صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود


یکی از تلاوت‌هایی که همیشه شنیدنش برای دوست‌داران و علاقه‌مندان به صدای دلنشین استاد عبدالباسط همراه با حسرت بوده، تلاوت شاهکار «حجرات، ق» هست؛ چرا که تا به امروز نسخه کامل و با کیفیتی از این تلاوت ملکوتی در دسترس نبود. خوشبختانه امروز شاهد انتشار نسخه‌ای جدید از این تلاوت هستیم که هرچند باز هم مثل نسخه‌های قبلی کامل نیست، اما کیفیتی درخور تحسین داره.




کیفیت این نسخه به هیچ وجه با نسخه‌های قبلی که بهترین اونها قبلاً در همین وبلاگ تقدیمتون شد، قابل قیاس نیست. البته نسخه منتشر شده، در عین وضوح صدای صدای بالا، دارای نویز و اشکالات متعددی بود که درصد بالایی از اونها در نسخه‌ای که تقدیمتون می‌شه برطرف شد، به طوری که شاید هریک از دوستان که نسخه اصلی رو شنیدند، تأیید کنند که کیفیت این نسخه، واقعاً بهتر از اصلش هست!!
با انتشار نسخۀ موجود، تقریباً دیگه مطمئن شدیم بخش ابتدایی این تلاوت، به طور قطع مفقوده و به احتمال بسیار زیاد اصلاً ضبط نشده و این مسئله، یک افسوس ابدی رو به همراه خواهد داشت.
درباره زمان و مکان اجرای تلاوت هم دو قول وجود داره؛ یکی مسجد امام حسین (ع) و دیگری مسجد شافعی و همچینن اواخر دهۀ 50 و اوایل دهۀ 60 میلادی. از اون‌جا که واقعیت بر ما پوشیده‌ست و اطلاعی از توثیق واقعی این تلاوت نداریم، هر دو توثیق رو ذکر می‌کنیم.




هزینه دانلود: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنین

نظرات  (۹)

۲۵ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۳۰ محمد عقیلی از قشم
سلام نماز روزه هاتون قبول باشه .... عالی بود مثل همیشه
جزاکم الله خیر
پاسخ:
سلام
همچنین طاعات شما هم قبول باشه انشاءالله
شما لطف دارید اخوی

سلام و طاعاتتون قبول ان شاالله


به نظر می رسه همون نسخه ی موجود از این تلاوت رو ویرایش کرده اند و این نسخه ی جدید(باز هم به صورت ناقصی) از اون تلاوت  نباشه.

....

اگه بخواهیم در مورد ماکزیمم تعداد تکرارخوانی های استاد از یک آیه کنجکاو باشیم، من بیش تر از عدد5جایی رو سراغ ندارم (دوستان اگه دارند اشاره کنند ممنون می شیم). به هر حال تو این تلاوت یکی از اون معدود 5دفعه ها اجرا می شه

(آیه آخر حجرات)

....

جالبه بعد از فراز اول تلاوت ((أَفَلَمْ یَنظُرُوا إِلَى السَّمَاءِ )) تو تشویق های جماعت یکی هم به نظر میاد کف می زنه!!


پاسخ:
سلام
طاعات و عبادات شما هم قبول باشه ان شاءالله

خیر، این نسخه کاملاً جدیده و به لحاظ کیفیت، بسیار بالاتر از نسخه‌های قبلیه و هیچ نرم‌افزاری چنین قدرتی نداره که اون کیفیت‌های قبلی رو تا این حد ارتقا بده.

درباره این مورد هم به نظرم همین‌طور باشه و گمون نکنم از پنج مرتبه فراتر بره.

در مورد آخر هم این تلاوت رو دقت نکردم، ولی در تلاوت‌های دیگه این مسئله وجود داره که مشهورترینش تلاوت سوره یوسف در حلب هست که بعد از فراز مشهوری که به «قال معاذ الله» ختم می‌شه، شاهد کف زدن یک یا چند نفر از حضار هستیم.
سلام و درود بر شما
طاعات و عبادات مقبول
ببخشید من تعداد سوالاتم داره زیاد میشه و شرمنده شما میشم
1- قبلاً یه وبسایت بود که یه سری طرفداران استاد اونجا بودن، آقای عبدالهادی، شعلان، ابوثائر و ....، الان این دوستان تو یه وبسایت خاص دیگه ای فعالیت دارند یا نه، آخرین بار رفته بودن یه سایتی که ادرسشو کم کردم
2- یه اقای باسط کاسی بود که یه سری مقاطع کوچیک تو یو تیوب کذاشته بود و یه شماره تلفن هم بود، این آقا به کجا کشید داستانش، تلاوت ها رو عرضه کرد یا نه؟ من دو سال پیش هرچی اون شماره که فکر کنم مال کراچی بود رو گرفتم کسی جواب نداد
با تشکر
پاسخ:
سلام
ممنون و همچنین از شما هم قبول باشه ان شاءالله
خواهش می‌کنم، اختیار دارید
در جواب سؤال اولتون باید بگم اون سایت مدت‌هاست که تعطیل شده، اما بعضی از این آقایون الان توی سایت مزامیر فعالیت دارند که البته سایت تخصصی استاد عبدالباسط نیست.

درباره سؤال بعدی، احتمال می‌دم که برخی از دوست‌داران استاد، یک سری تلاوت‌ها رو از آقای کاسی خریداری و منتشر کردند که همۀ‌ اون‌ها رو توی همین وبلاگ تقدیمتون کردم.
آقا من الان تلاوت رو گوش کردم، زبانم قاصره که این صدای روحانی رو توصیف کنم، افسوس و هزاران افسوس بابت از دست رفتن تلاوت های استاد 
از تلاش و زحمت شما هم بسیار تشکر میکنم
با توجه به نوع صدا و لحن استاد و اوجهای پایانی تلاوت احساس میکنم زمان این تلاوت به تلاوت سوره رعد (1957 شافعی) نزدیک باشه، یه شباهتهایی هم به تلاوت قمر رحمن (1956 عراق) داره
سلام و درود بر شما و سایر دوستان امیدوارم که نماز روزهاتون مقبول درگاه خداوند قرار بگیره و همچنین امیدوارم که از دو سوم باقیمانده ی این ماه بهترین استفاده را ببریم...
دو تا سوال داشتم
یکی اینکه چرا سرعت خوندن استاد تقریبا از سال 1965 به بعد کمی کند میشه؟
دومی اینکه(البته ببخشیدا)این تلاوتا که شما لطف میکنید در اختیار ما میذارید از کجا بدستشون میارید
پاسخ:
سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای شما دوست عزیز

جواب سؤال اولتون که فکر کنم مشخص باشه و اون هم بالا رفتن سن استاده
و اما درباره سؤال دوم هم باید بگم که منبع اکثر تلاوت ها فیسبوک هست و همچنین سایت مزامیر که البته بیشتر در ماه رمضان تلاوت های جدید در اون منتشر میشه و در غیر ماه رمضان، به حالت نیمه فعال درمیاد.
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۱۶ سید رضا محمدی
سلام علیکم خدمت برادر عزیزم آقای قنبری عزیز،طاعات و عبادات قبول درگاه حق تعالی،تلاوت تصویری امشب از استاد عبدالباسط هست وتو اپارات گذاشته ام خواستی دانلود کن هرچند شما استادی
پاسخ:
سلام آقا سید گل
طاعات شما هم قبول
ممنونم از شما؛ خدا اجرتون بده
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما دوست عزیز و بزرگوار.خوشحالم از حضور مجددتان
به نظر بنده از حالات و نوع صدا این تلاوت احتمالا مربوط به سال 1961 یا 1962 باشه.
اما چیزی که برای بنده عجیبه اینکه چرا زمان و مکان بسیاری از تلاوتها و حتی شاهکارهای استاد بطور دقیق مشخص نیست بالاخره استاد و تلاوتهاش در آن زمان بسیار مشهور بوده و آیا این اطلاعات رو از طریق خبرگزاری ها جراید ویا از طریق دوستان و همراهان استاد و یا حتی خود استاد نمیتوان نمیشد بدست اورد
پاسخ:
سلام
با آرزوی قبولی اعمال برای شما برادر گرامی، فکر می‌کنم در این باره قبلاً‌ توضیح دادیم که در اون موقع ساز و کار مناسبی برای حفظ این‌گونه آثار وجود نداشته و خبرگزاری‌ها و جراید هم گستردگی فعلی رو نداشتند که به تک‌تک محافل قرآنی بپردازند. خیلی از دوستان و همراهان استاد هم احتمالاً پیش از خود استاد از دنیا رفتند و دلایل متعدد دیگری که باعث شده این اتفاقات بیفته. ملاحظه می‌کنید که توثیق برخی تلاوت‌های دهه‌های 70 و 80 به طور دقیق و کامل موجوده و این یعنی گذر زمان، خودش یکی از دلایل از بین رفتن اطلاعات تلاوت‌های قدیمیه.
سلام علیکم طاعات وعباداتتان قبول
ببخشید تلاوت جدیدی منتشر نشده یا مشغله شما زیاده ؟
پاسخ:
سلام
ممنونم

همون‌طور که در پست اخیر توضیح دادم، متأسفانه تلاوت جدیدی منتشر نشده.
۲۲ تیر ۹۵ ، ۱۰:۰۸ سیدمهدی حسینی واعظ
باسلام خدمت شما وهمه عزیزانی که ازسایت بازدید میکنند. باید به عرض برسونم که یکی از علل کند یا تند بودن دور تلاوتهای استاد عبدالباسط وسایر اساتید اولا امکانات ضبط اون زمان ونحوه انتقال و کپی شدن این آثار بوده که دچار تندشدن دور تلاوت میشده وثانیا بالا رفتن سن اساتید هست که آقای فنبری بدرستی به اون اشاره فرمودند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی