صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود


ضمن تبریک و تهنیت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خدمت همۀ دوستان عزیزم، امسال هم مثل سال گذشته، در این ماه مبارک با تلاوت‌های جدیدالانتشار یا نسخه‌های جدیدی از تلاوت‌های پیش‌تر منتشر شدۀ استاد عبدالباسط که به مناسبت حلول این ماه پر خیر و برکت منتشر می‌شن در خدمتتون خواهم بود. امیدوارم خداوند توفیق بده که تا پایان شهر الله، بدون وقفه خدمت‌گزار شما سروران گرامی باشم.




نخستین تلاوتی که امسال به همین مناسبت منتشر شده، نسخه اصلی تلاوت «مریم، طارق» از سری تلاوت‌های استاد عبدالباسط در ابوظبی هست که تا به حال، نسخۀ نامطلوبی با اکوی زیاد از این تلاوت در دسترس بود. اما این نسخه رو در واقع می‌شه نسخۀ اصلی این تلاوت تلقی کرد؛ هرچند به عقیدۀ بنده، اصل تلاوت، تا پایان آیۀ 33 سورۀ مریم بوده و سورۀ طارق به اون اضافه شده و حتی احتمالاً بعد از سورۀ طارق، تلاوت ادامه داشته که در همون‌جا تومش کردند!! تصور شخصی بنده اینه که این کار، کار رادیوی کشور امارات می‌تونه باشه که در واقع می‌خواسته مدت تلاوت رو به نیم‌ساعت نزدیک کنه.
با این حال، بنده هیچ دخل و تصرفی در فایل منتشر شده نکردم، الا این‌که فایل رو هواگیری کردم و کیفیتش رو هم کمی افزایش دادم که امیدوارم مورد توجه‌تون قرار بگیره.
التماس دعا


هزینه دانلود: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همۀ مؤمنین و مؤمنات



نظرات  (۱)

سلام... طاعات قبول باشه ان شاء الله...

به نظر میاد طارق اضافه شده باشه ولی راستش من با اطمینان نمیتونم بگم... لحن قرائت در پایان سوره مریم نشون میده که استاد میخواد تلاوت رو کلا تموم کنه بعد یه دفعه سوره طارق هست توی فایل... ولی صدای جمهور رو هم که بررسی کردم خیلی چیز عجیبی ندیدم... درسته که برای مقطع اول جمهور خیلی با صدای بلندتری الله میگن (در طول سوره مریم اینجوری نشنیدم) ولی تن و لهجه هم خیلی متفاوت با سوره مریم نیست....

الله اعلم
پاسخ:
سلام
طاعات و عبادات شما و همه دوستان هم قبول باشه

در این دست تلاوت‌ها نمیشه روی صدای جمهور خیلی حساب کرد. چون عموماً مربوط به یه محفل هستند و جمهور محفل رو هم تقریباً افراد ثابتی تشکیل میدن. مثلاً تلاو‌ت‌های ابوظبی در سال 1980 عموماً در یه مسجد اجرا شدند و افرادی هم که اطراف منبر هستند، تقریباً توی همه محافل یکسانند؛ نظیر این موارد رو در تلاوت‌های کویت در سال 1966 یا حتی سال‌های بعد هم شاهدیم. همون‌طور که در متن پست هم نوشتم، به نظر من سوره طارق مال این تلاوت‌ نیست و ممکنه مربوط به یه تلاوت دیگه در همین محفل باشه؛ مثل بعضی از محافل که در اونها دو تلاوت اجرا شدند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی