صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

دوستان و همراهان عزیز وبلاگ صوت داوود

سلام و ارادت بندۀ حقیر رو از اعماق وجود پذیرا باشید.

در این مدتی که تصمیم گرفته بودم در خدمتتون نباشم، کامنت‌های صمیمانۀ شما سروران گرامی که به واقع از روی عشق به قرآن کریم و خلوص نیت نگاشته بودید، بنده رو حقیقتاً شرمنده کرد؛ به طوری که اراده کردم جدی‌تر از گذشته و با عزمی راسخ‌تر در خدمت شما بزرگواران باشم. ان‌شاءالله که این همراهی پایدار باشه و در کنار هم، خدمتگزارانی هرچند کوچک، به ساحت مقدس کلام خداوند باشیم و سرمایه‌ای گرانبها برای آخرتمون ذخیره کنیم.


حال که بهره‌مندی از صوت دلنشین و آسمانی مرحوم استاد عبدالباسط، دل‌های ما رو به هم نزدیک کرده، تلاوتی شنیده نشده و جدیدالانتشار از این استاد فقید تقدیم شما می‌کنم که همین امروز در فضای مجازی منتشر شد. راستش از چند روز پیش در تدارک بازگشت و خدمتگزاری به سروران گرانقدر خودم بودم و تلاوت‌هایی که در این چند وقت اخیر منتشر شده بود رو آمادۀ ارائه داشتم؛ اما انتشار این تلاوت ناب استاد که احتمالاً مربوط به اوایل دهه 60 میلادی هست، باعث شد فرصت رو مغتنم بدونم و این شاهکار شنیدنی رو تقدیم حضورتون کنم.


نور 35 - 45 ـ اسکندریه، مسجد مرسی ابوالعباس ـ مدت: 30 دقیقه


این نوید رو هم به شما عزیزان بدم که کانال تلگرام صوت داوود هم همزمان با شروع دوبارۀ وبلاگ، راه‌اندازی شد و عزیزانی که علاقه‌مند به دنبال کردن تلاوت‌های استاد عبدالباسط در تلگرام هستند، می‌تونند تلاوت‌های جدید رو از طریق آدرس https://t.me/sotedavood دریافت کنند. ضمن این‌که ان‌شاءالله سعی می‌کنم در کانال تلگرام، تلاوت‌ها، تصاویر و مطالب مربوط به استاد عبدالباسط، رو با تنوع بیشتری نسبت به وبلاگ در اختیارتون قرار بدم و اگر خداوند توفیق عنایت کنه، بیشتر در خدمت شما سروران گرامی خواهم بود.


از همه شما عزیزان التماس دعای خیر دارم و ازتون می‌خوام ضمن شنیدن این تلاوت زیبا و سایر تلاوت‌های استاد عبدالباسط از این وبلاگ و کانال تلگرام، بندۀ حقیر رو از دعای خیر مخصوص خودتون فراموش نکنید و برای شادی روح همۀ رفتگان از مؤمنین و مؤمنات، به‌ویژه مادر عزیزم فاتحه‌ای قرائت کنید.



نظرات  (۱۵)

با سلام و وقت بخیر خدمت برادرم عزیزم ، بسیار خوشحال و مسرور هستم از اینکه تصمیم گرفتین که وبلاگ صوت داوود با قدرت به کار خودش ادامه بده .  در میان تمامی سایت ها و وبلاگ هایی که در زمینه تلاوت قرآن کریم وجود داره ، وبلاگ " صوت داوود "  یه چیزه دیگه هست و علاقمندان به تلاوت های استاد مرحوم عبدالباسط تلاوت هایی رو که در این وبلاگ دانلود میکنند شاید کمتر به این راحتی در جای دیگه بدست بیارن . بنده خودم از سال 73 تا کنون با تلاوت های استاد عبدالباسط زندگی کردم و زمانی بود که گمان می کردم که حدود 80 درصد از تلاوت های مجلسی و استدیویی استاد رو آرشیو دارم ( با اینکه تعداد تلاوت هایی که من در تمام این سال ها جمع آوری کردم بسیار زیاد بود ) ولی بعد از مراجعه به " صوت داوود "  با تلاوت های بسیاری آشنا شدم که تا قبل از اون هرگز نشنیده بودم و فقط خدا میداند که چقدر با این تلاوت ها حس و حال معنوی داشتم و دارم . این  یه گوشه ای از ازرشمند بودن وبلاگ " صوت داوود " رو نشون میده . بنده برای شما دعا می کنم که با بهترین اولیای خداوند محشور شوید و دعا می کنم که روزی خدمت وجود مقدس پیامبر (ص) برسین و خودشان از شما تشکر کنند و رضایت خداوند و رسولش بالاترین ثواب و پاداش است.  " یبشرهم ربهم برحمه من الله و رضوان و جنات لهم فیها نعیم مقیم " 
پاسخ:
سلام خدمت شما سرور گرامی
یقیناً دعای خیر شما عزیزان و همراهی صمیمانه‌تون باعث شد که دوباره خداوند به بنده توفیق خدمتگزاری عطا کنه. انشاءالله که همگی در این کار، در محضر قرآن و آل‌الله، سربلند باشیم.
۰۴ اسفند ۹۵ ، ۰۲:۱۰ امیر(دیوانه ی استاد عبدالباسط)
سلام و عرض ادب و احترام خدمت عالیجناب قنبری عزیز و دوست داشتنی...
وااااااای که چه تلاوت زیبا و روح نوازی بود.
من امروز خوشحال ترین انسان،روی کره ی زمینم.
بابت این خوشحالی مدیون و ممنون شما هستم.
"جزاکم الله خیر الجزاء"
پاسخ:
سلام
اختیار دارید. شما بزرگوارید امیرخان
من هم از خوشحالی شما مسرورم
سلام دوست گرامی منم واقعا خیلی خوشحالم که دوباره برگشتید از شما سپاسگذارم لطفا با قدرت و انرژی بیشتر به کارتون ادامه دهید. 
پاسخ:
سلام
سپاس از لطف شما
سلام آقای قنبری بسیار ممنونم بسیار ممنونم شما مارا شگفت زده کردید انشاءالله همونطور که فرمودید با جدیت به کار خودتون ادامه دهید... البته یه درخواستی دارم دوست دارم حالا که کانال تلگرامی راه اندازی کرده اید از مخاطبانتان در وبلاگ هم غافل نشوید

                                                     بازم ممنون

                                                       
پاسخ:
سلام
سلامت باشید
ان‌شاءالله، هدف بنده هم جز این نیست که هر دو در امتداد هم پیش برن
سلامی دوباره ببخشید دانلود نمیشه
پاسخ:
لینک دانلود مشکلی نداره. دیگر دوستان دانلودهای زیادی انجام دادند. علت رو در جای دیگری جستجو کنید، اگر موفق نشدید و چنانچه به کانال تلگرام دسترسی دارید، از اونجا به طور مستقیم میتونید دانلود کنید.
سلام، آقا من نمیدونم با چه زبونی از شما تشکر کنم، فقط یه چیز میگم اجر شما و تمام کسانی که در این وانفسای قرن 21 کار فرهنگی میکنن و در این روزگار که دین خدا از هر طرف مورد هجوم قرار گرفته، چراغ فرهنگ و دین و قرآن رو روشن نگه میدارن با اقا امیرالمومنین (ع)، فقط اینو میگم که وعده گاه شما ان شاءالله شب اول قبر و در حضور امیرالمومنین (ع)
پاسخ:
یا علی مدد
سلام 
شگفت انگیز بود . متشکرم و ممنون که دوباره آمدی اخوی .
جان دوباره ای به ما داد
پاسخ:
جان شما بی‌بلا انشاءالله
راستی یک تلاوت جدید هم از سری تلاوتهای جوانی در عراق منتشر شده از حجرات و قاف که تکه تکه است اما میرزید که مقطع مربوط به افلم ینظروا رو با نغمه حجاز با سبکی متفاوت و بسیار زیباتر از دیگر تلاوتهایی که تاکنون از این مقطع شنیدم اجرا کرده من فکر میکنم خدا یک استعداد خارق العاده محاسباتی و ریاضی گونه هم به استاد عطا نموده چون چینش تحریرها و نحوه آوردن و پیاده سازی اونها در حین نغمات واقعا انسان رو متحیر میکنه این فراز حجاز هم خیلی بنده رو مسرور کرد
سپاس از لطف شما .
پاسخ:
بله، اون تلاوت رو هم آماده کرده بودم که با یه سری تلاوت دیگه توی وبلاگ بذارم. به امید خدا در پست بعدی نسخۀ ادیت شدۀ اون هم تقدیم می‌شه.
سلام و درود و بهترین ارزوها  استاد خیلی بزرگوارید و جز این انتظاری از شما نمیرود   اشک مارو در اوردید نظر خداوند متعال همیشه بدرقه راه مقدستون و وجود مبارکتون دعاگو هستیم 
پاسخ:
التماس دعای خیر برادر بزرگوار
سلام.
آه که چقدر این پست من رو و دیگر دوستان رو چقدر خوشحال کرد.
می خواستم بیام تلاوت دانلود کنم که به این پست طلایی تون بر خوردم واقعا نمی دونم با چه زبونی از برگشت دوباره شما تشکر کنم.
امیدوارم فعالیتتون از قبل بیشتر بشه تا ما عاشقان استاد رو با تلاوتهاشون خوشحال کنید.
از خدا می خوام که شما با این پست سبب خوشحالی ما میشید خداوند مهربان در زندگی و آخرت شما رو همیشه موفق و پیروز کنه. آمین

پاسخ:
بسیار ممنون
شما که همیشه به حقیر لطف داشتید. براتون از خداوند بزرگ، بهترین‌ها رو طلب می‌کنم
سال های جوانی استاد عبدالباسط فوق العاده بوده. هر سوره و هر آیه ای رو در نهایت زیبایی میتونسته اجرا کنه. فقط افسوس میخوریم که چرا از اون سالها تلاوت تصویری موجود نیست و اینکه آیا همه ی تلاوت های ایشون موجوده؟ کم کم با انتشار تلاوت های جدید به این جواب میرسیم که هنوز هم باید منتظر تلاوت های ناب و زیبای استاد باشیم...
خیلی خوشحالم که به ادامه ی کارتون برگشتید. چند ساله که تلاوت های استاد عبدالباسط رو از اینترنت آرشیو کردم و چندماه پیش که قصد داشتم وبلاگی برای این تلاوتها بزنم دیدم که شما توی این کار خیر پیشقدم شدید؛ کاملتر از چیزی که تصور میکردم.
خواهشا به این راه ادامه بدید. توی زمانه ای که همه جور آهنگ و فیلم و ... مثل آب خوردن برای جوون ها در دسترسه وجود کانال ها و افرادی مثل شما که کار فرهنگی خودجوش انجام میدن غنیمته. همون جور که رهبر انقلاب فرمودن الآن جنگ، جنگ اقتصادی و فرهنگیه.
ان شاء الله خدا جزای خیر به شما عطا کنه
ان تنصروالله ینصرکم
پاسخ:
جزاک الله خیرا
ممنون از لطف بی‌کران شما
سلام بر علی آقا...
خدا رو شکر که از دریای نوادر استادمون همچنان تلاوتهای ناب و دست نخورده بیرون میاد... در اینکه تلاوت بکر و زیبا هست هیچ شکی نیست ولی به نظرم میاد اون حرارت و هیجانی که خود استاد و حضار در تلاوت شوری-ق... دارند، تو این تلاوت به چشم نمیاد. به قول معروف صداش انگار خسته هست! خیلی از جاها که به طور عادی با نفس طولانی میخونه تو این تلاوت من زیاد ندیدم. با تلاوتهای سوره نور از مسجد الاقصی هم فرق داره. آیه "و الله خلق کل دابة" رو چند قسمتی میخونه... البته شاید اینم یه سبک دیگه باشه، حرفی توش نیست... باز هم خدا رو شکر...
پاسخ:
سلام محمودآقای عزیزم
بسیار خوشحالم که از سر گیری وبلاگ پربار شما هم با فعالیت مجدد این بندۀ حقیر توأم شد. انشاءالله که در این عرصه موفق باشید.

بله کاملاً موافقم. من هم وقتی شروع تلاوت رو گوش کردم، منتظر یک سوپرشاهکار بودم، ولی به مرور به همین صحبت شما رسیدم. نمی‌دونم هم دلیش چی بوده، ولی هرچی هست، با اون سبک رویایی فاصلۀ زیادی داره و بعیده یه سبک باشه. در تلاوت حجرات مسجد الاقصی هم شاهد چنین موضوعی هستیم، هرچند اون تلاوت ناقصه و شاید در دقایق پایانی، قضیه فرق می‌کرده ... والله اعلم!!
بله... در مورد حجرات هم موافقم.... ولی حج-قدر یه چیز دیگس... شخصا وقتی دلم میگیره صدای عبدالباسط آرامش خاصی میده بهم. تلاوتها حتی اگه تکراری هم باشن برا ما فقرا خیلی خوبن ولی این سری حج-قدر رو که شنیدم و جدید بود به معنی واقعی روحم جان تازه ای گرفت.... فوق تصور بود. یعنی از همون یکی دو آیه اول حس کردم قراره یه چیز محشر بشنوم و همین هم شد... واقعا هر چند باری که این تلاوت حج-قدر رو میشنوم انگار که روحم یه مرحله دیگه صیقل میخوره. واقعا صدای آسمانی از مسجدی که به اسم امام حسین هست... توصیه میکنم به همه که وقتی گوش میدید کامل برید تو حس و مثل ویدیوی نبا-طارق تجسمش کنید
پاسخ:
احسنت به این توصیف زیبای شما
سلام علیکم
بسیارخوشحالم از بابت فعالیت مجددتون امیدوارم روز به روز شاهد پر بارتر شدن وبلاگ و انتشار نسخه های جدیدتر از استاد باشیم .
اما در مورد این تلاوت با نظر شما موافقم و بنا به گفته خود استاد در جواب اینکه چرا برخی از تلاوتهای شما انسان را اینقدرمنقلب میکنداشاره نمودند گاهی انسان به لحاظ روحی منسجم است و دارای نشاط و انرژی خاصی بوده که میتواند برگرفته از محیط و حس معنوی درون باشد .
اما در دیگر تلاوت سوره نور در مسجدالقصی بحق بایستی لقب سوپر شاهکار را به آن اطلاق کرد ولی حیف که کیفیت پخش پایین و شاید تلاوت ناقص باشد چون استاد برای اولین بار با اوج صدا و در صبا اجرا میکند که غیر معمولست.
۰۲ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۰۲ سید ابوالقاسم حسینی
با سلام و احترام خدمت آقای قنبری عزیز،
من از جنابعالی کمال تشکر را دارم و معتقدم که خداوند از میان بندگانش این فرصت را به شما داده تا وسیله ای برای شاد کردن و تطهیر روح عاشقان قرآن باشید، قدر این موهبت را بدانید و چنانچه در این مسیر نیاز به هر گونه کمک و همیاری از طرف ما بود عاشقانه در خدمتگذاری آماده ام. من همیشه آرزو داشتم در این کشور برای بزرگداشت و معرفی ببشتر استاد عبدالباسط ( روحی له الفدا)  به نسل جدید پایگاهی و حزبی مردمی تشکیل بشه که بتوانیم هم یاد ایشان را زنده نگهداریم و هم در گسترش شعایر اسلامی به واسطه صوت ملکوتی این استاد گرانمایه کاری فرهنگی انجام بدهیم. به عنوان مثال حداقل کاری که خودم انجام داده ام اینه که در سالروز وفات این استاد عزیز با چند تا نانوایی که در اطراف محلمون بودند صحبت کردم و ضمن پرداخت هزینه ، قرار شد که در آن روز بمناسبت سالگرد وفات استاد عبدالباسط نان صلواتی پخت نمایند ، که عکس العمل مردم بسیار جالب بود.
پاسخ:
سلام علکیم
شما به شما خیر بده انشاءالله. با نظرتون موافقم، اما متأسفانه تبلیغ و ترویج شعائر اسلامی و مذهبی این روزها از سخت‌ترین کارهاست. اگر هرکس به هر طریقی که براش ممکنه به این مسائل اهتمام بورزه مطمئناً گام‌های محکم‌تری در این زمینه می‌شه برداشت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی