صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود


خدای بزرگ رو سپاس که بعد از چند ماه وقفه، توفیقی دوباره حاصل شد که در خدمت شما سروران گرامی و همراهان صمیمی وبلاگ صوت داوود باشم. ابتدا از این‌که در این مدت، شرمندۀ محبت‌های شما بزرگواران شدم و نتونستم تلاوت‌های درخواستی‌تون رو آماده کنم، پوزش فراوان می‌خوام. به هر حال، گرفتاری‌های زندگی دست و پای این بندۀ‌ حقیر رو بستند و اون فراغتی که در یکی دو سال گذشته داشتم، متأسفانه ازم گرفته شده. با همه این اوصاف، هیچ وقت از امور مربوط به وبلاگ غافل نبودم و همیشه به دنبال فرصتی می‌گشتم که دوباره خدمت‌گزار شما عزیزان باشم و تلاوت‌هایی که به تازگی منتشر می‌شن رو تقدیمتون کنم.

برای این پست، تعدادی از تلاوت‌هایی که در ماه‌های اخیر منتشر شدند و از طریق وبلاگ صوت داوود ارائه نشده بودند رو آماده کردم که تقدیمتون می‌کنم.




طبق روال همیشگی وبلاگ صوت داوود، روی تک‌تک این فایل‌ها، کارهایی انجام شده تا اگر در هر کدوم نواقص یا مقاطع تکراری وجود داشته، برطرف بشه و کیفیت اونها تا حد امکان بالاتر بره و نسخۀ مطلوب تقدیم شما دوستان عزیز بشه. از اونجا که این تلاوت‌ها رو طی ماه‌های گذشته آماده کردم، شاید به درستی توی ذهنم نمونده باشه که دقیقاً روی کدوم فایل، چه کاری انجام دادم. به همین دلیل، از ذکر این موارد و توضیحات اضافی پرهیز می‌کنم و فقط اونها رو در دو دسته قرار می‌دم؛ دستۀ اول، تلاوت‌هایی که برای اولین‌بار منتشر شدند و گروه دوم، تلاوت‌هایی که قبلاً نسخه‌هایی از اونها وجود داشت، اما یا کیفیت مناسبی نداشتند و یا ناقص بودند که نسخۀ اصلی یا کاملشون منتشر شده.

پنج تلاوتی که لینک اون‌ها رو در این‌جا قرار می‌دم، برای اولین‌بار منتشر شدند:

حج 23 - 39 ـ اسیوط، مسجد احمد الطوابى، 1-8-1986 ـ مدت: 28 دقیقه | دانلود

تحریم 8 - آخر، حاقه 1 - 24، انفطار ـ مصر، دهه 80 میلادى ـ مدت: 35 دقیقه | دانلود

ق 31 - آخر، انفطار، بلد، ضحى، انشراح، تین، قدر ـ مصر، أرمنت الحیط ، 18-10-1978 ـ مدت: 39 دقیقه | دانلود

واقعه 75 - آخر، حاقه 1 - 24، تکویر، شمس، حمد، بقره 1 - 5 و 285 - آخر ـ اسنا ـ مدت: 47 دقیقه | دانلود

یوسف 1 - 34 ـ ارمنت، 18-10-1978 ـ مدت: 53 دقیقه | دانلود



و اما نسخه‌های اصلی یا کامل تلاوت‌های دیگری هم منتشر شد که در این بین، انتشار نسخۀ کامل تلاوت شاهکار «ذاریات، مطففین،‌ انشقاق» جلب توجه می‌کنه. البته نسخه‌ای که به عنوان نسخۀ اصلی منتشر شد، کیفیتش به نسخه‌ای که تا به حال در اختیار علاقه‌مندان بود نمی‌رسید که در این پست، نسخۀ کامل و با کیفیت بالای این تلاوت رو تقدیم حضورتون می‌کنم. سایر تلاوت‌هایی هم که در این بخش تقدیمتون می‌شه، یا نسخه‌های قبلی‌شون ناقص بودند و یا بی‌کیفیت که خوشبختانه نسخه‌های کامل و با کیفیت اونها هم‌اکنون در دسترس شما عزیزان قرار داره.

ذاریات 15 - 30، مطففین 18 - 28، انشقاق  ـ دمشق، مسجد مازى، 1958 ـ مدت: 36 دقیقه | دانلود

توبه 36 - 41 ـ قاهره، مسجد امام حسین (ع)، به مناسبت حلول سال جدید هجرى، 1970
ـ مدت: 20 دقیقه | دانلود

انبیاء 101 - آخر، نبأ 31 - آخر، انفطار، ضحى، انشراح ـ کویت، 1970 ـ مدت: 27 دقیقه | دانلود

ابراهیم 23 - 48 ـ مصر، استان شرقی، 1978 ـ مدت: 30 دقیقه | دانلود

یوسف 1 - 29، انفطار ـ قاهره، مسجد سیدة زینب، 30-1-1979 ـ مدت: 55 دقیقه | دانلود

قمر 49 - آخر، رحمن 1 - 27، حاقه 1 - 8 ، انفطار ـ اسیوط، 1985 ـ مدت: 39 دقیقه | دانلود

حجر 85 - آخر، نحل 1 - 7 ـ اسیوط، 1985
ـ مدت: 26 دقیقه | دانلود

ابراهیم 23 - 41 ـ قاهره، مسجد شافعى، 1986 ـ مدت: 33 دقیقه | دانلود

اسراء 1 - 25 ـ الحامدیة الشاذلیة، 17-3-1988
ـ مدت: 43 دقیقه | دانلود


البته به‌جز تلاوت‌های مذکور، چند تلاوت دیگه هم منتشر شدند که ان‌شاءالله برای پست‌های بعدی آماده می‌کنم.


هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات


نظرات  (۱۹)

۱۸ آبان ۹۵ ، ۱۹:۵۵ عباس جارالله
سلام علیکم برادر احسنتم ٫
بله مشکلات زیاده ومن هم شدید گرفتار مشکلات و التناس دعای فراوان دارم ازشما .ودعا گوی شما هستم !
بله این نسخه ها منتشرشدن و بعضیاشون چند روز بعضیاشونم چندی پیش که این نسخه ذاریات مطففین حجم ۸۵مگابایت داشت .توسط برادر احمد حمرا که عالی بود 
وکیفیت کانال شماهم عالیه مث همیشه و اما کانال بنده هم خداروشکر تعداد اعضاش سریع زیاد شدن وهمه گفتن عالبه کانالتون ومن همیشه تو اکثر پستهام ازتون و وبلاگتون تشکر وذکر میکنم .
ان شا الله تونستید قرارش بدید 
abdulbasetquran@
پاسخ:
علیکم السلام
انشاءالله موفق باشید آقای جارالله عزیز
کانال تلگرام جنابعالی هم لینک شد.
۱۸ آبان ۹۵ ، ۲۰:۳۴ عبدالباسط
سلام.
تشکر از اینکه تلاوتها رو آماده کردید و در اختیار ما گذاشتید.
انشاءالله که مشکلاتتان کمتر بشه.
پاسخ:
سلام علیکم، سلامت باشید. دلم برای شما و سایر همراهان وبلاگ به واقع تنگ شده بود.
۱۸ آبان ۹۵ ، ۲۰:۴۷ عبدالباسط
سلام دوباره.
واقعا چقدر تلاوت ذاریات مطففین انشقاق زیباست.
دومین بار که استاد سوره انشقاق رو میخونه یک مقطعه فوق العادست.
تا الان چند ماهه اصلا از هیچ جایی تلاوت دانلود نکردم. بجز تلاوت واقعه قصار اسنا.
واقعا دانلود تلاوت از صوت داوود برام یک چیز دیگست.
همیشه در پناه حق باشید
سلام و درود به شما  اقا دستتون درد نکنه  عالی بود روح خانم والده شاد و خداوند بزرگ یارتون  متشکریم
پاسخ:
سلام
ممنون، شما لطف دارید.
۲۰ آبان ۹۵ ، ۰۰:۱۷ عباس جارالله
با سلام مجدد .
جناب عرض کردم حدود یکسال پیش ازطریق همون دوستمون که مقطعی از سوره انشقاق فرساادم گفتم ازهمین محفل ذاریات ۱۹۵۷ هستش چون مشخص بود ٬و اما همینطور به کسی از دوستانم که ارشیو وطلاعات کافی داشتند گفتند مفقوده ولی الان ان شا الله متوجه شدید که ازهمین محفله واون زمان اکو بهش داده بودند
پاسخ:
سلام بر شما
بله دیگه،‌ طبیعتاً متوجه شدم. اصولاً اخلاق من اینه که همه گزینه‌ها رو در نظر می‌گیرم و هیچ وقت تا حصول اطمینان از یه مسئله، رأی قطعی نمی‌دم که فلان چیز قطعاً به فلان موضوع ارتباط داره؛ مگر این‌که به خودم ثابت بشه و چیزی رو بگم. درباره مقاطع مفقود هم همین‌طوره. حالا خوشبختانه فایل کامل این تلاوت منتشر شد و این شبهه رو برطرف کرد. مشکل فایلی که سال گذشته منتشر شد هم فقط اکو نبود. کیفیتش هم زمین تا آسمان با این تلاوت فرق می‌کرد و کمی به تردیدها دامن می‌زد.
به هر تقدیر، انشاءالله که موفق باشید.
سلام علیکم
ان شاءا... که هیچ وقت گرفتار مشکلات زندگی نباشید .
مدتها منتظر پست جدیدی بودم بسیار خوشحالم و تشکر فراوان بابت تلاوتهای فوق علی الخصوص نسخه های اصلی و همچنین تلاوت ذاریات مطففین انشقاق. امیدوارم هرچه زودتر شاهد نسخه های اصلی کلیه شاهکارهای استاد باشیم.
چند وقت پیش مقطع بسیار زیبایی از یک تلاوت بدستم رسید که با شنیدنش من رو به یاد شاهکارهای دهه پنجاه استاد انداخت که حس معنوی خاصی درونم ایجاد گردید .صدای استاد بسیار جوان حدود سال 50 میخوره ولی نوع  و صدای تشویق حضار شبیه مجالس سوریه سال 57 هست بی صبرانه در عطش شنیدن تلاوت کاملش هستم لینکش رو در زیر گذاشتم خواهش میکنم اگه اطلاعاتی دارید در اختیار قرار دهید. با تشکر
http://uplod.ir/1zkmwnvxz33i/VID_20161110__4142.mp4.htm
پاسخ:
سلام خدمت شما دوست گرامی
دلخوشی بنده همین دعاهای خیر شما بزرگوارانه. ممنون از محبتتون.
مقطعی که فرستادید رو چند وقت پیش در جایی دیدم که به عنوان یه مقطع از کودکی استاد عبدالباسط منتشر کرده بودند که فکر کنم دیگه دورۀ این کارها تموم شده باشه و واقعاً مشخص نیست این افراد به دنبال چی هستند؟!
این مقطع، از تلاوت سوره‌های بلد، شمس، ضحى، انشراح، تین، علق، قدر هست که استاد در سال 1960 در منزلش اجرا کرده؛ اما شخص جاعل محترم، سعی کرده با تغییر دادن صدای استاد، اون رو به صدای یه نوجوان نزدیک کنه. بعد هم برای واقعی‌تر نشون دادن کار جاعلانۀ خودش، صدای جمعیت رو از تلاوت «مریم، تکویر» بهش اضافه کرده تا به شنونده القا کنه یه مقطع مجلسی اون هم لابد از اواسط دهۀ 1940 میلادیه!!!
۲۱ آبان ۹۵ ، ۲۰:۳۸ سید رضا محمدی
سلام برادر  عزیز،،دلم برات تنگ شده،خوبی الحمدالله،خانواده محترمتان خوبن،،بابت تلاوت های که گذاشتی ممنون هستم،،انشاءالله به سالگرد استاد عبدالباسط نزدیکه،شبکه ماسیبیرو زمان قول داده یه تلاوت تصویری جدید ومجلسی از شیخ عبدالباسط پخش کنه ،،انشاءالله دست بدعا باشیم 
پاسخ:
سلام آقا سید عزیز
بنده هم دلم برای شما و سایر دوستان عزیز قرآنی خودم تنگ شده بود.
ان‌شاءالله که این اتفاق رخ بده
سلام دوست 

برای این همه زحمتی که کشیدید از شما کمال تشکر را دارم
پاسخ:
سلام خدمت شما و تشکر از لطفتون
سلام بر علی آقا... حال شما خوبه ان شاء الله... امیدوارم رفع گرفتاری شده باشه... در پناه حق
پاسخ:
سلام محمودآقای عزیز
ممنون اخوی، سلامت باشید.
هنوز نه، متأسفانه هنوز که هنوزه درگیر مشکلات ریز و درشت هستم. همون‌طور که شما هم گفتید، امیدمون به خداست که فرمود: إنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً.
سلام برای فرا رسیدن سالگرد استاد عبدالباسط ناشران تلاوت ها برنامه ای ندارند یعنی نمیخوان تلاوتی... چیزی از استاد پخش کنند ؟؟؟شما چی؟؟؟
پاسخ:
سلام
راستش من خودم هم موندم توی این قضیه
از مدتی پیش تبلیغاتی هم در این باره کردند که نوادری رو برای انتشار در سالگرد استاد در نظر گرفتند، اما یه مرتبه همه چیز کأن لم یکن شد. البته نسخه اصلی تلاوت «احزاب ـ حاقه» چند روز پیش منتشر شد که بنده اون رو آماده کرده بودم و منتظر انتشار نوادر ویژۀ سالگرد بودم که همه رو توی یه پست بذارم، ولی ...
با سلام خدمت برادر گرامی
بنده یه پیشنهاد داشتم علی آقا اگه براتون مقدوره یه کانال تلگرام بزنید به جای وبلاگ چون برای شمایی که وقت کمی داریدخیلی بهتره و هم خیلی آسونه سر کار توی خونه هر جا که باشی میتونی پست بزاری و دردسر های وبلاگ رو نداره.یا علی
پاسخ:
سلام علیکم
اتفاقاً مدتیه خودم هم فکرم درگیر همین موضوعه، اما همچنان تردید دارم.
کانال از این جهاتی که فرمودید خوبه، ولی خب حُسن وبلاگ، تبادل نظر بین مخاطبان در بخش نظرات هست که خیلی وقت‌ها یکی مطلبی رو می‌گه یا می‌پرسه و خودش تبدیل به یه بحث می‌شه، ولی توی کانال تلگرام، چنین امکانی نیست؛ مگر این‌که تبدیل به گروه بشه که اونم مشکلات خودش رو داره.

حالا شاید این بحث رو به نظرسنجی بذارم، ببینم مخاطبان وبلاگ که البته اکثراً هم گمنام و ناشناس هستند، نظرشون چیه؟
با عرض سلام

پیرامون مطلبی که آقا صادق داشتند باید بگم که نظر خوبیه ولی شاید تعدادی از مخاطبان باشن که دسترسی به

تلگرام نداشته باشن،خب اونا چیکار کنند؟البته اگه بتونین همون تلاوتایی که برای مخاطبان تو تلگرام میذارین برای

مخاطبان توی وبلاگ هم بذارین اون وقت مشکلی که گفتم بر طرف میشه که بازم تو اون شرایط کارتون دو چندان میشه

البته بازم شما مختارید...
پاسخ:
بله، اینم یکی از مشکلاتیه که به خاطرش تردید دارم کانال تلگرام رو راه بیندازم یا نه؟!
سلام و خسته نباشید     عجب سالگردی شد برای استاد مرحوم شرمنده شدیم
پاسخ:
سلام آقا سامان
بله، متأسفانه امسال همه یهو رفتند توی کما !!!
۱۰ آذر ۹۵ ، ۲۱:۳۹ سید رضا محمدی
سلام علیکم برادر حال شما ،،انشأالله تا فردا یه تلاوت تصویری جدید از شیخ عبدالباسط محمد عبدالصمد پخش خواهد شد ،،منم مریض هستم بدجور برام دعا کنید ،،
پاسخ:
سلام آقاسید عزیزم
ان شاء الله از اون دسته تلاوتهایی باشه که شما منتظرش هستید.

به امید خدا که هرچه زودتر سلامتی براتون حاصل بشه

اللّهم اشف مرضانا بالقرآن ...
 سلام و درود فراوان به شما بزرگوار  اقا بسیار ممنونیم  و خدا حافظ شما  در همه حال
ممنون به خاطر تلاوت کامل ذاریات مطففین انشقاق. شنیدن مقطع اضافه شده در سوره انشقاق (اون قسمت که آیات ابتدایی رو مجددا میخونه) هیجان انگیز بود. نمیدونم با چه دلیلی مقاطع رو به دلخواه خودشون حذف میکنن.
ان شاء الله که شاهد تلاوت های کامل و با کیفیت شاهکارهای استاد عبدالباسط باشیم.
پاسخ:
خواهش می‌کنم
ان شاء الله
سلام و درود این بنده کمترین بر شما عزیز  میلاد رسول بزرگوار اسلام  شمع جمع افرینش  گل سرسبد خلقت  رو تبریک و تهنیت عرض میکنم با بهترین ارزوها
پاسخ:
سلام آقای مهدوی بزرگوار
بنده هم متقابلاً خدمت شما و سایر دوستان تبریک عرض می‌کنم.
مؤید باشید
با سلام و وقت بخیر و تشکر فراوان ، به سبب قرار دادن نسخه کامل و اصلی تلاوت فوق العاده زیبای  " ذاریات ، مطففین ، انشقاق "  .  
سوالی که مدت هاست که فکر من رو به خودش مشغول کرده اینه که تلاوت های دهه 50 استاد عبدالباسط در مصر کجاست ؟  اکثر تلاوت های دهه 50 یا مربوط به سال 51 تلاوت های استدیویی عربستان است ( قصص ، مریم و ...) یا مربوط به عراق یا مربوط به سال های 57 و 58 در سفر استاد به سوریه . پس تلاوت هایی که در دهه 50 در مصر اجرا شده کجاست ؟  اگر ما فرض کنیم استاد در دهه 50 به غیر از تلاوت های رادیو قرآن مصر که زنده پخش میشده ، در هر هفته 4 تلاوت اجرا داشتند در هر سال 200 تلاوت و در دهه 50 ، حدود 2000 تلاوت در مصر باید از ایشون به جا می ماند ؛ که قطعا با توجه به طراوت صدای استاد در اون دهه حتما باید حدود 200 تلاوت استاد شاهکار میشده .
اینکه در دهه 50 در مصر به اندازه انگشتان دست هم تلاوت از استاد نیست خیلی عجیب است!!! ، دلیلش رو نمی دانم . شاید موارد زیر باشه .
1 - یا در مصر در اون دهه اصلا اعتقادی به ضبط تلاوت نداشتند و تلاوت ها رو به صورت زنده استماع می کردند .
2 - یا تکنولوژی و امکانات کافی برای ضبط تلاوت نداشتند ، که در این صورت پس چرا کشورهای مجاور این امکان رو نداشتند .
3 - یا ضبط شده ولی به دلیل ضعف در امکانات ضبط بسیار بی کیفیت بوده و از بین رفته است . 
وا اسفاه بر تلاوت های بسیار زیبای استاد که از دست رفته ، ای کاش درب و دیوارهای مساجدش همه ضبط صوت میشد برای این تلاوت ها .  ولی باز جای شکرش باقی است در سوریه و عراق و عربستان این تلاوت های بسیار زیبا از استاد به جای ماند و ما کلا محروم نشدیم . بازم خدا رو هزار بار شکر . 
پاسخ:
سلام
در این‌باره بارها و بارها بحث کردیم. باید بگم همۀ مواردی که فرمودید می‌تونه جزو عوامل این مسئله باشه
۲۵ بهمن ۹۶ ، ۰۵:۱۵ رسول لطیفی هستم از اهواز
واقعا چقدر زیباست.انشاءالله شماها وارد بهشت می شوید دست شما درد نکنه.خیلی ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی