صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

تلاوت تازه منتشر شده: سوره رعد

شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۳:۰۸ ق.ظ

تلاوتی که این هفته خانم شدا منتشر کرد، یکی از تلاوت‌های دهۀ 60 استاد عبدالباسط هست که بسیار زیبا و شنیدنیه.




این تلاوت دلنشین، شامل آیات ابتدایی سوره رعد هست که در سال 1968 در مسجد شافعی قاهره انجام شده و مثل بسیاری از تلاوت‌های استاد از سوره رعد، زیبایی این تلاوت، شنونده رو مجذوب خودش کنه.
البته متأسفانه این تلاوت، ناقص تموم می‌شه و فقط تا پایان آیۀ دهم رو می‌شنویم. بقیۀ تلاوت که احتمالاً تا آیۀ‌ 14 یا 16 بوده بنا به هر دلیلی حذف شده و در فایل، موجود نیست. البته دو مقطع هم از اواخر نسخۀ موجود حذف شده که البته چون معمولاً استاد عبدالباسط اون مقاطع رو چندبار می‌خونه (الله یعلم ما تحمل ...)، برای ناقص نشدنِ تلاوت، اونها رو از مقاطع قبلی جایگزین کردند. این توضیح رو هم دادم که بدونید تکرار اون مقاطع کار من نیست!!
به هر حال، انتشار این تلاوت جذاب استاد عبدالباسط رو هم به فال نیک می‌گیریم و از خدا می‌خوایم مابقی نوادر هم هر چه زودتر رونمایی بشن.

رعد 1 - 10 ـ قاهره، مسجد شافعى، 1968 ـ مدت: 24 دقیقه

هزینه دانلود تلاوت: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و جمیع مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۱۴)

۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۰:۵۱ محمّدرضا فضلی
سلام برادر ارجمند. واقعاً تأثر برانگیزه که چنین تلاوتهای زیبا و آثار تأثیرگذاری از اساتید تکرار نشدنی عالـَم قرائتِ کلام حق، اینطور ناشیانه و یا سهل انگارانه در معرض آسیب و خدشه قرار گرفته اند و جز حسرت اینکه ایکاش متولیان حراست و تکثیر این آثار شامخ، دلسوزانه تر و مسئولانه تر با اینها برخورد میکردند تا امروز دنیای قرائت و دوستداران این نخبگان بی بدیل در حسرت ازدست دادن شاهکارها و یا مواجهه با تلاوتهایی اینچنین ناقص و... نباشند. از روند قرائت استاد و اوج گیری ایشون در این تلاوت اینطور به نظر میآد که احتمالاً این تلاوت حداقل تا 10 دقیقه ی دیگه ادامه داشته و ما از شنیدنش محرومیم. به امید روزی که هیچ تلاوت ناقصی از استاد عبدالباسط عزیز نداشته باشیم.
همچنین زحمات شما عزیز هم کما فی السّابق ستودنی و قابل تقدیره. ثواب استماع این تلاوت زیبا رو هم تقدیم به روح ملکوتی مادر عفیفه و بزرگوارتون میکنم و از درگاه حضرت حق برای شما خانوادتون سلامتی و طول عمر مسئلت دارم.
پاسخ:
سلام و تشکر از الطاف بی‌شائبه شما جناب فضلی بزرگوار.
متأسفانه فقدان ساز و کاری مناسب برای حفاظت از این آثار ارزشمند، چنین تبعاتی رو هم به همراه داره. جالبه که حتی خود مصری‌ها هم تلاشی برای نگهداری آثار اساتید بزرگ نکردند و در مراحل مختلف، بسیاری از نوادر این بزرگان رو از آرشیو رادیو و تلویزیونشون حذف کردند. این مسئله به رادیو قرآن کشور خودمون هم سرایت کرده و در حالی که سال‌های نه‌ چندان دور، تلاوت‌های پرشماری از اساتید بزرگ مصری از این رادیو پخش می‌شد، اما بعد از دیجیتالی شدن سیستم پخش، بسیاری از اونها رو حذف کردند که و اونهایی هم که باقی موند، علاوه بر این‌که کیفیت‌هاشون با افت فاحشی مواجه شد، تحریف‌های بسیاری هم در اونها صورت گرفت. برای مثال، شاهکارهایی مثل «حشر، تکویر، فجر»، «کهف، قصارالسور» «توبه، طارق، بلد، قدر» و... رو با دستکاری‌های بی‌دلیل خودشون نابود کردند. مشخص نیست کسی که متولی این کار بوده، چه الزامی براش داشته که باید صدای سرف‌های حضار و حتی خود استاد عبدالباسط رو در هر صورت حذف کنه!!!
شنیدم که در رادیو قرآن گفته شده بسیاری از تلاوت‌های قدیمی که کیفیت لازم رو نداشتند از آرشیو حذف شدند که شخصاً چنین مسئله‌ای رو هرگز قبول و باور نمی‌کنم؛ چون تلاوت‌های متعددی با کیفیت‌های بی‌نظیر از رادیو قرآن پخش می‌شدند که الان دیگه خبری ازشون نیست و بسیاری از اون‌ها همین تلاوت‌هایی هستند که الان ما با کیفیت‌های متوسط در اختیار داریم.
با سلام ولی این تلاوت کوتاه سوره رعد عجب کیفیتی داره کاش همه تلاوتها این طوری بودن
پاسخ:
ای کاش ...

چقدر ناب چقدر زیبا این صدا آدمو از زمین جدا میکنه فوق العادست . داداش ممنون .


سرعت آپدیت  سایتتم بالا ببر که بیشتر بگیریم و بیشتر عشق کنیم فایلای بیشتری بذار از جوونیاش

پاسخ:
احسنت به این روح لطیف و احساس زیبای شما.
راستش توی این ایام اخیر که سرعت آپدیتمون وحشتناک بالا رفته و هفته‌ای چند پست تقدیم شما عزیزان می‌شه؛ ولی باز هم به روی چشم!
۰۱ آذر ۹۴ ، ۱۷:۲۶ سید رضا محمدی
سلام، فتبارک الله الحسن الخالقین
تشکر فراوان 
تقدیم به روح اطهر مادر گرامیتان 
        با سلام ... در پست قبل یکی از مخاطبینتون تلاوتی از سوره اسراءو میخواستن که بهشون گفتین از مجموعه ختم سیزده قاریه . ببخشین چند سوال ...  میخواستم بدونم :

مجموعه ختم مربوط به شیخ عبدالباسط چند تلاوت داره ؟

 آیا همونقدر که تعریف میکنن همه قرائتهای استاد مربوط به جوونیاشونه و زیبان ؟

و ایا کل قرانو خوندن ؟ البته منظورم تلاوت کل بصورت تحقیق درسی نیست آخه اونا جذابیت نداره ! راستش من دنبال اینطور قرائتای کوتاه هستم چون وقتم کمه و اینطور که توضیح دادن مدتاشم ده دقیقه ایه و میشه از محل کار تا خونه تو اتوموبیلم گوش کنم  اگه میتونین راهنماییم کنین که

 چطور میتونم ختمات دوران جوونیه ایشونو بدست بیارم ؟

 البته بتوصیه دوستم سری هم به سایت عبدالباسط دات کام زدم ولی خیلی کم بود و اون سوره اسراء رم نداشت . از چه سایتی میتونم دانلودشون کنم ؟ حقیقتش خیلی سرچ کردم اما . . . ! تو رو خدا راهنماییم کنین
پاسخ:
سلام
از استاد عبدالباسط در ختم یادشده، 35 تلاوت وجود داره و همۀ اونها در دهۀ 50 میلادی اجرا شدند و بسیار زیبا هستند. این تلاوت‌ها همون‌طور که برادر خوبم آقامصطفی چند روز پیش در یکی از کامنت‌هاشون توضیح دادند، از تلاوت‌های مختلف اساتید جمع‌آوری شده و با کنار هم گذاشتن اونها، یه ختم قرآن رو درست کردند و هیچ شباهتی هم به ختم مجود دوم یا به قول فرمایش شما تحقیق درسی نداره. مدت تلاوت‌ها هم همون‌طور که شما می‌خواید همگی کمتر از 15 دقیقه‌ست. تا به حال چند تلاوت از این مجموعه رو توی وبلاگ گذاشتم و به یاری خدا در آینده‌ای نزدیک مابقی اونها رو هم خواهم گذاشت و تصمیم دارم همه رو ـ چه اونایی که قبلاً بوده و چه جدیدها رو ـ توی یه پست بگذارم. کمی صبر کنید، ان‌شاءالله خواسته‌تون محقق می‌شه.
۰۲ آذر ۹۴ ، ۲۲:۰۲ امین هادوی
سلام
خدا قوت در یکی دو ماه اخیر اندازه یکی دو سال من پست گذاشتید!!
البته درسته که من برای هر پست 2 ساعت وقت میذاشتم ولی کار شما که کلا فایل های جدید می سازید تحسین برانگیزه
موفق باشید
خیلی قشنگ بود :)
پاسخ:
سلام برادر هادوی بزرگوار
محفل ما رو منور فرمودید اخوی
باور بفرمایید بنده هم برای بعضی پست‌ها بیشتر از 7 - 8 ساعت وقت می‌گذارم.

درباره اون درخواستی هم که داشتید بعید می‌دونم ربطی داشته باشه. حالا سعی می‌کنم اولین پستی که می‌گذارم رو به روش شما عمل کنم، اگه مشکل حل شد بفرمایید تا در ادامه هم همین کار رو بکنم.
        سلام درخواست قرآنی با صدای استاد عبدالباسط  از آیه ولما دخلوا من حیث امرهم .... تا انه هو العزیز الحکیم  داشتم با سپاس از شما
پاسخ:
سلام
از اون‌جا که این تلاوت قبلاً هم درخواست شده، به زودی در وبلاگ تقدیم شما می‌شه.
       عرض سلام و ادب دارم حضور تمامی قرآن دوستان و طراح محترم سایت و در همین اغاز کلام برای والده ی ایشون طلب مغفرت از خداوند مساْلت دارم .
 خیلی تشکر میکنم از مدیریت سایت چرا که  در این دنیایی که هرکی یه سازی میزنه و پر از صحنه های ناهنجار در کوچه و خیابون وجود داره و غمهایی که در دل مؤمنین ایجاد میشه چقدر زیباست که افرادی همنظر و همعقیده انسان پیدا میشن که با یه چیزیایی حال میکنن مثل شماهایی که باشنیدن صوت عبدالباسط به شور میایید و وقتی با همدیگه تبادل نظر میکنیم یک مقداری از این دنیای پرهیاهو دور میشیم .
بنده مخصوصا خواستم وجود چنین فضاهایی رو ارج نهم و بگم واقعا دست مریضاد که زحمت میکشید . صوتی که روی سلول سلول بدن تاثیر میذاره و اونقدر آرامش میده که قابل وصف نیست یک پیشنهاد داشتم :
اگر طراح محترم تلاوتی رو روی سایت قرار میدن عنایت کنن متن ترجمه همون چند آیه رو هم در لینکی در همون صفحه قرار بدند اینطوری به نظر من خیلی کاملتر میشه و حالت معنوی مضاعفی به سایت میبخشه

  
پاسخ:
سلام خدمت شما برادر محترم
ابتدا از دقت نظر و لطف جنابعالی تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله خداوند کمک کنه همه‌مون در صراط مستقیم قدم برداریم و از شر شیطان به دور باشیم.
درباره مطلبی هم که فرمودید باید عرض کنم در موضوع قرآن کریم، کارهای بسیاری می‌شه انجام داد، اما قرار دادن متن و ترجمه به دلیل کثرت تلاوت‌های منتشر شده در پاره‌ای از اوقات و همچنین سوره‌های مختلفی که گاه در یک تلاوت قرار داره، کار زمان‌بری هم هست. از طرفی متن و ترجمه‌های مختلف قرآن کریم امروزه در فضای مجازی کاملاً در دسترس قرار داره و همه دوستان عزیز می‌تونن به راحتی اونها رو استخراج کنند. با این حال از دیدگاه ارزندۀ شما نهایت سپاس و قدردانی رو دارم. مؤید باشید.
۰۴ آذر ۹۴ ، ۱۹:۴۶ امین هادوی
سلام
قعلا که بعضی لینک ها درست کار میکنن و برای رفتن به لینک بعضی تلاوت ها باید برم تو بخش سورس صفحه و لینک رو دستی پیدا ، کپی و پیست کنم
موس وقتی میره روی لینک تغییر شکل میده ولی مرورگر به هیچ صفحه ای نمیره
پاسخ:
سلام
تا پست جدید منتظر باشید بعد بهم جواب بدید.
سلام کجایی شما رفتی که بیای برادر ! یک هفته گذشتا
پاسخ:
سلام
جای خاصی نرفتم. هستم در خدمتتون.
در حال آماده کردن یک سری تلاوت‌های درخواستی هستم. البته احتمال می‌دم هفتۀ شلوغی هم پیش رو داشته باشیم.
تشکر میکنم .امیدوارم .  ان شاء الله هفته ای با تازه های تلاوت
سلام. واقعا تلاوت ارزشمندی هست. حیف که ناقص بود . اما بسیار لذت بردم. خدا مرحوم والده رو رحمت کنه.
۲۶ آذر ۹۴ ، ۱۱:۳۸ محمود مهدوی
باسلام و درود به شما سرور گرامی  خسته نباشید  باز هم تقاضای چند تلاوت را دارم که اکثرا استودیویی هستند

انفال 64--41         فاطر 18--1            انعام 135--126             حج 29--1              نور 53 تااخر +فرقان 7--1

نسا 79--64             ازلطف و محبت های شما ممنونم  و خداوند متعال جمیع رفتگان شمارا  رحمت فرماید  
پاسخ:
سلام
خوشبختانه همه تلاوت‌های درخواستی‌تون موجودند و ان‌شاءالله به زودی تقدیمتون می‌کنم.
سلام، تلاوت کامل این مقطع موجود هست؟ اگه دراختیار دارین لطفا قرار بدین:
http://www.aparat.com/v/G6qKf
از آقای مهدوی هم درخواست دارم که تلاوت سوره بلدومطففین شیخ مصطفی اسماعیل که قبلاً درباره اش صحبت کرده بودن رو برامون بذارن. باتشکر
پاسخ:
سلام
کامل‌ترین فایلی که از این مقطع موجوده، حدود 9 دقیقه‌ست. در واقع تلاوت کاملش وجود نداره و چیزی که هست، بخش پایانی یه تلاوت مفقوده که از همین سوره انفطار شروع می‌شه و به سوره ضحی ختم می‌شه. این تلاوت مربوط به مسجد سیدة زینب در مصر هست و روی نسخۀ موجود هم همین اکو وجود داره. با این حال، به روی چشم؛ اون فایل رو آماده می‌کنم و توی وبلاگ می‌گذارم.
آقای مهدوی هم ان‌شاءالله که درخواست شما رو اجابت می‌کنند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی