صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

دو تصویر جدید و بسیار زیبا از استاد عبدالباسط

دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۲۴ ق.ظ
با سلام خدمت همۀ دوستان و سروران گرامی که با لطف بی‌شائبه‌شون، همیشه بنده رو شرمنده می‌کنند، و ضمن عرض تبریک میلاد مسعود حضرت امام جواد (علیه‌السلام)، این پست رو به این دلیل گذاشتم که به این وسیله ازتون عذرخواهی کنم؛ چون احتمالاً برای یه مدتِ شاید کوتاه و شاید هم بلند، فرصت چندانی برای این‌که در خدمت شما عزیزان باشم ندارم و متأسفانه مشغلۀ فراوان، اجازۀ این‌که روال گذشته رو داشته باشم و بتونم تلاوت‌های جدید رو به موقع تقدیمتون کنم بهم نمی‌ده.
ان‌شاءالله اگه عمری باقی باشه و خداوند این توفیق رو به این برادر کوچک شما بده، همۀ تلاش خودم رو خواهم کرد که چندان چشم‌انتظارتون نگذارم و از هر فرصتی، هرچند کوتاه، برای به‌روز کردن وبلاگ استفاده کنم.
بیشتری عذرخواهیم هم از دوستان عزیزیه که درخواست تلاوت داشتند؛ من از روی همه‌تون شرمنده‌م. ان‌شاءالله سعی می‌کنم در زمان مناسب، جبران کنم و از خجالت شما دوستان عزیزم دربیام.

بعد از این صحبت‌ها و برای این‌که در این روز فرخنده، هدیه‌ای تقدیم شما کرده باشم، دو تصویر نادر و بسیار دیدنی از سال‌های جوانی استاد عبدالباسط رو که روز گذشته برای اولین‌بار منتشر شدند رو در این پست قرار می‌دم، به این امید که از بندۀ حقیر دلگیر نشید و همچنان از دعای خیرتون محرومم نکنید.






نظرات  (۱۸)

۰۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۲۲ محمود نادران
عجب عکسهایی.... خدا رحمتش کنه
خیلی وقت بود منتظر عکسهای این مدلی بودم. الحمد لله که با کیفیت عالی هم هستن
پاسخ:
بله، خدا رو شکر که همواره شاهد انتشار نوادر استاد، از نوع همه‌جورش هستیم.
۰۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۴۷ سید رضا محمدی
سلام اقای قنبری ممنون از عکس فوقالعاده شیخ عبدالباسط واقعا زیباست وشکی در آن نیست که خوشگل ترین قاری مصر بودن در اوج جوانی و احتمال داره در این سن استاد ازدواج کرده باشن
ای کاش تلاوت امسال از جوانی استاد بزارن اونم از نوع مجلسی 
پاسخ:
سلام
ان شاء الله
با عرض سلام.اگه میشه تلاوت استودیویی سوره ی قیامه_توحید_بقره(آیات ابتدایی) وحمد رو قرار بدید.همچنین تلاوت مجلسی شوری49تا آخر_حاقه 1تا24.البته از این تلاوت دومی چن تا وجود داره.اگه میشه همشو قرار بدید.
پاسخ:
با سلام خدمت جنابعالی
تلاوت‌های شوری ـ حاقه روی وبلاگ هست. می‌تونید از بخش طبقه‌بندی موضوعی، قسمت تلاوت‌های شوری اونها رو پیدا کنید. اما درباره اون یکی درخواستتون، همون‌طور که در همین پست هم توضیح دادم، فعلاً باید مثل سایر دوستان صبر کنید؛ ان‌شاءالله سر فرصت ...
باسلام

می خواستم بدونم جایی از اینترنت رو سراغ ندارید که آرشیوی که از تلاوت های استاد عبدالباسط داره کامل و به روز باشه؟  مثلا سایت مزامیر که آرشیو طبقه بندی شده رو داره، اما دیگه این تلاوت هایی که تازه منتشر می شن رو نمی رن اون جا اضافه کنن. قبلا که منتدیات شیخ رو به راه بود یادمه این کار رو می کردن. اگه یه جایی باشه که کامل و جامع هرچه تلاوت تاکنون از استاد موجود هست و منتشر شده رو داشته باشه به مامعرفی کنید خیلی ممنون می شیم.

باتشکر
پاسخ:
سلام
نه متأسفانه، فعلاً چنین سایتی وجود نداره و اونایی هم که هستند، ناقصند و با تلاوت‌های بسیار تکراری و بی‌کیفیت.
با عرض سلام و خسته نباشید 
یکی از تلاوتهای ختم ثانی رو می خواستم
89 نمل تا فکر کنم 42 قصص
لطف می کنید نسخه اصلیش ( 128 یا کاست) رو برامون بذارید
پاسخ:
سلام آقا ادریس عزیز
همون‌طور که در متن این پست عرض شد، باید کمی بهم فرصت بدید.
تلاوت مورد نظرتون هم کلاً با حجم 48 منتشر شده و بالا بردن حجمش باعث افزایش کیفیت نمی‌شه. ضمن این‌که کیفیت فایلش هم خوبه و می‌شه قدری بهترش هم کرد.
این نکته رو هم متذکر بشم که این تلاوت هم مثل بسیاری از تلاوت‌های ختم مجود ثانی، ترکیبی از دو تلاوت 20 دقیقه‌ای هست که ان شاءالله فایل‌هاش رو به صورت مجزا تقدیمتون می‌کنم.
در پاسخ به آقای Hamed باید بگم، تغییرات تلاوتهای استاد عبدالباسط بیشتر از بقیه قاریان هست... به همین خاطر حتی نسخه دوم مکتبة الشاملة هم دیگه قدیمی شده (مخصوصا بخش محافل).
زمانی که یک بخش از مکتبة منتشر بشه من در وبلاگ خودم قرار میدم (بخش مکتبة)... میتونید از اونجا پیگیری کنید
سلام آقا محمود

خیلی لطف می کنید. اما وبلاگ خودتونو معرفی نکردید؟؟
پاسخ:
آدرس وبلاگ محمودآقا در همون بخشی که نظر دادند هست، ولی برای اطمینان آدرس رو اینجا هم ذکر می‌کنم:

abduminesm.blog.ir
۱۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۳۲ سید رضا محمدی
سلام اقای قنبری تلاوت تصویری سوره فرقان وقیامت شیخ عبدالباسط محمد عبدالصمد در چند روز گذشته منتشر شده مدت تلاوت 22دقیقه هست ومن چون از گوشی دانلود نمیده اونو تو وبلاگ بزار
پاسخ:
سلام
این تلاوت رو از صفحه آقای عبوسی در آپارات دانلود کنید:

http://www.aparat.com/v/2XTbN
سلام
ما همچنان منتظریم ولی کسی که تشنه ی تلاوت باشه به نظر شما چقدر می تونه صبر کنه البته من می دونم که شما مشغله ی زیادی دارید ولی خواهش می کنم ما را از منتظر بودن در بیارید بازم ببخشید
پاسخ:
سلام
بنده واقعاً از محضرتون شرمنده‌م. ان‌شاءالله به زودی با یک پست شامل تلاوت‌های نسخه‌های جدید که در هفته‌های اخیر منتشر شده در خدمت شما و سایر دوستان خواهم بود.
جناب قنبری عزیز سلام. از اینکه مدتی هست نظر ندادم بگذارید ب حساب گرفتاری.

شما را دوست دارم و برایتان سعادت اخروی و دنیوی آرزو دارم.

ی درخواست دارم،لطفا روی ابرشاهکار حجرات ق اکبرالقرا ک قرار هست ادیت نمایید، ابدا اکو نگذارید.

صدای گیرای حضرت استاد نیازی ب اکو ندارد.

متشکرم.
پاسخ:
سلام
شما دعا کنید فرصت انجام این کار رو پیدا کنم، مطمئن باشید ابداً این کار رو نخواهم کرد. شما برای نمونه یک تلاوت رو بیارید که بنده به اون اکو اضافه کرده باشم. البته در این بین، معدود تلاوت‌های استودیویی استاد عبدالباسط رو استثنا کنید که برای پوشوندن اشکالی که دیگران در اونها پدید آورده بودند، مقدار بسیار مختصری اکو دادم که قطعاً باعث زیباتر شدن اون تلاوت‌ها و خارج شدنشون از اون حالت اعصاب‌خردکن شد.
۱۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۴۲ محمد آذری کیا
بسیار عالی
سپاسگذارم
پاسخ:
به به، جناب استاد آذری کیا
منور فرمودید اخوی
مدتی ازتون خبر نداشتیم و دلمون براتون تنگ شده بود.
۱۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۲:۳۲ محمد آذری کیا
ارادتمندم . منم همچنین دلتنگ دوستان عزیز از جمله شما ، آقا مصطفی و جناب استاد ماجد گرامی بودم . و پس از رفع کمی از مشکلات  ، دوباره تونستم در خدمت شما سروران عزیزم باشم.
۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۲:۴۳ سید رضا محمدی
سلام کجایی برادر دلم برات تنگ شده 
پاسخ:
سلام
مخلصیم آقا سید گل
سلام.جناب قنبری در طی ادامه گذاشتن تلاوت های سایر قرا اگه ممکنه مجموعه تلاوت های استاد شحات انور(تلاوت های معروف) را با کیفیت خوب قرار دهید چون استاد شحات واقعا در سفر تاریخیشان به ایران بهترین تلاوت هایشان را در ایران انجام دادند ولی کیفیت مناسبی بعضا از تلاوت هایشان در دسترس نیست.ممنون
پاسخ:
سلام
آقا دست روی دلم نذار. من خودم یه مجموعۀ عالی از استاد شحات انور داشتم که متأسفانه توی یه حادثه از دستش دادم. خودم هم دنبالشم و هنوز که هنوزه خیی از تلاوت‌ها رو با اون کیفیت بالا پیدا نکردم. حق با شماست، معلوم نیست در این بین چه بلایی سر نسخه‌های اصلی تلاوت‌های این استاد فقید اومده که فقط نسخه‌های بی‌کیفیتش در دسترس قرار داره. البته بزرگ‌ترین تقصیر رو مثل همیشه رادیو قرآن داره که معلوم نیست چرا و به چه دلیل آثار فاخر اساتید بزرگ رو بایکوت کرده و دیگه منتشر نمی‌کنه!!!
با سلام البته بنده فکر کنم جمعه هفته قبل بود که رادیو قرآن تلاوت سور توبه طارق بلد و قدر استاد عبدالباسط را گذاشته بودن و انصافا با تمام نسخه هایی که شنیده بودم فرق داشت خیلی طبیعی بود.
ولی درسته من هم با این اهتکار مخالفم شدیدا.
پاسخ:
جل الخالق!! یعنی ممکنه؟ آخرین نسخه‌ای که از این تلاوت از رادیوقرآن شنیدم، کیفیتش افتضاح بود ...
۲۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۱۱ آریا مهر شهسواری . کرج.
   سلام برادر قنبری احوال شما ؟ چه خبر ؟ شغل شریف شما هم در زمینه فعالیتهاء قرآنیه ؟ امیدوارم تا اردیبهشت تمام نشده ما را از هدایای آسمانی بهره مند بفرمایید ما که بی صبرانه منتظر آپدیت مطالب سایت هستیم . 
پاسخ:
سلام
نه اخوی، شغلم ارتباطی به این مسائل نداره و ای کاش که بود!!
انشاءالله که اینطور بشه. همۀ تلاشم اینه که تا قبل از ماه مبارک، کارهام رو سبک کنم.
خب میدونید رادیو قرآن گاه گاهی آدمو سوپرایز میکنه .
۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۳۷ یونس زرگرانی
سلام حضور مدیریت محترم وبلاگ . فکر نمیکنید تلاوت مجلسی زیبای قصص دهه ۵۰ که چندی پیش منتشر شد یک مقدار دورش تنده ؟ زیرا که صدای استاد واقعا نازکتر از حد سایر تلاوتها شده . میخوام نظر حضرتعالیو بدونم
اینم بگم که فراز ولما بلغ اشده را شاید صدبار گوش دادم و خسته نشدم
پاسخ:
سلام
احتمالاً‌ باید منظورتون تلاوت مسجد شافعی در ابتدای دهه 60 باشه؛ چون از دهۀ 50 تلاوت سوره قصص منتشر نشده و تلاوتی هم منتشر شد، در واقع یک بازنشر بود و فایل اون از قبل وجود داشت. اگر منظورتون همونه که نه، صدا طبیعی به نظر می‌رسه و در واقع صدای استاد در اون سال‌ها به همین کیفیت بوده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی