صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

تلاوت تازه منتشر شده: حشر، بلد، قدر

شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۴۴ ب.ظ

روز گذشته تلاوت جدیدی از استاد عبدالباسط منتشر شد که مثل چند تلاوت مشابه، دربارۀ توثیقش شبهاتی وجود داره.




این تلاوت، شامل آیات پایانی سوره حشر و سوره بلد و قدر هست که مثل چند تلاوتِ شبیه به این، گفته شده در سال 1967 در پاکستان اجرا شده. اما در این‌باره تردیدهایی وجود داره که آیا واقعاً این تلاوت‌ها در پاکستان و احیاناً در یک محفل خصوصی اجرا شده یا تلاوت‌هایی استودیویی بودند و بعداً به این شکل دراومدند؟!! در این تلاوت هم مثل تلاوت‌های دیگری از این دست، فقط صدای سرفه‌های گاه و بی‌گاهی شنیده می‌شه که ظاهراً چند نفری در اون‌جا حضور دارند، هرچند این احتمال وجود داره که این صداها به هر شکل، بعداً به تلاوت اضافه شده باشه.
با این حال، مجبوریم به توثیق ذکر شده تن بدیم و اون رو بپذیریم، شاید روزی حقیقت امر بر ما روشن بشه.
نسخۀ منتشر شده، علاوه بر اکوی نسبتاً زیاد، دارای اشکالات متعدد کیفیتی بود که تا حد امکان برطرف شد. قطع و وصلی‌های مکرر از فایل، حذف شد و فراز و فرودهای بی‌دلیلِ صدا هم تا جایی که ممکن بود یک‌نواخت شد. می‌تونم بگم نسخه‌ای که در این پست تقدیمتون می‌شه، نسبت به نسخۀ منتشر شده، شرایط بسیار بهتری داره و کیفیتش هم مطلوب‌تر از اونه.

حشر 18 - آخر، بلد، قدر ـ پاکستان، 1967 ـ مدت: 17 دقیقه


هزینه دانلود: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همۀ مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۱۱)

تشکر.... عکس هم باید جدید باشه. درسته؟ تا حالا ندیدده بودم
پاسخ:
سلام
خواهش می‌کنم.

بله، در توضیح عکس هم اومده: صورة نادرة للشیخ عبدالباسط عبدالصمد مع مفتى وفقیه مدینة الموصل بالعراق الشیخ الدکتور مصطفى البنجوینى حفظه الله فى شبابهما.
۰۱ اسفند ۹۴ ، ۱۹:۱۲ محمّدرضا فضلی
الله یجزیکم خیر الجزاء
ابعاد عکس همینه؟ اگه اینجا کوچک شده لطفا لینکش کنید به عکس با اندازه اصلی
پاسخ:
نه، توی همین ابعاد منتشر شده و از قضا بر خلاف بسیاری از عکس‌هایی که استفاده می‌کنم، هیچ تغییری توی اندازه‌ش ندادم.
۰۳ اسفند ۹۴ ، ۰۸:۵۱ عباس جاردله
سلام علیکم خسته نباشید احسنتم این تلاوت همراه با تلاوت سوره نور پاکستان 1967 منتشر شد .

پاسخ:
سلام علیکم
بله، تلاوت مذکور هم در پست جدید تقدیم شد.
آجرکم الله و تقبل الله منکم
۰۶ اسفند ۹۴ ، ۰۷:۳۴ عباس جاردله
سلام باعرض خسته نباشید دوباره میخواستم ببینم حدود چندماه پیش یک مقطع ازسوره نوردر وبلاگ صوت مکه منتشرشد که برمیگرده به سالهای ۱۹۵۷به بالا که متاسفانه تلاوت کاملش دراون وبلاگ منتشرنشد
 ۲.یک مقطع از سوره انشفاق(ذاریات مطففین انشقاق)خستش که دربین نسخه های اصلی که شنیدم این مقطع نبود ٬ازاون حال وهوای تلاوت مشخصه که مربوط به همین تلاوته شخصی هم که منتشرکرد مقطع رو درهمون روز بازدید فراوانی داشت.
میخواستم این مقاطع رو براتون بفرستم شماره اون دوست عزیزمون پاک شد لطف کنید اگر وقت داشتید بهشون بگید بهم پیام بده که ازطریق ایشون براتون بفرستم ممنون.
ویک تلاوت کامل ازسوره حاقه دارم که یکسال پیش توسط کسی منتشرشد واطلاعات دقیقی درمورد تلاوت نگذاشت 
مربوط به استودیو دوران جوانی استادهستش.
پاسخ:
سلام
ممنون می‌شم هر دو مقطع رو بفرستید تا بعد از شنیدنشون اظهار نظر کنیم. در اون مورد هم به دوستمون اطلاع می‌دم.
۰۶ اسفند ۹۴ ، ۱۱:۱۳ عباس جاردله
تشکر .واون تلاوتهایی که درخواست کرده بودم دانلودشون کردم باکیفیت بسیارعالی ازجمله قلم ٬واقعه٬یوسف٬وچندتای دیگه وتلاوت اسرا تکویر شمس هم کیفیت خوبی داشت ممنون.
و متاسفانه چندین تلاوت هم هستن که وقتی انتشارپیداکیکنن مقاطعی ازتلاوت٬دیگه شاید بسیار سخت باشه تا تلاوت کاملش انتشارپیداکنه مثل تلاوت ال عمران وطارق پاکستان ۱۹۶۲ که من درتلاوتهای استاد ندیدم وحدود یکسال پیش منتشر شد مقطعی ازان
پاسخ:
سلام
خوشحالم که تلاوت‌های مورد نظرتون رو دانلود کردید و راضی بودید.
مقاطع مفقود زیادند؛ از جمله همون آل عمران ـ طارق که اشاره کردید. به احتمال زیاد، اون هم تلاوت‌های پاکستانه و هیچ بعید نیست که به زودی شاهد انتشارش باشیم.
۰۸ اسفند ۹۴ ، ۰۷:۰۵ عباس جاردله
سلام علیکم خسته نباشید .تلاوتهایی که گفتم رو فرستادم ان شا الله سرفرصت جواب رو بدید .ممنون
ومیخواستم ببینم قدیمی ترین تلاوت سوره احزاب غیر ازمسجدالاقصی۱۹۶۴ موجودهست یک مقطع خیلی کمیاب بین چندتا ازمقطع بود که از من المومنین رجال شروع میشه که مشخصه مربوط به دهه شصت هستش.
پاسخ:
سلام
فایل‌هاتون به دستم رسید. ان‌شاءالله سر فرصت چک می‌کنم. فقط تلاوت سوره حاقه رو یک لحظه شنیدم که باید عرض کنم نسخۀ اصلی و بدون اکوی اون موجوده.

و اما قدیمی‌ترین تاریخی که برای تلاوت‌های مجلسی سوره احزاب ذکر شده، سال 1963 و تلاوت «احزاب، بلد، علق» هست که به نظر هم درست می‌رسه، هرچند متأسفانه نسخۀ باکیفیتی ازش در دسترس نیست.
مقطعی هم که ازش صحبت کردید احتمالاً باید بین فایل‌هایی که فرستادید باشه؛ می‌شنوم و خدمتتون عرض می‌کنم.
۰۹ اسفند ۹۴ ، ۰۷:۲۴ عباس جاردله
دست شما دردنکنه .احسنت
اره میدونم که احزاب بلد علق ٬اما این مقطع که میگم از احزاب هستش احتمالا مفقوده ومن این مقطع رو فک کنم یکی دوسال پیش درسایت ویدیویی دانلودکردم که مقاطع دیگری هم بودند .ویک مقطع مفقود ازسوره نور داشتم احتمالا سالهای ۱۹۵۷ ب بالا هست که از رجال لاتلهیهم تجاره نقطه اوج هست ومن نتونستم این فایل رو بفرستم چون ب فرمت ext هستش .
وبقیه فایل ها رو خودتون چک کنید ممنون 
و در نماز ها وسرقران حتما حتما حتما دعام کنید خیلی درگیرم ماهم دعاگوهستیم وخیلی محتاجیم به دعای شما 
پاسخ:
ملتمس دعاییم جناب جاردله عزیز
سلام و عرض ارادت از شنیدن گرفتاریها و مشغله های زیاد حضرتعالی  که سایت به این زیبایی را تهدید به تعطیلی کرده بسیار متاسف و غمگینم شما در راه خدمت به قران کریم زحمات زیادی را متحمل شده اید و واقعا حیفه که تعطیل بشه و موجب افسردگی دوستداران قران و خوشحالی بعضی ها گردد  با رسیدن ماه رجب خوشحال شدیم که بوی رمضان میاید و با تلا وتهای متنوع شارژ میشویم که ظاهرا نباید چنین انتظاری داشته باشیم  شاید اگه برای کارهاتون همکاری از بین علاقمندان انتخاب کنید تا کمکتون باشند و یکمقداری از ریزه کاریهای فنی در مورد اصلاح کیفی تلاوتها چشم پوشی کنید از حجم کارهاتون کم بشه بهر حال امیدوارم سایت زیبا و پربارتون ادامه داشته باشه و موفق و سربلند باشید متشکرم
ضمنا اگه نسخه های جدید بعضی تلاوتها را که قبلا دروبلاگ بوده و دریافت کرده اید منت بذارید و در میلاد مولی علی (ع) پخش کنید ممنون و سپاسگزارم
پاسخ:
سلام
ممنون از لطف شما
نه، ان‌شاءالله به جایی نمی‌رسه که تعطیلش کنم، فقط عرض کردم یه مدتی سرم شلوغه و با وقفه مواجه می‌شه. دربارۀ اصلاح کیفی تلاوت‌ها هم ترجیح می‌دم به همون ریزه‌کاری‌ها هم بپردازم.
از این‌که نتونستم زودتر از این پاسختون رو بدم عذرخواهی می‌کنم. یک سری تلاوت هم در این مدت نسخه‌های بهتری ازشون منتشر شده که همه رو در آینده تقدیمتون خواهم کرد.
سلام و درود به شما استاد گرامی
از اینکه در 13 رجب و روز مبعث رسول گرامی اسلام و اعیاد شعبانیه هدیه ای از طرف شما ندیدیم حالمون گرفته شد در زمانی که شبکه های ضد قرانی شبانروزی علیه قران و اسلام فعالیت دارند و سمباشی گسترده ای راه انداخته اند  حیف است که فعالیتهای شبکه های قرانی ذیصلاح کمرنگ و احیانا تعطیل بشه    موفق باشید و دربناه خدای متعال
پاسخ:
سلام
من بسیار شرمندۀ شما و سایر دوستان عزیزم هستم. متأسفانه خیلی تلاش کردم که بتونم حداقل یه پست بذارم. اتفاقاً چندین تلاوت‌ هم آماده کردم، اما فرصتی برای نوشتن مطالب پست و تقدیم اون به شما دوستان فراهم نشد. ان‌شاءالله در آینده‌ای نه چندان دور، جبران مافات می‌کنم و مثل گذشته در خدمتتون خواهم بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی