صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

یکی از اتفاقات خوب ماه رمضان امسال، انتشار نسخه‌های اصلی چندین تلاوت استودیویی از شاهکارها و ختمات استاد عبدالباسط هست.


اوایل ماه مبارک رمضان بود که آقای عبدالرحمن شعلان، نسخه‌های اصلی شش تلاوت از تلاوت‌های شاهکار استودیویی استاد عبدالباسط در دهه پنجاه میلادی رو منتشر کرد. سه تلاوت از این جمع، از ختم قرآن کریم توسط 13 قاری هست که پیش‌تر تلاوت «عبس، تکویر» رو از اون مجموعه در وبلاگ گذاشته بودم. تلاوت‌های استاد عبدالباسط در این ختم قرآن کریم همگی در دهۀ پنجاه میلادی اجرا شدند و در دوره‌ای که از تلاوت‌های 13 قاری مختلف تشکیل شده، 35 تلاوت از استاد عبدالباسط وجود داره. شنیدن تلاوت‌های بسیار زیبای استاد عبدالباسط از این مجموعه رو به همه دوستان توصیه می‌کنم.
سه تلاوت دیگر از این شش تلاوت هم از جمله شاهکارهای استاد عبدالباسط هستند؛ مخصوصاً تلاوت آیاتی از سوره توبه که فایل کاملش برای اولین‌بار در آبان‌ماه سال گذشته منتشر شد و همون موقع به عنوان یک تلاوت تازه انتشار یافته اما با کیفیتی نه‌چندان عالی در وبلاگ قرار داده شد. اما شنیدن این شاهکار فوق‌العادۀ استاد با کیفیت عالی و اصلی، لذت دیگری داره. همچنین تلاوت مشهور استودیویی «قمر، رحمن» و تلاوت آیاتی از سوره «مائده» دیگر تلاوت‌های این شش‌گانۀ استاد شعلان به شمار می‌آن که همگی از نوارهای قدیمی (صفحه گرامافون) شرکت مصری صوت‌الاسلام پیاده شدند.
بشنوید و لذت ببرید و در این روزها و شب‌های پربرکت، بندۀ حقیر رو هم از دعای خیرتون فراموش نکنید.

نساء 7 - 12 (تلاوت 6 از ختم 13 قاری)

حجرات 15 - آخر، ق 1 - 11 (تلاوت 29 از ختم 13 قاری)

نصر، اخلاص، فلق، ناس، حمد، بقره 1 - 5 (تلاوت 35 از ختم 13 قاری)

مائده 111 - آخر

توبه 111 - 117

قمر 49 - آخر، رحمن 1 - 27

نظرات  (۸)

با سلام و خسته نباشید، و تشکر از زحمات شما
جسارتاً خواستم یه مطلبی رو درباره این ختم 13گانه توضیح بدم، این که ظاهراً این ختم قرآن طبق یک برنامه قبلی وبصورت هماهنگ شده توسط قاریان انجام نشده، یعنی این طور نبوده که مثلاً استاد عبدالباسط به صورت ویژه 35 تلاوت برای این ختم قرائت کرده باشن، بلکه مسئولین رادیو با کنار هم گذاشتن تلاوتهای استودیویی که از اساتید مختلف در اختیار داشتن، این ختم رو آماده کردن.
مثلاً همین شش تلاوت فوق العاده زیبا وتاریخی رو استاد بصورت ویژه برای شرکت "صوت الاسلام" انجام داده بودن، که بعداً در تنظیم ختم قرآن از بعضی هاش استفاده شد.
پاسخ:
سلام به برادر عزیزم آقا مصطفی
از قضا من هم چنین چیزی رو شنیده بودم، اما مسئله این‌جاست که علی الظاهر نسخۀ کامل این ختم، جزو مفقوداته و به طور دقیقه نمی‌شه درباره‌ش اظهار نظر کرد. این 35 تلاوت رو هم آقای ابوخالد کندری منتشر کردند و آقای عبدالهادی یک تلاوت دیگر رو هم منتسب به این ختم می‌دونه. چیزی هم که شما فرمودید منطقی به نظر می‌رسه، هرچند شاید کمی عجیب باشه. چون معمولاً کمتر کسی شاید تمایل داشته باشه یک ختم قرآن را با صدای قراء متعدد بشنوه.
حالا از اون عجیب‌تر، اظهار نظر بعضی آقایان در شبکه‌های اجتماعی هست که اخیراً مدعی شدند چند ختم 13 قاری وجود داره و این ختم، به روایت‌های مختلفی تلاوت شده. حتی هر تلاوت استودیویی رو که دلشون می‌خواد به نام ختم 13 قاری منتشر می‌کنن و مدعی هستند که به واسطۀ ارتباطاتی که با خانواده و نزدیکان استاد دارند، اطلاعاتشون در این‌باره کاملاً دقیقه!!!
اتفاقاً نسخه کامل این ختم منتشر شده و موجود هست، که ظاهراً این ها رو جناب کندری از رادیوکویت ضبط کرده:
http://mustafa-ismail.blog.ir/1393/05/22-2
در مورد تلاوتهای شیخ مصطفی در این ختم، که از تلاوتای مصحف مجود یا ختم مشترک اربعه ایشون استفاده کردن. در مورد بقیه قراء هم باحتمال زیاد به همین صورت بوده و در واقع تلاوتهای استودیویی که از این اساتید در اختیار داشتن رو کنار هم گذاشته و ترکیب کردن.
پاسخ:
چه جالب!!
ممنون از اطلاعات و لینکی که فرستادید آقا مصطفی. اون موقع که این پست رو گذاشتید من سفر بودم و وقتی برگشتم، گذرا نگاهش کردم و بی‌توجه رد شدم. ممنون که یادآوری کردید.
۱۹ آذر ۹۴ ، ۰۰:۴۸ داریوش حقانی
سلام 
واقعا عالی بودن
براتون ممکنه تلاوت سوره یس از آیه 77 تا آخر رو هم بذارین ؟ احتمالا واسه همین مجموعه باشه ولی نتونستم پیدا کنم 
واقعا ممنون میشم 
پاسخ:
سلام
تلاوت مورد نظرتون رو قبلاً در وبلاگ گذاشتم که می‌تونید اون رو از پست زیر دانلود کنید:

http://sotedavood.blog.ir/post/11
۱۹ آذر ۹۴ ، ۰۸:۵۹ داریوش حقانی
واقعا ممنونم 
سلام از سایت خوبتون کمال تشکر رو دارم، تلاوت مجلسی سوره توبه آیه 111 تا آخر که استادبا سبکی خاص و سوزناک خوندن میخوام، گشتم توی سایتتون ندیدم. 
یه پیشنهاد داشتم اگه ممکنه و وقتشو داشتین تلاوت های استاد رو بر اساس سال طبقه بندی کنید از سال 1950 تا 1988، هر سال جدا جدا. بازم ممنون
تلاوت مجلسی هود بلد رو هم ندیدم خودم دارمش ولی کیفیتش پایینه، اگه هم هست آدرسشو برام بذارین. خدا قوت
پاسخ:
سلام
تلاوتی که از سوره توبه فرمودید در این صفحه هست.

متأسفانه امکان چنین کاری نیست. به فرض که امکانش هم باشه، برای خیلی از مخاطبان وبلاگ، تاریخ اجرای تلاوت مهم نیست و بیشتر از روی سوره‌ها به دنبال تلاوت مورد نظرشون هستند.

از تلاوت هود، بلد هم سه نسخه وجود داره: یک نسخه با کیفیت متوسط و بدون اکو، یک نسخه با اکو و یک نسخه هم با کیفیت بسیار پایین. نمیدونم شما کدومش رو دارید، ولی برعکس اکثر تلاوت‌ها که ترجیح میدم روی نسخۀ بدون اکو کار کنم، این یکی نسخۀ اکودارش کیفیت بالاتری داره، ضمن این‌که نسخۀ بدون اکو، اوایل تلاوت رو نداره.
۲۲ آذر ۹۵ ، ۱۰:۳۷ علیرضا هادی
سلام و درود بر شما بزرگوار  در این ایام کسادی بازار  تلاوت گاها اگه چند تلاوت درخواستی رو منظور کنید بسیار عالی  خواهد شد ضمنا امیدواریم برای میلاد رسول گرامی و رحمه اللعالمین بست با حالی رو لطف کنید  بیشابیش تبریک بنده رو به این مناسبت بی نظیر بذیرا باشید ممنونم
پاسخ:
سلام
انشاءالله که فرصت بشه
ممنونم. من هم متقابلاً تبریک میگم خدمتتون
سلام بر شما میلاد با سعادت رسول بزرگوار اسلام را تبریک میگم و توفیقات شما را خواهانم  امید است بدین مناسبت به قول بعضی ها بترکونین روح والده مکرمه شاد 
پاسخ:
سلام
ممنون از لطف شما
انشاءالله تلاشم رو میکنم
سلام و خسته نباشید در بخش طبقه بندی تلاوتها تلاوت  تحریم+قدر رو ندیدم لطفا کمکم کنید متشکرم
پاسخ:
سلام
متأسفانه هنوز اون تلاوت رو توی وبلاگ نگذاشتم. 9 نسخۀ مختلف ازش دارم که استخراج یه فایل نهایی از بینشون یه کم سخته. انشاءالله خدا کمک کنه این تلاوت زیبا رو هم بتونم تقدیم حضورتون کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی