صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

تلاوت‌های جدید و نسخه‌های اصلی چند تلاوت دیگر

پنجشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۰۸ ب.ظ


با سلام خدمت همه دوستان و سروران گرامی و تبریک اعیاد شعبانیه، همچنین پوزش بابت عدم توفیق خدمت به شما دوستان در هفته‌های اخیر، در این پست، تلاوت‌هایی که در این مدت برای اولین‌بار منتشر شدند رو به همراه دیگر تلاوت‌هایی که از نسخه‌های اصلیشون رونمایی شد، تقدیمتون می‌کنم.




سه مورد از تلاوت‌هایی که برای اولین‌بار منتشر شدند، از سری تلاوت‌های استودیو موریفون در سال 1984 هستند. استاد عبدالباسط معمولاً در این استودیو، تلاوت‌هایی رو در دو بخش انجام دادند؛ به این ترتیب که آیاتی از یک سوره رو تلاوت کردند و تلاوت دوم، از ادامۀ آیات تلاوت اول شروع می‌شه. یکی از تلاوت‌های جدید، بخش دوم تلاوت آیات 1 - 12 سوره حشر در استودیو موریفون هست که قبلاً تقدیمتون شده بود. دو تلاوت بعدی هم آیاتی از سوره کهف هستند که در مجموع، آیات 30 تا 97 این سوره رو شامل می‌شن.


تلاوت جدید بعدی، تلاوت آیاتی از سوره اسراء هست که از قضا این تلاوت هم بخش دوم یه تلاوت دیگه هست؛ تلاوت سوره اسراء در مقابل قصر عابدین که نسخه اصلی اون هم چند وقت پیش منتشر شد و حالا شنوندۀ تلاوت دوم از همین محفل هستیم.



و اما در این مدت، نسخه‌های اصلی 6 تلاوت هم منتشر شده اونها رو هم به ترتیب در این‌جا قرار می‌دم.

(نسخه قبلی این تلاوت هم از رادیو ضبط شده بود،‌ ولی کیفیت صدا بسیار بد و نامفهوم بود. اما این نسخه که رادیو ضبط شده،‌ دارای وضوح صدای مطلوب و کیفیت قابل قبولی هست. این نکته رو هم توضیح بدم که بعضی مقاطع در این نسخه نبودند یا دچار اشکال بودند که اونها رو به ناچار از نسخه قبلی اضافه کردم.)





در این پست، درخواست یکی از دوستان رو هم اجابت می‌کنم و از سایر دوستانی که درخواست‌هاشون انجام نشد عذر می‌خوام. ان‌شاءالله که فرصت بشه به سایر تلاوت‌های درخواستی هم پاسخ بدم:

ادریس: یکی از تلاوت‌های ختم ثانی رو می‌خواستم، 89 نمل تا فکر کنم 42 قصص. لطف می‌کنید نسخه اصلیش (128 یا کاست) رو برامون بذارید؟
قبلاً به این دوست عزیز پاسخ دادم که تلاوت مورد نظرشون، در واقع دو تلاوت هست که مثل خیلی از تلاوت‌های ختم مجود دوم، با هم ترکیب شدند. در این‌جا نسخه‌های اصلی و ترکیب نشدۀ این دو تلاوت رو تقدیم شما و آقا ادریس عزیز می‌کنم، با این توضیح که به خاطر همون کار ترکیبی که انجام شده، ابتدای تلاوت دوم رو حذف کردند که احتمالاً آیۀ 19 سوره قصص بوده.

نمل 89 - آخر، قصص 1 - 19

قصص 20 - 42

هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات


ان‌شاءالله خدا توفیق بده در ادامه، بیشتر در خدمت شما دوستان گرامی باشم. التماس دعا

نظرات  (۱۸)

سلام علیکم
جزاک الله بالخیر
خدا خیرتون بده
۰۱ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۵۳ محمّدرضا فضلی
...ومن الله التّوفیق برادر، دست مریزاد، در این اعیاد پر برکت شعبانیه عیدی بسیار عالی و روحنوازی بود. در این اوقات خجسته، میلاد پربرکت صاحب العصر و الزّمان، منجی عالم بشرّیت، مهدی موعود رو به شما عزیز زحمتکش و تمام اهالی صوت داوود تبریک و تهنیت عرض میکنم و از خدا براتون آرزوی بهترینها رو دارم. همچنین برای والده ی ارجمندتون اعلا درجه علّیّین و همنشینی با بی بی فاطمه (س) رو مسئلت دارم.
پاینده باشی اخوی، بدرود.
۰۱ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۴ محمود مهدوی
سلام و درود و عرض ارادت عیدنیمه شعبان را خدمتتون تبریک میگم و بهترین ارزوها رو براتون دارم دست شما درد نکنه و سپاسگزاریم رحمت الهی نثار روح والده گرامی پایدار باشید
سلام بسیار تشکر از تلاوت ها زیبا بودند...
یه سوال داشتم من تو بعضی از تلاوت های استاد می شنوم که ایشون یه آیه را دو سه بار تکرار می کنند و هر بار آیه را به صورت های مختلفی می خونند که مثل متن قرآن نیست مثلا کلمه ی (جاء)را(جئ)می خونند خواستم بدونم دلیلش چیه؟ممنون می شم اگه جواب بدید
پاسخ:
سلام علیکم
دلیل این مسئله، وجود اختلاف در قرائت هست که بحثش مفصله؛ اما به طور خلاصه اینه که در ابتدای کتابت قرآن، متن‌ها نه اعراب داشتند و نه نقطه. همچنین جمع‌آوری قرآن و چینش سوره‌ها به ترتیب فعلی، در زمان خلافت عثمان انجام شد و مورد تأیید امیرمؤمنان (ع) هم قرار گرفت. اما راویان قرآن کریم که اون رو از رسول خدا (ص) شنیده و کتابت کردند، هفت نفر بودند که مهم‌ترینشون عاصم کوفی،‌ نافع مدنی و حمزه کوفی هستند. در بین روایات این قراء، اختلافات جزئی وجود داره که اون هم غالباً به دلیل بی‌نقطه و اعراب بودن در ابتدا بوده. قرآن مرسوم و موجود فعلی که در دسترس ماست و مورد تأیید شیعه و سنی هم هست، به روایت حفص از عاصم هست؛ اما قراء بزرگ، در قرائت‌هاشون از روایات ورش از نافع و همچنین خلف از حمزه هم استفاده می‌کنند.
با همۀ اینها، در اصل معنای قرآن هیچ تغییری ایجاد نمی‌شه و حتی این به معنی تحریف قرآن نیست، بلکه فقط منحصر در همین اختلاف بین قرائت‌هاست.
سلام خیلی خیلی ممنون از توضیحات جالبتون
فقط چرا قراء ایرانی این کار را نمی کنند و دیگه اینکه اگه کسی خواست این اختلاف ها را یاد بگیره چطوری می تونه یاد بگیره آیا در این باره کتاب هایی هم هست؟اگه هست می شه معرفی کنید؟ بازم ممنون
پاسخ:
سلام دوباره
دلیلش اینه که تأکید شیعه بیشتر بر روایت حفص از عاصم هست، اما اهل سنت، با وجود این‌که اصل رو بر همین روایت حفص قرار دادند، اما سایر قرائت‌ها رو هم بسیار دوست دارند و به کار می‌برند. مثلا اگه دقت کرده باشید در تلاوت‌های مختلف اساتید بزرگ می‌شنویم که وقتی آیه یا مقطعی رو چندبار می‌خونن، تلاوت اون قسمت با اختلاف قرائت، بیشتر به مذاق حضار در مجلس خوش میاد.
این‌که در این‌باره کتاب یا فایل آموزشی‌ای وجود داشته باشه، بنده بی‌اطلاعم. البته یک مجموعه فایل با عنوان آموزش اختلاف قرائات از استاد ستوده‌نیا در سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف وجود داره که اون هم به اشتباه عنوان شده که آموزش هست و در واقع، تاریخچۀ اختلاف قرائت رو بیان می‌کنه.
شما هم خیلی دنبال این مسئله نباشید و توصیه می‌کنم همین روایت حفص از عاصم رو محور کار تلاوت، حفص یا هر چیز دیگری که مد نظر دارید قرار بدید.
ان شاء الله موفق باشید.
بسیار سپاسگزارم هم از توضیحاتتون و هم از وقتی که برای من گذاشتید
سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز
پس از چند ماه مشغله شدید کاری فرصت کردم دوباره چند روزه که مدام به اینجا سر میزنم، خلاصه کنم که از خدا میخوام امثال شما رو زیاد کنه و دست علی همراهتون باشه
و اما درخواست من:
اگه ممکنه یه لیست کامل از تلاوت های 1964 مسجدالاقصی استاد رو اینجا بذارید (فقط فهرست تلاوت ها)، به نظر شما قوی ترین هاشون کدومان؟ و کدوم ها فنی ترند؟، من خودم تلاوت سوره ابراهیم رو خیلی دوست دارم و احساس میکنم خیلی نزدیک به تلاوت های دهه 1950 استاد هستش، تلاوت سوره صف هم یه فراز حجاز دوست داشتنی داره و به تلاوت های گذشته شبیه هستش
یه سوال خیلی ذهنمو مشغول کرده، اینکه توانایی حنجره استاد تو فاصله سالهای 1961 و 62 تا 64 چرا اینقدر افت کرده، شفافیت و بی نویزی صدا سرجاشه ولی توانایی فراز خوانی به شدت پایین اومده، البته تلاوت ها هم به نحو مناسبی ضبط نشده اند، تلاوت های 1962 پاکستان هم همینطورن، فضای تلاوت به تلاوت هایی مثل (شوری ق طارق) حتی نزدیک هم نمیشه،
البته معدود تلاوت هایی تو بازه 1964 تا 1968 هستن که کمی به اون فضای باشکوه نزدیک میشن، متاسفانه کیفیت ضبط تلاوت ها هم خیلی مطلب رو پیچیده تر میکنه و من خودم به شخصه هنوز تلاوت 1964 به بعد استاد واسم ناشناخته است و بیشترشون رو کامل گوش نکرده ام، البته تو این دوره 1960 استاد یه سری نغمات جدید و زیبا به تلاوتشون اضافه میشه (البته با شدت صوت بالا و به شیوه فرازخوانی نیستند، حالت نرم و ملو و آرامش دهنده دارن ولی شورانگیز نیستن، از این بهتر نمیتونم توضیح بدم) که به نظرم بهترین نمودش تو تلاوت تحقیق درسی ایشون(ظاهراً 1967) دیده میشه، تصور من اینه که حتی تلاوت های دهه 1970 و 1980 دوباره حالت شدت صوت و فراز خوانی برقرار میشه(البته این بار با صدای سالخورده شده) 
یه مشکل بزرگ اینه که حتی از دهه 1960 مصر استاد هم یه سیر تلاوتی مختصر وجود نداره (دهه 1950 که اصلاً وجود نداره) مثلاً از هر سال حداقل 5 تلاوت تا بشه نسبت به سیر تلاوت استاد و تغییرات اون اظهار نظر کرد
ببخشید که طولانی شد
ممنون و التماس دعا
سلام مجدد
حالا که باب سوال رو باز کردم یه سوال دیگه هم بپرسم
راستش من در مورد کیفیت واقعی صدای استاد در حوالی سن 30 سالگی ایشون (همون سه سال معروف 1956 تا 58 ) سوالای زیادی واسم پیش اومده
میتونید در مورد کیفیت صدای استاد در تلاوت حج (نسخه عالی ای که خودتون گذاشتید)، نسخه ی بدون اکوی مدثر قیامه و نسخه اصلی مریم تکویر یه پست تحلیلی بذارید، هر چند زحمتتون میشه، کلاً صدای استاد در تلاوت های این سالها گاهی ضعیف و کم قدرت مثل آل عمران و حاقه و نسخه اصلی مریم تکویر، گاهی متوسط مثل حج بلد و گاهی قوی و پرحجم مثل نسخه اصلی کهف قصار و یوسف احساس میشه
مسلمه که اکو نقص ها رو کم میکنه و اصلن امروزه بدون اکو نمیشه خوند، ولی صدای استاد اینقدر انتظارات رو بالا میبره که بعضی از بدون اکوها احساس نقص میده هر چند برعکسشم بدون اکوی کهف قصار به نظر من از با اکوش قوی تر به نظر میرسه و واقعاً برام عجیبه
کلاً کاش همشون با یه اکوی مختصر ضبط میشد چون صدای استاد اکوی زیاد واسه رفع نقص نیاز نداره
اگر حوصله خوندن این مطالب پراکنده منو داشتید ممنون میشم اگه یه پست تحلیلی بذارید، نظیر این مطالب رو قبلاً هم مطرح کرده بودم با تشکر

پاسخ:
سلام خدمت برادر خوبم جناب آقا سید محمد
از این‌که نتونستم به موقع کامنتتون رو تأیید کنم ازتون پوزش می‌خوام.
واقعیتش اینه که پاسخ دادن به سؤال‌های حضرت‌عالی نیازمند حوصله و فرصتی هست که متأسفانه این روزها بنده به دلیل مشغله و گرفتاری زیاد، از اون بی‌بهره هستم. هر دو کامنت شما بزرگوار رو هم در این‌جا قرار دادم که دوستان و اساتید بزرگوار اون رو مطالعه کنن و نظرشون رو بگن، بنده هم در این‌جا منعکس خواهم کرد.
جداً از شما دوست عزیز پوزش می‌خوام، مطمئناً دوستانی که بهتر از من به سؤالات شما پاسخ بدن کم نیستند.

سلام


در جواب آقامحمدرضا وبا کسب اجازه از مدیر محترم سایت:


بعید می دونم اختلاف قرائت قران خیلی با شیعه و سنی بودن ارتباط تنگاتنگی داشته باشه. در میان فقهای معاصر نه تنها مرجعی از شیعه از اختلاف خوانی نهی نکرده، بلکه مقام معظم رهبری هم تا جایی که من می دونم در دیدار با قاریان گاهی اون ها رو تشویق به اختلاف قرائت خوندن هم کرده اند. 


http://www.tasnimnews.com/fa/news/1392/06/22/132749/قرائت-قاریان-ایرانی-ابزار-مواجهه-با-تبلیغات-وهابیت-ماجرای-رأی-اول-آفریقایی-ها-به-قاریان-ایرانی




حتی خود اهل سنت و یا افرادی هم که در مجلس تلاوت هستند لزوما به این اختلاف قرائات مسلط نیستند. مثلا شما می بینید در مصاحبه ی تصویری استاد مجری برنامه از فلسفه ی این 

اختلاف قرائت ها از استاد سوال می کنه!!! 


شاید سرّ مشعوف شدن جمعیت هنگامی که قاری آیه رو به اختلاف قرائت می خونه  به کارگیری این فن برای ترسیم و تاکید محتوای آیه باشه. مثلا در سوره یوسف که استاد به 4 روایت جمله ی (( و قالت هیت لک))  رو تلاوت می کنه، این هنرمندی بی نظیر استاد در به ترسیم کشیدن فضایی که حضرت یوسف (ع) درش قرار گرفته بود هست و لذا بعد که ((قال معاذالله)) رو می خونه می بینید چطور جمعیت منفجر می شه. این هیجان برای صرفا به 4 روایت خوندن نیست. بلکه استاد از این فن استفاده می کنه و چهار بار جمله ی زلیخا رو تکرار می کنه تا اوج معصومیت حضرت یوسف رو نشون بده با اون ((قال معاذالله)) بعدش. درهر صورت اون تلاوت ستاره درخشانی در آسمان تلاوت های جاودان استاد هست که در آیه به آیه و کلمه به کلمش حرف هست. توصیه می کنم اون تلاوت رو به این دید گوش جان بسپرید و توجه کنید به چه زیبایی استاد از ابتدا تا انتها داستان یوسف (ع) رو برای مستمع روایت می کنه و به تصویر می کشه


…..


اما در مورد قرائت ها: 

قراء هفت گانه این افراد هستند:

عاصم-نافع-حمزه-ابوعمرو-ابن عامر-ابن کثیر-کسایی

این قراء مورد تایید شیعه می باشند. از این قراء به عنوان مثال حمزه کوفی شاگرد امام صادق (ع) بوده است.


از هر قاری دو راوی هست که می شه 14روایت

حفص و ورش و حمزه ترتیب معمول استفاده، خصوصا در سه بارخوانی های استاد عبدالباسط هست. اما استاد و سایر قراء به کرات از قرائت های غیر این سه تا هم استفاده می کنند. به عنوان مثال:


1-

ادغام دو حرف شبیه هم که در کنار هم قرار دارند مربوط به قرائت ابوعمرو هست. به عنوان نمونه مرتبه سوم تلاوت آیه ی ((وسیق الذین اتقوا....)) در تلاوت زمر تکویر استاد به این قرائت هست. اون جا دو تا ادغام هست: ((الی الجنة زمرا)) و  ((و قال لهم ))


2- 

کشیده خواندن کسره ی کوتاه در حروفی مثل ((فیه،...)) ضمه ی کوتاه مثل ((جعلناه..))  و خوندن اون ها به صورت ((فیهی،جعلناهو،...)) مربوط به قرائت ابن کثیر هست. مثلا مرتبه سوم تلاوت آیه ی ((ان الذین کفروا و یصدون عن سبیل الله... )) در اون تلاوت بهشتی حج بلد استاد به این قرائت خونده شده.



3- 

قرائت با کسره ی تای تانیث ماقبل مفتوح مثل خواندن ((الحاقة)) به صورت ((الحاقیة)) مربوط به قرائت کسایی هست.


4-

 قرائت کلمه ی إبراهیم به صورت إبراهام از ابن عامر هست.




و این قرائات به وفور در تلاوت های اساتید استفاده می شه.


در مورد منبع جهت یادگیری هم شاید بشه کتاب ((تهذیب القرائه)) استاد پورفرزیب مولایی رو نام برد و یا کتاب ((قرائت امام نافع به روایت قالون و ورش (روش شاطبیه))) برای یادگیری قرائت ورش.



بعد از این توضیحات نکته مهمی که باید ذکر بشه اینه که اون چیزی که فراگیری اختلاف قرائات رو خیلی مشکل می کنه قواعد متفاوت تجویدی قرائت های مختلف به همراه فرش الحروف خاص خودشون هست. مثلا این موردی که شما اشاره کردید ((جاء رو جیء می خونه)) این یک قاعده کلی قرائت حمزه هست که در سراسر قران  جاء، شاء، … رو جیء، شیء، خونده. این ها قاعده تجویدی هست و باید یادگیری بشه. علاوه بر این قواعد، فرش الحروف هم هست که برای قرائت های مختلف فرق می کنه. یه مثال سادش مالک یوم الدین هست که این جا کلمه ی مالک رو فقط عاصم و کسایی به این شکل خونده اند و سایر قراء بلا استثنا همگی ((ملک )) خونده اند. یادگیری فرش الحروف قرائات کار ساده ای نیست. چون این موارد حفظی هستند و آموختنی نیستند. باید کلمه به کلمه موارد اختلاف خوانی رو در کل قران برای هر قرائتی که فراگیری می شه حفظ کرد و به خاطر سپرد تا در صورت اختلاف خواندن خدای نکرده تحریفی صورت نگیره و قرائت کامل منطبق با قراءت قاری مشخصی باشه.


…..


در میان قاریان عصر طلایی مصر البته استاد عبدالباسط  از اون هایی هست که اهتمام ویژه ای به قرائت حفص داره و عموما جایی اگه اختلاف قرائت می خونه اول همون آیه رو به روایت حفص خونده و بعد به روایت های دیگه می خونه. البته تلاوت های نادری از استاد هست که بخش اعظمی از تلاوت به روایت ورش هست که از جمله اون ها می شه به همین شاهکارمعروف سوره یوسف اشاره کرد، اما به هرحال این قبیل تلاوت ها از استاد خیلی به ندرت یافت می شه. در حالی که در قرائت برخی  اساتید دیگر مثل مصطفی اسماعیل اختلاف خونی به وفور موج می زنه و مبنا گاهی اصلا حفص نیست!


ما در همین ایران خودمون هم قاریان و حافظانی داریم که اختلاف قرائت هم کار کرده اند. مثلا نمونش استاد حسنی حافظ کل قران مشهدی هست که به سه قرائت حفص و ورش و حمزه قران رو حفظ هست. از میان قاریان هم که استاد شاکرنژاد باید معرف حضور باشه احتمالا که اختلاف خونی زیاد می کنه.


…..


در پایان به عنوان نظر شخصی خودم باید بگم اختلاف قرائت خونی برای کسی که قرائت قرآن رو به صورت فنی دنبال نکرده فضیلتی محسوب نمیشه. اون روزی که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند((یارب ان قومی اتخذوا هذاالقران مهجورا)) خطاب حضرت من نوعی هم هستم که به جای صرف وقتم به آشنایی با معارف قران و بهره مندی معنوی، علاقه مند به یادگیری طرق مختلف صرفا خوندن قرآن بودم. متاسفانه گاهی اوقات در جامعه قرانی هم دیده می شه قاریان پی گیری می کنن چه طور یاد بگیریم اختلاف ها رو، اما اهتمام چندانی به فراگیری تفسیر و یادگیری معارف قرانی ندارند.


حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی

دام تزویر مکن چون دگران قرآن را

پاسخ:
بسیار ممنون از مطالب ارزنده و مفید شما برادر بزرگوار
قطعاً دوستان عزیز از این مطالب بهره خواهند برد.
سلام و درود بر شما
درک میکنم، خواهش میکنم
اگه یه زمانی فرصت کردید و همون لیست تلاوت های سفر 1964 مسجدالاقصی رو به همراه یه تحلیل مختصر ارائه کردین ممنون میشم
یا علی مدد
سلام؛ میخواستم توضیحاتی درباره شرکت موریفورن برای دوستان دهید که این شرکت چه سالی تأسیس شده و در چه شهری از چه کشوری واقع است و اکنون فعالیت دارد یا ندارد و از این قبیل توضیحات. با تشکر از وبلاگ خوبتون
پاسخ:
سلام دوست عزیز
اطلاعات بنده در این باره چندان زیاد نیست. فقط می‌دونم یه شرکت مصری بوده که در زمینه انتشار آلبوم‌های موسیقی فعالیت داشته و در کنار اون، تلاوت‌هایی رو هم از اساتید مشهور قرآن کریم ضبط و منتشر می‌کرده.
۱۶ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۵۶ محمّدرضا فضلی
سلام و عرض احترام حضور علی آقای عزیز و همه ی دوستان گل صوت داوود خصوصاً آقا حامد و آقا سیّد محمّد عزیز که با کامنتهای جذّابشون این پست پربار رو پرمحتواتر کردند. خدا بهتون خیر بده عزیزان. خدا رو بخاطر وجود و حضور دوستانی مطّلع و با فضیلت که دانسته هاشونو در اختیار سایرین قرار میدن شاکرم و ازتون بخاطر وقتی که برای این وبلاگ میذارین و بهش اهمّیت میدین سپاسگذارم. طبق فرمایش متین و زیبای آقاحامد در آخرین پاراگراف از بیاناتشون، انشاء الله همگی در پناه حق از عاملین واقعی به قرآن باشیم و قومی نباشم که مایه ی شرمندگی پیغمبر و پیشوا و مولا و مقتداشون در روز موعود میشن.
خدا والده ی بزرگوار شما علی آقای دوست داشتنی رو هم قرین رحمات واسعه ی خودش کنه و بهتون عمر با عزّت عطا کنه.
بسیار تشکر از مطالب نابی که در اختیار من گذاشتید
خدا خیرتون بده که برای پاسخ به اینگونه سوالات زمانبر واقعا وقت میذارید بازم ممنون
۱۷ خرداد ۹۵ ، ۰۸:۰۶ سید رضا محمدی
سلام علیکم،خدمت برادر عزیزم آقای قنبری عزیز،امیدوارم حالتون خوب باشه، و ایام بکام ،اقا یه سوال از امشب تلاوت پخش میشه یا فردا؟
پاسخ:
سلام
این‌قدر من دیر جواب این کامنت رو دادم که دیگه جوابش بیات شد!!
باسلام به همه ی دوستان و تشکر ویژه از دوستان خوبی که ما رو شرمنده کردند.

طاعات و عبادات همگی مقبول درگاه حق، ان شاالله
سلام.واقعا متاسفم که حتی در عرصه ی قرآنی هم تبعیض وجود داره.تلاوت های درخواستی همه ی دوستان رو میارید به جز من.جای تاسفه.
پاسخ:
سلام دوست عزیز
تلاوت‌های درخواستی شما چی بوده بزرگوار؟
نه از روی اسم و نه از روی آیدی شما، متوجه نشدم چه تلاوتی رو درخواست کردید. ممنون میشم این رو بفرمایید.
ضمن این‌که بنده مدت‌هاست که شرمندۀ همۀ دوستان هستم و فرصت آماده کردن تلاوت‌های درخواستی رو نداشتم، پس مطمئن باشید تبعیضی در کار نیست.
سلام.تلاوت استودیویی قیامه_توحید_حمد_بقره1الی5
پاسخ:
خب، شما قبلاً‌ با نام محمدامین کامنت گذاشته بودید، به این دلیل متوجه نشدم.
برای این‌که سوء تفاهم برطرف بشه، خدمت شما دوست بزرگوار عرض کنم که بعد از شما حداقل 8 درخواست دیگه برای تلاوت شده که متأسفانه فرصت پاسخ‌گویی به هیچ کدوم رو نداشتم و این‌طور نبوده که درخواست‌های دیگران رو به درخواست شما ارجحیت داده باشم.
تلاوت درخواستی شما هم البته سوره توحید رو نداره و در واقع «قیامة لیل ضحی انشراح تین علق فاتحة بقرة 1-5» هست.

این توضیح رو خدمت دوستان و سروران عزیز خودم عرض کنم که چنان‌چه نمی‌خواید تلاوت‌های مورد نظر و درخواستی‌تون به صورت کارشده و نسخۀ تر و تمیز خدمتتون تقدیم بشه، بفرمایید که همون نسخۀ کار نشده رو آپلود کنم و لینکش رو توی وبلاگ بگذارم. اگر همۀ دوستان تلاوت‌ها رو به همون صورت انتشاریافتۀ خودش درخواست کنن، بنده همۀ درخواست‌ها رو یکی دو روزه جواب می‌دم و تلاوت‌های درخواستی رو توی وبلاگ می‌ذارم که البته این برخلاف رویۀ کاری ماست. با این حال، بنده در این زمینه در خدمتم.
۱۵ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۲۱ احسان دوستی
موجب خوشحالیست که مشغولیت های بهتری بیدا کرده اید و سایتو تعطیل کردید موفق باشید بهر حال برای کارهای گذشته تان ممنونیم
پاسخ:
سلام
نه برادر عزیز، تعطیلش نکردم. ان‌شاءالله به زودی در خدمتتون خواهم بود.
با این حال نفهمدم شما از مشغولیت پیدا کردن من خوشحالید یا تعطیلی موقت وبلاگ؟!! خودم که از هیچ کدوم خوشحال نیستم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی