صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

دو تلاوت تازه منتشر شده: «انعام، طارق» ـ «قصص»

دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۰۳ ب.ظ

هر چه به سالگرد درگذشت استاد عبدالباسط نزدیک می‌شیم، انتشار تلاوت‌های نادر از اون استاد فقید روند تندتری به خودش گرفته و امروز شاهد انتشار تلاوت‌های جدید دیگری بودیم.




تلاوت اول، یک تلاوت زیبا از سری تلاوت‌های استاد در مسجد الاقصی در اواسط دهۀ 60 میلادی هست. تاریخ دقیق اجرای تلاوت ذکر نشده، اما به یقین در یکی از سال‌های 1964 یا 1965 هست که استاد در ماه رمضان به فلسطین سفر کردند و تلاوت‌های زیادی در مسجد الاقصی انجام دادند.
در نسخه‌ای که در این پست تقدیمتون می‌شه، علاوه بر نویز و هواگیری نسخۀ منتشر شده، یک مقطع تکراری هم که در اون نسخه بود، حذف شده تا شما شنوندۀ اصل تلاوت، بدون تکرار مقاطع باشید.

انعام 72 - 90، طارق ـ مسجد الاقصى، 1964 / 1965 ـ مدت: 28 دقیقه


و اما تلاوت دوم که خانم شدا منتشر کنندۀ اون بود. این تلاوت شامل آیاتی از سوره قصص هست که در سال 1978 در حی الباطنیه در شهر قاهره اجرا شده. کیفیت نسخۀ منتشر شده، چندان جالب نبود و زمان زیادی وقت صرف شد تا به نسخه‌ای تبدیل بشه که در این پست می‌شنوید. البته برای این‌که شما دوستان عزیز کاملاً در جریان قرار بگیرید نسخۀ اصلی چطور بوده، یک مقطع از اون نسخه رو به همراه اصلاح شدۀ همون مقطع در کنار هم در یک فایل می‌گذارم تا در جریان تفاوت این دو با هم قرار بگیرید.



هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و جمیع مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۸)

۲۶ آبان ۹۴ ، ۰۹:۳۱ عبدالباسط
سلام خیلی تشکر استاد
تلاوت انعام طارق تو سایت مزامیر منتشر شده؟
پاسخ:
سلام
خواهش می‌کنم.
توی المکتبة الشاملة منتشر شده.
۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۰:۰۴ محمد عقیلی از قشم
سلام وبلاگتون عالیه من از طرفداران عبدالباسط هستم
درخواست تلاوت دارم از سوره ی مریم ... مکان : کشور مغرب ... آیه ی کن فیکون رو بصورت سکت میخونه کن رو میگه بعد میگه فیکون ... عالی میخونه من ندارمش اگه دارین بذارین
پاسخ:
سلام برادر عزیز
این‌که وبلاگ صوت داوود در همه جای کشور عزیزمون بازدیدکننده داره جای بسی خوشحالیه. ان‌شاءالله در پناه قرآن کریم موفق باشید.
امرتون هم اطاعت می‌شه؛ در آینده‌ای نزدیک این تلاوت زیبای استاد رو توی وبلاگ می‌گذارم.
۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۰:۱۷ محمّدرضا فضلی
علی آقای خستگی ناپذیر سلام. در مورد اینکه تلاوتهای جدیدالإنتشار استاد مرحوم چقدر خوشحالم میکنه توصیفی ندارم و این همه رو مدیون سختکوشی و آپدیت بودن حضرتعالی هستم. ضمناً در مورد زحمتی که بابت اصلاح تلاوتها میکشی بر من و مطمئنّاً بر سایر دوستان پوشیده و مستور نیست و اگه شما نمونه مقاطع نویزدار و هوادار و ... رو ارائه ندین هم، چیزی از ارزشهای شما و کارتون کم که نمیکنه هیچ، بنده همچنان دست بوس شما خواهم بود. چون همونطور که قبلا نمونه ای از تلاوت سوره مبارکه نور رو براتون ارسال کردم، تلاوتهایی دارم که دارای نویز و هوا و خش هستند و میدونم پاکسازی و ترمیم این فایلها به شرطی که به اصل تلاوت خدشه ای وارد نشه کار راحتی نیست و مستلزم صرف وقت و تخصص و تسلط نرم افزاریه. به هر حال از لطف بیدریغ شما سپاسگذارم و از بارگاه ایزد منّان آرزوی علوّ درجات برای همه مادران پاکدامن خصوصاً مادر مرحوم شما دارم.
با قرآن محشور باشی برادر...
پاسخ:
سلام جناب فضلی بزرگوار
با صحبت‌هاتون حقیقتاً بنده رو شرمنده می‌کنید. افتخارم اینه که خدمتی کوچک به دوست‌داران کلام وحی انجام بدم و این در برابر دعای خیر شما و سایر دوستان، بسیار ناچیزه.
نمونۀ فایل اصلی رو هم به این دلیل گذاشتم که کیفیت تلاوت چندان بالا نبود و ممکن بود این شائبه پیش بیاد که چه کار مثبتی روی این فایل انجام شده. به هر حال در گذشته سابقه داشته که بعضی دوستان محبت داشتند و چنین مواردی رو مطرح کردند.
خداوند ان‌شاءالله خیر و برکت فراوان نصیب شما برادر عزیز کنه در آخرت، قرآن کریم شفیع همه ما باشه.
سلام. انعام همینه که در شهریور ماه این مقطع ازش منتشر شده بود
http://abduminesm.blog.ir/post/51

این اعتراف ما رو هم بشنوید! که چند هفته پیش درباره این تلاوت از عبدالهادی پرسیده بودم و نسخه کامل رو برام فرستاد (البته یه مقدار کیفیتش پایین تر از این بود و صدا به اصطلاح خیلی تیز بود) و تاکید کرد که میخواد سر فرصت منتشرش کنه برای همین گفت که منتشرش نکنم. ما هم گفتیم چشم چون میدونستم که محتکر نیست و وقتی میگه منتشر میکنه حتما منتشر میکنه... ظاهرا فرصت مناسب همین سالگرد بوده.... جزاه الله...
پاسخ:
سلام
احسنت محمودآقا. از دیشب فکرم مشغول بود که قبلاً مقطعی از این تلاوت رو کجا شنیده بودم؟! از قضا امروز صبح با خودم گفتم به وبلاگ شما سر بزنم و اون‌جا دنبالش بگردم که خودتون کامنت گذاشتید.
دست عبدالهادی هم درد نکنه که معلوم می‌شه ایشون هم نوادر درخور توجهی برای انتشار داره. امیدوارم در نوادری که در آینده منتشر می‌شه، شاهد شاهکارهای دهۀ 50 هم باشیم.
آقا ضمنا ما منتظر هدیه شما هستیم :)
پاسخ:
به روی چشم. قصد داشتم امروز اون تلاوت رو توی وبلاگ بگذارم که این دوتا تلاوت همه وقتم رو گرفت. به زودی ان‌شاءالله ...
۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۳:۳۷ محمد عقیلی از قشم
خیلی ممنون از زحمات شما . اگه میشه کانال تلگرام عبدالباسط را برای هواداران این استاد حنجره طلایی راه اندازی کنید
پاسخ:
خواهش می‌کنم. در این‌باره فعلاً برنامه‌ای ندارم؛ شاید در آینده چنین کاری رو انجام بدم، ولی در حال حاضر به همین وبلاگ بسنده می‌کنیم تا ببینیم خدا چی می‌خواد!
سلام علیکم و رحمه الله احسنتم
الله یعطیک خیییییرا
پاسخ:
علیکم السلام و رحمة الله
شکرا جزیلا
سلام. یه تلاوت سوره قصص هست که بسیار نادره و یه خانوم آفریقایی ضبط و منتشر کرده . اون تلاوت از آیه 10 تا آخر تلاوت کاملا در مقام رست خونده شده و بسیار زیبات لطفا اونو پیدا کنید.اولین بار در سالگرد وفات استاد تو رادیو قرآن پخش شد سال 86

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی