشر کرده بودن اما نسخه شما با کیفیت تره.
جزاک الله بالخیر
پاسخ:
سلام
با عرض پوزش لینک اصلاح شد.
سلام داداش
لینک با خوده متن نمیخونه
لینک سوره اعراف آیه 42 تا 58 
ممنونم
پاسخ:
سلام
اصلاح شد.
۲۶ دی ۹۴ ، ۱۵:۱۱ سیدرضامحمدی
باسلام خدمت آقای قنبری، بابت تلاوت زیبا که گذاشتین ممنون، فقط خواستم بگم به آقامصطفی درباره تلاوت استاد شعیشع در سفر با عبدالباسط به کشور سوریه که سال 58 باشه را گفتن اصلا من نشنیدم وندارم، حالا من دارم دنبالش میگردم 
۲۶ دی ۹۴ ، ۲۰:۳۴ آریامهر شهسواری
سلام وقتتون بخیر تلاوت زیبایی بود مستفیض شدیم . چند سوال 

استاد عبدالباسط در چه سالی به آمریکا سفر کردن و در کدوم شهرها تلاوت داشتند
۲. چرا تلاوتهای استدیویی عبدالباسط از دهه ۶۰ به بعد دیگه اون حلاوت دهه ۵۰  و نداره

۳.آمار تلاوتهای ضبط شده که البته صحیح هم نیست موجوده اما واقعا صوت ارزشمند استاد در دهه ۵۰ اینقدر کم ضبط شده مخصوصا طریقه آهنگین خاص استدیویی اون زمانشون؟
۴. استاد در چه سنی ازدواج کردند؟
۵.تلاوت درخواستیم یادتونه.؟ آل عمران
۶. بیماری خاصی داشتند استاد ؟چون بنسبت بازم خیلی عمر نکردن.  البته واقعا جاء سوال بوده برام که چرا استاد یهویی اینقدر پیر شدند؟
پاسخ:
سلام
1. از سفرهای استاد عبدالباسط به امریکا فقط تلاوت‌های دهه 80 باقی مونده که تاریخ‌هایی مثل 1984 و 1987 براشون نقل کردند، ولی قطعاً استاد سفرهای بیشتری به این کشور داشتند؛ به طوری که خودشون گفتند به 14 ایالت امریکا سفر کردند و در لوس‌آنجلس، شیکاگو و... تلاوت داشتند.
2. البته تلاوت‌های اوایل دهۀ 60 هم دست کمی از تلاوت‌های دهۀ 50 ندارند، ولی خب طبیعیه که هرچی سن بالاتر رفته،‌ قدرت صدا و طول نفس هم کمتر شده و همین هم تا حدودی باعث ایجاد تفاوت در سبک تلاوت شده.
3. هیچ آماری از تلاوت‌های استاد نمی‌شه ارائه کرد؛ چنان‌که هنوز هم که هنوزه داره نوادری منتشر می‌شه که تا به حال نبوده. تلاوت‌های دهۀ 50 هم به طور حتم کم نبودند، ولی چیزی که معلومه، بسیاری از اونها به درستی نگهداری نشدند و از بین رفتند یا این‌که در اختیار افرادی هستند که منتشرشون نمی‌کنند.
4. به جان خودم نمی‌دونم.
5. بله، نه تنها یادمه، بلکه مقداری از کارهاش رو هم انجام دادم، ولی متأسفانه در نسخه‌های مختلف این تلاوت، اختلاف مقاطع وجود داره و نیاز به وقت بیشتری داره تا یه نسخۀ کامل و با کیفیت به دست بیاد. این روزها هم وقت زیادی ندارم که برای آماده کردن درخواست‌های شما دوستان بذارم و از این بابت شرمنده‌م. جواب کامنت‌ها رو هم به احترام شما عزیزان می‌دم، وگرنه برای همین‌ها هم اون‌طور که باید و شاید فرصت نمی‌کنم.
6. استاد عبدالباسط به دلیل بیماری دیابت و سرطان کبد از دنیا رفتند که قطعاً دلیل پیری زودرس هم همین بیماری‌ها بوده.
سلام . کارتون عالیه . خیلی خوشحالم از آشنایی با وبلاگتون . این سایت سرتیتر موتور  جستجوی موبایل منه و همیشه اول کار بشما سری میزنم . خداوند روح مادرتان را غریق رحمت بفرماید .
پاسخ:
سلام
اختیار دارید دوست عزیز
ممنون از نظری که دادید و همچنین دعای خیرتون
۲۷ دی ۹۴ ، ۰۱:۱۱ سیدرضامحمدی
سلام خدمت داداش گلم خواستم بگم جواب شما را تکمیل کنم استاد در سن 22 سالگی ازدواج کردن وهمسر ایشان دختر خاله ایشان هستند،
۲۷ دی ۹۴ ، ۱۲:۳۸ سامان --م
درود و سلام و عرض ارادت    در بخش طبقه بندی موضوعی از یک سری سوره ها هیچ تلاوتی موجود نیست البته منظور سوره هایی است که استاد از انها تلاوت داره اگه ممکنه انها را هم تکمیل کنید   من چون مشخصات تلاوتهای 13 قاری رو نمیدونم نتونستم   از وبلاگ استفاده کنم    در ضمن ایا تلاوتی از سوره حج 14--41 موجود است یا اطلاعات نادرسته ممنونم و منتظر فایل تلاوتهای 13 قاری هستم  خیلی متشکرم
پاسخ:
سلام
سوره‌هایی که در طبقه‌بندی موضوعی قرار نگرفتند، فقط در ختمات استاد وجود دارند و نه در تلاوت‌های محفلی یا متفرقات استودیویی. به همین دلیله که در اون بخش قرار نگرفتند. با این حال، در آینده عناوین دیگری رو هم به این بخش باید اضافه کنم و طبقه‌بندی موضوعی نیاز به تغییر و تکمیل داره که به طور مثال، برای شما مشخص باشه تلاوت‌های ختمات در کدوم قسمت قرار دارند. البته این کار، کمی زمان‌بر هست و ممکنه مدتی طول بکشه تا انجام بشه. با این حال، شما برای پیدا کردن تلاوت‌های ختم 13 قاری فعلاً می‌تونید از قسمت جستجوی وبلاگ استفاده کنید و با تایپ عبارت «ختم 13 قاری» مواردی که در وبلاگ وجود داره رو پیدا کنید.
۲۷ دی ۹۴ ، ۱۳:۱۵ علیرضا هادی
برادر عزیز سلام و خدا قوت حالتون خوبه  سه تا تلاوت تایم کوتاه تقاضا دارم اگر داشتید منت بذارید و در وبلاگ منظور کنید  کمال تشکر را دارم زنده باشید   انعام 115 الی125   و   اعراف 88 الی 102   و  مایده47 الی 56
پاسخ:
سلام
ممنونم دوست گرامی
هر سه تلاوت درخواستی جنابعالی از ختم 13 قاری هستند. کمی فرصت بدید، ان‌شاءالله تقدیمتون خواهم کرد.
سلام. در جایی خواندم( ب خدا یادم نمیاد در کدام سایت) ک همسر استاد عبدالباسط، دختر عمویشان بودند.حالا کدام صحیح است؟؟؟؟؟ دختر خاله یا دختر عمو؟؟؟؟؟؟ بین علما اختلاف افتاد.

واما درباره اکبرالقراء ایشان در سال 1928 ( 23سالگی) با دوشیزه فاطمه محمد عمر ک 17 سال سن داشت، پیوند مقدس زناشویی بستند.

دوشیزه فاطمه دختر دکتر محمد عمر، یکی از علمای مطرح شهر دمیاط است و جناب دکتر در شهر دمیاط مدارس و دانشکده هایی را ساخته بودند.

حضرت استاد در خاطراتشان فرموده اند: پس از اتمام تلاوتم در مراسم ختم سعد زغلول( رهبر قیام 1919) ک شکر خدا با استقبال شورانگیز مستمعین مواجه شدم، جناب دکتر مرا برای صرف صبحانه ب منزل دعوت کرد و من پذیرفتم. وقتی وارد منزل جناب دکتر شدم، تصادفا دخترک نوجوانی را دیدم ک از پس پرده اتاقش مرا می نگرد.آن وقت من 22 سال داشتم.

نقل شده است ک تلاوت اکبرالقرا در آن مراسم، بهترین تلاوت بود و بعضی از قراء حاضر در آن مراسم، حسادتشان ب غلیان آمد.

قل موتوا بغیظکم
سلام و شب بخیر  ممنون از توضیحاتتون  در مورد تلاوت سوره حج 14--41 پاسخ ندادید درضمن  قسمت جستجو در وبلاگ  در کدوم بخشه و کجا باید ختم 13 قاری تایپ بشه  میبخشید که وقتتونو میگیرم  ممنون و سپاسگزارم
پاسخ:
سلام
ببخشید اون نکته رو یادم رفت. یه تلاوت از ختمات استاد هست که شروعش آیۀ 14 هست، اما فکر کنم در آیۀ 50 به بعد تموم می‌شه. الان آرشیوم در اختیارم نیست که دقیق‌تر توضیح بدم. غیر از این، مورد دیگری وجود نداره یا من ندیدم.
کادر جستجو در سمت چپ بالای صفحه زیر توضیحاتی که دربارۀ وبلاگ دادم قرار داره.
۲۷ دی ۹۴ ، ۲۲:۱۶ هاشم زاده
در گذشت استاد برادر حمیدرضا عباسی قاری بین المللی مشهد را به خانواده ایشون و تمام قران دوستان ارجمند تسلیت عرض میکنم . برای شادی روح این عزیز رحم الله لمن یقراء الفاتحه مع الصلوات
پاسخ:
بله واقعاً خبر ناراحت‌کننده‌ای بود.
در تابستان سال 1371 این توفیق رو داشتم که در محافل قرائت این قاری فقید که اون موقع در سال‌های نوجوانی بودند حضور داشتم. از قضا با هم رفاقتی هم پیدا کرده بودیم. در اون زمان همۀ تلاوت‌های ایشان به سبک استاد عبدالباسط بود و دو قاری دیگه هم که یکیشون هادی فاضلی نام داشت مرحوم عباسی رو در اون محافل همراهی می‌کردند.
اللهم اغفر له و ارحمه ...
۲۸ دی ۹۴ ، ۰۹:۵۱ محمد عقیلی از قشم
احسنت بر شما
سلام 
اگه از تلاوتهای جوانی استاد حصان تلاوتهای زیبایی دارید حتما قرار بدید.در ضمن تلاوت معروف سوره نمل رو در چه سالی قرائت کردن؟
پاسخ:
سلام
متأسفانه از استاد حصان فقط چند تلاوت در آرشیو دارم که هیچ کدوم مربوط به سال‌های جوانی ایشون نیست. ضمن این‌که پاسخ سؤالتون رو شاید مدیر وبلاگ اکبرالقراء بتونند بدند.
درود برشما و عرض ارادت  رکود اقتصادی و رکود مسکن و سایر رکودها به سایت های هنری و قرانی هم سرایت کرده  اوضاع کسالت بار و افسردگی میاره  نه تلاوت تازه ای نه تلاوت درخواستی ونه تلاوت باز سازی شده ای  ادم دلش میگیره شما چطور  ممنونم و خواستم کمی وقتتونو بگیرم منظور خاصی نداشتم زنده باشید
پاسخ:
سلام خدمت شما سرور گرامی
بنده به خاطر همۀ مواردی که فرمودید پوزش می‌خوام. البته از سایر دوستان و دلیل این‌که چرا وبلاگ‌هاشون رو به روز نمی‌کنن اطلاعی ندارم، ولی بنده متأسفانه مشغلۀ زیادی دارم و شاید این وضعیت تا آخر سال هم ادامه داشته باشه. با این حال، به زودی یک پست جدید می‌گذارم و چند تلاوت رو تقدیمتون می‌کنم.
خیلی ممنونم و سباسگزار  خدا والده گرامی رو قرین رحمت کنه
پاسخ:
خداوند به جنابعالی هم اجر بده، ان‌شاءالله
۰۶ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۲۹ سیدرضامحمدی
سلام خدمت برادر گلم، آقای قنبری کم پیدای، خبری ازتون نیست؟ آقا قنبری تلاوت استاد شعیشع در کشور سوریه را پیدا کردی یانه در کنار شیخ عبدالباسط یا نه؟ 
پاسخ:
سلام
یه کم کارهام زیاده، خیلی فرصت نمی‌کنم به وبلاگ برسم. اون تلاوت رو هم نه، اصلاً دنبالش نبودم که پیدا کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی