صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

درگذشت استاد راغب مصطفی غلوش

پنجشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۱۵ ب.ظ

استاد راغب مصطفی غلوش، یکی دیگر از بازماندگان نسل طلایی قرّاء بزرگ مصری، پس از تحمل چند ماه بیماری، امروز در سن 77 سالگی دار فانی رو وداع گفت و به دیار معبود شتافت.




استاد غلوش که در سال 1317 شمسی در روستای برما واقع در حومه شهر طنطای مصر به دنیا اومد، از جمله اساتیدی بود که سفرهای متعددی به کشورمون داشت. این استاد فقید در سال‌های 68 - 74 - 76 - 79 و 81 به همراه اساتیدی همچون محمد بسیونی، سید سعید، متولی عبدالعال و ابوالعینین شعیشع به ایران سفر کرد و تلاوت‌های ماندگاری از خود به یادگار گذاشت؛ در این بین، تلاوت‌های اولین سفر استاد در بهمن‌ماه سال 1368 به ایران، از جمله شاهکارهای منحصر به فرد تلاوت قرآن کریم محسوب می‌شن که نظیرشون رو در سفرهای بعدی این استاد گران‌قدر و از دست رفته، کمتر شنیدیم. اذان مشهور شیعی استاد مرحوم غلوش در همون سال هم به گوش همه آشناست و بی‌گمان یکی از زیباترین اذان‌هاییه که از رادیو و تلویزیون پخش می‌شه.
مسلماً بسیاری از شما دوستان، بسیاری از تلاوت‌های مورد اشاره رو شنیدید، اما برخی از اونها کمتر شنیده شدند که در این پست چندتایی ازشون رو تقدیم می‌کنم.
گفته شده که تشییع و تدفین پیکر استاد غلوش، همین امروز انجام می‌شه یا شده. با این اوصاف، در این غروب پنج‌شنبه و در لیلة الدفن اون استاد عظیم‌الشأن که قطعاً در سال‌های آینده، جای خالیش مثل سایر اساتید فقید، به شدت احساس خواهد شد، فاتحه‌ای بخونیم و از خداوند برای آرامش روحش غفران و رحمت بی‌شائبه رو طلب کنیم.



استاد عبدالباسط و استاد غلوش ـ دهۀ 70 میلادی




احزاب 21-34 ـ تهران، مدرسه شهید مطهرى، 1368 ـ مدت:‌ 32 دقیقه
(تلاوت ماندگار استاد غلوش و شاهکار تلاوت آیه تطیهر)




نبأ 31-آخر، علق 1-8 ـ تهران، حسینیه ارشاد، 1368 ـ مدت: 13 دقیقه

بروج 11 - آخر، شمس، تین ـ تهران، مدرسه شهید مطهرى، 1368 ـ مدت: 23 دقیقه




اللَّهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیْراً وَ أَنْتَ أَعْلَمُ بِهِ مِنَّا اللَّهُمَّ إِنْ کَانَ مُحْسِناً فَزِدْ فِی إِحْسَانِهِ وَ إِنْ کَانَ مُسِیئاً فَتَجَاوَزْ عَنْهُ
وَ اغْفِرْ لَهُ اللَّهُمَّ اجْعَلْهُ عِنْدَکَ فِی أَعْلَى عِلِّیِّینَ وَ اخْلُفْ عَلَى أَهْلِهِ فِی الْغَابِرِینَ وَ ارْحَمْهُ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین‏


نظرات  (۶)

۱۵ بهمن ۹۴ ، ۱۹:۴۹ محمّدرضا فضلی
علی آقای عزیز سلامٌ علیکم.
شبتون بخیر. خبر غالفلگیر کننده ای بود. همونطور که فرمودید این استاد عزیز از جمله قرّایی بودند که در دهه ی 60 در سالهای نوجوانی بنده در کنار استاد مرحوم شحّاط محمّد انور تلاوتهای زیبایی رو در کشور عزیزمون اجرا کرده و ما هم پر و پا قرص، پیگیر اجراهای این دو عزیز از دست رفته بودیم(یاد اون شبهای ماهای رمضون دهه 60 و پخش تلاوتهای این اساتید از صدا و سیما بخیر). جا داره رحلت این عزیز تازه گذشته رو خدمت شما و تمامی دوستان محترم وبلاگ صوت داوود و جامعه ی قرآنی عرض تسلیت داشته و برای ایشون و تمامی اسیران خاک من جمله والده ی گرامی حضرتعالی علوّ درجات را از حضرت رحمان مسئلت کنم.
رحمة الله علیه...
۱۶ بهمن ۹۴ ، ۱۴:۵۱ آریامهر شهسواری
چه داغی بدلمان گذاشت با رفتنش ای خدا دلم گرفت یکی یکی دارن میرن
سلام اگر اذان اصلی و بدون اکو رو از این استاد مرحوم دارید بگذارید منظورم همون اذان شیعیست
پاسخ:
سلام
تلاوت‌های استاد غلوش و اذان ایشون در ایران، یه تفاوت عمده با تلاوت‌های قدیمی داره و اون هم اینه که از اساس، با اکو ضبط شدند. شما فکرش رو بکنید صدا و سیمای ما هر فایل بدون اکویی رو اکو می‌ذاره، اون وقت خودش اذان یه استاد رو که او رو با سلام و صلوات به استودیو برده، بدون اکو ضبط می‌کنه؟ خلاصۀ کلام این‌که اذان شیعی استاد غلوش که سال 68 در استودیوی سیمای جمهوری اسلامی گفته شده، بدون اکو نیست. با این اوصاف، اگر لینک دانلودش رو خواستید بفرمایید.
بله لینک بهترین کیفیتی که در اختیار دارید از این اذان خاطره انگیز قرار بدید

پاسخ:
لینک اذان رو در انتهای همین پست قرار دادم.
از لطف شما عزیز بزرگوار نهایت سپاس رو دارم بسیار زیبا و خاطره انگیز بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی