صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

تلاوت‌های درخواستی: «نجم، قمر» ـ «رحمن»

يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۳:۲۸ ق.ظ

محمدرضا فضلی: تقاضای دو تلاوت زیبا از استاد عبدالباسط رو دارم. اولیش تلاوت دلنشینی از سوره مبارکه نجم آیات شریفه 31 تا آخر و قمر آیات شریفه 1 تا 17 و تلاوت دوم هم مربوط به سوره مبارکه الرحمن آیات شریفه 1 تا 60 میشه که ظاهراً مربوط به سال‌های جوانی استاد مرحوم هست.




از استاد عبدالباسط تلاوت «نجم، قمر» با این مشخصات، دوتا هست؛ اولی از سری تلاوت‌های آفریقای جنوبی هست که قبلاً در وبلاگ و در این پست گذاشته بودم و تلاوت دیگری که احتمالاً منظور برادر عزیزم جناب آقای فضلی باشه، تلاوتیه که در مسجد شافعی و در سال 1976 انجام شده. از این تلاوت زیبا، سه نسخۀ مختلف داشتم که از بین اونها یکی رو که وضوح صدای بهتری داشت، در اجابت درخواست این دوست عزیزم آماده کردم. در دو نسخۀ دیگرِ این تلاوت، صدای استاد به شدت تغییر کرده بود، اما این نسخه خوشبختانه چنین مشکلی نداشت.
ضمن توصیۀ همۀ دوستان به شنیدن این تلاوت زیبا، انجام سجدۀ واجب رو در هنگام شنیدن آیۀ آخر سوره نجم یادآوری می‌کنم.


و اما دومین تلاوت درخواستی این برادر عزیز، یکی از زیباترین تلاوت‌های استودیویی استاد عبدالباسط هست؛ آیات یکم تا شصتم سوره مبارکه رحمن که گفته می‌شه در دهۀ پنجاه میلادی انجام شده. از این تلاوت نسخه‌های متعددی وجود داره که برای این پست بهترین نسخۀ موجود که بدون اکو هم هست رو آماده کردم. ان‌شاءالله که بهره کافی رو ببرید.

رحمن 1 - 60 ـ دهه پنجاه میلادى ـ مدت: 20 دقیقه

هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادر این بنده حقیر و جمیع مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۲)

۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۱:۳۸ عبدالباسط
سلام
خیلی تشکر
۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۴:۴۹ سید رضا محمدی
باسلام خدمت برادر ارجمندم شرمنده بنده چند وقتی بود درگیر مشکلات بودم ونتونستم سری به وبلاک بزنم وخیلی هم خوشحال شدم وکل تلاوت ها را دانلود کردم وامیدوارم در هرکجا که هستی تنت سالم وزندگیت پراز رونق قران کریم /اقای قنبری عزیز یه چند تا درخواست داشتم واگه زحمتی نیست ودر ضمن از خواهر گرامی هم کمال تشکر را دارم که تلاوت های کم یاب استاد رو تو اینترنت میزارن/ اقای قنبری تلاوت سوره یاسین استاد رو میخوام 2ویه تلاوت از استاد در دهه53 میلادی و امکان داره به خواهر گرامی بگین اگه تلاوت جدیدی میزارن از دهه 50 میلادی تو اینتر نت بزارن  ممنون 
پاسخ:
سلام خدمت آقای محمدی عزیز
بنده هم خوشحالم که بعد از مدتی به وبلاگ خودتون سر زدید. ممنون از اظهار لطف شما.
و اما دربارۀ درخواست‌هاتون نمی‌دونم مستحضر هستید یا نه که استاد عبدالباسط تلاوت مجلسی از سوره یس ندارند و یک تلاوت ایشون هم که به عنوان تلاوت مجلسی منتشر شده، در واقع یه تلاوت استودیویی هست و صدای جمعیت رو روی اون مونتاژ کردند. البته همین تلاوت در نوبت آماده‌سازی هست و دوست خوبمون آقای رمضانی اون رو درخواست دادند که ان‌شاءالله به زودی توی وبلاگ می‌گذارم. به غیر از اون تلاوت، 5 تلاوت دیگه از سوره یس (به‌جز تلاوت‌های ختمات) از استاد وجود داره که نمی‌دونم دقیقاً کدوم یکی مد نظرتونه.
مورد بعدی تلاوت دهۀ پنجاه هست که قبلاً هم یه تلاوت درخواست کرده بودید و تلاوت «کهف بلد» رو براتون توی وبلاگ گذاشتم. به غیر از اون، تلاوت‌های که از دهۀ پنجاه باقی مونده و هنوز توی وبلاگ نگذاشتم (البته تلاوت‌های مجلسی)، چندتایی بیشتر نیستند که ان‌شاءالله اون‌ها رو هم در آینده آماده می‌کنم و توی وبلاگ می‌گذارم.
درباره خانم شدا هم مطمئن باشید ایشون هر تلاوتی که به دستشون برسه منتشر می‌کنن و تفاوتی نمی‌کنه مربوط به کدوم دهه باشه. اگر غالب تلاوت‌های جدید از دهۀ هفتاد و هشتاد هستند، طبیعتاً به این دلیل هست که نوارهای به جا مونده از اون سال‌ها نسبت به نوارهای قدیمی‌تر بیشترند و متأسفانه بسیاری از شاهکارهای استاد به مرور زمان از بین رفته.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی