صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

دو تلاوت‌ درخواستی: «زمر، تکویر» ـ «بقره»

پنجشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۳۷ ق.ظ

مرتضی ـ ف: تقاضا دارم تلاوت سورهای زمر، تکویر 1954 عراق را با کیفیت عالی و کامل در وبلاگ قرار دهید.

مهدی: درخواست تلاوت مجلسی زمر، تکویر رو دارم، البته اگه با کیفیت بالا در اختیار دارین.

آریامهر شهسواری: اگه می‌تونی فول‌کیفیت زمر، تکویر رو بذار.

هارون: اگر امکان داره تلاوت استودیویی استاد عبدالباسط از سوره بقره که از آیه 60 شروع شده رو برام پیدا کنید. خیلی وقته دنبالشم.





بعد از وقفه‌ای نسبتاً طولانی که در آماده کردن تلاوت‌های درخواستی شما دوستان عزیز پیش اومد، فرصتی پیدا کردم تا دوتا از تلاوت‌های مورد نظر چند نفر از همراهان خوب و صمیمی وبلاگ رو آماده کنم.

تلاوت «زمر، تکویر» از اون دسته تلاوت‌هاییه که انتشار نسخۀ اصلی و باکیفیتی ازش، برای دوست‌داران استاد عبدالباسط تبدیل به رویا شده. شاید نیاز به گفتن نباشه که این تلاوت زیبا نه در عراق، بلکه در مسجدالاقصی اجرا شده که مثل سایر تلاوت‌های سال 1956 مسجد الاقصی، به عراق نسبت داده می‌شه.
در سه ماه گذشته، به دوستان عزیز قول داده بودم که قراره یه نسخۀ باکیفیت از این تلاوت منتشر بشه، ولی انتظار، بی‌ثمر بود و این اتفاق نیفتاد. به همین دلیل تصمیم گرفتم از بین نسخه‌های موجود، یکی رو که بهتر از سایرین بود رو تا حد امکان ارتقای کیفیت بدم که در نهایت، تبدیل به نسخه‌ای شد که تقدیمتون می‌شه. قطعاً خواستۀ دوستان عزیزی که درخواست این تلاوت رو با کیفیت عالی داشتند، برآورده نمی‌شه، اما یقین داشته باشید که بنده همۀ تلاشم رو انجام دادم و در حد بضاعت خودم کیفیت این تلاوت رو تا جایی که ممکن بود، از اون حالت بم و خفگی خارج کردم. با این حال، می‌تونید پیش از دانلود فایل کامل، مقطعی از اون رو بشنوید و اگر مورد پسندتون بود، از نسخۀ کامل بهره ببرید.



تلاوت دوم رو که آقاهارون عزیز درخواست کردند، از سری تلاوت‌های استاد عبدالباسط در رادیو دمشق در اوایل دهۀ 60 میلادی هست که خوشبختانه نسخۀ اصلی و بدون اکوی این تلاوت زیبا رو با کیفیت بالا در اختیار داشتم و بعد از رفع اندک اشکالاتش، اون رو در این پست تقدیم این دوست گرامی و سایر مخاطبان گرانقدر وبلاگ می‌کنم.

بقره 60 - 77 ـ رادیو دمشق، دهه 60 میلادی ـ مدت: 28 دقیقه


هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۲)

سلام
خیلی تشکر بایت این دو تلاوت.زیبا
به خصوص تلاوت زمر تکویر
پاسخ:
سلام
خواهش می‌کنم جناب رمضانی
با سلام
خیلی ممنون .خدا حفظتون کنه واقعا تلاش و زحمات شما در راستای تهیه و بهبود نسخه های اصلی تلاوتهای استاد ستودنیست چیزی که بنده سالها بابت این فقدان افسوس میخوردم امیدوارم در پناه حق تعالی سربلندو موفق باشید.
اما در مورد تصویری که گذاشتید بعید میدونم مربوط به اون مجلس سال 1956 باشه چون بنظر حضار با استاد فاصله دارن.
درضمن میخواستم بدونم زمان و مکانی که شما در مورد تلاوتها اعلام میکنید تا چه حد مستند است؟
همچنین چرا  در برخی مجالس ومساجد معروف کشورها چندین تلاوت در یک برهه زمان اجراگردیده که امری طبیعیست ولی در مجالس دیگر با توجه به اجراهای زیبا وفوق العاده و البته طی مسافت طولانی فقط یک تلاوت .مانند حشر قصار و قمر الرحمن 1957و1956در عراق. مریم تکویر 1958 یوسف 1956 ابراهیم قصار 1957 در سوریه.

پاسخ:
سلام
شما لطف دارید.
البته بنده عرض نکردم که تصویر مربوط به همون محفله؛ اما سن و سال استاد، به همون سال‌ها می‌خوره و در دهۀ پنجاه، تنها سالی که ازش در مسجد الاقصی تلاوت ضبط شده، همین سال 1956 هست.
زمان و مکان‌هایی که بنده اعلام می‌کنم، اکثراً از قول افراد مطلع از کشورهای مختلف نقل شده که عموماً جزو صاحبان آرشیوهای غنی از استاد عبدالباسط هستند و اکثراً چندین نفر روی یک توثیق، اجماع دارند. با این حال، بعضی از این توثیقات، ممکنه اشتباه هم باشند. اما توثیقی که درباره تلاوت‌هایی نظیر «زمر، تکویر» اعلام شده، قطعاً صحیحه و انتساب این تلاوت‌ها به عراق، فقط به این دلیله که این سری تلاوت‌ها از رادیو بغداد پخش شدند و شنوندگان رو به اشتباه انداختند.
درباره سؤال آخرتون هم باید عرض کنم، این‌که از بعضی سفرهای استاد، تلاوت‌های کمی موجوده، دلیل بر این نیست که فقط همون یک تلاوت در اون سفر انجام شده؛ چه بسا تلاوت‌هایی بوده که نوار اونها الان در دسترس نیست و شاید هم در اثر گذشت زمان، از بین رفتند. این رو هم اضافه کنم که از سوره مریم، تلاوتی در عراق نداریم و اون تلاوتی که به اجرای عراق معروفه، از همین سری تلاوت‌های مسجدالاقصی هست که به اشتباه به عراق منتسب شده. این رو از فضای مجلس هم می‌تونید تشخیص بدید. اما در سوریه، در سال‌های 1957 و 1958 تلاوت‌های متعددی وجود داره که اکثرشون در همین وبلاگ تقدیمتون شده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی