صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

در هفتۀ گذشته، نسخه اصلی کامل یکی از تلاوت‌های زیبای استاد عبدالباسط منتشر شد.




این تلاوت که به حال نسخه‌های بی‌کیفیت و ناقصی از اون در دست بود، هفتۀ‌ گذشته به صورت کامل و با کیفیت عالی و اصلی منتشر شد. در نسخه‌هایی که پیشتر در دسترس بود، علاوه بر کیفیت بسیار پایین اون‌ها، مقاطعی از سوره حاقه وجود نداشت و همچنین سوره تکویر هم به طور کامل حذف شده بود که خوشبختانه در نسخۀ منتشر شده هیچ کدوم از این مشکلات وجود نداره. در نسخه‌ای که تقدیمتون می‌شه، اندک اشکالات کیفیتی نسخۀ منتشر شده هم برطرف شده و اون رو با کیفیت عالی می‌شنوید.
 امیدوارم این تلاوت که اولین فایل بارگذاری شده بعد از انتقال وبلاگ به آدرس جدید هست، مورد توجه شما دوستان خوبم قرار بگیره و بنده رو هم از دعای خیرتون محروم نفرمایید.

مقطعی از این تلاوت

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


نظرات  (۱۷)

۳۰ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۵۸ صادق اتحادی
با سلام خدمت استاد قربانی واقعا این وبلاگ خیلی بهتر و شکیل تر از اون قبلیست امیدوارم همچنان ما رو از تلاوت های استاد عبدالباسط  مسفیض کنید.اجرکم عندالله
پاسخ:
سلام آقا صادق عزیز
شما لطف دارید؛ در ضمن مخلص شما قنبری هستم.
تشکر برادر عزیز
پاسخ:
پاینده باشید.
الف مبروک لبیت الجدید.... :)
کار خوبی کردی. کلا کامنت ها هم از بین رفته بود...
الان می تونم آدرس وبلاگ شما رو اضافه کنم که هر وقت پست جدید زدید با خبر بشم. البته با تاخیر های چند ساعته شما حساب کن :)
پاسخ:
الله عزیزک أخی محمود
یه بار بزرگ از روی دوشم برداشته شد.
جالب بود که نظرات توی قسمت مدیریت بود، ولی توی خود وبلاگ دیده نمی‌شدند. پست‌های شهریور هم تا قبل از این‌که پست تغییر آدرس رو بگذارم توی وبلاگ بودند و از صفحه مدیریت حذف شده بودند؛ به محض این‌که این پست رو گذاشتم، اونا هم از بین رفتند.
سلام.تأسیس شعبه دوم و در واقع شعبه اصلی وبلاگ رو تبریک میگم.تلاوت های مرحوم عبدالباسط عموما کوتاه و 30 یا 40 دقیقه هستند.البته نقل شده ک ایشان در اندونزی از اوایل یا اواسط شب تا نزدیک اذان صبح مشغول تلاوت محفلی بودند.با توجه ب سبک ایشان و شیوه ایشان در اجرای مقامات،بنده معتقد هستم ک اگر این ماجرا صحت داشته باشد ،ب این صورت بود ک استاد در اون مسجد در واقع چند تلاوت 30 یا 40 دقیقه اجرا کردند ن اینکه کلا یکسر 4 ساعت بخوانند. این تلاوت طولانی ترین تلاوت ایشان هست ک تا ب الان شنیدم.آیا تلاوت 70 دقیقه ب بالا از ایشان موجود هست؟

اما در مورد نابغه بزرگ و خورشید فروزان آسمان پراختر تلاوت قرآن مجید،مرحوم مصطفی اسماعیل؛تلاوت هایی ک از ایشان فعلا در دسترس ما هست، تقریبا نزدیک ب 80 درصد اونها 70 تا 100 دقیقه هستند(طولانی ترین تلاوت در دسترس از ایشان،سوپر تلاوت هود حاقه شمس ب مدت 117 دقیقه هست ک سال 1976 در مسجد ابوالعلا خوانده شده است).البته ایشان در دوران جوانی( اواسط 1920 تا اواسط 1940)مدت زمان تلاوت هایشان 4 تا 5 ساعت بوده است،در صحت این مطلب کوچکترین تردیدی نیست.در تمام مصر این مسئله اظهر من الشمس هست ک استاد بنا ب اجبار رادیو؛تلاوت های خودشان را ب 30 دقیقه کاهش دادند تا قابل پخش از رادیو گردد.البته این نکته قابل ذکر هست ک استاد اصلا از اجراهای 30 دقیقه ای رضایت خاطر نداشتند و اصرار شدید مسئولین رادیو(درخواست های مکرر در مکرر شنوندگان) ایشان را در شرایطی قرار داد ک باعث شد تسلیم خواسته رادیو شوند و بر خلاف میلشان ب اجراهای رادیویی استدیویی و اجراهای مجلسی رادیویی ب مدت 30 دقیقه یا نهایتا 40 دقیقه بپردازند.
از این مسئله نمی توان چشم پوشید ک استاد مصطفی اسماعیل در بین مردم مصر و بویژه سمیعه ها از چنان پایگاه مردمی برخوردار بودند ک اصرار داشتند ک استاد حتما در رادیو و تلویزیون هم؛تلاوت داشته باشند؛ جدا از تلاوات مجلسی.

پاسخ:
سلام
ممنون از شما.
درباره استاد عبدالباسط باید بگم قطعاً ایشون هم تلاوت مجلسی طولانی داشتند، ولی متأسفانه در حال حاضر چیزی از اون‌ها به جا نمونده. البته شاید به این دلیل که استاد عبدالباسط کار خودشون رو با رادیو شروع کردند، از همون ابتدا متوسط مدت تلاوت‌هاشون بین 30 تا 40 دقیقه بوده. اما دربارۀ تلاوت‌های مجلسی چند نقل هست که تلاوت‌های طولانی هم داشتند، اما همون‌طور که شما گفتید، طولانی‌ترین تلاوت به جا مونده از استاد تا این لحظه همین تلاوته.

درباره استاد مصطفی اسماعیل هم از توضیحات مفید و ارزندۀ شما ممنونم.
۳۱ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۵۱ سید رضا محمدی
سلام خدمت برادر گلم آقای قنبری، بابت تلاوت زیبای استاد عبدالباسط ممنون، وتقدیم به روح پاک والده محترم. ،،درضمن یه درخواست داشتم، تلاوت سوره قمر ورحمان وقصار در دهه 50 میلادی در کشور سوریه رو میخوام البته اگه زحمتی نیست هم تلاوت اصلی وهم مال رادیو قرآن رو میخوام به ایمیلم بفرست 
پاسخ:
سلام علیکم و رحمة الله
بحمدالله لطف شما دوست عزیز همواره شامل حال بنده بوده و از این بابت ازتون ممنونم.
دربارۀ درخواستتون هم نسخه اصلی رو می‌تونید از بخش تلاوت‌های «قمر، رحمن، واقعه» در سمت چپ وبلاگ پیدا کنید. این تلاوت در پست شماره 15 وبلاگ موجوده. نسخه رادیو قرآن رو هم می‌تونید از لینک زیر دانلود کنید. باز هم اگه مشکلی بود بفرمایید تا هر دو لینک رو به ایمیلتون بفرستم.

radioquran.ir/design/radioquran/http://radioquran.ir/my_doc/radioquran/services/TELAVAT/BATELAVAT/shahkare%20mesri/abdolbaset_qamar%20%2049-end_rahman%201-17_naba%20%2031-end_takwir_zoha_sharh_hamd_baqarah.mp3
سلام علیکم و رحمة الله
اولاً عیدقربان و همچنین تاسیس شعبه جدید وبلاگ در بیان رو تبریک میگم (کاری که می بایست خیلی وقت پیش میکردین!!)
ثانیاً در مورد نظر آقا احسان (تلاوتهای طولانی استاد عبدالباسط) با اجازتون چند خط توضیح بدم.  فکر می کنم طولانی ترین تلاوتی که تابحال از عبدالباسط منتشر شده تلاوت سوره یوسف تکویر (اسکندریه1962) باشه که 63 دقیقه هست. و جالبه بدونید این تلاوت در محفلی با حضور استاد مصطفی اسماعیل اجرا شده و در واقع در اون شب کمال همنشین در عبدالباسط اثر کرده بود!!
اما استاد مطمئنا تلاوتهای طولانی تر از این هم داشتن که متاسفانه هنوز منتشر شده. مثل تلاوت معروف سوره احزاب در مسجد حضرت زینب(س) که بخاطر درخواستهای مردم حدود یک و نیم ساعت طول کشید.
پاسخ:
علیکم السلام و رحمة الله
این عید سعید و خجسته بر شما هم مبارک و ممنون از اظهار محبتتون. دقیقاً حق با شماست؛ من 3 - 4 ماه برای این کار دیر اقدام کردم.
دربارۀ تلاوت‌های طولانی استاد عبدالباسط قبلاً هم عرض کردم که قطعاً ایشان هم تلاوت‌های دیگری مثل همین تلاوت سوره احزاب که اشاره کردید داشتند که متأسفانه هیچ اثری ازشون نیست.
درباره تلاوت «یوسف تکویر» هم حق با شماست، اما اون تلاوت هم در واقع مثل همین تلاوت 61 دقیقه‌ست (رجوع کنید به نسخه‌ای که در همین وبلاگ تقدیم دوستان شد)، اما نسخه منتشر شده کمی دور نوارش آهسته بوده و صدا هم تغییر کرده، به همین دلیل حدود 2 دقیقه به زمان واقعی این تلاوت اضافه شده . البته اعتراف می‌کنم که مدت‌زمان اون تلاوت رو به کلی فراموش کرده بودم و خیلی هم فکر کردم، اما هیچ تلاوتی با مدت‌زمان بالای 60 دقیقه به ذهنم نرسید. از شما ممنونم که تذکر دادید.
با سلام
دو تا تلاوت درخواستی دتشتم
1- بنده چند سال پیش یک تلاوت از استاد عبدالباسط شنیدم که سوره های نازعات و عبس (و احتمالا نبا هم بود) را تلاوت می کردند و مجلسی هم بود و همراه با تشویق حضار لطفا در صورت امکان برای دانلود بذارید راستی صداشون هم جوان بود.
2- من شنیده ام استاد عبدالباسط آیه نور را با یک نفس خوانده اند در صورت وجود چنین تلاوتی لطفا اون را هم بذارید.
با تشکر
پاسخ:
سلام خدمت شما دوست گرامی
تلاوت اول که فرمودید در واقع دو تلاوت هست. تلاوت اول نبأ و نازعات تا آیه 26 و تلاوت دوم از آیه 27 سوره نازعات و بعد هم سوره‌های عبس و تکویر. البته استاد عبدالباسط این دو تلاوت رو برخلاف فرمایش شما در کهنسالی انجام دادند و شاید در نسخه‌ای که شما شنیدید صدای استاد رو تغییر داده بودند و یه جورایی جوون کرده بودند!
اما مورد دوم که فرمودید، فقط در حد نقل قول و صحبت هست و حتی رادیو قرآن هم چندبار این مطلب رو عنوان کرده، اما آیا این‌که حقیقت داره یا نه، مشخص نیست. در واقع اگر چنین اتفاقی هم در سال‌های جوانی استاد عبدالباسط رخ داده باشه، هیچ فایل صوتی‌ای ازش موجود نیست.
سلام و تشکر ولی چرا لینک دانلود سوره نبا و نازعات و عبس را نذاشتید
پاسخ:
سلام
خدمت شما اصغرآقای عزیز عرض کنم که روند بارگذاری تلاوت‌ها در وبلاگ صوت داوود به این صورته که از بین نسخه‌های مختلفی که از هر تلاوت وجود داره، بهترین نسخه رو انتخاب می‌کنم و بعد از ادیت کردن اون (شامل هواگیری، حذف پارازیت‌های احتمالی، رفع قطع و وصلی‌ها، تنظیم ولوم صدا که اگر ضعیف باشه قوی‌تر بشه و اگر بیش از حد بلند باشه به حد نرمال برسه و...) در وبلاگ قرار می‌دم. حالا یه وقت‌هایی خودم تلاوت‌هایی رو انتخاب می‌کنم و بعد از انجام کارهای لازم اون رو توی وبلاگ قرار می‌دم و بعضی وقت‌ها هم تلاوت‌های درخواستی دوستانی مثل شما رو تقدیم می‌کنم. هرچند در این بین، تلاوت‌هایی که برای اولین‌بار منتشر می‌شن در اولویت قرار دارند. شما عزیز هم اگه یه مقدار صبر کنید فایل تلاوت درخواستی‌تون در وبلاگ قرار می‌گیره. از تلاوت «نبأ، نازعات» 6 نسخه و از «نازعات، عبس، تکویر» سه نسخۀ مختلف دارم که باید بهترین نسخه رو آماده کنم و توی وبلاگ بذارم.
از شکیبایی شما برادر گرامی هم سپاس‌گزارم.
با سلام مجدد لطفا این تلاوت سوره مریم را هم که قسمتی از  ان را دارم برای دانلود بذارید اینم لینکش
http://s3.picofile.com/file/8217116050/maryam.mp3.html


اصلاح میکنم این ایه مربوط به سوره ال عمران بود که اشتباهی مریم نوشتم
پاسخ:
فایلی که شما گذاشتید بخشی از تلاوت «آل عمران، تکویر» در آفریقای جنوبی و در سال 1966 هست که در وبلاگ موجوده و می‌تونید از بخش «تلاوت‌های بقره، آل عمران، نساء» اون رو پیدا کنید.
ممنون

با سلام

البته برای تلاوت های طولانی استاد از تلاوت ((نمل حشر قصارالسور)) کویت هم نباید غفلت کنیم. تو اغلب نسخه هایی که الان موجود هست از اون تلاوت، این آیه از سوره نمل حذف شده 

)) وصدها ماکانت تعبد من دون الله …((

که با احتساب این آیه ممکنه اون تلاوت طولانی تر یا در همین حشر حاقه قصارالسور باشه.

پاسخ:
سلام
بله، ممکنه این‌طور باشه؛ ولی متأسفانه فایل اصلی اون تلاوت هنوز منتشر نشده و معلوم نیست اصلاً وجود داره یا نه.
شما نسخه‌ای شنیدید که اون آیه رو داشته باشه؟

سلام

نه من نسخه ای از اون تلاوت نشنیده ام که اون آیه رو داشته باشه، ((اغلب)) رو برای این به کار بردم که ممکنه نسخه ای از اون باشه موجود که ما ازش بی بهره ایم!

به هرحال حتی غیر از اون آیه ی حذف شده، مقاطع دیگه ای از اون تلاوت هم هست که مشکوک می زنه تقطیع نشده باشه، مثلا یک مورد دیگش آیه ۳۷ همون سوره هست که تا  ((اذله)) به قرائت حفص خونده شده و بعد مستقیما بدون اتمام آیه، ابتدای آیه با قرائت حمزه خونده شده. در حالی که این با مبانی اختلاف خوانی استاد سازگار نیست و ایشان معمولا در محل های اختلاف خوانی یک آیه را کامل به یک روایت می خوانند و سپس همان آیه را به قرائت دیگه ای تکرار می کنند. 

۲۴ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۰۵ دکتر حبیب سنچولی
باسلام و سپاس از سایت خوب و نورانی و عزیزان قرآنی.لطفا اگه امکان داره آیه 11 سوره تحریم استاد عبدوالباسط رو محبت کنید.البته من سالها قبل آین آیه رو در قالب یک نرم افزار قرآنی که فکر کنم المائده بود شنیدم ولی متاسفانه دیگه نه اون نرم افزار رو تونستم پیدا کنم و نه اون تلاوت رو.همچنین حدود 25 سال پیش تلاوت سوره رعد استاد عبدوالباسط از رادیو زاهدان هنگام اذان ظهر پخش میشد که مربوط به نوجوانی استاد بود و هردو تلاوت محشره .اگه عنایت کنید ممنون میشم.درپناه قرآن و اهلبیت باشید
پاسخ:
سلام خدمت شما برادر بزرگوار و تشکر از لطفی که بنده حقیر دارید.
از سوره تحریم استاد عبدالباسط، چند تلاوت در وبلاگ گذاشتم. درست نمی‌دونم تلاوت مد نظرتون کدومه، اما در همۀ اونها آیه 11 هست؛ چه اونهایی که از ابتدای سوره شورع شدند و چه اونهایی که از آیۀ هشتم.
دربارۀ تلاوت سورۀ رعد هم شاید تلاوت مد نظرتون، یکی از تلاوت‌هایی باشه که قبلاً در وبلاگ قرار گرفته. البته به طور قطع از سال‌های نوجوانی استاد نیستند؛ چون از اون سال‌ها اصلاً تلاوتی وجود نداره و قدیمی‌ترین تلاوت‌های استاد عبدالباسط، مربوط به سال‌های جوانی ایشون هستند. از تلاوت‌های سال‌های جوانی استاد، چند تلاوت قبلاً آپلود کردم که اونها رو می‌تونید از بخش «طبقه‌بندی موضوعی» و قسمت «تلاوت‌های هود، یوسف، رعد» و همچنین تلاوت سوره تحریم رو هم از همون بخش، قسمت «تلاوت‌های صف، جمعه، تحریم» پیدا کنید.
اگر تلاوت‌های مورد نظرتون در جزء اونها نبود، به بنده اطلاع بدید.

۲۵ اسفند ۹۴ ، ۱۲:۱۱ دکتر حبیب سنچولی
با سلام و تشکر از راهنمایی که فرمودید.یاعلی
۰۲ تیر ۹۵ ، ۱۷:۰۴ ذَرنی وَ مَن خَلقتُ وحیداً
فقط میگم دمت گرم
پاسخ:
شما لطف دارید.
ممنون از سایت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی