صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود


در این پست، نسخۀ اصلی تلاوت زیبایی تقدیمتون می‌شه که تا به حال، اون رو با اکو و کیفیتی نه‌چندان مطلوب می‌شنیدیم.




تلاوت «تحریم، غاشیه، اخلاص» از سری تلاوت‌های استاد عبدالباسط در سفر سال 1980 میلادی به کشور امارات هست که در شهر ابوظبی اجرا شده. نسخۀ موجود از این تلاوت، مثل خیلی از تلاوت‌های استاد در امارات، دارای اکوی نسبتاً زیاد و همچنین کیفیتی می‌شه گفت نامطلوب بود. تا این‌که شب گذشته نسخه اصلی این تلاوت، با کیفیتی خوب منتشر شد که اون رو بعد از رفع نویزها و ارتقای نسبی کیفیتش، در این پست تقدیم شما دوستان و سروران گرامی می‌کنم.

تحریم، غاشیه، اخلاص ـ ابوظبی، 1980 ـ مدت: 30 دقیقه


هزینه دانلود: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات


نظرات  (۱۴)

۱۰ تیر ۹۵ ، ۱۳:۵۸ سید رضا محمدی
اجرکم عندالله آخی
سلام علیکم
بازم خیلی ممنون بابت این تلاوت
فقط ببخشید چرا تو این تلاوتا یه تلاوتم از سال های جوانی استاد منتشر نمی شه منظورم اینکه ممکنه تا به حال همه تلاوتای سال های جوانی استاد منتشر شده باشند؟یا نه؟
پاسخ:
سلام
قطعاً اینطور نیست. چیزی که مشخصه اینه که بسیاری از شاهکارهای جوانی استاد، یا اصلاً ضبط نشدند و یا به مرور زمان، از بین رفتند. البته این مسئله دلیل بر این نمیشه که بگیم هیچ تلاوت منتشر نشده ای از سالهای جوانی استاد باقی نمونده. دلیل انتشار تلاوتهای میانسالی یا کهنسالی استاد عبدالباسط هم نزدیک بودن زمانِ انجام این تلاوتها به زمان حال و وجود نوارهای ضبط شده از اون محافله. ما هم مثل شما امیدواریم در آینده شاهد انتشار شاهکارهای جوانی این استاد عظیم باشیم.
سلامی دوباره...
البته من اطلاعاتم کمه ولی خب چرا این تلاوتای سال های جوانی استاد یک دفعه با هم منتشر نمی شه؟
و یه سوال دیگه اینکه ایا عبدالباسط ابتهال خوندند یا نه؟
پاسخ:
سلام
این سؤال رو باید از صاحبان نوادر پرسید که اونها رو به صورت قطره‌چکانی منتشر می‌کنن.
قطعاً استاد عبدالباسط هم ابتهال داشتند، ولی فقط یک ابتهال زیبا که مدت‌زمانش کمتر از 3 دقیقه هست از ایشون موجوده.
خیلی ممنون
سلام ببخشید به خاطر این همه سوالی که از شما دارم
یکی اینکه دیروز شبکه قرآن یه تلاوت از استاد گذاشته بود که اون تلاوت سوره مریم آیات 37تا65 بود که فکر کنم مجلسی بود چون صدای تشویق مردم هم می اومد البته شایدم این تشویق ها را به تلاوت وصل کرده باشند به هر حال من این تلاوتا تو وبلاگتون ندیدم به همین دلیل می خواستم ببینم اگه می شه می تونید این تلاوتا در اختیارمون بذارید؟
و یکی دیگه اینکه جریان بقیه ی تلاوتای ختم مشترک که گفته بودید تو وبلاگ می ذارید چی شد؟ 
بازم ببخشید
پاسخ:
سلام
خواهش می‌کنم دوست عزیز
اون تلاوت از سری تلاوت‌های استاد در استودیو موریفون هست و جمعی هم که صدای تشویقشون شنیده می‌شه، کارکنان همون شرکت هستند و اون صداها روی تلاوت مونتاژ نشده. از این مجموعه تلاوت‌ها چندتایی رو توی وبلاگ گذاشتم، ولی دو تلاوت سوره مریم که یکی آیه 1 تا 36 و دومی 37 - 65 هست رو موفق نشدم برای بارگذاری آماده کنم. ان‌شاءالله اگه خداوند توفیقی بده و فرصتی بشه، حتماً این کار رو هم انجام میدم.
تأخیر در گذاشتن پست دوم تلاوت‌های ختم 13 قاری هم به همون دلیلی هست که عرض شد؛ یعنی مشغلۀ زیاد بندۀ حقیر که امیدوارم به زودی کمی از اون کاسته بشه.
۱۴ تیر ۹۵ ، ۲۳:۱۴ محمود مهدوی
باسلام و درود به شما  و اززوی قبولی طاعات برای شما بزرگوار و رحمت و غفران برای روح والده گرامی و تبریک بیشابیش عید سعید فطر  خدمت حضرتعالی   از تمامی زحماتیکه دراین ماه مبارک متحمل شدید و برای تلاشهای خالصانه تون ممنون  و سباسگزارم خدا حفظتون کنه
پاسخ:
سلام و تشکر فراوان جناب آقای مهدوی
بنده هم پیشاپیش عید سعید فطر رو خدمت شما تبریک میگم و از خداوند قادر رحمان می‌خوام که طاعات و عباداتتون رو مورد قبول قرار بده.
۱۷ تیر ۹۵ ، ۱۱:۵۵ سید رضا محمدی
با سلام خدمت برادر عزیزم آقای قنبری عزیز ، ضمن تبریک،عید سعید فطر ،یه تلاوت جدید از شیخ عبدالباسط منتشر شده از سوره مبارکه فرقان و طارق در جنوب آفریقا سال 1981 ،و یه تلاوت هم در سال 1977از سوره مبارکه نیا و قصار اگر وقت داشته باشید آنهارا هم تو وبلاگ بزار ین ممنون،
پاسخ:
سلام
عید شما و همه دوستان عزیز مبارک
تلاوت اول رو دریافت کردم و ان شاء الله فرصت بشه آماده‌ش می‌کنم و توی وبلاگ می‌گذارم. اما تلاوت دومی که فرمودید، جدید نیست و به اسم نسخۀ اصلی منتشر شده، ولی کیفیتش خیلی بالاتر از نسخه‌های قبلی نیست.
سلام علیکم
یه سوال دارم:از استاد عبدالباسط از سوره های ذاریات و روم و انسان تلاوت های مجلسی یا استودیویی وجود داره یا نه؟
ممنون
پاسخ:
سلام
از هر سه سوره، تلاوت استودیویی وجود داره و از سوره ذاریات هم یک تلاوت شامل آیاتی از سوره‌های «ذاریات، مطففین، انشقاق» اجرای سال 1958 هست که در وبلاگ هم موجوده.
سلام خدمت برادر عزیز
ببخشید من وقتی میخوام تلاوتا را دانلود کنم یه پنجره باز می شه که تو اون نوشته شده که برای دانلود کردن اول باید یه جدولی را کامل کنید که تو اون جدول چنتا عکس وجود داره و...
من که نمی فهمم چی میگه ولی اگه شما می تونید یه کمکی به من بکنید        خیلی ممنون
ببخشید یه توضیح دیگه هم بدم که این پنجره بعد از اینکه چندتایی تلاوت دانلود کردم میاد
اگه جواب بدید ممنون می شم
پاسخ:
سلام خدمت شما دوست گرامی
درست متوجه نشدم مشکلتون چیه؛ ولی گاهی مشکل از خود سایت مدیافایر هست که در این جور مواقع اگر صفحه رو با فیلترشکن باز کنید مشکلتون حل می‌شه. اگر هم دسترسی به فیلترشکن ندارید، شاید یکی دو روز صبر کنید مشکل برطرف بشه.
سلام ممنون
سلام خدمت استاد عزیز و بزرگوار
اگر از هر سه سوره ای که فرمودید از اونها تلاوت استودیویی وجود داره تو وبلاگ هم بذارید(البته بعد از سبک شدن مشغلتون)ممنون می شم
ببخشید یه سوالم داشتم که آیا از تلاوت سور توبه،قیامت نسخه ای بهتر وجود نداره یا اینکه شما نمی تونید کیفیتشا بالاتر ببرید؟؟؟
پاسخ:
سلام
ان شاء الله خدا این توفیق رو بده، چشم این کار رو انجام می‌دم.
متأسفانه و صد افسوس که فعلاً از اون تلاوت نسخۀ بهتری وجود نداره و تازه این نسخه‌ای هم که هست، بعد از انجام یه سری کارها اینطوری شده، وگرنه اوضاعش فاجعه‌بارتر از این بود.
سلام و عرض ادب
واقعا شرمنده ام که تو این پست با درخواستام و سوالام شما رو خسته کردم
ببخشید درخواست تلاوت سوره ی نحل_ اسرا را داشتم که فکر کنم مال دهه ی هفتاد هست خیلی متشکرم
۲۳ تیر ۹۵ ، ۲۰:۲۳ مجتبی رحمتی
سلام علیکم دوست عزیز

ممنون از تلاوتاتون،به نظر من وبلاگ شما کامل تربن و جامع ترین وبلاگ تلاوتای استاد عبدالباسط هست

خداوند همه ی اموات و همچنین مادر گرامی شما را قرین رحمت خود کند

ببخشید من درخواست تلاوت مجلسی قصص_حاقه را داشتم ممنون می شم که هر وقت تونستید اونا در اختیار ما قرار بدید
پاسخ:
سلام علیکم

خواهش می‌کنم دوست عزیز، از لطف شما ممنونم.
امیدوارم خداوند توفیق بده بتونم مثل گذشته بیش از این در خدمت شما و بقیۀ مخاطبان گرامی وبلاگ باشم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی