صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

با توجه به استقبال شما دوستان عزیز از تلاوت‌های استاد مرحوم راغب مصطفی غلوش، مابقی تلاوت‌های این استاد فقید در سال 1368 در کشورمون رو تقدیمتون می‌کنم.




استاد مرحوم راغب مصطفی غلوش که هفتۀ گذشته بدرود حیات گفت، در بهمن‌ماه 1368 به همراه استاد محمد احمد بسیونی به کشورمون سفر کرد و تلاوت‌هایی شاهکار و ماندگار از خود به یادگار گذاشت. در پست قبلی تعدادی از این تلاوت‌ها رو تقدیم شما دوستان عزیز کردم و امشب که آمار دانلودها رو نگاه کردم، متوجه استقبال خوب شما از تلاوت‌های زیبای این استاد فقید شدم و تصمیم گرفتم مابقی تلاوت‌های استاد غلوش در اون سال رو هم در این پست قرار بدم. ان‌شاءالله که بشنوید و بهره ببرید و به روح صاحب این صدای زیبا، فاتحه‌ای هدیه کنید.

اسراء 9 - 15 - تهران، هتل لاله، 1368 ـ مدت: 19 دقیقه

نساء 76 - 81  ـ تهران، مدرسه شهید مطهرى، 1368 ـ مدت: 24 دقیقه

انفطار 6 - آخر، بلد 1 - 18 ـ تهران، مسجد بلال، 1368 ـ مدت: 24 دقیقه

بقره 284- آخر، نصر - تهران، مسجد بلال، 1368 ـ مدت: 26 دقیقه

قمر 49 - آخر، رحمن 1-33 ـ تهران، مسجد بلال، 1368 ـ مدت: 29 دقیقه

ق 31 - آخر، فجر ـ بیت رهبرى، 1368 ـ مدت: 25 دقیقه

مریم 22 - 36، مطففین 22 - 28، علق 1 - 8 ـ بیت رهبرى، 1368 ـ مدت: 31 دقیقه

اسراء 1 - 15، بلد  1- 12 ـ قم، مسجد اعظم، 1368 ـ مدت: 35 دقیقه

بقره 196- 203 ـ قم، مسجد اعظم، 1368 ـ مدت: 31 دقیقه

به جز این تلاوت‌ها، یک تلاوت دیگه هم مربوط به سال 68 بود که همون اوایل از رادیو قرآن پخش شد، اما ظاهراً چون به صورت آماتوری و از داخل جمعیت ضبط شده بود، دیگه هیچ وقت پخش نشد و متأسفانه بنده هم فراموش کردم که کدوم سوره بود. غیر اینها و تلاوت‌های پست قبل، تلاوت دیگری از سال 68 سراغ ندارم.

نظرات  (۹)

سلام. تشکر فراوان بابت این مجموعه جامع و شامل و کاملی که آماده کردین. شنیدم که مرحوم غلوش سال68 در مسجدجمکران هم تلاوت داشتن، ممنون میشم این تلاوت رو هم اگه دارین برامون بذارین، اجرکم عندالله
پاسخ:
سلام
خواهش می‌کنم آقا مصطفی
این مطلب رو من سال‌ها بعد از جمع‌آوری تلاوت‌های سال 68، یعنی اواسط دهۀ 70 شنیدم؛ اما وقتی به جایی که تلاوت‌های قم رو از اون‌جا تهیه کرده بودم مراجعه کردم، اونها تکذیب کردند و گفتند که چنین چیزی وجود نداره. یه نوارخانۀ بزرگ بود به اسم نوارخانۀ قاضی سعید در خیابان ارم که متأسفانه اوایل دهۀ 80 جمع شد. آرشیو غنی و بزرگی هم از همۀ اساتید داشت و در همون سال‌ها نوادری داشتند که خودشون مدعی بودند رادیو قرآن هم نداره و درست هم می‌گفتند. خودم چندین تلاوت از استاد عبدالباسط از اونها گرفتم که سال‌ها بعد از اون به عنوان تلاوت‌های نادر منتشر شدند. متأسفانه پرس و جوی من هم در سال‌های اقامت در قم به جایی نرسید و معلوم نشد اون نوارخانه با اون آرشیو گران‌بها چی به سرش اومد؟!!
خلاصه که من فقط از این منبع برای تلاوت‌های احتمالی جمکران پی‌گیری کردم و به جایی هم نرسیدم؛ اگه شما این رو از منبع موثقی شنیدید، می‌تونم از بر و بچه‌های واحد فرهنگی انتشارات مسجد جمکران استعلام بگیرم.
سلام مجدد، این مطلب رو جدیداً در یک صفحه اینستاگرام دیدم، که یه نفر نوشته بود در محفل تلاوتهای استادغلوش در مسجداعظم و مسجد جمکران حاضر بوده.
پاسخ:
علیکم السلام
الله اعلم
به روی چشم؛ ان‌شاءالله تا پایان اسفند قصد دارم یه سفر برم قم. رفتم اون‌جا حتماً پرس و جو می‌کنم.
باسلام

استاد احمد عامر هم از قاریان برزگ بود که چند روز پیش در گذشت. شایستست یه پست  با تعدادی تلاوت جهت یادبود این استاد هم بگذارید. 

ان شاالله همیشه قرآن پشت و پناهتان باشد.
پاسخ:
سلام

بله، متأسفانه این خبر ناراحت کننده رو هم شنیدم، ولی در همون ایام بسیار گرفتار بودم و همون دو تلاوت استاد عبدالباسط رو هم با تک‌ماده موفق شدم آماده کنم. تا پایان سال، زمان کمی برای رسیدگی به کارهای وبلاگ دارم و بعید می‌دونم فرصتی برای انجام این کار که نیازمند جست‌وجو در آثار این استاد بزرگ هست، پیش بیاد.
ان‌شاءالله در این روز جمعه، خداوند روح این استاد گران‌قدر و همۀ قاریان و رهپویان کلام وحی که از دنیا رفتند رو بیامرزه و ما رو هم در زمرۀ اونها محشور کنه.

ممنون از لطف و نظر سازندۀ شما
سلام و عرض ارادت  تلاوت سوره زمر 61 تا اخر و غافر 20--1 با تایم حدود 42 دقیقه  را اگه دارید ممنون میشم برام هدیه کنید البته با کیفیت باشه خدا حافظ شما باشه و متشکرم
پاسخ:
سلام
تلاوتی که فرمودید مدت‌زمانش کمی بیشتره و به صورت آماتوری ضبط شده. یعنی نسخه‌ای که بشه روی کیفیتش حساب کرد در دسترس نیست، مگر این‌که در مراحل ادیت، بشه کار مهمی روی اون انجام داد.
۲۴ آذر ۹۷ ، ۲۰:۲۶ امیر حسین
سلام لطفا تلا وتهای بیشتری از غلوش بگذارید مخصوصا تلاوتهای نادر که در سال 68 به ایران امد
پاسخ:
سلام خدمت شما برادر گرامی
به جز یکی دو تلاوت، همۀ تلاوت‌های اجرا شده در سال 1368 در این دو پست قرار داده شده.
۲۴ آذر ۹۷ ، ۲۰:۳۴ امیر حسین
سلام تلاوت های با کیفیت تری از غلووش بگذارید
۲۵ آذر ۹۷ ، ۱۳:۱۴ امیر حسین
سلام لطفا ان سوره هایی را که از غلوش اصلا نگذاشتید بگذارید که انهارا در ایران خوانده
سلام لطفا حالا که همه تلاوتهای غلوش در سال 68 را گذاشتید تلاوتهایی را که در سال 74 و 76 به ایران امده بود بگذارید  با تشکر
پاسخ:
با سلام خدمت شما برادر گرامی و علاقه‌مند به تلاوت‌های استاد مرحوم غلوش

باید عرض کنم که این وبلاگ ماه‌هاست که فعالیتی نداره. بنده به عنوان مدیر این وبلاگ، قبلاً اعلام کردم که به دلیل مشغلۀ فراوان، فرصت به روز کردن اون رو ندارم و به صفحه مدیریت فایل هم گهگاه سر می‌زنم. امشب هم به طور اتفاقی کامنت شما رو دیدم و از بابت این‌که مجالی برای اجابت درخواستتون ندارم، ازتون پوزش می‌خوام.
سلام به شما دوست عزیز حاتا نمیشه یه کاری بکنید لطفا ببخشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی