صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

مهدی: درخواست دارم تلاوت سوره‌های صف و حاقه را به طور کامل نه ناقص روی سایت قرار بدهید.


 تلاوت «صف، حاقه» یکی از مشهورترین تلاوت‌های استاد عبدالباسط در دهۀ هفتاد میلادی‌ست. اما همون‌طور که این دوست عزیزمون اشاره کردند، متأسفانه اکثر نسخه‌های منتشر شده از این تلاوت ناقص و دستکاری شده هستند. این دستکاری‌ها از حذف بعضی مقاطع گرفته تا کوتاه کردن فواصل بین مقاطع و حتی جابه‌جا کردن بعضی مقاطع رو شامل می‌شه. آقامهدی اشاره کرده بودند که در اکثر نسخه‌ها، دو آیۀ ابتدایی سوره صف و همچنین یکی از دوبار تلاوت آیات نخست سوره حاقه حذف شده که صحبتشون هم درست بود. البته حذف دو آیۀ اول سوره صف فقط در یکی از نسخه‌ها وجود داشت، ولی در بیشتر نسخه‌ها نه‌تنها آیات ابتدایی سوره حاقه، بلکه مقاطع مختلفی از سوره صف هم حذف شده. حذف مقاطع در این نسخه‌ها باعث شده مدت زمان فایل این تلاوت هم از 23 دقیقه تا 26 دقیقه متغیر باشه، هرچند در بعضی نسخه‌ها هم مقاطعِ موجود رو به قدری تکرار کردند که زمان همون نسخۀ ناقص، به 35 دقیقه هم رسیده.
بنده یک نسخۀ کامل و دست‌نخورده از این تلاوت پیدا کردم که در اون هم صدای استاد عبدالباسط به شدت تغییر کرده بود و کیفیت مناسبی هم نداشت. به همین دلیل تا جایی که امکان داشت، اشکالات این نسخه رو برطرف کردم و کیفیتش رو ارتقا دادم تا این‌که به نسخۀ مقبولی تبدیل شد. با این حال، برای این‌که یه نسخۀ باکیفیت و در عین حال کامل هم از این تلاوت در اختیار دوستان قرار بدم، در بین نسخه‌های معروف قبلی، بهترین اون‌ها رو با استفاده از مقاطع نسخۀ یادشده کامل کردم و و کیفیتش رو هم تا جایی که ممکن بود بالاتر بردم و امیدوارم دوستان عزیزم از شنیدن این تلاوت زیبا و به‌یادماندنی لذت ببرند.
ضمناً این نکته رو هم یادآور بشم که عزیزانی که دوست دارند نسخۀ اصلی رو بشنوند، فایل بدون اکو رو دانلود کنند و کسانی که نسخۀ باکیفیت‌تر و کامل شده رو می‌خوان، فایل با اکو رو دانلود کنن.


صف 1 - آخر، حاقه 1 - 18 ـ مسجد جامع الازهر، 1978 ـ نسخه با اکو ـ مدت: 30 دقیقه


صف 1 - آخر، حاقه 1 - 18 ـ مسجد جامع الازهر، 1978 ـ نسخه بدون اکو ـ مدت: 30 دقیقه


هزینه دانلود: قرائت فاتحه برای مادر این بنده حقیر

نظرات  (۱)

تشکر و سپاس فراوان از زحمات ارزنده و ماندگار شما
در این بزم نورانی به یاد گذشتگان شما خصوصا والده مکرمه شما فاتحه ای نثار می کم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی